Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vikakoodinlukija BMW

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10941
    • Joensuu

    Originally posted by Ghostriders View Post
    Eli riittääkö siihen pelkkä piuha ja softa koneelle? Mistäs sen piuhan ja softan kannattaa ostaa?
    Joo ei siihen muuta tarvita kun piuha ja läppäri. Piuhoja löytyy melko edullisesti Ebay:stä, Aliexpress:stä jne. Foorumillakin niitä taisi muutomilla olla myynnissä (saa nopeammin jos on kiire). Softan saa ladattua netistä ilmaiseksi.
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • Ghostriders
      Bimmer Rookie
      • Mar 2010
      • 60
      • Seinäjoki

      Täytyypä tutkailla asiaa. Täytyy yrittää ensin löytää se oikea ja toimiva piuha.
      F11 BMW 530dat xDrive M-sport (2012)

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10941
        • Joensuu

        Originally posted by Ghostriders View Post
        Täytyypä tutkailla asiaa. Täytyy yrittää ensin löytää se oikea ja toimiva piuha.
        Kirjoitat Ebay:hin bmw enet, niin löytyy.
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        • bore^
          Bimmer Rookie
          • Aug 2016
          • 169
          • Vantaa

          Originally posted by Ghostriders View Post
          Täytyypä tutkailla asiaa. Täytyy yrittää ensin löytää se oikea ja toimiva piuha.
          tilaa tämä https://www.aliexpress.com/item/Code...608.0.0.ia5OM3

          lataa koneelle team viewer ohjelma.

          anna turkan (htk12) asentaa se ohjelma etänä. piuhassa menee pari viikkoa tulla kotiin ja turkka laittaa sulle googlen pilvipalveluun ladattavat tiedostot jotta ovat valmiina kun etänä alkaa herra asentaa. hinnottelusta en sano mitään mutta tonnilla selvii ei vaineskaan. tuut yllättyy kun olet ollut valmis laittamaan 250e ohjelmistoon
          E61 2006 530d m-sport

          Comment

          • Roito
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2009
            • 3921
            • Tavastila/Kotka

            Tarkotus olis vähän vikakoodeja lueskella ja valoja koodailla yms.. lähinnä e39, e46 yms.. eli ei siis F sarjaan.

            INPA ja NCS expert löytyy jo läppäriltä valmiina.


            Piuhoja vaille valmiina siis, pitäiskö seuraavilla kahdella piuhalla onnistua, vai tarviiko johdon olla tuo "modified" että pääsee koodaileen esim. alkupään E39?

            NEW 20 Pin to OBD2 OBD 2 Female 16Pin Connector Adapter Cable for BMW - ebay.com

            JA

            BMW INPA/Ediabas K+CAN K+DCAN USB Interface Diagnostic Cable - ebay.com


            Vai tartteeko olla tämä kytkimellinen "modified" piuha?

            BMW K+DCAN USB - MODIFIED for FULL functionality 1996-2011


            Kiitoksia jo etukäteen!

            - R.R
            BMW E70 X5 käyttismöhkö
            MB W639 Kummisetä

            Entisiä: E39= 5kpl E36= 2kpl E38= 1kpl E34= 4kpl E30= 2kpl E46= 1kpl E53= 1kpl M= 1kpl muut merkit= 18kpl kaksipyöräiset= 13kpl

            Comment

            • HTK12
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 10941
              • Joensuu

              Originally posted by Roito View Post
              Tarkotus olis vähän vikakoodeja lueskella ja valoja koodailla yms.. lähinnä e39, e46 yms.. eli ei siis F sarjaan.

              INPA ja NCS expert löytyy jo läppäriltä valmiina.


              Piuhoja vaille valmiina siis, pitäiskö seuraavilla kahdella piuhalla onnistua, vai tarviiko johdon olla tuo "modified" että pääsee koodaileen esim. alkupään E39?

              NEW 20 Pin to OBD2 OBD 2 Female 16Pin Connector Adapter Cable for BMW - ebay.com

              JA

              BMW INPA/Ediabas K+CAN K+DCAN USB Interface Diagnostic Cable - ebay.com


              Vai tartteeko olla tämä kytkimellinen "modified" piuha?

              BMW K+DCAN USB - MODIFIED for FULL functionality 1996-2011


              Kiitoksia jo etukäteen!

