Announcement

Collapse
No announcement yet.

Koodaus ohjeita NCS Expert-ohjelmalle (kysymyksiä ja vastauksia)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Magirus
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2006
    • 875
    • Keski-Suomi und Sawo

    Alkas olla pikku hiljaa tuo E46 316i -> 318i + retrofit projekti tekniikan ja sähköjen osalta kunnossa ja nyt alkaakin tuo koodaus.. Ajattelin varmaan oman projekti topikin tuosta tehdä jossain vaiheessa, jos vaikka olisi noista autom. ilmastoinnin, vakkarin, monitoimiratin ja pdc:n yms. handmade "johdotusluetteloista" jollekin joskus hyötyä.

    Aloin tässä huvikseen ennen viikonloppua hieman tutkia tuota ZCS koodin decode/encode hommaa. Ohjelmana siis tuo Bmw order v3.0.

    Ensin katoin auton VIN numeron perusteella alkuperäisen varustelistan:

    S240A LEDERLENKRAD Steering wheel, leather
    S320A MODELLSCHRIFTZUG ENTFALL Deleted, model lettering
    S433A INTERIEURLEISTEN Interior trim finishers
    S441A RAUCHERPAKET Smoker package
    S494A SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER Seat heating driver/passenger
    S502A SCHEINWERFER-WASCHANLAGE Headlight cleaning system
    S662A RADIO BMW BUSINESS CD Radio BMW Business CD
    S832A BATTERIE IM KOFFERRAUM Battery in luggage compartment
    S842A KALTLAND-AUSFUEHRUNG Cold-climate version
    S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Dealer List Europe
    S885A SCHWEDISCH / BORDLITERATUR On-board literature, Swedish
    S896A TAGFAHRLICHTSCHALTUNG Daytime driving lights
    S925A VERSANDSCHUTZPAKET Dispatch protection pack
    Close Standard equipment

    Description (interface)
    Description (EPC)
    S548A KILOMETERTACHO Kilometre speedo
    S851A SPRACHVERSION DEUTSCH Language version German



    Tämän jälkeen lisäsin/muokkasin listaan "uudet" varusteet luovuttaja auton VIN:illä selvitetystä varustelista, eli tässä siis lista mikä pitäisi saada upotettua tuohon koodiin:

    S249A MULTIFUNKTION FUER LENKRAD Multifunction f steering wheel
    S255A SPORT-LEDERLENKRAD Sports leather steering wheel
    S320A MODELLSCHRIFTZUG ENTFALL Deleted, model lettering
    S411A FENSTERHEBER,ELEKTRISCH VORN/HINTEN Window lifts,electric,front/rear
    S433A INTERIEURLEISTEN Interior trim finishers
    S441A RAUCHERPAKET Smoker package
    S494A SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER Seat heating driver/passenger
    S502A SCHEINWERFER-WASCHANLAGE Headlight cleaning system
    S662A RADIO BMW BUSINESS CD Radio BMW Business CD
    S832A BATTERIE IM KOFFERRAUM Battery in luggage compartment
    S842A KALTLAND-AUSFUEHRUNG Cold-climate version
    S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Dealer List Europe
    S885A SCHWEDISCH / BORDLITERATUR On-board literature, Swedish
    S896A TAGFAHRLICHTSCHALTUNG Daytime driving lights
    S925A VERSANDSCHUTZPAKET Dispatch protection pack
    S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Park Distance Control (PDC)
    S520A NEBELSCHEINWERFER Fog lights
    Close Standard equipment

    Description (interface)
    Description (EPC)
    S534A KLIMAAUTOMATIK Automatic air conditioning
    S550A BORDCOMPUTER On-board computer
    S662A RADIO BMW BUSINESS CD Radio BMW Business CD
    S548A KILOMETERTACHO Kilometre speedo
    S851A SPRACHVERSION DEUTSCH Language version German



    Kuinka saan nuo puuttuvat varusteet tuohon "koodiin" lisättyä kun tuosta ZCS decoderin varustelistasta ei löydy noita kaikkia varusteita?

