Originally posted by Pazi88
View Post
Oma proggis: graafista live-dataa TestO:lla. *Päivitys 26.06.2017*
Collapse
X
-
Joo siis ms42:lle on ihan oma xml olemassa: http://www.romraider.com/forum/viewt...12874&start=30Originally posted by pheno View PostMuistelisin etten saanut näistä MS42:sta kaikkia selvitettyä aikanaan, lähtökohtana oli nuo trace filet ja jobien palauttamat arvot, eli jotain voi tietysti puuttua.
Periaatteessa tuo uint8 voi olla oikeinkin tuossa tps:ssä tai lähellä ainakin. 16 bit arvon muodostuksessa kerrotaan 1. tavu 256:lla eli 0,00173504*256 =0,447 eli lähellä 0,390625:ttä.
Niin sinne täytyy tehdä ilmeisesti uudet ecuid:t joita nuo MS42 ecut ilmoittaa ja sinne asettaa uudet arvot. Parametrit näyttäisi pikaisella vilkaisulla olevan eri järjestyksessä, jos vertaa MS41:een
Vai mitenkä tuossa on liitetty ecuid:t ja MS41:n eri variantit ?
Toiseksi alin postaus.
Tuo tps homma onkin näköjään aika erikoinen, niin RR versiossa on tosiaan uint8, mutta sitten tuo seuraava osote onkin uint8 kans, mutta "Throttle Position actual"
Eli eka tavu ois TPS poljin ja toka tavu TPS läppä. Kun eilen testailin, niin nuo 2 TPS arvoa oli ainoat jotka toimi järkevästi: https://pazi88.kuvat.fi/kuvat/random...eoplayback.mp4
Eli eka kun ruvetaan painamaan kaasua, alkaa tyhjäkäyntiventtiili tekemään töitä, koska se noin oikeesti toimiikin m52tu koneessa. Ja vasta kun tyhjäkäyntiventtiili menee tappiin, alkaa itsekaasuläppä avautua.
Mutta kuten huomaat, niin tuo tyhjäkäyntiventtiilin arvo esim. ja moni muu heittää ihan häränpyllyä RR loggerissa. Mutta testossa näkyy oikein. Erikoista kuitenkin, että konversiot ja osotteet pitäs olla oikein RR loggerissakin.
Vähän jo vastasinkin, eli testossa toimii oikein.Originally posted by pheno View PostToimiiko sulla tuo TestO MS42:n kanssa ja näyttää oikeita arvoja ?
Leave a comment:
-
Muistelisin etten saanut näistä MS42:sta kaikkia selvitettyä aikanaan, lähtökohtana oli nuo trace filet ja jobien palauttamat arvot, eli jotain voi tietysti puuttua.Originally posted by Pazi88 View PostIsot kiitokset. Aika pahasti perseellään nuo näyttäs olevan.
Esim. tps on asetettu uint8, x*0,390625 RR loggerissa, mutta tossa on uint16 ja x*0,00173504. Ilmanko menee pieleen
hmmnn minusta öljyn lämpökin oli väärin, mutta konversio näyttäis olevan sama. liekkö osote tai joku pielessä.
Periaatteessa tuo uint8 voi olla oikeinkin tuossa tps:ssä tai lähellä ainakin. 16 bit arvon muodostuksessa kerrotaan 1. tavu 256:lla eli 0,00173504*256 =0,447 eli lähellä 0,390625:ttä.
Niin sinne täytyy tehdä ilmeisesti uudet ecuid:t joita nuo MS42 ecut ilmoittaa ja sinne asettaa uudet arvot. Parametrit näyttäisi pikaisella vilkaisulla olevan eri järjestyksessä, jos vertaa MS41:een
Vai mitenkä tuossa on liitetty ecuid:t ja MS41:n eri variantit ?
Leave a comment:
-
Isot kiitokset. Aika pahasti perseellään nuo näyttäs olevan.Originally posted by pheno View PostTässä olis pläjäys noita arvoja ms42:lle. Sano terveisiä minulta, aikanaan on "muutama" tunti on vierähtänyt näitä selvitellessä
Esim. tps on asetettu uint8, x*0,390625 RR loggerissa, mutta tossa on uint16 ja x*0,00173504. Ilmanko menee pieleen
hmmnn minusta öljyn lämpökin oli väärin, mutta konversio näyttäis olevan sama. liekkö osote tai joku pielessä.
Leave a comment:
-
Tässä olis pläjäys noita arvoja ms42:lle. Sano terveisiä minulta, aikanaan on "muutama" tunti on vierähtänyt näitä selvitellessä
esim. STATUS_AN_LUFTTEMPERATUR_MWB 10 on tavun positio ecun replyssä. Vastaa nähtävästi tuota <address> kohtaa mutta vähennettynä 3:lla tai 4:llä. TestO laskee tuon streamin alusta, mutta RR vastauksen alusta. Varmaan kokeilemalla selviää oikea <address> parametri.
