Oma proggis: graafista live-dataa TestO:lla. *Päivitys 26.06.2017*

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • pheno
    replied
    Loistavaa, että sait pelittämään !

    Voit lisätä oman "result":in, johon annat kaavan ja jossa voi käyttää muita parametri arvoja hyödyksi. Eli sinne teet uuden result:n jossa nykyinen arvo kerrottuna 10:llä esim.

    Katso config\customexpressions.xml mallia. Eli tarvitaan ecu ja job- kohtainen konffi.

    Täytyypä tarkistaa tuo 'engine load'- arvo.. saattaa vaihdella ecun mukaan. Pitäisi antaa saman arvon kuin INPA tai jos tool32:lla ajaa sitä jobia.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Tämä ongelma taas jatkuu ei auttanut pause after jobin muuttaminen isommaksi. Koitin ottaa pari traceakin ja lähettää sulle, mutta noista serial traceista et taida kostua mitenkään Mut on siellä on myös normi moodista yks.

    Kokeilin muuten pariakin eri piuhaa ja ei auttanut. ms42:n kanssa pelaa kuin junan vessa, mut ms41:n kanssa ei saa edes yhtä logia vedettyä loppuun asti.
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Jotain häiriölähdettä itsekin epäilin. Tuossa pistokkeen vieressähän on kyllä kaikki mahdolliset sytkäosat, että tulisiko sieltä häiriötä. :think varsinkin kun käytössä on halvat kiinalaiset adapterit. Vois melkeen kokeilla tehdä sisälle autoon obd portin ja logata sieltä (ms42 autoissa on jo sisällä pistoke).

    EDIT onko nuo ms41 serial ds1, ds2 jne. varmistettu että ne on ok? Vähän näytösti et osa arvoista ei oo oikeita, mut voi olla toki et käytin väärää versiota. Inpalla tarkistin, niin tuo mulla käyttää ds3:sta, mutta ei oikein voi varmistaa pelaako oikein, kun tuo yhteysongelma on sen verran paha. Yks kymmenestä vedosta on ehkä ok.
    Ok eli tämä yhteysongelma ratkaistu, niin kerrotaampä tännekkin. Tein autoon sisällä OBDII portin ihan vaan ryöstämällä K-linjan sekä muut EWS:lle tulevisto johdoista:


    Tuon lisäksi konehuoneen pyöreästä pistokkeesta pitää olla korkki pois, että saa logattua. Tähän mennessä on pelannut 100% luotettavasti loggaus, että suosittelen jos on ongelmia.

    Sit tuohon DS1, DS2 jne. hommaan, niin testo anto nyt järkeviä arvoja DS3 serialilla, mitä tuo boksi käyttää oikeastikkin. Toki sellainen havainto, että moottorin kuorma arvoa pitäsi kertoa kymmenellä, että olisi vertailukelpoinen esim. romraider kuorma-arvojen kanssa.


    ms42:ssa kuorma arvot oli kohdallaan:


    Tekeekö testo jotain laskentaa logatuille arvoille, vai onko ne raakadataa sellaisenaan? Lähinnä että voisko laskentaa muuttaa, jos sellaista testo tekee? Eihän tuo iso ongelma ole, muttei tarvitsis päässä aina miettiä missä kohtaa karttaa ollaan menossa.

    Leave a comment:


  • pheno
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Jotain häiriölähdettä itsekin epäilin. Tuossa pistokkeen vieressähän on kyllä kaikki mahdolliset sytkäosat, että tulisiko sieltä häiriötä. :think varsinkin kun käytössä on halvat kiinalaiset adapterit. Vois melkeen kokeilla tehdä sisälle autoon obd portin ja logata sieltä (ms42 autoissa on jo sisällä pistoke).

    EDIT onko nuo ms41 serial ds1, ds2 jne. varmistettu että ne on ok? Vähän näytösti et osa arvoista ei oo oikeita, mut voi olla toki et käytin väärää versiota. Inpalla tarkistin, niin tuo mulla käyttää ds3:sta, mutta ei oikein voi varmistaa pelaako oikein, kun tuo yhteysongelma on sen verran paha. Yks kymmenestä vedosta on ehkä ok.
    Kyllä nuo MS41 variantit (DS3,2 ja 1) pitäis olla oikein. Siellähän on tuo "File -> Ecu Detect", jonka pitäisi palauttaa oikean variantin (.prg:n) nimen. Nopeimmin asia käy ehkä jos avaat tool32:lla d_0012.grp:tä ja katsot mitä palauttaa.

