Oma proggis: graafista live-dataa TestO:lla. *Päivitys 26.06.2017*

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Pazi88
    replied
    Originally posted by pheno View Post
    Hmm... eli siinä 'serial':ssa com- portti haetaan tiedostosta: testo.ini ja [serial] kohdan alta.

    Muistatko, mikä se error virhe oli ihan tarkkaan ottaen kun käytit "ms41 for m52":a ? Ediabas- jobien kanssa ei juuri paljoa säätöjä ole olemassa. Joko toimii tai ei.

    'Serial':ssa voi koittaa [serial]:n alta 'pause_after_job' arvoa laittaa isommaksi. Se tarkoittaa taukoa millisekunneissa jokaisen eculta tulevan viestin jälkeen.


    Tohon häiriöön, ei sulla ois mahollisuutta skoopilla kattoa K-linjan signaalia.. Jotenkin epäilen että tulee häiriötä sinne ja sitten yhteys katkeaa sen takia. Ei tuohon oikeen muuta syytä voi olla.
    Nonnih. Pause_after arvon kun muutti 10 -> 50 niin ei enään tullu timeouttia. hyvin sai logattua arvoja. Ja se ediabaksen antama errori on: IFH-0006: COMMAND NOT ACCEPTED

    Tai ainakin tuota erroria se nyt anto Ja on muuten pirun kätevä, kun saa mega log vieweriin nuo käppyrät näkyville
    Last edited by Pazi88; 18-08-2015, 20:20.

    Leave a comment:


  • pheno
    replied
    Originally posted by zordiack View Post
    Joo, "jotain" ongelmaa DDE sammuttaa koneen, koska railipaineen ero pyyntiin menee liian isoks. Syytä ei oo löytyny vieläkään, KP-pumppu tai toi säätöpiiri (anturi + säädin + DDE) tai polttoaineen syöttö jotenki renaa.

    Mitenkäs toi luku tapahtuu? Mahtuuko sinne joku tietty määrä arvoja/per kysely, onko se just toi 10? Hidastuuko jos laittaa enemmän? Toi antamasi customi olis aika hyvä, tohon vaan kun vielä lisäis ne säätimelle menevät arvot ni avot. Jossei pysty lisäämään ni täytyy sitten karsia tuosta jotain.
    En osaa sanoa parametrien maksimimäärää, luulisi sinne yli 10 menevän. Kyllä kai se jotain varmaa herjaa, kun maksimimäärä löytyy :-) Kukin lisäparametri hidastaa toki hieman, kun ecu joutuu ne lukemaan ja lähettämään sarjaporttia pitkin, mutta mun kokemuksen mukaan ei kovinkaan paljoa.

    Leave a comment:


  • zordiack
    replied
    Joo, "jotain" ongelmaa DDE sammuttaa koneen, koska railipaineen ero pyyntiin menee liian isoks. Syytä ei oo löytyny vieläkään, KP-pumppu tai toi säätöpiiri (anturi + säädin + DDE) tai polttoaineen syöttö jotenki renaa.

    Mitenkäs toi luku tapahtuu? Mahtuuko sinne joku tietty määrä arvoja/per kysely, onko se just toi 10? Hidastuuko jos laittaa enemmän? Toi antamasi customi olis aika hyvä, tohon vaan kun vielä lisäis ne säätimelle menevät arvot ni avot. Jossei pysty lisäämään ni täytyy sitten karsia tuosta jotain.

    Originally posted by pheno View Post
    Joo, siis tuolle DDE4:llekin löytyy aimo läjä noita parametreja. Valitettvasti kaikki saksaksi, mutta kyllä noista selkoa saa.

    Niin sulla oli nyt ilmeisesti railpaineen tasaisuuden kanssa jotain ongelmaa mitä lueskelin ?

    Leave a comment:


  • pheno
    replied
    Originally posted by zordiack View Post
    Ahaa, tuotahan täytyykin kokeilla
    Joo, siis tuolle DDE4:llekin löytyy aimo läjä noita parametreja. Valitettvasti kaikki saksaksi, mutta kyllä noista selkoa saa.

    Niin sulla oli nyt ilmeisesti railpaineen tasaisuuden kanssa jotain ongelmaa mitä lueskelin ?

