Announcement

Collapse
No announcement yet.

Koodaus ohjeita NCS Expert-ohjelmalle (kysymyksiä ja vastauksia)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • exautisti
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2007
    • 1267
    • oulu

    ainakin nämä on vielä epäselviä

    BEIKLAPPEN B KOMFORTSCHL
    EMPFANG STADHEIZUNG STARTEN

    anyone?
    -99 punane passatti

    https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

    Tuikun softat
    Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
    BMW Maahantuonti ammattitaidolla
    Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
    Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

    www.mcars.fi

    Kysy 041-5056506

    https://www.facebook.com/MCarsOulu/

    INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

    Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

    Comment

    • BMWFW24
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2003
      • 276
      • Jämsä

      Mitä käytännön eroa on, tekeekö koodauksen NETTODAT.MANilla tai FSW_PSW.MANilla kun käyttää NCS Dummyä? Kumpi on parempi tapa vai onko molemmat yhtä hyviä. Ilmeisesti kaikki moduuleita ei voi koodata NETTODAT.MANilla, mistä nämä erottaa vai pitääkö vain kokeilla?
      Vahvasti alkaa näyttää että omassa X5:ssa on vaihdettu moduuli tai useampi ja jätetty koodaukset puolitiehen tai tekemättä. IHKA ainakin on napattu diesselistä ainakin koodauksen perusteella. Tuolle IHKAlle voisi itse kokeilla tehdä jotakin, sillä tuskin saa vakavaa tuhoa aikaiseksi autolle...Tuossa liitteessä on kuva park heating vaihtoehdoista, mistä tietää mikä on autossa oikeasti?? Ja mitä eroa noilla on?
      Attached Files
      ex. 316i e36 1991
      ex. 318iS Coupe e36 1992
      ex. 528iA Touring e39 1997
      ex 316i e30 1990, vaimon
      ex. X5 4.4i e53 2001
      ex 316 e46 2003, vaimon
      525iX e60 2008
      Z4 e85 2003, vaimon​

      Comment

      • Clavurion
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 9158
        • Oulu

        Originally posted by BMWFW24 View Post
        Mitä käytännön eroa on, tekeekö koodauksen NETTODAT.MANilla tai FSW_PSW.MANilla kun käyttää NCS Dummyä? Kumpi on parempi tapa vai onko molemmat yhtä hyviä. Ilmeisesti kaikki moduuleita ei voi koodata NETTODAT.MANilla, mistä nämä erottaa vai pitääkö vain kokeilla?
        Vahvasti alkaa näyttää että omassa X5:ssa on vaihdettu moduuli tai useampi ja jätetty koodaukset puolitiehen tai tekemättä. IHKA ainakin on napattu diesselistä ainakin koodauksen perusteella. Tuolle IHKAlle voisi itse kokeilla tehdä jotakin, sillä tuskin saa vakavaa tuhoa aikaiseksi autolle...Tuossa liitteessä on kuva park heating vaihtoehdoista, mistä tietää mikä on autossa oikeasti?? Ja mitä eroa noilla on?
        Ei tarvi "puljaamalla" koodata, jos auton ZCS/FA vain on auton varustetason mukaisesti oikea. Eli valitset purkin ja SG_CODIEREN.

        Jos kyse on E53:sta, niin tehtaan lisävarusteena oleva Standheizung sisältää venttiilin (mit_sperrventil), jolloin käytännössä ainoastaan sisätilat lämpeävät. Tuo kannattaa muuttaa (FSW_PSW.MAN) versioksi, joka ei käytä tuota venttiiliä (ohne_sperrventil). Ei tarvitse mekaanisesti puukottaa mitään.
        E39 530dA -02 M-Sport
        E53 X5 3.0dA -06 Sport
        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

        Comment

        • BMWFW24
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2003
          • 276
          • Jämsä