    Voin kyllä tuplavarmistaa vielä asian, eli jos ensin varmistat sun auton variantin ja lähetät siitä ne tracet. Eli tracet siitä prg:stä, ediabas- versiosta, jossa ei ole _serial:ia ecun nimen perässä.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by pheno View Post
    Kuulostaa harmittavalta ongelmalta! Jotenkin kuulostaa että olisi väylä-ongelma, siis sellainen että K-väylä saa häiriötä. Voisko olla väylässä joku laite joka ottaa häiriötä kun kierrokset nousee ?
    Jotain häiriölähdettä itsekin epäilin. Tuossa pistokkeen vieressähän on kyllä kaikki mahdolliset sytkäosat, että tulisiko sieltä häiriötä. :think varsinkin kun käytössä on halvat kiinalaiset adapterit. Vois melkeen kokeilla tehdä sisälle autoon obd portin ja logata sieltä (ms42 autoissa on jo sisällä pistoke).

    EDIT onko nuo ms41 serial ds1, ds2 jne. varmistettu että ne on ok? Vähän näytösti et osa arvoista ei oo oikeita, mut voi olla toki et käytin väärää versiota. Inpalla tarkistin, niin tuo mulla käyttää ds3:sta, mutta ei oikein voi varmistaa pelaako oikein, kun tuo yhteysongelma on sen verran paha. Yks kymmenestä vedosta on ehkä ok.
    Last edited by Pazi88; 20-10-2016, 09:19.

    Leave a comment:


  • pheno
    replied
    Originally posted by muuris View Post
    Tämä on kyllä verrattoman hyvä livedata/loggaustyökalu
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Tämä ongelma taas jatkuu ei auttanut pause after jobin muuttaminen isommaksi. Koitin ottaa pari traceakin ja lähettää sulle, mutta noista serial traceista et taida kostua mitenkään Mut on siellä on myös normi moodista yks.

    Kokeilin muuten pariakin eri piuhaa ja ei auttanut. ms42:n kanssa pelaa kuin junan vessa, mut ms41:n kanssa ei saa edes yhtä logia vedettyä loppuun asti.
    Kuulostaa harmittavalta ongelmalta! Jotenkin kuulostaa että olisi väylä-ongelma, siis sellainen että K-väylä saa häiriötä. Voisko olla väylässä joku laite joka ottaa häiriötä kun kierrokset nousee ?


    Originally posted by muuris View Post
    Tämä on kyllä verrattoman hyvä livedata/loggaustyökalu
    Kiitos!

    Leave a comment:


  • muuris
    replied
    Tämä on kyllä verrattoman hyvä livedata/loggaustyökalu

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Koitin eilen loggailla vähän m52 koneen sielunelämää, muta vähän meinas olla ongelmallista. ms41 for m52 jobilla näytti arvoja ok, mut välillä pukkas jotain BAD COMMAND erroria ja piti samuutella ediabaksesta lähtien ja käyttää USB liitin irti, että pääsi errorista eroon. Välillä saatto pelata viiskin minsaa oikein, mutta välillä ei kerenny montaa arvoa tulla, kun jo tilttas.

    Toinen ongelma oli tossa ms41 serialissa, mikä on kyllä tosi näppärä toiminto. Vaan mulla ainakin se pukkas connection timeout erroria heti kun hipasi kaasuun. Kun kone oli tyhjäkäynnillä se pelas vaikka kuinka pitkään.

    Ja mistä se ottaa käytettävän com portin tuohon serial moodiin? Mulla ainakin se haulaa käyttää com1:stä, mutta normaali jobissa pelaa sillä com portin valinnalla asetuksissa.
    Originally posted by pheno View Post
    Hmm... eli siinä 'serial':ssa com- portti haetaan tiedostosta: testo.ini ja [serial] kohdan alta.

    Muistatko, mikä se error virhe oli ihan tarkkaan ottaen kun käytit "ms41 for m52":a ? Ediabas- jobien kanssa ei juuri paljoa säätöjä ole olemassa. Joko toimii tai ei.

