Oma proggis: graafista live-dataa TestO:lla. *Päivitys 26.06.2017*

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • pheno
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Oliko sulla komennoille 12050600 tai 12050B93 mitään?
    Eipä ole noihin mitään.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Oliko sulla komennoille 12050600 tai 12050B93 mitään?

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by pheno View Post
    Muistelisin etten saanut näistä MS42:sta kaikkia selvitettyä aikanaan, lähtökohtana oli nuo trace filet ja jobien palauttamat arvot, eli jotain voi tietysti puuttua.

    Periaatteessa tuo uint8 voi olla oikeinkin tuossa tps:ssä tai lähellä ainakin. 16 bit arvon muodostuksessa kerrotaan 1. tavu 256:lla eli 0,00173504*256 =0,447 eli lähellä 0,390625:ttä.

    Niin sinne täytyy tehdä ilmeisesti uudet ecuid:t joita nuo MS42 ecut ilmoittaa ja sinne asettaa uudet arvot. Parametrit näyttäisi pikaisella vilkaisulla olevan eri järjestyksessä, jos vertaa MS41:een

    Vai mitenkä tuossa on liitetty ecuid:t ja MS41:n eri variantit ?
    Joo siis ms42:lle on ihan oma xml olemassa: http://www.romraider.com/forum/viewt...12874&start=30
    Toiseksi alin postaus.

    Tuo tps homma onkin näköjään aika erikoinen, niin RR versiossa on tosiaan uint8, mutta sitten tuo seuraava osote onkin uint8 kans, mutta "Throttle Position actual"

    Eli eka tavu ois TPS poljin ja toka tavu TPS läppä. Kun eilen testailin, niin nuo 2 TPS arvoa oli ainoat jotka toimi järkevästi: https://pazi88.kuvat.fi/kuvat/random...eoplayback.mp4

    Eli eka kun ruvetaan painamaan kaasua, alkaa tyhjäkäyntiventtiili tekemään töitä, koska se noin oikeesti toimiikin m52tu koneessa. Ja vasta kun tyhjäkäyntiventtiili menee tappiin, alkaa itsekaasuläppä avautua.

    Mutta kuten huomaat, niin tuo tyhjäkäyntiventtiilin arvo esim. ja moni muu heittää ihan häränpyllyä RR loggerissa. Mutta testossa näkyy oikein. Erikoista kuitenkin, että konversiot ja osotteet pitäs olla oikein RR loggerissakin.

    Originally posted by pheno View Post
    Toimiiko sulla tuo TestO MS42:n kanssa ja näyttää oikeita arvoja ?
    Vähän jo vastasinkin, eli testossa toimii oikein.

    Leave a comment:


  • pheno
    replied
    Toimiiko sulla tuo TestO MS42:n kanssa ja näyttää oikeita arvoja ?

    Leave a comment:


  • pheno
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Isot kiitokset. Aika pahasti perseellään nuo näyttäs olevan.
    Esim. tps on asetettu uint8, x*0,390625 RR loggerissa, mutta tossa on uint16 ja x*0,00173504. Ilmanko menee pieleen

    hmmnn minusta öljyn lämpökin oli väärin, mutta konversio näyttäis olevan sama. liekkö osote tai joku pielessä.
    Muistelisin etten saanut näistä MS42:sta kaikkia selvitettyä aikanaan, lähtökohtana oli nuo trace filet ja jobien palauttamat arvot, eli jotain voi tietysti puuttua.

    Periaatteessa tuo uint8 voi olla oikeinkin tuossa tps:ssä tai lähellä ainakin. 16 bit arvon muodostuksessa kerrotaan 1. tavu 256:lla eli 0,00173504*256 =0,447 eli lähellä 0,390625:ttä.

    Niin sinne täytyy tehdä ilmeisesti uudet ecuid:t joita nuo MS42 ecut ilmoittaa ja sinne asettaa uudet arvot. Parametrit näyttäisi pikaisella vilkaisulla olevan eri järjestyksessä, jos vertaa MS41:een

    Vai mitenkä tuossa on liitetty ecuid:t ja MS41:n eri variantit ?

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by pheno View Post
    Tässä olis pläjäys noita arvoja ms42:lle. Sano terveisiä minulta, aikanaan on "muutama" tunti on vierähtänyt näitä selvitellessä
    Isot kiitokset. Aika pahasti perseellään nuo näyttäs olevan.
    Esim. tps on asetettu uint8, x*0,390625 RR loggerissa, mutta tossa on uint16 ja x*0,00173504. Ilmanko menee pieleen

    hmmnn minusta öljyn lämpökin oli väärin, mutta konversio näyttäis olevan sama. liekkö osote tai joku pielessä.

