Cabriolet Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jug0
    Bimmer Rookie
    • Jan 2014
    • 135
    • Etelä-Pohjanmaa

    Originally posted by pomo View Post
    Sekin voi olla:? Lataa akkua yön yli?
    Voishan tuota koittaa, mutta nyt taas toiminut normaalisti katto viimepäivinä eikä mitään ongelmaa, pitää kyllä uusi akku hakea muutenkin.

    Katon vikakoodit saa luettua sieltä kattomoduulin alta inpassa.
    kiitti tiedosta, pitää asennella tuo koneelle ja koittaa onneaan.

    Comment

    • Jakuza
      BTCF Member
      • Nov 2006
      • 516
      • Brisbane

      Onko jollain faktatietoa siitä kuinka paljon katon aukiolo vaikuttaa huippuihin? Ilmanvastus tietysti lisääntyy jonkin verran ja huiput pienenevät, mutta kuinka paljon? Oma 325 on tuntunut aina hieman laiskalta +200 nopeuksissa, mutta sitten mietin että mulla on varmaan ollut aina katto alhaalla kun on tullut ajeltua kovempaa...

      Comment

      • bmw323it
        BTCF Member
        • Mar 2008
        • 1850
        • N/A

        Originally posted by Jakuza View Post
        Onko jollain faktatietoa siitä kuinka paljon katon aukiolo vaikuttaa huippuihin? Ilmanvastus tietysti lisääntyy jonkin verran ja huiput pienenevät, mutta kuinka paljon? Oma 325 on tuntunut aina hieman laiskalta +200 nopeuksissa, mutta sitten mietin että mulla on varmaan ollut aina katto alhaalla kun on tullut ajeltua kovempaa...
        No hoh hoijaa. Eiköhän tämmöiset alle 200hp rääpäleet tunnu laiskalla 200km/h vauhdissa joka tapauksessa, vaikka olisi vain bensatankinkorkki auki. Huiputkaan ole paljon sen enempää.
        Nyt:
        BMW X3 xDrive30e (g01)
        BMW 335i (e90)
        BMW 323iC (e36)
        BMW 850i (e31)
        BMW 320i (e30)
        Golf GTE
        ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

        Comment

        • Samjokin1
          Bimmer Rookie
          • Dec 2006
          • 49

          Katosta napsahti joku

          Originally posted by pomo View Post
          osimmoilleen näin. Sitä etureunan lukitusta kuusiokololla saa sitten pyöritellä monta kierrosta ennen kuin lukittuu! Onko vika koodit luettu?
          Kokeiltiin miten katon saa hätätilanteessa manuaalisesti kiinni / auki, jos vaikka akku simahtaa. No siinähän kävi sitten niin, että pyörittäessä siitä etureunasta auki päin tais tulla veivattua liikaa. Kuului sellainen rasahdus ja joku siellä korkkas. Jotain muovin palasia siellä helisee katon sisällä. Katto toimii kyllä sähköllä normaalisti eli menee kokonaan kiinni ja aukeaa, mutta pitäisköhän tosta olla huolissaan? Mahtaako siellä olla joku muovinen stoppari, joka vaan petti?
          Bmw 330i Cabrio M-sport -02, MB GLK 220cdi -12,

          ex. MB C 220cdi -11, ex. CC Passat -09, ex. Audi A6 Avant 3.0 Tdi -09, ex. E61 530D, ex. E36 328i M-sport touring -98, ex. S4 avant 2001, ex. E36 328i touring -95 "M3 look", ex. A4 Avant 1.8T

          Comment

          • Sasumeil
            Bimmer Rookie
            • Jun 2015
            • 67
            • Jyväskylä

            Heips, quottaan omaa tekstiäni toisesta theradista kun siellä ei vastata. Osaisko täältä kukaan? Kyseessä siis -94 e36 cabi puoliautomaatti katolla.

            Originally posted by Sasumeil;
            Nyt pamahti se pitempi kattoa liikuttava tanko poikki, ilmeisesti oli hiukka kierossa tai säätö perseellään. Jos saan ton hitsattua kuntoon, niin mitenkä se tankojen suhde sitten säädetään kohdillee, ettei vastaava tapahdu uudetaan?