    M47TU E61 520D FamilyWagon -06
    M30 E24 635CsiA FatLip Yankee -87
    M20 E30 320i/323i Rooflost -86
    M30 E24 628 CsiT Batmobile -82


    O: E24 osasia

    Comment

    • Kissvesala
      Moderator
      • Jun 2010
      • 3110
      • Liminka

      siitä decoderistä on olemassa myös uudempi versio 0.4 mutta ei nuilla nyt sinänsä suurta merkitystä ole näissä vamhemmissa onko listalla vai ei.
      toimii aikalailla mukisematta vaikkei koodais ollenkaan.
      nsc expert kansiosta löytyy data kansio jossa sitte e46.at ja joku toinen. sieltä katot niitä zcs koodien vastaavuuksia manuaalisesti jos haluat kaikki listalle
      Last edited by Kissvesala; 21-08-2014, 22:06.
      Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
      Kissvesala.fi
      Priva tai o443424479

      Comment

      • Clavurion
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 9157
        • Oulu

        DATEN/E46ZST kansiosta löytyy noi varusteiden ZCS-koodit. Osalla varusteista ei tarvita koodausta, eli niissä on vaan mainittu 000...

        Keräät ne kaikki listaan alekkain ja alat niistä summailemaan uutta ZCS:ää (GM, SA, VN),
        E39 530dA -02 M-Sport
        E53 X5 3.0dA -06 Sport
        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

        Comment

        • Kissvesala
          Moderator
          • Jun 2010
          • 3110
          • Liminka

          Originally posted by Clavurion View Post
          DATEN/E46ZST kansiosta löytyy noi varusteiden ZCS-koodit. Osalla varusteista ei tarvita koodausta, eli niissä on vaan mainittu 000...

          Keräät ne kaikki listaan alekkain ja alat niistä summailemaan uutta ZCS:ää (GM, SA, VN),

          eli näin suomeksi tuo mitä koitin sönkätä ylempänä
          Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
          Kissvesala.fi
          Priva tai o443424479

          Comment

          • Magirus
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2006
            • 875
            • Keski-Suomi und Sawo

            Originally posted by Clavurion View Post
            DATEN/E46ZST kansiosta löytyy noi varusteiden ZCS-koodit. Osalla varusteista ei tarvita koodausta, eli niissä on vaan mainittu 000...

            Keräät ne kaikki listaan alekkain ja alat niistä summailemaan uutta ZCS:ää (GM, SA, VN),
            Originally posted by Kissvesala View Post
            eli näin suomeksi tuo mitä koitin sönkätä ylempänä
            Kiitoksia molemmille, koitetaan näillä edetä. Aluksi ajattelin antaa tuon 316i:n softan olla paikallaan ja jossain vaiheessa sitten päivittää sinne purkkiin 318i:n niin saa sen imusarjan venttiilihässäkänkin pelaamaan. Sen verran testasin viime viikonloppuna että löin kaikki sähkölaitteet kiinni johtojen perään ennen kojetaulun kasausta ja testasin että puhallin/ilmastointi, vakkari yms. lähti päälle. BC ei napista herännyt vaan sehän pitääkin aktivoida..

            M47TU E61 520D FamilyWagon -06
            M30 E24 635CsiA FatLip Yankee -87
            M20 E30 320i/323i Rooflost -86
            M30 E24 628 CsiT Batmobile -82


            O: E24 osasia

            Comment

            • Magirus
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2006
              • 875
              • Keski-Suomi und Sawo

              Nyt on auto ollut ajossa sunnuntaista lähtien. Winkfp:llä sain vaihdettua 316i:n DME:n 318i:ksi.

              Kaikki muu pelaa hyvin mutta cruisea en ole saanut vielä eloon. Kaikki napit toimii mutta nähtävästi automaatin ja manuaalin purkeissa jotain eroja koodauksessa? "Main Switch" ei aktivoidu mitenkään INPA:lla tutkittaessa, kaikki napit kyllä pelaa mutta tässä automaatissakaan ei edes mitään "Main switchiä" ollut. Mittaristoonkin syttyy cruisen valo mutta ku ei pelaa niin ei pelaa. Parit kuvat:





              Mitähän tässä pitäis tehdä toisin että lähtisi pelaamaan? Automaatissa cruise keskustelee ainakin osittain automaatin kanssa. Lisäksi tällaista tekstiä löytyi bmw-planetista E46 osiosta:

