Originally posted by Thuppu
View Post
INPA englanniksi
Collapse
X
-
-
Toimii jenkkiversioissa, euro-versioista puuttuu tunnistinkytkin turvavyön lukosta.Originally posted by whector View Postjaa että e39 on moinen ominaisuus?
ei sillä että haluaisin sen, mutta mistä modulista tuo löytyy? ja miten se toimii? heti kun virrat päällä ja turvavyö ei kiinni niin auto valittaa?
Comment
-
Ei oo, mut tuli vaan mieleen ku useimmissa e60:ssä tuo on.Originally posted by Dunky View PostOnko sun autossa tuo hilpeä ominaisuus?
Comment
-
Toimiiko jollain INPA 5.0 Vista 32-bit?
Comment
-
Jaksaisitko pistää vaikka privalla ohjeet jossei kiinnosta tänne niitä huudella, tarttis saada tuo ohjelma toimimaan kun tuo maaginen piuha on varmaan piakkoin postissa
Comment
-
inpa ei toimi
Elikkäs ongelmana inpa 5.00 ei toimi (Battery ja ignition pallot ei mene tummaksi eikä saa yhteyttä auton mihinkään boksiin). kaapelina toimii http://www.obd.fi/index.php?page=sho...mart&Itemid=29 sekä adapterina lisäksi http://www.obd.fi/index.php?page=sho...mart&Itemid=29
käyttöjärjestelmä win xp.
Yleis vikamuitiluku ohjelmalla pääsee lukemaan jotain perustietoja eli kaapeleiden pitäisi toimia. Varmaan jokin asetus tuossa inpassa on nyt minulla väärin. Tool32: lla katsottuna näyttää asetuksena että interface olisi ADS. Mitenhän tuon saisi muutettua STD:OBD :si ?? Ediabas config:sta (c:\ediabas\bin) yritin muutta tuota ADS-> STD:OBD mutta kun käy muuttamisen jälkeen tool32 niin näyttää edelleen interface ADS.
Auto mihin koitettu on 2000-luvulta eli löytyy bemarin oma + obd pistoke
Comment
-
Originally posted by Tcdoe View PostVastaanpa itselleni, jos joku muu painii saman kanssa. Kaapeli pitää kytkeä COM1:ksi ja muuttaa kummatkin Fifo-bufferit 8:ksi. Lisäksi piti muokata Ediabas.inistä (c:\ediabas\bin) interface ADS -> STD:OBD.Tuo oli ainaki itellä joskus pielesä...Originally posted by juusova_ View PostElikkäs ongelmana inpa 5.00 ei toimi (Battery ja ignition pallot ei mene tummaksi eikä saa yhteyttä auton mihinkään boksiin). kaapelina toimii http://www.obd.fi/index.php?page=sho...mart&Itemid=29 sekä adapterina lisäksi http://www.obd.fi/index.php?page=sho...mart&Itemid=29
käyttöjärjestelmä win xp.
Yleis vikamuitiluku ohjelmalla pääsee lukemaan jotain perustietoja eli kaapeleiden pitäisi toimia. Varmaan jokin asetus tuossa inpassa on nyt minulla väärin. Tool32: lla katsottuna näyttää asetuksena että interface olisi ADS. Mitenhän tuon saisi muutettua STD:OBD :si ?? Ediabas config:sta (c:\ediabas\bin) yritin muutta tuota ADS-> STD:OBD mutta kun käy muuttamisen jälkeen tool32 niin näyttää edelleen interface ADS.
Auto mihin koitettu on 2000-luvulta eli löytyy bemarin oma + obd pistoke
Voi olla että toi sulla oleva piuha ei oikeen rokkaa bemareiden kanssa muutenkaan.:think''No smoke without a fire, but no fire without a diesel''
Comment
-
Voi se adapteri ehkä perusvikakoodinluvun taitaa, mutta ei minkään INPA:n kanssa. Se tarvii oman johtonsa niinkuin Carsoftkin. Kokeilin joskus Pösöön kahta eri tuollaista yleis obd-adapteria enkä saanut mitään yhteyttä, palautin myyjälle. Siellä obd.fi sivuston keskustelu-osiossa > muut merkit > bmw toi asia mainitaankinOriginally posted by Pekuz View PostTuo oli ainaki itellä joskus pielesä...
Voi olla että toi sulla oleva piuha ei oikeen rokkaa bemareiden kanssa muutenkaan.:thinkLast edited by Esal; 02-11-2009, 09:46.*** E53 X5 3.0d 2005 ***
Comment
-
Löytyiskö tietoa, miten käyttäisin NCS experttiä siten, että pystyisin muuttamaan keskuslukituksen asetuksia siten, että esim. saisin vilkut välähtämään, kun avaan avaimesta lukot. Olen siis tuore NCS:n käyttäjä, joten perusteelliset ohjeet tai ainakin suuntaa antavat tulisivat todella tarpeeseen, etten sitten joudu katumaan myöhemmin. Kiinnostaisi muutenkin tietää, mitä kaikkea kyseisellä softalla voi tehdä ja mistä tiedän, että se toimii oikein?
Comment
-
ainakin mitä tarvitset on : R-E-P-X-E-TOriginally posted by Ramzez View PostLöytyiskö tietoa, miten käyttäisin NCS experttiä siten, että pystyisin muuttamaan keskuslukituksen asetuksia siten, että esim. saisin vilkut välähtämään, kun avaan avaimesta lukot. Olen siis tuore NCS:n käyttäjä, joten perusteelliset ohjeet tai ainakin suuntaa antavat tulisivat todella tarpeeseen, etten sitten joudu katumaan myöhemmin. Kiinnostaisi muutenkin tietää, mitä kaikkea kyseisellä softalla voi tehdä ja mistä tiedän, että se toimii oikein?
.
Comment
-
Saisko tyhmälle vielä kerrottua, että mistä noita fifo-arvoja pääsee muuttaan.... alkaa järki loppuun
Siis löytyy tuo USB-Ediabas.
Alkaa meneen järki... Oon asennellu inpaa aikasen mosta kertaa ja ei tuo suostu toimimaan kunnolla, eli perus viat ja livedatat pääsee lukeen mut ei mitään muuta. Siis battery ja ignition valot pysyy valkoisina pallukoina. Latenssin oon muutellu 1ms:iin ja serial portti vaihdettu com1:een, mutta toi OBDsetup ei oikein näytä hyvältä:
Windows 2000 Version 6.0 Build 6001
Installing OBD driver...
SubKey 'SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Serial' allready exist !
Reading values of the key ...
Value Type = 1 Expected = 1 Ok
Value Start = 3 Expected = 1 Warning
Value Group = Extended base Expected = Extended base Ok
Value ErrorControl = 0 Expected = 0 Ok
Read value 'Tag' failed !
Read value 'ForceFifoEnable' failed !
Read value 'RxFIFO' failed !
Read value 'TxFIFO' failed !
Read value 'PermitShare' failed !
Read value 'LogFifo' failed !
Warning! Some values have no standard data - May be there are problems !
Press any key to continue ...
Siis usbilla pitäis saada toimiin ja käyttis vista. Ja kun IPA.IPO:n aukaisee valittelee ongelmassa rekisterissä (HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Servi ces\Serial), eli tonnehan tuo OBDsetup käpistelee jotain.
Apuva!Last edited by ipe666; 26-11-2009, 17:22.
Comment

Comment