Announcement

Collapse
No announcement yet.

Koodaus ohjeita NCS Expert-ohjelmalle (kysymyksiä ja vastauksia)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tom1s
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2002
    • 669
    • .

    #61
    Muistaakseni löyty akun resetointi tms inpasta e90ssä ainakin.

    Onko mahdollista vaihtaa huoltoväliksi 30tkm->15tkm e91:ssä jollain huoltosoftalla?
    F31 328i M-Sport

    Comment

    • tniemin
      BTCF Member
      • Apr 2010
      • 81
      • Tampere

      #62
      CAR/KEY Memoryn asetusket

      Osaisko joku kertoo, itä nämä CAR/KEY Memoryn asetusket mahtavat tarkoittaa.

      Oon koittanu ettiä useilta foorumeilta noita, mutta nämä ovat jääneet mysteeriksi.

      Auto on siis E46 2003 farkku


      ABKLAPPWERT : ?
      BEIKLAPPEN_GM : ?
      EINKLEMMSCH_REVERSIEREN : kurz or lang ?
      GEBLAESEBALKEN_AUT_MOD_1 : ?
      KLAPPEN OEFFNEN : ?
      KLIMA_EIN_MIT AUTO_EIN_1:
      LUFTVER_AUT_B_ZUEND_EIN_1 : ?
      MEMORYANFAHRGENAUIGKEIT :
      V_VAR_SPERRE_BEIKLAPPEN : ?


      Tosiaan kaikkiin muihin löysin selitykset, mutta nää tuntuu olevan kiven alla.
      E61 BMW 530dA M-Sport -05
      E36/7 BMW Z3 M Roadster -98
      ---
      EX: E46 BMW 330d M-Sport II -03

      Comment

      • jsr85
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2007
        • 1375
        • Oulainen

        #63
        Originally posted by tniemin View Post
        Osaisko joku kertoo, itä nämä CAR/KEY Memoryn asetusket mahtavat tarkoittaa.

        Oon koittanu ettiä useilta foorumeilta noita, mutta nämä ovat jääneet mysteeriksi.

        Auto on siis E46 2003 farkku


        ABKLAPPWERT : ?
        BEIKLAPPEN_GM : ?
        EINKLEMMSCH_REVERSIEREN : kurz or lang ?
        GEBLAESEBALKEN_AUT_MOD_1 : ?
        KLAPPEN OEFFNEN : ?
        KLIMA_EIN_MIT AUTO_EIN_1:
        LUFTVER_AUT_B_ZUEND_EIN_1 : ?
        MEMORYANFAHRGENAUIGKEIT :
        V_VAR_SPERRE_BEIKLAPPEN : ?


        Tosiaan kaikkiin muihin löysin selitykset, mutta nää tuntuu olevan kiven alla.


        Joko sä kirjoitat ohjeet suomenkielellä tuohon koodaus hommaan?
        ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

        Comment

        • tniemin
          BTCF Member
          • Apr 2010
          • 81
          • Tampere

          #64
          Originally posted by jsr85 View Post
          http://www.bmwretrofit.com/forums/vi...=10&t=154#p262

          Joko sä kirjoitat ohjeet suomenkielellä tuohon koodaus hommaan?
          Tuotakin sivua oon tutkiskellut, muta noihin ei tuollakaan ole (järjellisiä) selostuksia...


          Ohjeen tekeminen riippuu ihan omasta oppimistahdista... Kunhan nyt pääsen selville vähän ohjelman toiminnasta ja tästä CAR/KEY memorystä, niin sit pääsen tutkiin moduulien sisältöä.
          Mut sit varmaan tarviin taas jonkun viisaamman apua, etten räpellä koko autoa jumiin.
          E61 BMW 530dA M-Sport -05
          E36/7 BMW Z3 M Roadster -98
          ---
          EX: E46 BMW 330d M-Sport II -03

          Comment

          • JLE
            Newbiemmer
            • Dec 2010
            • 5
            • Jyväskylä

            #65
            Steering angle sensor calibration

            Onko kenelläkään kokemusta steering angle sensorin calibroinnista...(e46 vm.02).....






            anyone ??

            Comment

            • Dunky
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2003
              • 4929
              • Kotka

              #66
              Originally posted by JLE View Post
              Onko kenelläkään kokemusta steering angle sensorin calibroinnista...(e46 vm.02).....






              anyone ??
              TISsissä aika hyvin kerrottu miten tuo tehdään... Eikun etsimään sieltä
              Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

              Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

              Comment

              • Clavurion
                BTCF Member
                • Feb 2005
                • 9158
                • Oulu

                #67
                Originally posted by JLE View Post
                Onko kenelläkään kokemusta steering angle sensorin calibroinnista...(e46 vm.02).....
                Jos anturi on vaihdettu, ensin koodaus NCS:llä. Kalibrointi (0-kohdan asetus) tehdään INPA:lla. Sensori löytyy erikseen Chassis-valikosta. Kalibroinnissa ratti asetetaan mahdollisimman tarkoin suoraan ja sitten vaan valitaan se kalibrointi valikosta.
                E39 530dA -02 M-Sport
                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                Comment

                • JLE
                  Newbiemmer
                  • Dec 2010
                  • 5
                  • Jyväskylä

                  #68
                  Originally posted by Clavurion View Post
                  Jos anturi on vaihdettu, ensin koodaus NCS:llä. Kalibrointi (0-kohdan asetus) tehdään INPA:lla. Sensori löytyy erikseen Chassis-valikosta. Kalibroinnissa ratti asetetaan mahdollisimman tarkoin suoraan ja sitten vaan valitaan se kalibrointi valikosta.