              "Variants

              Depending on the vehicle type, vehicle equipment level and country-specific variant, the cruise control is operated either via an operating unit integrated in the steering wheel (multifunction steering wheel, MFL) or with the steering column switch.Operation with the steering column switch can take place with or without the main switch.A further differentiation is made between the type of transmission installed (manual or automatic transmission) and the type of brake light switch (electronic or mechanical).
              Variant
              Features
              1
              MFL operating unit, main switch, manual transmission, electronic brake light switch
              2
              MFL operating unit, main switch, automatic transmission, electronic brake light switch
              3
              Steering column switch, main switch, manual transmission, electronic brake light switch
              4
              Steering column switch, main switch, automatic transmission, electronic brake light switch
              5
              Steering column switch, main switch, manual transmission, electronic brake light switch
              6
              Steering column switch, main switch, automatic transmission, mechanical brake light switch
              7
              Steering column switch, manual transmission, mechanical brake light switch
              8
              Steering column switch, automatic transmission, mechanical brake light switch

              Coding

              The cruise control (tempomat) control unit is adapted by means of coding data to the various vehicle types, vehicle equipment level and the country-specific function characteristics.
              On delivery, the control units already feature basic coding so that the cruise control (tempomat) function is catered for. Slight deterioration with regard to convenient control characteristics can then be expected.Driving situations which endanger safety can arise from incorrect coding of any type whatsoever.
              The following information is contained in the coding data:


              Number of cylinders
              4, 6, 8
              Number of cylinders of engine

              Type of transmission
              0 or 1
              0 = automatic transmission, 1 = manual transmission

              K-number
              3433 - 6866
              Conversion factor for driving speed

              Maximum cruise control (tempomat) speed
              30 - 250 km/h
              Maximum speed for controlled driving

              Type selection
              0 - 13
              Pointer set to one of 14 tables containing the control data records matching the relevant vehicle type

              Cruise control (tempomat) operation
              The cruise control (tempomat) GR 2 is operated by means of several operating elements:

              Main switch

              The main switch is designed as a push button.After switching the ignition lock to position 1 or 2, the cruise control (tempomat) is set ready for operation by pressing the main switch.This standby mode prepares (arms) the system which must be carried out before switching on the cruise control (tempomat). This function is intended to prevent the cruise control (tempomat) being switched on by unintentional operation.
              The tempomat standby status is indicated by an LED in the instrument cluster.
              After the system has been switched in standby mode and all switch-on conditions have been fulfilled, the cruise control (tempomat) can be set into operation by pressing the "accelerate" button.
              Tempomat standby mode is cancelled by pressing the main switch once again.Cruise control (tempomat) operation is then not possible.The cruise control (tempomat) standby can be cancelled at any time irrespective of the relevant vehicle status.The same applies when the ignition lock is switched in position 0 or when the cruise control (tempomat) control unit detects a system defect."
              Last edited by Magirus; 27-08-2014, 17:21.

              M47TU E61 520D FamilyWagon -06
              M30 E24 635CsiA FatLip Yankee -87
              M20 E30 320i/323i Rooflost -86
              M30 E24 628 CsiT Batmobile -82


              O: E24 osasia

              Comment

              • Magirus
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2006
                • 875
                • Keski-Suomi und Sawo

                Originally posted by Magirus View Post
                ....
                "Variants

                Depending on the vehicle type, vehicle equipment level and country-specific variant, the cruise control is operated either via an operating unit integrated in the steering wheel (multifunction steering wheel, MFL) or with the steering column switch.Operation with the steering column switch can take place with or without the main switch.A further differentiation is made between the type of transmission installed (manual or automatic transmission) and the type of brake light switch (electronic or mechanical)....
                Olisikohan nyt sitten niin että manuaalissa on tämä "Main Switch" ja automaatissa loota hoitaa tämän "Main Switchin" tehtävän. Pitäisikö minun siis kytkeä tuohon kuvan punaisella merkattuun johtoon + 12V ? Tällä hetkellä se on tosiaankin ainut kytkemätön johto, juurikin sen takia ettei sille löytynyt paikkaa sillä automaatissa se meni automaatille lähtevään johtosarjaan. Ei mielellään tekisi mitään peruuttamattomia virityksiä, ts. polttaisi koko boksia


