Announcement

Collapse
No announcement yet.

Koodaus ohjeita NCS Expert-ohjelmalle (kysymyksiä ja vastauksia)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jartsa02
    BTCF Member
    • Jun 2003
    • 1131
    • Helsinki

    #16
    Originally posted by tniemin View Post
    Kiitos linkinstä

    Hieno oli lista, mutta ei sieltäkään löytynyt noita "tuntemattomia" lyhenteitä.


    AEWS - ? (onkohan tällä jotain tekemistä Ajoneston kanssa EWS?)
    AKMB - ? (ja tällä ton KMB:n kanssa? ...jota en edes tideä mitä tarkoittaa.)
    ALSZ - ?
    GM5 - ?
    IHK - ?
    KMB - ?
    MK60 - ?
    ULF - ?



    Nä tuntuu olevan enemmän kiven alla, kun ei meinaa mistään löytyä selityksiä noille.


    .
    AEWS - Ajonesto
    AKMB - Mittaristo
    ALSZ - e46:n valomoduli
    GM5 - Korimoduli (general module)
    IHK - Ilmastointi
    KMB - Mittaristo
    MK60 - DSC, mallia MK60, käytössä e46:ssa
    ULF - Bluetooth moduli


    A-alkuiset ainakin e46:n tapauksessa FA-listallisissa autoissa ja ilman A:ta olevat on ZCS-koodillisia.
    BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

    Comment

    • Esal
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2009
      • 1344
      • Lempäälä

      #17
      Quote:
      Originally Posted by jartsa02
      "S" tarkoittaa tehdas-asetusta ja "I" tällä hetkellä päällä olevaa asetuksta, joten tuon kuvan mukaan se kyllä on päällä .. Tuosta kun ekana klikkaa halutun asetuksen (nicht_aktiv) siniseksi, sen perään F2 take over ja sen perään F4 Broadcast, niin tuo asetus poistuu päältä. Sitten vaan sama homma kaikkien avaimien kohalla.


      Originally posted by tniemin View Post
      Kiitos vastauksesta Jartsa02 ja Dunky.
      Itellä tosiaan ei oolu mitään käsitystä noista "S" ja "I" merkeistä. ja lisäks NCS on ihan uus tuttavuus.
      Omassa NCS:ssä on helppifileetkin saksaks ja enkä ymmärrä niistä sanaakaan.

      Asetusten muuttaminen toimi ihan just niinkuin sanoit ja sit virrat pois yli 10 s ja homma valmis. .
      En ole koskaan itse muutellut mitään tuon CKM napin takaa. Riittääkö tuo F4 broadcast vai tarviiko lopuksi erikseen muutokset tuupata autoon?
      *** E53 X5 3.0d 2005 ***

      Comment

      • Clavurion
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 9158
        • Oulu

        #18
        Originally posted by Esal View Post
        En ole koskaan itse muutellut mitään tuon CKM napin takaa. Riittääkö tuo F4 broadcast vai tarviiko lopuksi erikseen muutokset tuupata autoon?
        Se Broadcast koodaa tehdyt muutokset ja homma on valmis.
        E39 530dA -02 M-Sport
        E53 X5 3.0dA -06 Sport
        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

        Comment

        • Esal
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2009
          • 1344
          • Lempäälä

          #19
          Originally posted by Clavurion View Post
          Se Broadcast koodaa tehdyt muutokset ja homma on valmis.
          Ok, kiitos. Sitä arvelinkin kun F4 jälkeen tuo usb/com-palikka vilkutti, joku muu sitten mennyt vikaan (koodaaja jäässä) kun ei ottanut muutosta. E46 takaluukku täytyisi saada kaukosäätimeltä aukeavaksi kun avauspainike taas umpijäässä.
          *** E53 X5 3.0d 2005 ***

          Comment

          • Supa
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2005
            • 7597
            • Järvenpää

            #20
            Originally posted by Esal View Post
            Ok, kiitos. Sitä arvelinkin kun F4 jälkeen tuo usb/com-palikka vilkutti, joku muu sitten mennyt vikaan (koodaaja jäässä) kun ei ottanut muutosta. E46 takaluukku täytyisi saada kaukosäätimeltä aukeavaksi kun avauspainike taas umpijäässä.
            Näinhän se pitäisi vakiona ollakkin, vai oletko muuttanut pois?
            Mielestäni tuo ei kyllä CKM löydy vaan erikseen GM:n parametreista, voin olla väärässäkin tosin?
            - E90 320i LCI M-sport -09
            - Porsche Boxster 987 2.7 -07

            Comment

            • Esal
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2009
              • 1344
              • Lempäälä

              #21
              Originally posted by Supa View Post
              Näinhän se pitäisi vakiona ollakkin, vai oletko muuttanut pois?
              Mielestäni tuo ei kyllä CKM löydy vaan erikseen GM:n parametreista, voin olla väärässäkin tosin?
              Niin tämä on touring ja nyt siitä kaukosäätimen napista aukeaa vain lasi, mitä hyötyä tuosta on? miksi se lasi pitää ylensäkään saada auki?