    Leave a comment:


  • pheno
    replied
    Tässä olis pläjäys noita arvoja ms42:lle. Sano terveisiä minulta, aikanaan on "muutama" tunti on vierähtänyt näitä selvitellessä

    esim. STATUS_AN_LUFTTEMPERATUR_MWB 10 on tavun positio ecun replyssä. Vastaa nähtävästi tuota <address> kohtaa mutta vähennettynä 3:lla tai 4:llä. TestO laskee tuon streamin alusta, mutta RR vastauksen alusta. Varmaan kokeilemalla selviää oikea <address> parametri.

    Sitten 2 tarkoittaa datan tyyppiä: 8/16 bit arvo, 5 taisi olla 16-bit signed.
    0,75 ja -48 tarkoittaa lauseketta: x*0.75-48

    Jos näillä pääsisi eteenpäin...

    Code:
    xN	12050B03	3	5	1	0	1/min	STATUS_MOTORDREHZAHL	Motor RPM\n\
    xVS	12050B03	5	2	1	0	km/h	STATUS_GESCHWINDIGKEIT	Speed\n\
    xPVS_AV	12050B03	6	5	0,00173504	0	GradPWG	STATUS_DKP_WINKEL	Throttle pos.\n\
    xMAF_KGH	12050B03	8	5	0,25	0	kg/h	STATUS_LMM_MASSE	Air mass\n\
    xTIA	12050B03	10	2	0,75	-48	GradC	STATUS_AN_LUFTTEMPERATUR_MWB	Intake temp.\n\
    xcTCO	12050B03	11	2	0,75	-48	GradC	STATUS_MOTORTEMPERATUR_MWB	Motor temp.\n\
    xTOIL	12050B03	12	2	0,7961	-48	GradC	STATUS_OEL_TEMPERATUR_MWB	Oil temp.\n\
    xTCO_EX	12050B03	13	2	0,75	-48	GradC	STATUS_KUEHLW_AUSL_TEMPERATUR_MWB	Radiator coolant outlet temp.\n\
    xIGA_1	12050B03	14	2	-0,375	72	GradKW	STATUS_ZUENDWINKEL	Ignition angle\n\
    xTI_BANK_1	12050B03	15	5	0,004	0	ms	STATUS_EINSPRITZZEIT	Injection time\n\
    xISAPWM_IS	12050B03	17	7	0,001526	0	%	STATUS_LL_INTEGRATOR	Idle speed controller\n\
    xISAPWM_ISA	12050B03	19	5	0,001526	0	%	STATUS_LL_STELLER_TV	Idle speed duty cycle\n\
    xVB	12050B03	23	2	0,10196	0	V	STATUS_UBATT	Battery voltage\n\
    xLAM_1	12050B03	24	5	0,000015259	0,5	0	STATUS_LAMBDA_INTEGRATOR_1	Lambda #1 integrator \n\
    xLAM_2	12050B03	26	5	0,000015259	0,5	0	STATUS_LAMBDA_INTEGRATOR_2	Lambda #2 integrator\n\
    LAM_1V	12050B03	24	5	0,0015259	-50	%	STATUS_PR_LAMBDA_INTEGRATOR_1	Lambda #1 integrator\n\
    LAM_2V	12050B03	26	5	0,0015259	-50	%	STATUS_PR_LAMBDA_INTEGRATOR_2	Lambda #2 integrator\n\
    xLSHPWM_UP_1	12050B03	28	2	0,3906	0	%	STATUS_LS_VKAT_HEIZUNG_TV_1	Lambda #1 pre-cat heating\n\
    xLSHPWM_UP_2	12050B03	29	2	0,3906	0	%	STATUS_LS_VKAT_HEIZUNG_TV_2	Lambda #2 pre-cat heating\n\
    xLSHPWM_DOWN_2	12050B03	31	2	0,3906	0	%	STATUS_LS_NKAT_HEIZUNG_TV_2	Lambda #1 post-cat heating\n\
    xLSHPWM_DOWN_1	12050B03	30	2	0,3906	0	%	STATUS_LS_NKAT_HEIZUNG_TV_1	Lambda #2 post-cat heating\n\
    xMAF_MES	12050B03	32	5	0,02119	0	mg/stroke	STATUS_LAST	Engine load\n\
    xNL_1	12050B03	34	2	0,02	0	V	STATUS_K_MW_1	Knock sensor #1\n\
    xNL_4	12050B03	35	2	0,02	0	V	STATUS_K_MW_4	Knock sensor #2\n\
    ECFPWM_ECF	12050B03	36	2	1	0	%	STATUS_DREHZAHL_E_LUEFTER_VON_AC	Electric fan speed\n\

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by pheno View Post
    Okei, millanen konffifile ms41:n ecujen arvoille ja konversioille on tuossa RomRaider:issa ? Voisin katsoa mallia ja vertailla sitä mun omaani.

