Saisko tyhmälle vielä kerrottua, että mistä noita fifo-arvoja pääsee muuttaan.... alkaa järki loppuun
Siis löytyy tuo USB-Ediabas.
Alkaa meneen järki... Oon asennellu inpaa aikasen mosta kertaa ja ei tuo suostu toimimaan kunnolla, eli perus viat ja livedatat pääsee lukeen mut ei mitään muuta. Siis battery ja ignition valot pysyy valkoisina pallukoina. Latenssin oon muutellu 1ms:iin ja serial portti vaihdettu com1:een, mutta toi OBDsetup ei oikein näytä hyvältä:
Value Type = 1 Expected = 1 Ok
Value Start = 3 Expected = 1 Warning
Value Group = Extended base Expected = Extended base Ok
Value ErrorControl = 0 Expected = 0 Ok
Read value 'Tag' failed !
Read value 'ForceFifoEnable' failed !
Read value 'RxFIFO' failed !
Read value 'TxFIFO' failed !
Read value 'PermitShare' failed !
Read value 'LogFifo' failed !
Warning! Some values have no standard data - May be there are problems !
Press any key to continue ...
Siis usbilla pitäis saada toimiin ja käyttis vista. Ja kun IPA.IPO:n aukaisee valittelee ongelmassa rekisterissä (HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Servi ces\Serial), eli tonnehan tuo OBDsetup käpistelee jotain.
Saisko tyhmälle vielä kerrottua, että mistä noita fifo-arvoja pääsee muuttaan.... alkaa järki loppuun
Siis löytyy tuo USB-Ediabas.
Alkaa meneen järki... Oon asennellu inpaa aikasen mosta kertaa ja ei tuo suostu toimimaan kunnolla, eli perus viat ja livedatat pääsee lukeen mut ei mitään muuta. Siis battery ja ignition valot pysyy valkoisina pallukoina. Latenssin oon muutellu 1ms:iin ja serial portti vaihdettu com1:een, mutta toi OBDsetup ei oikein näytä hyvältä:
Value Type = 1 Expected = 1 Ok
Value Start = 3 Expected = 1 Warning
Value Group = Extended base Expected = Extended base Ok
Value ErrorControl = 0 Expected = 0 Ok
Read value 'Tag' failed !
Read value 'ForceFifoEnable' failed !
Read value 'RxFIFO' failed !
Read value 'TxFIFO' failed !
Read value 'PermitShare' failed !
Read value 'LogFifo' failed !
Warning! Some values have no standard data - May be there are problems !
Press any key to continue ...
Siis usbilla pitäis saada toimiin ja käyttis vista. Ja kun IPA.IPO:n aukaisee valittelee ongelmassa rekisterissä (HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Servi ces\Serial), eli tonnehan tuo OBDsetup käpistelee jotain.
Apuva!
Vistassa tuo OBDsetup ei toimi ja siinä pitää manuaalisesti rukata tuolta registrystä noi arvot kohilleen/lisätä ne sinne. Tuon "start"in arvo pitää vaihtaa 3 -> 1. Sitten noi loput vehkeet jotka näyttää "failed" puuttuu sieltä ja ne pitää lisätä sinne registryyn: hiiren oikealla napilla ja sieltä "uusi" -> DWORD 32bit ja siihen nimeksi joku noista puuttuvista. Sitten perään pitää muokata vielä arvo kohilleen, sitä voi aina välillä kokeilla tuolla OBDsetupilla nii se kertoo aina arvot ja puuttuvat vehkeet. Sitten kun kaikki on laitettu kohilleen alkaa INPA pelata oikein.
Hommasin kanssa ebaysta piuhat ja mukana tuli minicd ja siellä kans tommonen ohje mitä tuossa alla on "ENGLISH VERSION"jne.. lihavoidulla tekstillä oleva ja ei suostu asentumaan ainakaan mun taidoilla. Eli miten toi asennushomma menee selkokielellä (Suomi)?
netistä löysin inpa5.0 version mutta siinä ongelmana on valkoiseksi jäävä ingnition täplä, vaikka on virrat päällä ja auto käy niin ei auta. Battery täplä on mustana kun kaapeli on kiinni autossa. Haulla löytyi juttuja kaapelin kytkennästä ja se pitäisi olla kunnossa, mikä muu ton vois aiheuttaa??