              - R.R
              Tuo jälkimmäinen on siitä parempi, että E39/E46 kanssa pinnit 7&8 tulee olla aina yhdessä. Jos kyseessä on pre-facelift auto, niin ne pinnit on yleensä yhdessä tuossa 20 pin-> obd adapterissa. Facelift autoissa ne pinnit on sitten oltava yhdessä siinä usb piuhassa. Tähän on kaksi vaihtoehtoa joko kolvaa ne yhteen tai sitten laittaa väliin tuon katkaisijan. E39/E46 uudemmissa kaikissa autoissa ei toimi jos pinnit 7&8 on kolvattu yhteen, joten tuo katkaisija on parempi vaihtoehto.
              e39 540iA E85

              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

              Comment

              • Roito
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2009
                • 3921
                • Tavastila/Kotka

                Noniin tämä selvensi, kiitoksia vastauksesta!
                BMW E70 X5 käyttismöhkö
                MB W639 Kummisetä

                Entisiä: E39= 5kpl E36= 2kpl E38= 1kpl E34= 4kpl E30= 2kpl E46= 1kpl E53= 1kpl M= 1kpl muut merkit= 18kpl kaksipyöräiset= 13kpl

                Comment

                • HTK12
                  BTCF Member
                  • Jul 2011
                  • 10941
                  • Joensuu

                  Originally posted by Roito View Post
                  Noniin tämä selvensi, kiitoksia vastauksesta!
                  Jos haluaa säästää, niin kolvaamalla itse sen katkaisijan pääsee selvästi halvemmalla.
                  e39 540iA E85

                  Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                  Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                  Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                  Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                  INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                  Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                  Comment

                  • karis79
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2007
                    • 145
                    • Oulu

                    Löytyiskö vikakoodien/livedatan lukijaa ylläkseltä alkuviikosta?


                    Veli menossa ylläkselle ja vm01 530d alkanut yskiin tyhjäkäynnillä ja voimaa hukassa ettei meinaa mäen päälle päästä. Ajossa ei nouse kierrokset yli 3000 mutta tyhjäkäynnillä menee.

                    Edit. Pellosta matka jatkunut jo eli ei tartte enää koodinlukua siellä. Autolla pääsee eteenpäin mut tehot puuttuu. maffin johto irroitettu ei vaikutusta.
                    Last edited by karis79; 05-03-2017, 17:51.
                    F11 530xd 11/11
                    E39 530d 05/03

                    Comment

                    • Haffu
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2013
                      • 37
                      • Rauma

                      Koittanut kahlata näitä useita täältä löytyviä topiceja lävitse, enkä oikein saanut lopulta mitään järjellistä tolkkua asioihin. Autona on sigun -97 (valm. 11/96) E36, jossa ei siis ole kuin se pyöreä liitin konehuoneessa. Olen kuitenkin ymmärtänyt, että tuosta saisi ainakin jonkin verran dataa luettavaksi oikeilla välineillä.

                      Jonkinlainen RS232-USB -kaapeli löytyy, mutta tekeekö tuollaisella lopulta mitään. Lisäksi löytyy jokusen vuoden vanha läppäri, jossa taitaa tällä hetkellä olla sisässä Win10. Alunperin tuossa ollut Win7. 64-bittisenä molemmat.

                      Olen ymmärtänyt, että oikea kokoonpano olisi oikeanlaiset kaapelit ja INPA? Vaikka tässä mainitaan vuodet 98->08 vaikuttaisi tämä mielestäni oikealta. http://www.ebay.co.uk/itm/332022749820
                      BMW E36 328i Touring -97
                      SAAB 9000 2.3T CSE -98
                      SAAB 900 T16 2dr -88

                      Comment

                      • Muurahainen
                        BTCF Member
                        • Dec 2006
                        • 9194
                        • Nurmijärvi

                        Originally posted by Haffu View Post
                        Koittanut kahlata näitä useita täältä löytyviä topiceja lävitse, enkä oikein saanut lopulta mitään järjellistä tolkkua asioihin. Autona on sigun -97 (valm. 11/96) E36, jossa ei siis ole kuin se pyöreä liitin konehuoneessa. Olen kuitenkin ymmärtänyt, että tuosta saisi ainakin jonkin verran dataa luettavaksi oikeilla välineillä.

                        Jonkinlainen RS232-USB -kaapeli löytyy, mutta tekeekö tuollaisella lopulta mitään. Lisäksi löytyy jokusen vuoden vanha läppäri, jossa taitaa tällä hetkellä olla sisässä Win10. Alunperin tuossa ollut Win7. 64-bittisenä molemmat.

                        Olen ymmärtänyt, että oikea kokoonpano olisi oikeanlaiset kaapelit ja INPA? Vaikka tässä mainitaan vuodet 98->08 vaikuttaisi tämä mielestäni oikealta. http://www.ebay.co.uk/itm/332022749820
                        Tuolla RS232-USB kaapelilla et tee mitään näissä hommissa.
                        Nyt en aivan varmaksi sano mitä dataa kyseisellä kaapelilla saa ulos autostasi mutta olen lukenut vastaavalla ihan onnistuneesti 328:ia moottorinohjauksen puoleltakin. En vain nyt muista mitä vuosimallia kyseinen auto oli.