              Tuossa listassa mitä katselin se olikin car memoryn puolella? key memorya mä kyllä säätelin. Kun noista saksankielisistä ei saa tolkkua...mitähän kohtaa mä muutin, no pistin kyllä takaisin.

              Open the rear lid or rear window with remote control by
              pressing the button on the key.
              *** E53 X5 3.0d 2005 ***

              Comment

              • Dunky
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2003
                • 4929
                • Kotka

                #22
                Originally posted by Supa View Post
                Mielestäni tuo ei kyllä CKM löydy vaan erikseen GM:n parametreista, voin olla väärässäkin tosin?
                GM:stä minäkin lähtisin etsimään tuota :think
                Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                Comment

                • Esal
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2009
                  • 1344
                  • Lempäälä

                  #23
                  Originally posted by Esal View Post
                  Niin tämä on touring ja nyt siitä kaukosäätimen napista aukeaa vain lasi, mitä hyötyä tuosta on? miksi se lasi pitää ylensäkään saada auki?

                  Tuossa listassa mitä katselin se olikin car memoryn puolella? key memorya mä kyllä säätelin. Kun noista saksankielisistä ei saa tolkkua...mitähän kohtaa mä muutin, no pistin kyllä takaisin.

                  Open the rear lid or rear window with remote control by
                  pressing the button on the key.
                  Se on Key memoryssa, mutta ilmeisesti vasta facelift-mallissa?. Oma 2001/1 ja siinä ei saksankielisessä ohjekirjassa ole mainintaa, mutta suomenkielisessä jälkikäteen ostetussa on nimenomaan key memoryyn tuon avauksen ohjelmoinnista maininta. En tiedä saisiko käsin psw-fsw.
                  *** E53 X5 3.0d 2005 ***

                  Comment

                  • Dunky
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2003
                    • 4929
                    • Kotka

                    #24
                    Originally posted by Esal View Post
                    En tiedä saisiko käsin psw-fsw.
                    Kaikki mitä saa carkey optioista saa myös FSW_PSW filuista.
                    Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                    Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                    Comment

                    • tniemin
                      BTCF Member
                      • Apr 2010
                      • 81
                      • Tampere

                      #25
                      Olisko tohon taka ikkunan/takaluukun avaustoimintoon (avaimella) koodattavissa NCS:llä mitään viivettä (countteria), jolla sais takaluukun aukeemaan esim. parin sekunnin painamisen jälkeen?


                      Muutaman kerran oon huomanu, et kun oon laittannu auton lukkoon ja sit avaimet taskuun, nii on sit tullu hipastua avaimesta sitä takaluukun avausnappia ja sit on luukku ollu auki koko yön.


                      Vois kokeilla tommosta viivetoimintoa, jossa nappia pitää painaa vähän pitempään (2-3s), ennen kun luukku napsahtais auki.
                      Vois vähentyä noi vahingossa availut.


                      Auto on E46 2003 farkku.


                      .
                      Last edited by tniemin; 24-11-2010, 11:12.
                      E61 BMW 530dA M-Sport -05
                      E36/7 BMW Z3 M Roadster -98
                      ---
                      EX: E46 BMW 330d M-Sport II -03

                      Comment

                      • Esal
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2009
                        • 1344
                        • Lempäälä

                        #26
                        Originally posted by tniemin View Post
                        Olisko tohon taka ikkunan/takaluukun avaustoimintoon (avaimella) koodattavissa NCS:llä mitään viivettä (countteria), jolla sais takaluukun aukeemaan esim. parin sekunnin painamisen jälkeen?


                        Muutaman kerran oon huomanu, et kun oon laittannu auton lukkoon ja sit avaimet taskuun, nii on sit tullu hipastua avaimesta sitä takaluukun avausnappia ja sit on luukku ollu auki koko yön.


                        Vois kokeilla tommosta viivetoimintoa, jossa nappia pitää painaa vähän pitempään (2-3s), ennen kun luukku napsahtais auki.
                        Vois vähentyä noi vahingossa availut.


                        Auto on E46 2003 farkku.


                        .
                        Tuskin saa viivetoimintoa, se olisi loogisesti myös key memoryssa jossa noi luukujen avaus vaihtoehdotkin. Minulla auton takalasi auki usein huollon jälkeen, ei merkkikorjaamo.

