memebuy23buy

Inpa asennus ja asetukset

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • JKK
    replied
    Originally posted by AnttiR View Post
    Mistä tarpeeksi uusi inpan versio että pääsee allekirjoituksen e91 sisään? Nyt on se mikes easy bmw tools paketin versio käytössä eli 5.0.6 ja tuosta ei löydy tarpeeksi uutta moottorinohjausta listalta
    Ei siinä ole sinällään mistään inpa-versiosta kysymys vaan sun pitää etsiä ja asentaa IPO-tiedostot N47 (DDE7) -koneelle. En ole törmännyt yhteenkään INPA-versioon, jossa ne olisi valmiina asennuspaketissa. Googlaamalla ne löytyy varmasti.

    Leave a comment:


  • AnttiR
    replied
    Originally posted by duuk View Post
    Millanen kaapeli mun nyt pitäis tilata -00 E39:iin että toimii suoraan?

    Kaapelin ja konehuone pistokkeen hommaamisen jälkeen sitten vaan tämä http://www.bimmerfest.com/forums/sho...d.php?t=879366 asennukseen ja homma rokkaa?? :think
    Tilasin cable shack nimisestä paikasta briteistä kaapeli setin. Latasin tuon saman ohjelmistopaketin ja noilla hiluilla on nyt luettu vähän vaikka mistä vikakoodeja. Vanhin ollut -98 E36 ja uusin -07 E91.

    Leave a comment:


  • AnttiR
    replied
    Mistä tarpeeksi uusi inpan versio että pääsee allekirjoituksen e91 sisään? Nyt on se mikes easy bmw tools paketin versio käytössä eli 5.0.6 ja tuosta ei löydy tarpeeksi uutta moottorinohjausta listalta

    Leave a comment:


  • duuk
    replied
    Millanen kaapeli mun nyt pitäis tilata -00 E39:iin että toimii suoraan?

    Kaapelin ja konehuone pistokkeen hommaamisen jälkeen sitten vaan tämä http://www.bimmerfest.com/forums/sho...d.php?t=879366 asennukseen ja homma rokkaa?? :think

    Leave a comment:


  • tira-1
    replied
    Originally posted by tira-1 View Post
    Auto: X3 E83 vm.2007, 3.0SD
    jatkoa..
    Moottori on kaiten sama kuin X5 3.0sd, 335D, 535D
    Löytyyköhän noihin INPA asetuksia jostain, jos E83:een
    ei löydy ?

    Löytyykö btcf:stä joku joka osaisi auttaa INPA:n kanssa.
    Yhteys periatteessa toimii, joitain ipo tms. tiedostoja ilmeisesti
    puuttuu.

    Leave a comment:


  • tira-1
    replied
    Originally posted by Supra^ View Post
    Mihin moottoriin (mihin autoon?) yrität päästä käsiksi? Ohjelma kertoo että oikea on DDE6.2 M57. En kyllä omistakaan vanhoista skripteistä sellaista löydä.
    Auto: X3 E83 vm.2007, 3.0SD

    Leave a comment:


  • Supra^
    replied
    Originally posted by tira-1 View Post
    INPA pysähtyy heti alkuunsa, ilmeisesti ei pysty luomaan yhteyttä ecuun ?
    control unit found: D62M57AO
    Program will be stop

    Kuinka tuon saisi korjattua/päivitettyä niin että yhteys ecuun onnistuisi ?
    Mihin moottoriin (mihin autoon?) yrität päästä käsiksi? Ohjelma kertoo että oikea on DDE6.2 M57. En kyllä omistakaan vanhoista skripteistä sellaista löydä.

    Leave a comment:


  • tira-1
    replied
    Requested control unit... program will be stop ?

    INPA pysähtyy heti alkuunsa, ilmeisesti ei pysty luomaan yhteyttä ecuun ?
    control unit found: D62M57AO
    Program will be stop

    Kuinka tuon saisi korjattua/päivitettyä niin että yhteys ecuun onnistuisi ?

    Leave a comment:


  • SuperR
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Ei mitenkään helposti. Sulla on nyt sen verran uudemmat filut, että koodit tulee saksaksi. Asentamalla vanhemman version / vanhemmat tiedostot sisältävän version saa ne koodit englanniksi.
    Noi voi video. Meni kyllä niin monta tuntia tota asentaessa et sai ylipäätään toimimaan niin mennään sitte google kääntäjän avulla

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by armada View Post
    itselläni on toiminut inpa ja ncs ohjelmissa moitteetta k+dcan 7&8 yhdessä ja 20-pin adapteri päässä.

    nyt ostin k+dcan piuhan missä EI ole pinnit yhdessä. nyt pitäisi päästä lukemaan yli 03/2007?

    ja asennuksesta, vanha piuha on com1 porttina, joutuuko sen nyt joka kerta "vaihtamaan" kun haluaa käyttää uudempiin käyvää piuhaa, kumpi piuhoista on com1? kone sanoo että vanhat asetukset menee pois:think

    kiitos jos joku viitsii valaista!
    Laitat katkaisijan pinnien 7&8 väliin ja käytät yhtä piuhaa. Aivan turha alkaa säätämään kahden piuhan kanssa.