    Leave a comment:


  • zordiack
    replied
    Ahaa, tuotahan täytyykin kokeilla

    Leave a comment:


  • pheno
    replied
    Originally posted by zordiack View Post
    Oliskohan DDE 4.0 mahollista mitenkään saada serial versiota? On tässä pihassa tommonen railipainevammanen seiska ja sitä tässä nyt koittanu debugata. Ihan ei kerkee toi normaali mukaan noihin kaasun polkasuihin.

    http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=330436
    No siihen suosittelisin ehdottomasti "custom job":eja. Siinä voi määritellä haluamansa parametrit eculle ja ne tulee yhdessä "paketissa" takaisin eli on huomattavasti nopeampi.

    Tässä olisi yksi aika bueno loggaussetti nimenomaan DDE4:lle, erään saksalaisen harrastelijan tekemä:

    <customjob ecu="DDE40KW0">
    <jobname>MW_SELECT_LESEN_NORM</jobname>
    <virtualname>SET_1</virtualname>
    <comment>M57_special</comment>
    <argument>0F100F400F421F060FFC1F5E0F8C22110F080F7E </argument>
    </customjob>

    En tiedä passaako suoraan sun ongelmaasi. Lisää siis tuonne testo/config/customjobs.xml - tiedostoon ja käynnistä TestO uudelleen. Tätä ei ole vielä ladattavassa versiossa.

    ..josta pitäis tulla tämänäköinen:




    Pistä käppyrää tännekin näytille :-)

    Alla video miten noita voi itse tehdä.
    Last edited by pheno; 20-08-2015, 20:03.

    Leave a comment:


  • zordiack
    replied
    Oliskohan DDE 4.0 mahollista mitenkään saada serial versiota? On tässä pihassa tommonen railipainevammanen seiska ja sitä tässä nyt koittanu debugata. Ihan ei kerkee toi normaali mukaan noihin kaasun polkasuihin.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Pitääpä koittaa muuttaa tuota arvoa isommaksi ja kattoo se errori tarkemmin. Periaatteessa onnistuu skoopilla linjan katselukin, kunhan jossain välissä on tarpeeksi ylimäärästä aikaa.

    Leave a comment:


  • pheno
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Koitin eilen loggailla vähän m52 koneen sielunelämää, muta vähän meinas olla ongelmallista. ms41 for m52 jobilla näytti arvoja ok, mut välillä pukkas jotain BAD COMMAND erroria ja piti samuutella ediabaksesta lähtien ja käyttää USB liitin irti, että pääsi errorista eroon. Välillä saatto pelata viiskin minsaa oikein, mutta välillä ei kerenny montaa arvoa tulla, kun jo tilttas.

    Toinen ongelma oli tossa ms41 serialissa, mikä on kyllä tosi näppärä toiminto. Vaan mulla ainakin se pukkas connection timeout erroria heti kun hipasi kaasuun. Kun kone oli tyhjäkäynnillä se pelas vaikka kuinka pitkään.

    Ja mistä se ottaa käytettävän com portin tuohon serial moodiin? Mulla ainakin se haulaa käyttää com1:stä, mutta normaali jobissa pelaa sillä com portin valinnalla asetuksissa.
    Hmm... eli siinä 'serial':ssa com- portti haetaan tiedostosta: testo.ini ja [serial] kohdan alta.

    Muistatko, mikä se error virhe oli ihan tarkkaan ottaen kun käytit "ms41 for m52":a ? Ediabas- jobien kanssa ei juuri paljoa säätöjä ole olemassa. Joko toimii tai ei.

    'Serial':ssa voi koittaa [serial]:n alta 'pause_after_job' arvoa laittaa isommaksi. Se tarkoittaa taukoa millisekunneissa jokaisen eculta tulevan viestin jälkeen.


    Tohon häiriöön, ei sulla ois mahollisuutta skoopilla kattoa K-linjan signaalia.. Jotenkin epäilen että tulee häiriötä sinne ja sitten yhteys katkeaa sen takia. Ei tuohon oikeen muuta syytä voi olla.
    Last edited by pheno; 03-08-2015, 14:16.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Koitin eilen loggailla vähän m52 koneen sielunelämää, muta vähän meinas olla ongelmallista. ms41 for m52 jobilla näytti arvoja ok, mut välillä pukkas jotain BAD COMMAND erroria ja piti samuutella ediabaksesta lähtien ja käyttää USB liitin irti, että pääsi errorista eroon. Välillä saatto pelata viiskin minsaa oikein, mutta välillä ei kerenny montaa arvoa tulla, kun jo tilttas.