                        Kun seuraavan kerran räpläät INPA/NCS kanssa autossa, laitatko kuvan Key memory optioista vaikka tänne tai yv, voisi verrata tuohon vanhempaan 2001/1.
                        *** E53 X5 3.0d 2005 ***

                        Comment

                        • -Tapi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2004
                          • 3117
                          • Välisuomi

                          #27
                          Originally posted by tniemin View Post
                          Olisko tohon taka ikkunan/takaluukun avaustoimintoon (avaimella) koodattavissa NCS:llä mitään viivettä (countteria), jolla sais takaluukun aukeemaan esim. parin sekunnin painamisen jälkeen?
                          Valmistaja on ainakin vuosien saatossa huomannut saman Eli uusimmissa on käsittääkseni viive juuri takaluukun avauksessa kakella.
                          ---

                          Comment

                          • tniemin
                            BTCF Member
                            • Apr 2010
                            • 81
                            • Tampere

                            #28
                            Originally posted by Esal View Post
                            Tuskin saa viivetoimintoa, se olisi loogisesti myös key memoryssa jossa noi luukujen avaus vaihtoehdotkin. Minulla auton takalasi auki usein huollon jälkeen, ei merkkikorjaamo.

                            Kun seuraavan kerran räpläät INPA/NCS kanssa autossa, laitatko kuvan Key memory optioista vaikka tänne tai yv, voisi verrata tuohon vanhempaan 2001/1.


                            Juu laitan tuleen, kunhan kerkeen.



                            Toinen asia jota oon miettiny...
                            ...oliskohan mahdollista koodata tohon E46:een "karvalakki-mallin" kaarre-/kääntymisvalot sumareista.

                            Eli samaan tyyliin kun joissain muissa merkeissä: Kun laittaa vilkun vasemmalle, niin samalla syttys vasen sumarikin. Ja sama tietty toisellekin puolelle.

                            Olishan se tietty koreeta, jos saman sais toimiin myös ratin asennon mukan, mutta muistaakseni noi sumarilla toteutetut kaarrevalot ei taida muutenkaan sitä tehdä.


                            .
                            Last edited by tniemin; 25-11-2010, 11:59.
                            E61 BMW 530dA M-Sport -05
                            E36/7 BMW Z3 M Roadster -98
                            ---
                            EX: E46 BMW 330d M-Sport II -03

                            Comment

                            • tniemin
                              BTCF Member
                              • Apr 2010
                              • 81
                              • Tampere

                              #29
                              Originally posted by tniemin View Post
                              Olisko tohon taka ikkunan/takaluukun avaustoimintoon (avaimella) koodattavissa NCS:llä mitään viivettä (countteria), jolla sais takaluukun aukeemaan esim. parin sekunnin painamisen jälkeen?


                              Muutaman kerran oon huomanu, et kun oon laittannu auton lukkoon ja sit avaimet taskuun, nii on sit tullu hipastua avaimesta sitä takaluukun avausnappia ja sit on luukku ollu auki koko yön.


                              Vois kokeilla tommosta viivetoimintoa, jossa nappia pitää painaa vähän pitempään (2-3s), ennen kun luukku napsahtais auki.
                              Vois vähentyä noi vahingossa availut.


                              Auto on E46 2003 farkku.


                              .

                              Löysimpäs asetuksen, jolla vois vähentää takaluukun/takaikkunan vahingossa avausta avaimella.


                              CAR Memory – Zentralverriegelung - Central locking

                              --->Kofferraum öffnen über Fernbedienung - Trunk open by remote control

                              --------->wenn entsichert - if unlocked
                              --------->immer - always


                              wenn entsichert = Eli jos nyt oikein oon ymmärtäny, niin takaluukun/ikkunan voi avata avaimella vain jos keskuslukitus on auki.

                              immer = Avaa takaluukun/ikkunan aina. Vaikka keskuslukko on kiinni (lukossa).


                              Ainakin ajattelin kokeilla ymmärtääkö bemu koodauksen samalla lailla.

                              .
                              Last edited by tniemin; 25-11-2010, 13:38.
                              E61 BMW 530dA M-Sport -05
                              E36/7 BMW Z3 M Roadster -98
                              ---
                              EX: E46 BMW 330d M-Sport II -03

                              Comment

                              • jsr85
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2007
                                • 1375
                                • Oulainen

                                #30
                                Harjoittelin itsekkin tuota koodaus hommaa, eli pistin omaan autooni 3/99 (530d) tuollaisen 12/98 bensa (528ia orig. webastolla) bemarin IHKAn ja yritin koodata sen. Kaikki muuten pelaa oikein mut webasto alkoi elää ihan omaa elämäänsä. Onko tuossa jokin jippo kun koodaa jänniteohjatusta autosta noita purkkeja väyläohjattuun?

                                Koodauksessa sovelsin tuota Clavurionin kirjoittamaa ohjetta airbagin koodaukseen.
                                ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