                        Comment

                        • Niilopi
                          Bimmer Rookie
                          • Dec 2010
                          • 150
                          • Helsinki

                          Sanokaas viisaat minkälainen kaapeli pitää hommata että saa homman skulaamaan? Mulla on nyt toinen switchillinen inpa compatible obd k/dcan kaapeli menossa ja tämäkään ei ilmeisesti lue kaikkia väyliä oikein. ISTAlla koitan lueskella e70 ja löytää normaat moduulit hyvin mutta esim dynamic driven VDC iskarimoduuleita ei löydy ollenkaan (eikö noi oo VDM moduulin alla?), onko ne toisen väylän hommia.

                          ISTAn väyläpuussa näkyy punasella unit not responding - > VDM, CA, JBE, ARS, DSC

                          Oisko jollain myydä toimivaksi todettu kaapeli tai osoittaa sormi sellaisen suuntaan vai onko tällä kaapelilla vielä toivoa?
                          Last edited by Niilopi; 11-03-2017, 10:53.
                          F11 530Da -11
                          E70 X5 3.0Da -08
                          E92 330XDa -06
                          E53 X5 3.0Da facelift -05
                          E90 320Da m-sport -06

                          Comment

                          • HTK12
                            BTCF Member
                            • Jul 2011
                            • 10941
                            • Joensuu

                            Originally posted by Niilopi View Post
                            Sanokaas viisaat minkälainen kaapeli pitää hommata että saa homman skulaamaan? Mulla on nyt toinen switchillinen inpa compatible obd k/dcan kaapeli menossa ja tämäkään ei ilmeisesti lue kaikkia väyliä oikein. ISTAlla koitan lueskella e70 ja löytää normaat moduulit hyvin mutta esim dynamic driven VDC iskarimoduuleita ei löydy ollenkaan (eikö noi oo VDM moduulin alla?), onko ne toisen väylän hommia.

                            ISTAn väyläpuussa näkyy punasella unit not responding - > VDM, CA, JBE, ARS, DSC

                            Oisko jollain myydä toimivaksi todettu kaapeli tai osoittaa sormi sellaisen suuntaan vai onko tällä kaapelilla vielä toivoa?
                            En usko, että ongelma on kaapelissa. Asennuksessa ja kaapelin asetuksissa kaikki kunnossa?
                            e39 540iA E85

                            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                            Comment

                            • Atomi
                              Newbiemmer
                              • Dec 2010
                              • 15
                              • Pirkanmaa

                              on vähän pitkästi luettevaa jos kahlaa koko topicin läpi. Mutta saako prefacelift e46 eli -2000 320d kamppeesta vikakoodeja ulos millään dongle lukijalla ja ohjelmalla, kun on yksinkertainen ebaystä hankittu 20pin to 16pin adaptori käytössä. Koitin elm327 wifi mokkulalla ja kännykän eobd-facile ohjelmalla, mutta ei saa muodostettua yhteyttä ecuun. Eli jos tiedossa joku kännysofta joka tuon vanhan laitoksen kanssa kommunikoi olis ihan jees.

                              Comment

                              • mkkoskin
                                Newbiemmer
                                • Feb 2018
                                • 2
                                • Länsi-Suomi

                                e39 7/99

                                Koitin kahlata koko ketjua läpi ja löytää vastausta tähän mun erikoisuuteen siinä onnistumatta.

                                Autona siis e39 07/99 523 (M52B25TU), moottoritilasta löytyy 20pin-liitin ja kojelaudasta kuskin jalkatilasta löytyy tuo 16pin-liitin. Ensinnäkin kun koitin etsiä tästä yhdistelmästä jotain tietoa, joka paikassa lukee ettei 99-mallissa pitäisi vielä tuota 16pin-liitintä löytyä.

                                Mikä siis olisi järkevin tapa lähteä vikakoodeja lukemaan ja resetoimaan, tarkoituksena myös tarkastella live-diagnostiikkaa läppärin kautta (INPA, Testo, RomRaider Logger)? Jollain ELM-modulilla onnistuin kyllä tästä jalkatilan 16pin-liittimestä lukemaan (ainakin osittain) vikakoodit, mutten uskaltanut sillä kiinanihmeellä lähteä edes yrittämään mitään muuta.

                                (Linkit lyhennetty dy.fi-palvelulla hirveiden ebay-linkkien piilottamiseksi)

                                Toimisiko yhteys siis suoraa 16-pin liittimen kautta paremmin esim.
                                BMW KKL USB FT232RL - K-Line Diagnosis 1996-2007 - INPA OBD2 ncs expert FTDI

                                vai olisiko järkevää ottaa 20pin->16pin adapteri ja vetää vain johto siitä sisätiloihin?
                                20 Pin to Obd2 OBD 2 Female 16pin Adapter Cable for BMW

                                Toivottavasti joku osaa valaista asiaa ettei tarvitse ihan sokkona lähteä tilailemaan tavaraa, kiitos

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