    Toinen ongelma oli tossa ms41 serialissa, mikä on kyllä tosi näppärä toiminto. Vaan mulla ainakin se pukkas connection timeout erroria heti kun hipasi kaasuun. Kun kone oli tyhjäkäynnillä se pelas vaikka kuinka pitkään.

    Ja mistä se ottaa käytettävän com portin tuohon serial moodiin? Mulla ainakin se haulaa käyttää com1:stä, mutta normaali jobissa pelaa sillä com portin valinnalla asetuksissa.

    Leave a comment:


  • pheno
    replied
    Mitähän tuo 'injection time' käytännössä tarkoittaa. Kyseessä siis job: STATUS_EINSPRITZZEIT'. Suuttimien aukioloaikaa varmasti mutta ilmeisesti yhden suuttimen aukioloaikaa imutahdin aikana ?

    Toisella foorumilla vähän ihmetelty mikä yksikkö on kyseessä M62:ssa non-vanos jossa Bosch DME 5.2? Siellä 'injection time' näyttö tyhjäkäynnillä 0.6888 ms, kun ME7.2 M62 Vanos näyttää n. 3.012 millisekuntia..

    Olisko kellään ajatuksia mitä tuo 0.6888 ms tarkoittaa?
    Last edited by pheno; 08-07-2015, 13:04.

    Leave a comment:


  • pheno
    replied
    Originally posted by BMWFW24 View Post
    Tuo 'serial' olisi kyllä hieno juttu, tälläinen palveluhan melkein 'pakottaa' painamaan donate-nappia
    Nyt löytyis toi ME9K_NG4 serial-versiona myös laitoin yhden jobin josta löytyy noi nokka-akselien tiedot. Ilmottele toimiiko vaiko ei .

    Leave a comment:


  • BMWFW24
    replied
    Originally posted by pheno View Post
    Niin sen täytyy olla tämä: me9k_ng4. Kyllä tosta löytyi mun mielestä nokka-akselin arvot, yksikkönä GradKW. Eli asteet kampiakselista.

    WNWI_0 GradKW
    WNWI_1 GradKW

    Kaks noita on eli toinen varmaankin imu ja toinen pakopuolen anturi

    Voisin tehdä tosta samanlaisen 'serial'- version kun muistakin.
    Tuo 'serial' olisi kyllä hieno juttu, tälläinen palveluhan melkein 'pakottaa' painamaan donate-nappia

    Leave a comment:


  • pheno
    replied
    Originally posted by BMWFW24 View Post
    Pystyykö e46 316i -03:sta saamaan nokka-akseleiden ajoituksesta käyrää? Koitin tänään etsiä mutta en löytänyt, tosin tuo germaanisen kielen taito on surkea, mitään missä olisi mainittu nokka-akseleita. Auton konehan on n42 ja ME9.2 NG-motoren alta löytyvä ME9.2_NG4:n pitäisi olla oikea, ainakin INPAn mukaan ja Testokin löytää saman.
    Aiemmin olen käyttänyt softaa m62b44tu:n kanssa ja sille löytyy onneksi se serial-vaihtoehto, helpottaa huomattavasti amatöörin elämää.
    Niin sen täytyy olla tämä: me9k_ng4. Kyllä tosta löytyi mun mielestä nokka-akselin arvot, yksikkönä GradKW. Eli asteet kampiakselista.

    WNWI_0 GradKW
    WNWI_1 GradKW

    Kaks noita on eli toinen varmaankin imu ja toinen pakopuolen anturi

    Voisin tehdä tosta samanlaisen 'serial'- version kun muistakin.
    Last edited by pheno; 02-04-2015, 10:28.

    Leave a comment:


  • BMWFW24
    replied
    Pystyykö e46 316i -03:sta saamaan nokka-akseleiden ajoituksesta käyrää? Koitin tänään etsiä mutta en löytänyt, tosin tuo germaanisen kielen taito on surkea, mitään missä olisi mainittu nokka-akseleita. Auton konehan on n42 ja ME9.2 NG-motoren alta löytyvä ME9.2_NG4:n pitäisi olla oikea, ainakin INPAn mukaan ja Testokin löytää saman.
    Aiemmin olen käyttänyt softaa m62b44tu:n kanssa ja sille löytyy onneksi se serial-vaihtoehto, helpottaa huomattavasti amatöörin elämää.

    Leave a comment:

Working...
X