    MS42 on sikäli helpompi, kun siitä on vain yksi "variantti".
    Tuolla on esim. xml: https://drive.google.com/file/d/0B2E...w?usp=drivesdk

    Siinä on aika selvästi ms41 osio, missä eri parametrit ja konversiot niille. ms41ds3 ja ms41ds2 ei ole oikeestaan muuta eroa, kuin että ds3:sta puuttuu downstream lambda parametrit. Muuten samat, konversioita myöten. Tuossa xml:ssä ne on erotettu siten, että ds3:sta käyttävät ecu numerot puuttuu downstream lamdojen parametreistä. En tiedä sit mitä eroa ds1:llä ja nollalla.

    Leave a comment:


  • pheno
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Kaikki

    Joo samat konversiot, mut toki ms42:ssa on aika paljon lisää verrattuna ms41:een. Toki jos totta puhutaan, niin ms41:ssa ja ms42:ssa ei oikeasti ole samat konversiot, mutta inpa:n versiot vaikuttais olevan oikein ms42:lle. ms41:lle moni on väärin.
    Okei, millanen konffifile ms41:n ecujen arvoille ja konversioille on tuossa RomRaider:issa ? Voisin katsoa mallia ja vertailla sitä mun omaani.

    MS42 on sikäli helpompi, kun siitä on vain yksi "variantti".

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by pheno View Post
    Muistaakseni ne tais olla samat kuin MS41:ssä, pitääpä tarkistaa. Mitä arvoja tarvitset ?
    Kaikki

    Joo samat konversiot, mut toki ms42:ssa on aika paljon lisää verrattuna ms41:een. Toki jos totta puhutaan, niin ms41:ssa ja ms42:ssa ei oikeasti ole samat konversiot, mutta inpa:n versiot vaikuttais olevan oikein ms42:lle. ms41:lle moni on väärin.

    Leave a comment:


  • pheno
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Oliko testossa jossain tallessa nuo konversiot? En onnistu löytämään. ms42 konversiot kiinnostais. Koitan saada RomRaider loggerin pelaamaan ms42:lla koska siinä olis mahdollista nakukarttojen luku. Mutta tämänhetkiset konversiot on totaalisen väärin.
    Muistaakseni ne tais olla samat kuin MS41:ssä, pitääpä tarkistaa. Mitä arvoja tarvitset ?

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by pheno View Post
    MS42 tyhjäkäynnillä (n. 800RPM)

    Engine load:

    09.01.2013 14:33:03 'STAT_LAST_EINH','mg/Stroke','text'
    09.01.2013 14:33:03 'STAT_LAST_WERT','1.289623E+002','real'

    MS410DS1 Tyhjäkäynnillä: (n. 800RPM)

    12.01.2013 20:41:56 'STATUS_LAST_EINH','mg/Hub','text'
    12.01.2013 20:41:56 'STATUS_LAST_WERT','1.286250E+002','real'

    Eli kyllä ne kutakuinkin samat pitäisi olla näillä kahdella. Yksikkö on näköjään mg per isku
    Oliko testossa jossain tallessa nuo konversiot? En onnistu löytämään. ms42 konversiot kiinnostais. Koitan saada RomRaider loggerin pelaamaan ms42:lla koska siinä olis mahdollista nakukarttojen luku. Mutta tämänhetkiset konversiot on totaalisen väärin.
    Last edited by Pazi88; 12-05-2017, 08:42.

    Leave a comment:


  • pheno
    replied
    PLX:ää voi loggata samaan aikaan TestO:ssa kun muita ecun arvoja, auttaa varmaan softan teossakin.

    Leave a comment:


  • TuoAntti
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Kattelitko onko lambda integraattorin signaali sahalaitaa?

    Ja totesin muuten semmosen, että ainakin siemenssissä adaptaatiot ei pelaa jos antaa vikakoodia lambdan lämmityksestä. Pysyy kaikki nollilla, mutta lambda integraattori näyttäisi silti pelaavan. Eikö sulla ollu taaemmat lambdat pois siitä, muttei boksia ollu vielä softattu?


    Inpassa lambdaintegraattorit näytti olevan siinä keskellä (1) ja ei sahannut ylös-alas. Pitää tarkkailla testolla kun seuraavan kerran laittaa koneen kiinni.

    Nyt on softa josta kaikki turha poistettu, takalambdat, evac, sap ja jotain muita muutoksia (korkeempi tyhjäkäynti, rajoitin 7000rpm ja lisää bensaa osakuormalla).

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Kattelitko onko lambda integraattorin signaali sahalaitaa?

    Ja totesin muuten semmosen, että ainakin siemenssissä adaptaatiot ei pelaa jos antaa vikakoodia lambdan lämmityksestä. Pysyy kaikki nollilla, mutta lambda integraattori näyttäisi silti pelaavan. Eikö sulla ollu taaemmat lambdat pois siitä, muttei boksia ollu vielä softattu?

    Leave a comment:

Working...
X