                  Mites tolla NCS:llä käytännössä tehdään tuo uuden sensorin koodaus? Olen kyllä NCS:llä muutellut esim. valomoduulin optioita ja penkkien muistien optioita... ,mutta ei ole tietoa et mitä siihen uuteen sensoriin täytyy koodata jotta se lähtee toimimaan... ??

                  Comment

                  • Dunky
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2003
                    • 4929
                    • Kotka

                    #69
                    Originally posted by JLE View Post
                    Mites tolla NCS:llä käytännössä tehdään tuo uuden sensorin koodaus? Olen kyllä NCS:llä muutellut esim. valomoduulin optioita ja penkkien muistien optioita... ,mutta ei ole tietoa et mitä siihen uuteen sensoriin täytyy koodata jotta se lähtee toimimaan... ??
                    Code Car
                    Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                    Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                    Comment

                    • Clavurion
                      BTCF Member
                      • Feb 2005
                      • 9158
                      • Oulu

                      #70
                      Originally posted by JLE View Post
                      Mites tolla NCS:llä käytännössä tehdään tuo uuden sensorin koodaus? Olen kyllä NCS:llä muutellut esim. valomoduulin optioita ja penkkien muistien optioita... ,mutta ei ole tietoa et mitä siihen uuteen sensoriin täytyy koodata jotta se lähtee toimimaan... ??
                      Joko tuo Dunkyn mainitsema koko auton koodaus tai sitten valitset sieltä purkkien listalta sen asentotunnistimen (olikohan LWS tai LEW) ja sitten varmistat, että proseduurina on SG_CODIEREN (yleensä defaulttina) tai valkkaat sen (change job) ja niittaat sisään (execute job). Sitten erikseen INPA:lla se initialisointi.
                      E39 530dA -02 M-Sport
                      E53 X5 3.0dA -06 Sport
                      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                      Comment

                      • JLE
                        Newbiemmer
                        • Dec 2010
                        • 5
                        • Jyväskylä

                        #71
                        Öö, mitäköhän sinne pitää kirjoittaa, eihän sinne voi ihan mitätahansa mennä laittamaan --> eli kun en pysty vanhasta anturista enää lukemaan mitä se sisältää.. ja sitten puottamaan sitä tohon uuteen..

                        Comment

                        • Clavurion
                          BTCF Member
                          • Feb 2005
                          • 9158
                          • Oulu

                          #72
                          Ei sinne mitään tarvikaan kirjoittaa (kuten FSW_PSW manipulate profiililla), vaan NCS koodaa purkin auton varustelistan (ZCS/FA) mukaisesti.
                          E39 530dA -02 M-Sport
                          E53 X5 3.0dA -06 Sport
                          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                          Comment

                          • Dunky
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2003
                            • 4929
                            • Kotka

                            #73
                            Originally posted by Clavurion View Post
                            Joko tuo Dunkyn mainitsema koko auton koodaus tai sitten valitset sieltä purkkien listalta sen asentotunnistimen (olikohan LWS tai LEW) ja sitten varmistat, että proseduurina on SG_CODIEREN (yleensä defaulttina) tai valkkaat sen (change job) ja niittaat sisään (execute job). Sitten erikseen INPA:lla se initialisointi.
                            Tuo koko auton koodaus on hyvä tapa etsiä että onko autossa kaikki modulit järjestyksessä Jos ei ole niin loppuu koodaus virheilmoitukseen joka saattaa hieman pelästyttää ensikertalaista kun se eteen sattuu
                            Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                            Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                            Comment

                            • JLE
                              Newbiemmer
                              • Dec 2010
                              • 5
                              • Jyväskylä

                              #74
                              Nonni nyt rupeaa pikkusen aukeamaan tämä juttu... ehkä...
                              sen verran vielä et ilmeisesti pitää NCS:tä valita eri profiili --> tuossa näyttäs olevan valmiina tommonen "Code control unit, allow ZCS reading" onko tämä oikea profiili vai tarviiko semmoinen luoda itse... joillakin tietyillä asetuksilla..?? :think

                              Comment

                              • _nixu_
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2006
                                • 8972
                                • Kellokoski

                                #75
                                E9X noiden gongien koodaus pois, kai se onnistuu? Vaikka se pakkasvaroitus tms?
                                E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                                Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