            Saakos noita tankoja järkevään hintaan vaikka ulkomailta, ei perkele osu silmään?

            Originally posted by Sasumeil;
            Hox, edelleen samaa asiaa kysyisin!! Sain hitsuutettua tangon helvetin hyvin, mutta ei tahtonut lähteä synkronoimaan, lopulta katto alko liikkua ja molemmat tangot mutkalla... Jos nää nyt sais silmämääräsen suoraks nii millä perkeleellä ne säädetään kohdalleen?


            Järkeilin että kun katon takaosa ylhäällä nii toisen tangon pitäs olla niin että se rulla on nätisti siinä välissä mutta tulos tosiaan oli huono.

            Rupesin miettii onko se mun rulla edes oikeassa koossa, kun kaikki niitä vaihtaa. Halkasija näytti olevan 16mm?

            Kiitos jo etukäteen!!

            Comment

            • pomo
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2013
              • 429
              • Oulu

              Cabriohin vaikutti olevan hyvin osia maro bmw spares liikkeessä englannissa. En tiedä onko enää pystyssä, tilasin sieltä osia 2014 kesällä!

              Monesti tilanne on se, että vähän monimutkaisemissa vioissa korjaajaa on hankala löytää... Itsenäistä etsintää netistä!
              --Sääliä saa kuka vaan, kateus pitää ansaita--

              E46 320 Cab

              Comment

              • Sasumeil
                Bimmer Rookie
                • Jun 2015
                • 67
                • Jyväskylä

                Kiitos tosta sivusta, täytyy tutkailla kunhan tässä etsii.

                Itsenäisestihän tässä koitettas pärjätä mutta jtn infoakin pitäisi saada, itse ei osaa/voi kaikkea tietää netissä tullut vietettyä aikaa jo liikaa, kai pitäs lähtee vaan kokeilee. Tai vaihtaa kieltä mut jotenkin se on niin vierasta rueta englanniks ettimään vaikka se sujuukin.

                KL varaosista tuntus saavan noita osia, paitsi tietty sitä perkelen holkkia, mut hinnathan oli hyvät. Tangot 461,10e... taidan koittaa oikoa vielä kerta :roll:

                Comment

                • Samjokin1
                  Bimmer Rookie
                  • Dec 2006
                  • 49

                  Katto-ongelma ratkaistu (E46 cabrio)

                  Tästähän mulla oli sitten kyse:


                  Katto ei sitten eilen mennyt enää ollenkaan kiinni. Kuului vaan kunnon pamaus ja jäi n. 10 cm raolleen. Onneksi löytyi tuo ylläoleva ohje, niin saatiin katto taas pelaamaan. Nuo muoviosat oli kummaltakin puolelta aika murentuneet, niin vahvistettiin samalla kuskin puoleltakin, vaikka se ei vielä ollut rikki.

                  Muutama kuva noista korjauksista:
                  Store your photos and videos online with secure storage from Photobucket. Available on iOS, Android and desktop. Securely backup your memories and sign up today!
                  Attached Files
                  Last edited by Samjokin1; 02-08-2015, 22:34. Reason: Kuvia lisätty
                  Bmw 330i Cabrio M-sport -02, MB GLK 220cdi -12,

                  ex. MB C 220cdi -11, ex. CC Passat -09, ex. Audi A6 Avant 3.0 Tdi -09, ex. E61 530D, ex. E36 328i M-sport touring -98, ex. S4 avant 2001, ex. E36 328i touring -95 "M3 look", ex. A4 Avant 1.8T

                  Comment

                  • pomo
                    Bimmer Fanatic
                    • Jun 2013
                    • 429
                    • Oulu

                    Joutuiko nuo osat irrottamaan vahvistamisen vuoksi? Saitko sen katon etureunan tiivisteen purettua ehjänä?
                    --Sääliä saa kuka vaan, kateus pitää ansaita--

                    E46 320 Cab

                    Comment

                    • Samjokin1
                      Bimmer Rookie
                      • Dec 2006
                      • 49