    'Serial':ssa voi koittaa [serial]:n alta 'pause_after_job' arvoa laittaa isommaksi. Se tarkoittaa taukoa millisekunneissa jokaisen eculta tulevan viestin jälkeen.


    Tohon häiriöön, ei sulla ois mahollisuutta skoopilla kattoa K-linjan signaalia.. Jotenkin epäilen että tulee häiriötä sinne ja sitten yhteys katkeaa sen takia. Ei tuohon oikeen muuta syytä voi olla.
    Tämä ongelma taas jatkuu ei auttanut pause after jobin muuttaminen isommaksi. Koitin ottaa pari traceakin ja lähettää sulle, mutta noista serial traceista et taida kostua mitenkään Mut on siellä on myös normi moodista yks.

    Kokeilin muuten pariakin eri piuhaa ja ei auttanut. ms42:n kanssa pelaa kuin junan vessa, mut ms41:n kanssa ei saa edes yhtä logia vedettyä loppuun asti.

    Leave a comment:


  • pheno
    replied
    Originally posted by TareJR View Post
    Saisko tonne gauges puolelle D40M57 Gauges ja boost, rail paine mittarin jne..?
    Voisin lisätä seuraavaan versioon jotain, mutta saa mittaristot muutenkin näkyviin kunhan vain on sopiva jobi ajossa. Periaatteessa riittää että tuohon D40M57A:an tekee oma custom jobin jossa halutut arvot ja sitten painaa sitä 'gauges' nappia.

    Leave a comment:


  • tonnizi
    replied
    Saisko tonne gauges puolelle D40M57 Gauges ja boost, rail paine mittarin jne..?

    Leave a comment:


  • tonnizi
    replied
    Originally posted by pheno View Post
    Detect Ecu ja sen jälkeen 'Ecu List' valikosta oikealta puolelta haet 'boost' nimellä jobin
    Juu, kiitoksia tästä.

    Onks tähän mitään muutta ominaisuksia tulossa, ja millon tämän sais puhelimeen?
    Last edited by tonnizi; 06-07-2016, 22:05.

    Leave a comment:


  • pheno
    replied
    Originally posted by TareJR View Post
    Juu tämä selvä, mikäs job se on?

    Ja vaikbeibkuullu ny aiheseen, niin onks mitään muit softia, muutaku inpa?

    Ja millon tän sais kännykään?
    Detect Ecu ja sen jälkeen 'Ecu List' valikosta oikealta puolelta haet 'boost' nimellä jobin

    Leave a comment:


  • pheno
    replied
    Originally posted by JP-76 View Post
    Ok, hyvä jos toimii enetillä. Mulla ei oo tossa uudessa koneessa edes käytetty kiinni can-piuhaa kun en sillä mitään tee. Ediabaksen pitäis olla kuosissa mm. ISTAn takia.
    Juu, laitas vähän viestiä jos saat pelittään tossa 550d:ssäkin

    Leave a comment:


  • JP-76
    replied
    Originally posted by pheno View Post
    Kyllä kyllä toimii myös F-sarja, tai periaatteessa mikä tahansa, jos Ediabas toimii ko. moottoriajoneuvossa. Eli ENET myös.
    Ok, hyvä jos toimii enetillä. Mulla ei oo tossa uudessa koneessa edes käytetty kiinni can-piuhaa kun en sillä mitään tee. Ediabaksen pitäis olla kuosissa mm. ISTAn takia.

    Leave a comment:


  • pheno
    replied
    Originally posted by JP-76 View Post
    On ehkä kysytty jo aiemmin, mutta toimiiko f-sarjassa? Jos toimii, niin ilmeisesti d-can-piuhalla, ei enet?
    Kyllä kyllä toimii myös F-sarja, tai periaatteessa mikä tahansa, jos Ediabas toimii ko. moottoriajoneuvossa. Eli ENET myös.

    Leave a comment:


  • tonnizi
    replied
    Originally posted by pheno View Post
    Laitat jobin ajoon ensin ja paina 'mark all'. Sitten painat 'gauge' nappia niin siittä ilmestyy mittarit...
    Juu tämä selvä, mikäs job se on?

    Ja vaikbeibkuullu ny aiheseen, niin onks mitään muit softia, muutaku inpa?

    Ja millon tän sais kännykään?

    Leave a comment:

Working...
X