Perskele ku ei saanu asennettua sitä kaapelin mukana tullutta inpan versiota ni ei voinu koittaa tekeekö sillä ton saman ingnition täplän kanssa
Mulla on tässä kaksi kansiota toinen on BMW_EDIABAS_INPA ja toinen bmw-EDIABAS ja molemmat kansiot sisältävät install kansiot+tiedostot.bmw-EDIABAS kansiossa oleva asennus ohje on tämmöinen:
ENGLISH VERSION
Copy from CD on C partition directory with name BMW. After copy deselect to all copied files atribut “read only“ !!! On CD it have file with name “autoexe.bat“. That file you need to copy over the original which you can find on C partition . From hard disc and from directory BMW and in the subdirectory INSTALL run file INSTPROG.EXE.
BMW_EDIABAS_INPA sisältämä readme ohje:
At first you have to start the file instprog.exe in \Install.
Dont touch the path !!
follow the Instructions and choose BMW-Group
Nachbearbeitungsprogramme ( after choosing english )
Then at all points select complete instead NCS Expert and NCS plant .
Choose the OBD-Adaptor.
After that you have to edit the path-environment to
c:\ediabas\bin . ( systemmanagement )
Then reboot !!!
Then start the obdsetup.exe in C:\EDIABAS\Hardware\OBD\ .
after that choose the inpa.ipo-link in the startmenu.
Good Work with it.
e70 X5 40d -11
ex e39 530D touring -00
ex e39 TDSa touring -99
Tartteekos akku olla täysi/ jatkuvassa latauksessa inpaa käytettäessä??? Kun ei tolla mun inpalla vieläkään kaikkeen pääse kiinni... vai onkohan vieläkin asetuksissa jotain viturallaan. :think
Siis, kaikki näyttää olevan ok eikä inpakaan herjaa mitään sitä käynnistettäessä.
Tartteekos akku olla täysi/ jatkuvassa latauksessa inpaa käytettäessä??? Kun ei tolla mun inpalla vieläkään kaikkeen pääse kiinni... vai onkohan vieläkin asetuksissa jotain viturallaan. :think
Siis, kaikki näyttää olevan ok eikä inpakaan herjaa mitään sitä käynnistettäessä.
En tiedä pääseekö inpakaan kaikkiin käsiksi, kun ainakin minulla ei pääse puhelinta räpläämään, vaikka se autossa on. BMW scanner kyllä tunnistaa puhelimen, mutta ei sekään ei pysty kajoamaan asetuksiin. Webastokin autosta löytyy, mutta siihenkään ei inpa pääse jostain syystä käsiksi. Alkaa aina ennenpitkää herjaamaan, että moduuli ei vastaa.
Onkohan tuo meikän NCS Expertentool asennus jotenkin viallinen kun ensinnäkin "Load Profile" tarjoaa vain seuraavat:
- Code Control Unit, Allow ZCS Reading
- Expertmode
Ja tuon jälkeen kun ottaa Expertmode niin taito loppuukin jo kesken koska tuloksena eri ECUihin on "EDIABAS not initialized". Eli oikeastaan en onnistu kaivamaan mitään järjellistä näkyviin. "Enter ZCS" kyselee GM/SM/VN mutta pitäisikö noihin osata ihan ensin antaa jotain järkevää ennenkuin pääsee mihinkään käsiksi?
Ja kyseessä siis NCS-expertentool V3.0.8.
"If you are going through hell, keep going." - Sir Winston Churchill
Voisko joku ihan lyhyesti (tai pitkästi jos intoa on) valaista mitä INPA:lla voi / ei voi tehdä? Sain sen asennettua koneelle, mutta ihan täyttä selvyyttä ei ohjelman ominaisuuksista vs. esim. CS 6.5 ei ole.
Voisko joku ihan lyhyesti (tai pitkästi jos intoa on) valaista mitä INPA:lla voi / ei voi tehdä? Sain sen asennettua koneelle, mutta ihan täyttä selvyyttä ei ohjelman ominaisuuksista vs. esim. CS 6.5 ei ole.
Suurin ero inpassa ja cs.ssä on se et inpa näyttää missä vika on kun taas cs näyttää missä se saattaa olla
Lyhyesti sanottuna muuta et tarvitse kuin INPAn jolla voit lukea vikakoodit, livedataa ja koodata.
Last edited by jsr85; 14-12-2009, 21:47.
Reason: shaissea
Comment