                      Ei irrotettu osia vaan porattiin suoraan pultinreiät tuohon muoviin. Tiiviste jätettiin paikalleen tuohon koteloon, joka irrotettiin. Hyvin kesti ehjänä.
                      Attached Files
                      Bmw 330i Cabrio M-sport -02, MB GLK 220cdi -12,

                      ex. MB C 220cdi -11, ex. CC Passat -09, ex. Audi A6 Avant 3.0 Tdi -09, ex. E61 530D, ex. E36 328i M-sport touring -98, ex. S4 avant 2001, ex. E36 328i touring -95 "M3 look", ex. A4 Avant 1.8T

                      Comment

                      • pomo
                        Bimmer Fanatic
                        • Jun 2013
                        • 429
                        • Oulu

                        Ok kiitoksia! Eli ne osat on tuolla kotelon sisällä ja irrotammatta ei voi tarkistaa onko ehjät?
                        --Sääliä saa kuka vaan, kateus pitää ansaita--

                        E46 320 Cab

                        Comment

                        • Samjokin1
                          Bimmer Rookie
                          • Dec 2006
                          • 49

                          Joo, osat on tuolla kotelon sisällä. Kyllä me sinne vähän päästiin kameralla kurkkimaan. Sillä jo näki näki, että kovin olivat rapean näköiset nuo muoviosat...
                          Bmw 330i Cabrio M-sport -02, MB GLK 220cdi -12,

                          ex. MB C 220cdi -11, ex. CC Passat -09, ex. Audi A6 Avant 3.0 Tdi -09, ex. E61 530D, ex. E36 328i M-sport touring -98, ex. S4 avant 2001, ex. E36 328i touring -95 "M3 look", ex. A4 Avant 1.8T

                          Comment

                          • Sasumeil
                            Bimmer Rookie
                            • Jun 2015
                            • 67
                            • Jyväskylä

                            Oiskohan täällä ketään kuka omistas kyseisen e36 bemarin puoliautomaatti katolla, joka vielä sattus asumaan lähellä jyväskylää ja ois halukas esittelemään vähän tuota kattomekanismiaan. Ei mulla muita vaatimuksia oliskaan

                            Kun kerta noihin katon nosto juttuihin ei tuu selkoa niin vois katon sisäpuolta parsia kasaan. Repsottaa tuolta edestä sekä ne muoviset kourut semmosista pyöreistä poikkiraudoista katon sisältä? Voiskos ne kourut ihan liiman kanssa painaa takasin, vai onko niiden tarkotus irrota kun tota kattoa liikuttelee?

                            Milläs toi katon aukasu kahva lähtee nätisti irti, ja sitten perään se muovi mikä siinä katon etureunassa on. Sais vaan siistimmin liimattua verhoilua kireelle kun nuo sais pois tieltä.

                            Comment

                            • Coupe*
                              Bimmer Fanatic
                              • Jan 2004
                              • 487
                              • Etelä-pohjanmaa

                              E36 puoliautomaatti katto. Mennyt pitkän seisonnan jälkeen mykäksi, -94 kyseessä. Moottoritilan sulakkeet ehjät, mistäs muualta vikaa etsimään?

                              Comment

                              • bmw323it
                                BTCF Member
                                • Mar 2008
                                • 1850
                                • N/A

                                Originally posted by Coupe* View Post
                                E36 puoliautomaatti katto. Mennyt pitkän seisonnan jälkeen mykäksi, -94 kyseessä. Moottoritilan sulakkeet ehjät, mistäs muualta vikaa etsimään?
                                Jos siinä on 20A sulake peräkontissa akun vieressä, niin se kannattaa tarkistaa ensimmäiseksi.

                                Sitten varmaan kannattaa yrittää kalibrointia.

                                Tekeekö se yhtään mitään? Syttyykö edes painikkeen viereen valo?
                                Nyt:
                                BMW X3 xDrive30e (g01)
                                BMW 335i (e90)
                                BMW 323iC (e36)
                                BMW 850i (e31)
                                BMW 320i (e30)
                                Golf GTE
                                ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

                                Comment

                                Working...
                                X