                M47TU E61 520D FamilyWagon -06
                M30 E24 635CsiA FatLip Yankee -87
                M20 E30 320i/323i Rooflost -86
                M30 E24 628 CsiT Batmobile -82


                O: E24 osasia

                Comment

                • Magirus
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2006
                  • 875
                  • Keski-Suomi und Sawo

                  Enpä saaanut eilen tuota cruisea toimimaan. Pitää kohta tehdä ihan oma aiheensa niin ei tule tukittua tätä topikkia totaalisesti. Sen verran kuitenkin WDS:sää selasin että onhan siellä toinenkin johto (automaatissa) mikä on kytketty sitten EWS:lle. Pitäsiköhän se jättää irti vai maattaa vai mitä

                  5 -- E -- Signal Transmission switch -- Electronic immobiliser control unit
                  7 -- A -- Signal Transmission control unit -- Transmission control unit

                  Lisäksi, voisiko joku jolla on M43 koneellinen (E46), ottaa print screenin INPA:lla cruisen (FGR) boksin Information -osiosta:



                  EDIT: Tällaista löytyi WDS:stä vielä:
                  "The information exchange between the tempomat control unit and transmission control unit takes place via a single-wire link from the tempomat control unit to the transmission control unit.Data transfer begins when the control unit supply voltage is applied.The tempomat main switch has no influence on the start and end of data transfer.
                  If a data transfer fault occurs, for the transmission control this is equivalent to the status "cruise control passive".If, after a data transfer error, correct signals are received once again, they are once again taken into consideration by the transmission control."
                  Last edited by Magirus; 28-08-2014, 09:29.

                  M47TU E61 520D FamilyWagon -06
                  M30 E24 635CsiA FatLip Yankee -87
                  M20 E30 320i/323i Rooflost -86
                  M30 E24 628 CsiT Batmobile -82


                  O: E24 osasia

                  Comment

                  • NikoLL
                    Bimmer Rookie
                    • Jun 2013
                    • 105
                    • Tornio

                    Kerokaas nyt, että mistä saan ENGLANNIN kielisen e39 yhteensopivan inpan ja ncs expressin.

                    Comment

                    • Magirus
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2006
                      • 875
                      • Keski-Suomi und Sawo

                      Eipä ole tullut tännekään päiviteltyä tuosta vakkarista ja sen toimimattomuudesta.

                      Nyt on siis autoon koodattu uudet varustelistat; VN, GM ja SA numerosarjat (zeko:n avulla "rakennettu"). Nyt näkyy uudet purkitkin listalla ja pääsin NCSexpertin sekä NCSdummyn avulla tutkimaan tuota FGR:n moduulia.

                      Siellä oli kaikki oikeat koodaukset sisällä:
                      - Rattinapit
                      - 4-syl 66 kW M43
                      - Manuaali


                      Jostain syystä vakkari ei vieläkään aktivoidu, tai siis tuo "Main Switch" kohta INPA:ssa. Seuraavaksi täytyy etsiä tuolle aiemmin mainitulle KE/RU -piuhalle paikka jostain, jotain WDS:stä tutkin ja tulin siihen tulokseen että manuaalissa kytkettäisi ehkä moottorinohjauksen liittimeen..?

                      Ja lopuksi vielä kiitos neuvosita böntti:lle ja vielä isompi kiitos kissvesala:lle! Paljon oli apuja neuvoista

                      M47TU E61 520D FamilyWagon -06
                      M30 E24 635CsiA FatLip Yankee -87
                      M20 E30 320i/323i Rooflost -86
                      M30 E24 628 CsiT Batmobile -82


                      O: E24 osasia

                      Comment

                      • böntti
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2011
                        • 2857
                        • Tampere

                        En oo hirveästi perehtyny E46:n sähköihin mutta onko tuo main switch kuitenkin se viiksessä tai ratissa oleva nappi millä aktivoidaan ja deaktivoidaan koko cruise? E46:n kohdalla cruise on aina ratissa ja silloin siinä on automaattisesti se on/off nappi, tätä ei siis tartte koodata. Muita malleja on tarjolla viiksellä jossa joko on tai sitten ei ole se on/off nappi.