    Leave a comment:


  • armada
    replied
    itselläni on toiminut inpa ja ncs ohjelmissa moitteetta k+dcan 7&8 yhdessä ja 20-pin adapteri päässä.

    nyt ostin k+dcan piuhan missä EI ole pinnit yhdessä. nyt pitäisi päästä lukemaan yli 03/2007?

    ja asennuksesta, vanha piuha on com1 porttina, joutuuko sen nyt joka kerta "vaihtamaan" kun haluaa käyttää uudempiin käyvää piuhaa, kumpi piuhoista on com1? kone sanoo että vanhat asetukset menee pois:think

    kiitos jos joku viitsii valaista!

    Leave a comment:


  • pheno
    replied
    Originally posted by racing02 View Post
    Kai se on uskottava. Kaikki puukoteltavat ja päiviteltävät filet liittyy sitten autojen kanssa kommunikointiin ja itse softan määrittely on kovakoodattu. Paskempi juttu mutta onneksi se sentään lähti toimimaan.

    On siinä opettelua muutenkin kun joka pirun termi ja koodi pitää googlata niin kai siinä menee yksikkömuunnokset sivussa
    Ohjausyksikön (.prg) tiedosto on tehty aina jollekin kielelle (englanti tai saksa, en ole muihin törmännyt). Sieltä tulee arvon mukana aina käytetty yksikkö. INPA skripti (.IPO) on yleensä myös jollekin kielelle tehty, englanti tai saksa. INPA käyttää tätä .prg tiedostoa ja yleensä skriptissä tarkastetaan että sen kieli ja .prg:n kieli ovat samat. INPA skriptin tekijä voi tehdä ihan mitä vaan muunnoksia haluaa, ja näyttää niitä. Eri asia onko skriptin tekijä halunnut tehdä kaksi eri "ruutua" Fahrenheit tai Celsius näytöille tai vaihtoehdon valita kieli. Siinä INPA skripteissä voi käyttää Win32 DLL:iä, eli käytännössä sillä voi tehdä melkein "mitä vaan"...

    Leave a comment:


  • racing02
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Se on ilmeisesti jonkin jenkin tekemä jolloin farenheit on kotoisampaa.

    Inpassa ei paljon muutella jälkikäteen kieliä yms.
    Kai se on uskottava. Kaikki puukoteltavat ja päiviteltävät filet liittyy sitten autojen kanssa kommunikointiin ja itse softan määrittely on kovakoodattu. Paskempi juttu mutta onneksi se sentään lähti toimimaan.

    On siinä opettelua muutenkin kun joka pirun termi ja koodi pitää googlata niin kai siinä menee yksikkömuunnokset sivussa

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by racing02 View Post
    Minäkin asentelin tuon yllämainitun paketin ja homma meni W7-koneeseen aika sujuvasti. Vain FTDI:n ajuri ei asentunut mutta sekin onnistui sitten erikseen. Ebayn halvin 15e kaapelikin tuntuu toimivan ainakin e53:ssa.

    Mutta onko todella niin että lämpötilojen muuttaminen F -> C on mahdotonta asennuksen jälkeen eli olisi ilmeisesti määritelty tuohon asennuspakettiin? Niin olin lukevinani jostain topikista. Jokseenkin outoa jos näin on.
    Se on ilmeisesti jonkin jenkin tekemä jolloin farenheit on kotoisampaa.

    Inpassa ei paljon muutella jälkikäteen kieliä yms.

    Leave a comment:


  • racing02
    replied
    Minäkin asentelin tuon yllämainitun paketin ja homma meni W7-koneeseen aika sujuvasti. Vain FTDI:n ajuri ei asentunut mutta sekin onnistui sitten erikseen. Ebayn halvin 15e kaapelikin tuntuu toimivan ainakin e53:ssa.

    Mutta onko todella niin että lämpötilojen muuttaminen F -> C on mahdotonta asennuksen jälkeen eli olisi ilmeisesti määritelty tuohon asennuspakettiin? Niin olin lukevinani jostain topikista. Jokseenkin outoa jos näin on.

    Leave a comment:

Working...
X