          Originally posted by Clavurion View Post
          Ei tarvi "puljaamalla" koodata, jos auton ZCS/FA vain on auton varustetason mukaisesti oikea. Eli valitset purkin ja SG_CODIEREN.
          Auto on e53 4.4 2001. Miten saisi helpoiten tarkistettua mitä ZCS/FAn kuuluisi sisältää? En ole käyttänyt NCS:ää aikaisemin vaikka INPA on ollut vuosia käytössä, joten tämä puoli on vähän hakusassa.
          Kauanko yleensä yhden moduulin koodauksessa pitäisi kulua aikaa, onko se alle minuutti vai useita minuutteja?
          Voiko fisterin-profiilia käyttää tuohon koodaukseen vai onko tehtävä erikseen se MANIPULATE_FSW_PSW.MAN-profiili (vai mikä se nyt oli...) joka tapauksessa ja mitä hyötyä tuon tekemisestä on?
          Last edited by BMWFW24; 28-08-2011, 12:51. Reason: lisää kysymyksiä...
          ex. 316i e36 1991
          ex. 318iS Coupe e36 1992
          ex. 528iA Touring e39 1997
          ex 316i e30 1990, vaimon
          ex. X5 4.4i e53 2001
          ex 316 e46 2003, vaimon
          525iX e60 2008
          Z4 e85 2003, vaimon​

          Comment

          • bemanisti
            Newbiemmer
            • May 2007
            • 8

            NCS Expert & Takasumari

            Osaisko joku kertoa mitä asetuksia E60 LCI:n takasumari tarttee, että lähtee palamaan? Lukaisin valomodulista (LM2) tiedot ja siellähän on useampia rivejä jotka viittaavat takasumariin (_NSL). Tietysti, jos joku voisi oman LM2:n datan laittaa tähän, niin voisin verrata. Tässä muutamia epäselviä:

            BFD_2_NSL_ERSCH_BILD nicht_aktiv (BFD = Brake force display)
            BFD_1_NSL_ERSCH_BILD wert_01 (Mitä eroa on BFD_1/BFD_2, ykkönen siis aktiivisena)
            DUAL_SP__NSL_L nicht_aktiv (SP = Spannung vai mikä? _L vasen)
            DUAL_SP__NSL_R nicht_aktiv
            PWM_NSL_ODER_BFD_ALS_BL wert_03
            PWM_AN_NSL_SL wert_02
            wert_03
            PWM_ANSTEUERUNG_NSL_33 wert_01 (näyttäis, että wert_04 tarkoittaa pois päältä)

            En haluaisi lähteä VO:ta muuttamaan (lisätä $5AA), koska sitten pitäisi koodata ilmeisesti kaikki modulit uusiksi.

            Comment

            • Supa
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2005
              • 7597
              • Järvenpää

              Originally posted by bemanisti View Post
              Osaisko joku kertoa mitä asetuksia E60 LCI:n takasumari tarttee, että lähtee palamaan? Lukaisin valomodulista (LM2) tiedot ja siellähän on useampia rivejä jotka viittaavat takasumariin (_NSL). Tietysti, jos joku voisi oman LM2:n datan laittaa tähän, niin voisin verrata. Tässä muutamia epäselviä:

              BFD_2_NSL_ERSCH_BILD nicht_aktiv (BFD = Brake force display)
              BFD_1_NSL_ERSCH_BILD wert_01 (Mitä eroa on BFD_1/BFD_2, ykkönen siis aktiivisena)
              DUAL_SP__NSL_L nicht_aktiv (SP = Spannung vai mikä? _L vasen)
              DUAL_SP__NSL_R nicht_aktiv
              PWM_NSL_ODER_BFD_ALS_BL wert_03
              PWM_AN_NSL_SL wert_02
              wert_03
              PWM_ANSTEUERUNG_NSL_33 wert_01 (näyttäis, että wert_04 tarkoittaa pois päältä)

              En haluaisi lähteä VO:ta muuttamaan (lisätä $5AA), koska sitten pitäisi koodata ilmeisesti kaikki modulit uusiksi.
              Onko auto jenkkimalli vai miksi takasumaria ei ole?
              Itse kyllä muuttaisin VO tyypin euromalliksi jos tästä on kyse ja koodaisin uudestaan, eikö se ole helpoin ja varmin näin? Vai tuleeko joku ongelma?
              Itellä sama edessä uudessa X5:ssa lähipäivinä...
              - E90 320i LCI M-sport -09
              - Porsche Boxster 987 2.7 -07

              Comment

              • bemanisti
                Newbiemmer
                • May 2007
                • 8

                Originally posted by Supa View Post
                Onko auto jenkkimalli vai miksi takasumaria ei ole?
                Itse kyllä muuttaisin VO tyypin euromalliksi jos tästä on kyse ja koodaisin uudestaan, eikö se ole helpoin ja varmin näin? Vai tuleeko joku ongelma?
                Itellä sama edessä uudessa X5:ssa lähipäivinä...
                Auto on tosiaan jenkkimalli. Valokytkimen siihen jo vaihdoin, kun siinä ei ollut takasumarille edes nappia. Mittaristoon ei kuitenkaan syty sitä sumarin merkkiä kun tuota nappulaa painaa, kuten monessa muussa mallissa taitaa olla.