                        Tuo sun aiemmin linkkaama kick-down switch liittyy siihen että cruise saa tarvittaessa kickdownin päälle.

                        Menikö tämä niin että luovuttaja oli manuaali ja nyt tämä kokonaisuus on automaatilla? Mites vuosimallit? Mikä moottorinohjain?

                        edit. Jos nykyinen on automaatti, pitää cruisen moduulin liittimen pinni numero 2 kytkeä maihin, manuaalissa tämä toimii kytkimen tunnistimena ja piiri on auki silloin kun kytkintä painetaan. Jos on kytkemättä niin ei varmasti mene cruise päälle.
                        Attached Files
                        Last edited by böntti; 08-09-2014, 22:52.
                        -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                        -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                        -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                        -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                        -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                        Comment

                        • Magirus
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2006
                          • 875
                          • Keski-Suomi und Sawo

                          Originally posted by böntti View Post
                          En oo hirveästi perehtyny E46:n sähköihin mutta onko tuo main switch kuitenkin se viiksessä tai ratissa oleva nappi millä aktivoidaan ja deaktivoidaan koko cruise? E46:n kohdalla cruise on aina ratissa ja silloin siinä on automaattisesti se on/off nappi, tätä ei siis tartte koodata. Muita malleja on tarjolla viiksellä jossa joko on tai sitten ei ole se on/off nappi.

                          Tuo sun aiemmin linkkaama kick-down switch liittyy siihen että cruise saa tarvittaessa kickdownin päälle.

                          Menikö tämä niin että luovuttaja oli manuaali ja nyt tämä kokonaisuus on automaatilla? Mites vuosimallit? Mikä moottorinohjain?

                          edit. Jos nykyinen on automaatti, pitää cruisen moduulin liittimen pinni numero 2 kytkeä maihin, manuaalissa tämä toimii kytkimen tunnistimena ja piiri on auki silloin kun kytkintä painetaan. Jos on kytkemättä niin ei varmasti mene cruise päälle.
                          Luovuttaja oli automaatti, eli vakkarikin kokonaisuudessaan on siitä. Nyt se on kytketty manuaalin kaveriksi, pin 2 on maissa eli kytkin on "jatkuvasti" ylhäällä. Tuo main switch ei aktivoidu ratin I/O napista. Sitä kun painaa, syttyy täppä Inpa:ssa Off kohtaan. Auto on valmistettu 10/00, M43/tu ja olikohan BMS 46 tjsp.

                          M47TU E61 520D FamilyWagon -06
                          M30 E24 635CsiA FatLip Yankee -87
                          M20 E30 320i/323i Rooflost -86
                          M30 E24 628 CsiT Batmobile -82


                          O: E24 osasia

                          Comment

                          • böntti
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2011
                            • 2857
                            • Tampere

                            Joo. Main switch on sen I/O-napin takana ja itse nappi siis toimii. Joku muu siellä nyt mahdollisesti blokkaa sen cruisen. Syttyykö mittaristoon vihreä merkkivalo kun sitä I/O-nappia painaa?

                            Eilen kun hommaa vilkuilin niin näytti olevan manuaaleissa niin, että kytkimen tunnistus menee osassa vuosimalleja moottorinohjaimen kautta. Siksi kyselin ohjaimen mallia. Onkos sulla alkuperäisen auton moottorinohjaus tuon uuden koneen kanssa? Ja auto valmistettu 10/00, milloin luovuttaja? Tässä on niin monta muuttujaa että ehkä kannattais avata oma topikki. Voisit hieman kertoa tehdyistä kytkennöistä jne.
                            Last edited by böntti; 09-09-2014, 13:08.
                            -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                            -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                            -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                            -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                            -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                            Comment

                            • Magirus
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2006
                              • 875
                              • Keski-Suomi und Sawo

                              Originally posted by böntti View Post
                              Joo. Main switch on sen I/O-napin takana ja itse nappi siis toimii. Joku muu siellä nyt mahdollisesti blokkaa sen cruisen. Syttyykö mittaristoon vihreä merkkivalo kun sitä I/O-nappia painaa?