Sitten 2 tarkoittaa datan tyyppiä: 8/16 bit arvo, 5 taisi olla 16-bit signed.
0,75 ja -48 tarkoittaa lauseketta: x*0.75-48
Jos näillä pääsisi eteenpäin...
Code:xN 12050B03 3 5 1 0 1/min STATUS_MOTORDREHZAHL Motor RPM\n\ xVS 12050B03 5 2 1 0 km/h STATUS_GESCHWINDIGKEIT Speed\n\ xPVS_AV 12050B03 6 5 0,00173504 0 GradPWG STATUS_DKP_WINKEL Throttle pos.\n\ xMAF_KGH 12050B03 8 5 0,25 0 kg/h STATUS_LMM_MASSE Air mass\n\ xTIA 12050B03 10 2 0,75 -48 GradC STATUS_AN_LUFTTEMPERATUR_MWB Intake temp.\n\ xcTCO 12050B03 11 2 0,75 -48 GradC STATUS_MOTORTEMPERATUR_MWB Motor temp.\n\ xTOIL 12050B03 12 2 0,7961 -48 GradC STATUS_OEL_TEMPERATUR_MWB Oil temp.\n\ xTCO_EX 12050B03 13 2 0,75 -48 GradC STATUS_KUEHLW_AUSL_TEMPERATUR_MWB Radiator coolant outlet temp.\n\ xIGA_1 12050B03 14 2 -0,375 72 GradKW STATUS_ZUENDWINKEL Ignition angle\n\ xTI_BANK_1 12050B03 15 5 0,004 0 ms STATUS_EINSPRITZZEIT Injection time\n\ xISAPWM_IS 12050B03 17 7 0,001526 0 % STATUS_LL_INTEGRATOR Idle speed controller\n\ xISAPWM_ISA 12050B03 19 5 0,001526 0 % STATUS_LL_STELLER_TV Idle speed duty cycle\n\ xVB 12050B03 23 2 0,10196 0 V STATUS_UBATT Battery voltage\n\ xLAM_1 12050B03 24 5 0,000015259 0,5 0 STATUS_LAMBDA_INTEGRATOR_1 Lambda #1 integrator \n\ xLAM_2 12050B03 26 5 0,000015259 0,5 0 STATUS_LAMBDA_INTEGRATOR_2 Lambda #2 integrator\n\ LAM_1V 12050B03 24 5 0,0015259 -50 % STATUS_PR_LAMBDA_INTEGRATOR_1 Lambda #1 integrator\n\ LAM_2V 12050B03 26 5 0,0015259 -50 % STATUS_PR_LAMBDA_INTEGRATOR_2 Lambda #2 integrator\n\ xLSHPWM_UP_1 12050B03 28 2 0,3906 0 % STATUS_LS_VKAT_HEIZUNG_TV_1 Lambda #1 pre-cat heating\n\ xLSHPWM_UP_2 12050B03 29 2 0,3906 0 % STATUS_LS_VKAT_HEIZUNG_TV_2 Lambda #2 pre-cat heating\n\ xLSHPWM_DOWN_2 12050B03 31 2 0,3906 0 % STATUS_LS_NKAT_HEIZUNG_TV_2 Lambda #1 post-cat heating\n\ xLSHPWM_DOWN_1 12050B03 30 2 0,3906 0 % STATUS_LS_NKAT_HEIZUNG_TV_1 Lambda #2 post-cat heating\n\ xMAF_MES 12050B03 32 5 0,02119 0 mg/stroke STATUS_LAST Engine load\n\ xNL_1 12050B03 34 2 0,02 0 V STATUS_K_MW_1 Knock sensor #1\n\ xNL_4 12050B03 35 2 0,02 0 V STATUS_K_MW_4 Knock sensor #2\n\ ECFPWM_ECF 12050B03 36 2 1 0 % STATUS_DREHZAHL_E_LUEFTER_VON_AC Electric fan speed\n\
Leave a comment:
-
Tuolla on esim. xml: https://drive.google.com/file/d/0B2E...w?usp=drivesdkOriginally posted by pheno View PostOkei, millanen konffifile ms41:n ecujen arvoille ja konversioille on tuossa RomRaider:issa ? Voisin katsoa mallia ja vertailla sitä mun omaani.
MS42 on sikäli helpompi, kun siitä on vain yksi "variantti".