                En osaa sanoa tulisko tosta VO:n muuttelusta jotain ongelmia, olen ensimmäistä kertaa asialla.

                Comment

                • Clavurion
                  BTCF Member
                  • Feb 2005
                  • 9158
                  • Oulu

                  Originally posted by bemanisti View Post
                  En osaa sanoa tulisko tosta VO:n muuttelusta jotain ongelmia, olen ensimmäistä kertaa asialla.
                  Ottaa vaan ensin sen alkuperäisen VO:n talteen, niin aina voi palata entiseen. Ei muuta kuin kokeilemaan.
                  E39 530dA -02 M-Sport
                  E53 X5 3.0dA -06 Sport
                  * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                  Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                  Comment

                  • bemanisti
                    Newbiemmer
                    • May 2007
                    • 8

                    Originally posted by Clavurion View Post
                    Ottaa vaan ensin sen alkuperäisen VO:n talteen, niin aina voi palata entiseen. Ei muuta kuin kokeilemaan.
                    Ehkä sitä pitää testata. :-) Koitan ensin tuon $5AA:n lisäämistä ja ihmettelen sitten lisää. Mutta jos jollakulla on jotain hajua noista mitä tuohon ensimmäiseen postaukseen kirjoitin, otan mielelläni tietoa vastaan.

                    Comment

                    • Supa
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2005
                      • 7597
                      • Järvenpää

                      Originally posted by bemanisti View Post
                      Auto on tosiaan jenkkimalli. Valokytkimen siihen jo vaihdoin, kun siinä ei ollut takasumarille edes nappia. Mittaristoon ei kuitenkaan syty sitä sumarin merkkiä kun tuota nappulaa painaa, kuten monessa muussa mallissa taitaa olla.

                      En osaa sanoa tulisko tosta VO:n muuttelusta jotain ongelmia, olen ensimmäistä kertaa asialla.
                      Mulla on äxässä lisäks muutettava radion toimintaa sekä poistettava vilkkujen parkkitoiminto joten menee helpoiten varmaan VO:ta muuttamalla jenkkimallista euroksi, nehän lukee daten hakemiston alla, siellä on joku tiedosto esim x5 tapauksessa E70AT.000 tiedosto missä on kerrottu FA koodit sekä lopussa VO tyypit. Itellä mulla pitää vaihtaa ZW63 -> ZW61.
                      - E90 320i LCI M-sport -09
                      - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                      Comment

                      • bemanisti
                        Newbiemmer
                        • May 2007
                        • 8

                        Originally posted by Supa View Post
                        Mulla on äxässä lisäks muutettava radion toimintaa sekä poistettava vilkkujen parkkitoiminto joten menee helpoiten varmaan VO:ta muuttamalla jenkkimallista euroksi, nehän lukee daten hakemiston alla, siellä on joku tiedosto esim x5 tapauksessa E70AT.000 tiedosto missä on kerrottu FA koodit sekä lopussa VO tyypit. Itellä mulla pitää vaihtaa ZW63 -> ZW61.
                        No sama juttu mulla on sen radion kanssa, mutta ajattelin ihmetellä sitä kun olen saanut katsastuksesta läpi tuon. Radio käy vaan parittomilla taajuuksilla jenkkityyliin. Näyttäis, että NU91 olis mulla toi euroversio.

                        Comment

                        • bemanisti
                          Newbiemmer
                          • May 2007
                          • 8

                          Originally posted by Supa View Post
                          Mulla on äxässä lisäks muutettava radion toimintaa sekä poistettava vilkkujen parkkitoiminto joten menee helpoiten varmaan VO:ta muuttamalla jenkkimallista euroksi, nehän lukee daten hakemiston alla, siellä on joku tiedosto esim x5 tapauksessa E70AT.000 tiedosto missä on kerrottu FA koodit sekä lopussa VO tyypit. Itellä mulla pitää vaihtaa ZW63 -> ZW61.
                          Miten sulla kävi tuon kanssa? Itse totesin, että tuollaista $5AA optiota ei ole olemassakaan, vaan tuota ilmeisesti käytetään jossain jenkki-Mineissä. Muutin sitten VO:n NU91:ksi ja koodasin valomodulin tyhjällä FSW_PSW.MANilla. Ei pala sumari ei.

                          Liuta asetuksia kyllä muuttui.

                          Comment

                          • Supa
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2005
                            • 7597
                            • Järvenpää

                            Pistetään tänne jos joku kaipaa tietoa joskus. Eli tein onnistuneesti E70 X5 35D X vm. 2010 usa mallista eurokonversion.
                            Eli VO:n muutin euromalliseksi ja kävin tarpeelliset yksiköt läpi. Voi olla että pari lisävarustetta FA listalla blokkasi radion suoran toiminnan (sirius tai vastaava) joten radiosta piti manuaalisesti vaihtaa tuneri vielä ece valintaan vaikka region muuttui tavallisessa koodauksessa.

                            Takasumarin kanssa oli enemmän haastetta. Pelkkä VO:n mukainen koodaus ei tuottanut haluttua tulosta, himmeesti palavat vilkut kyllä lähtivät heti keulalta pois. Eli valokytkin piti vaihtaa, tämä oli tiedossa ja vaihdettu aikasemmin mutta valokytkimen ja FRM moduulin väliltä puuttui johto kokonaan pinneistä mistä tulee takasumarin ohjaus. Tuo valokytkin on ihan tyhmä analoginen kapistus joten siinä ei itessään ei oo mitään älyä, pelkät kytkimet.
                            Tuota mietittiin omistajan kanssa pitkään kun ei millään asetuksilla lähtenyt sumari toimimaan, ihmekkös kun piuha puuttui välistä

                            Mutta hyvin toimi v41 istasta otetut daten filet ja inpallaki oli senverran vielä tukea että näki FRM moduulilta tuon sumuvalokytkimen tilatiedon ja vikakoodit yms.
                            Last edited by Supa; 30-08-2011, 22:16.
                            - E90 320i LCI M-sport -09
                            - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                            Comment

                            • Supa
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2005
                              • 7597
                              • Järvenpää

                              Originally posted by bemanisti View Post
                              Miten sulla kävi tuon kanssa? Itse totesin, että tuollaista $5AA optiota ei ole olemassakaan, vaan tuota ilmeisesti käytetään jossain jenkki-Mineissä. Muutin sitten VO:n NU91:ksi ja koodasin valomodulin tyhjällä FSW_PSW.MANilla. Ei pala sumari ei.

                              Liuta asetuksia kyllä muuttui.
                              Heh! Just kerkesin vasta topiciin

                              EDIT: Tuo ZW63 -> ZW61 ei pitänytkää paikkaa tarkemmin katottuna vaan oikea malli tais olla FF03->FF01 tai vastaavaa, auto ei ollutkaan xdrive35 kuten aluks muistin.
                              - E90 320i LCI M-sport -09
                              - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                              Comment

                              • bemanisti
                                Newbiemmer
                                • May 2007
                                • 8

                                Originally posted by Supa View Post
                                Takasumarin kanssa oli enemmän haastetta. Pelkkä VO:n mukainen koodaus ei tuottanut haluttua tulosta, himmeesti palavat vilkut kyllä lähtivät heti keulalta pois. Eli valokytkin piti vaihtaa, tämä oli tiedossa ja vaihdettu aikasemmin mutta valokytkimen ja FRM moduulin väliltä puuttui johto kokonaan pinneistä mistä tulee takasumarin ohjaus. Tuo valokytkin on ihan tyhmä analoginen kapistus joten siinä ei itessään ei oo mitään älyä, pelkät kytkimet.
                                Tuota mietittiin omistajan kanssa pitkään kun ei millään asetuksilla lähtenyt sumari toimimaan, ihmekkös kun piuha puuttui välistä
                                Ok, hyvä tietää! Multakin puuttuu varmaan toi piuha kytkimen pinnien 9 ja valomodulin 33:n välistä.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