                              Eilen kun hommaa vilkuilin niin näytti olevan manuaaleissa niin, että kytkimen tunnistus menee osassa vuosimalleja moottorinohjaimen kautta. Siksi kyselin ohjaimen mallia. Onkos sulla alkuperäisen auton moottorinohjaus tuon uuden koneen kanssa? Ja auto valmistettu 10/00, milloin luovuttaja? Tässä on niin monta muuttujaa että ehkä kannattais avata oma topikki. Voisit hieman kertoa tehdyistä kytkennöistä jne.
                              Main Switch kohtaan pitäisi varmaan jossain vaiheessa syttyä myös täppä jotta vakkari alkaisi toimia? LED syttyy tuosta I/O napista kojetauluun mutta Main switch ei muuta tilaansa.

                              Tässä mallissa kytkinpolkimelta ohjaus menee tuon avautuvan mikrokytkimen kautta, suoraan maihin. Se toimii, käytin tuota maadoitettua piuhaa irti ja täppä syttyi INPA:an.

                              Autossa on siis 316i:n DME johon softattu 318i:n ohjelma Winkfp:llä. Luovuttaja autossa oli 318iA:n DME:n softa, toki kyseessä olikin automaatilla varustettu kone. Luovuttaja on valmistettu 8/00 joten suuria eroja tuskin on..?

                              Purin siis itse tuosta britti 318iA:sta tuon koko vakkarin piuha kerrallaan, paperille merkaten minne mikäkin menee. Kaikille muille johdoillekin löysin paikan tuosta vakkarin johtosarjasta lukuunottamatta tuota PIN 7 lähtevää KE/RU piuhaa, joka automaatissa meni automaattille lähtevään johtosarjaan (melko vaikea oli kytkeä kun jäi tuo EGS boksi pois). Tämä on luultavasti se ongelma miksi se ei aktivoidu:
                              Originally posted by Magirus
                              EDIT: Tällaista löytyi WDS:stä vielä:
                              "The information exchange between the tempomat control unit and transmission control unit takes place via a single-wire link from the tempomat control unit to the transmission control unit.Data transfer begins when the control unit supply voltage is applied.The tempomat main switch has no influence on the start and end of data transfer.
                              If a data transfer fault occurs, for the transmission control this is equivalent to the status "cruise control passive".If, after a data transfer error, correct signals are received once again, they are once again taken into consideration by the transmission control."

                              M47TU E61 520D FamilyWagon -06
                              M30 E24 635CsiA FatLip Yankee -87
                              M20 E30 320i/323i Rooflost -86
                              M30 E24 628 CsiT Batmobile -82


                              O: E24 osasia

                              Comment

                              • baku
                                Bimmer Fanatic
                                • Jun 2006
                                • 347
                                • Kausala

                                Olisi kyseessä E85, johon on vaihdettu xenoneiden tilalle bi-xenon umpiot. Lopputulos on kutakuinkin sellainen, että kun pelkät parkit pitäisi palaa, niin syttyy vilkut himmeänä. No, näinhän se pitääkin olla jos parkit olisi pimeänä. Kun ajovalot sytyttää, sammuu vilkut ja homma ok, paitsi että nuo parkkina toimivat enkelit pysyy edelleen pimeänä.

                                Kun pitkät laittaa päälle, ohjautuu xenonin läppä ihan niinkuin pitääkin. Tässä vaiheessa syttyy sitten enkeleihinkin valot. Pitkien halogeenihan tuosta umpiosta puuttuu kokonaan. FA- listan kautta ei löydy mitään järkevää, millä noiden parkkien toiminta voisi muuttaa, eli mitä nyt pitäisi muuttaa, että toiminta olisi ok. Eli niinhän tuo menee, että entinen pitkien lähtö pitäisi saada koodattua parkiksi.
                                F20 116d
                                E63 645
                                E28 528
                                F30 320d x-drive
                                F31 335d x-drive

                                ex. e92 335d, e91 325I pre-lci, e84 X1 2.0d x-drive, e91 320d,e90 320i,e46 316i, e87 118d, e46 320i, e46 330xd, e46 330d, e39 528i, e32 750i, e32 730i, e34 525i

                                KTM 1290 Super Adventure
                                K1200S
                                ex. K1200RS, K1200R, F800S, R1100S

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