Siinä on aika selvästi ms41 osio, missä eri parametrit ja konversiot niille. ms41ds3 ja ms41ds2 ei ole oikeestaan muuta eroa, kuin että ds3:sta puuttuu downstream lambda parametrit. Muuten samat, konversioita myöten. Tuossa xml:ssä ne on erotettu siten, että ds3:sta käyttävät ecu numerot puuttuu downstream lamdojen parametreistä. En tiedä sit mitä eroa ds1:llä ja nollalla.
Leave a comment:
-
Okei, millanen konffifile ms41:n ecujen arvoille ja konversioille on tuossa RomRaider:issa ? Voisin katsoa mallia ja vertailla sitä mun omaani.Originally posted by Pazi88 View PostKaikki
Joo samat konversiot, mut toki ms42:ssa on aika paljon lisää verrattuna ms41:een. Toki jos totta puhutaan, niin ms41:ssa ja ms42:ssa ei oikeasti ole samat konversiot, mutta inpa:n versiot vaikuttais olevan oikein ms42:lle. ms41:lle moni on väärin.
MS42 on sikäli helpompi, kun siitä on vain yksi "variantti".
Leave a comment:
-
KaikkiOriginally posted by pheno View PostMuistaakseni ne tais olla samat kuin MS41:ssä, pitääpä tarkistaa. Mitä arvoja tarvitset ?
Joo samat konversiot, mut toki ms42:ssa on aika paljon lisää verrattuna ms41:een. Toki jos totta puhutaan, niin ms41:ssa ja ms42:ssa ei oikeasti ole samat konversiot, mutta inpa:n versiot vaikuttais olevan oikein ms42:lle. ms41:lle moni on väärin.
Leave a comment:
-
Muistaakseni ne tais olla samat kuin MS41:ssä, pitääpä tarkistaa. Mitä arvoja tarvitset ?Originally posted by Pazi88 View PostOliko testossa jossain tallessa nuo konversiot? En onnistu löytämään. ms42 konversiot kiinnostais. Koitan saada RomRaider loggerin pelaamaan ms42:lla koska siinä olis mahdollista nakukarttojen luku. Mutta tämänhetkiset konversiot on totaalisen väärin.
Leave a comment:
-
Oliko testossa jossain tallessa nuo konversiot? En onnistu löytämään. ms42 konversiot kiinnostais. Koitan saada RomRaider loggerin pelaamaan ms42:lla koska siinä olis mahdollista nakukarttojen luku. Mutta tämänhetkiset konversiot on totaalisen väärin.Originally posted by pheno View PostMS42 tyhjäkäynnillä (n. 800RPM)
Engine load:
09.01.2013 14:33:03 'STAT_LAST_EINH','mg/Stroke','text'
09.01.2013 14:33:03 'STAT_LAST_WERT','1.289623E+002','real'
MS410DS1 Tyhjäkäynnillä: (n. 800RPM)
12.01.2013 20:41:56 'STATUS_LAST_EINH','mg/Hub','text'
12.01.2013 20:41:56 'STATUS_LAST_WERT','1.286250E+002','real'
Eli kyllä ne kutakuinkin samat pitäisi olla näillä kahdella. Yksikkö on näköjään mg per iskuLast edited by Pazi88; 12-05-2017, 08:42.
Leave a comment:
-
PLX:ää voi loggata samaan aikaan TestO:ssa kun muita ecun arvoja, auttaa varmaan softan teossakin.
Leave a comment:
-
Originally posted by Pazi88 View PostKattelitko onko lambda integraattorin signaali sahalaitaa?
Ja totesin muuten semmosen, että ainakin siemenssissä adaptaatiot ei pelaa jos antaa vikakoodia lambdan lämmityksestä. Pysyy kaikki nollilla, mutta lambda integraattori näyttäisi silti pelaavan. Eikö sulla ollu taaemmat lambdat pois siitä, muttei boksia ollu vielä softattu?
Inpassa lambdaintegraattorit näytti olevan siinä keskellä (1) ja ei sahannut ylös-alas. Pitää tarkkailla testolla kun seuraavan kerran laittaa koneen kiinni.
Nyt on softa josta kaikki turha poistettu, takalambdat, evac, sap ja jotain muita muutoksia (korkeempi tyhjäkäynti, rajoitin 7000rpm ja lisää bensaa osakuormalla).
Leave a comment:
-
Kattelitko onko lambda integraattorin signaali sahalaitaa?
Ja totesin muuten semmosen, että ainakin siemenssissä adaptaatiot ei pelaa jos antaa vikakoodia lambdan lämmityksestä. Pysyy kaikki nollilla, mutta lambda integraattori näyttäisi silti pelaavan. Eikö sulla ollu taaemmat lambdat pois siitä, muttei boksia ollu vielä softattu?
Leave a comment:
Leave a comment: