Oma proggis: graafista live-dataa TestO:lla. *Päivitys 26.06.2017*

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • pheno
    replied
    Mites toi OBD2- pistoke, sielläkin on CAN- väylän pinnit.

    Leave a comment:


  • böntti
    replied
    Ei ole noista kokemusta mutta rosvoliittimiä on pitänyt joskus vaihtaa tinauksiin, juurikin väyläjohdoissa. Itse tinaan aina mutta kyllä ne kunnolliset rosvot yleensä toimii, jälkiasennettujen koukkujen rosvoliitoksia on tullut monesti vastaan ja toimivat ilman ongelmia.
    Last edited by böntti; 22-01-2016, 16:09.

    Leave a comment:


  • pheno
    replied
    Originally posted by böntti View Post
    Esimerkiksi noin. Piuhojen päähän sitten vaan joku liitin ja usb-pulikkaan vastakkainen liitin. Vedä uudet piuhat ovenkahvaa vasten poralla kierteelle niin menee by the book. 0,5 piuha ainakin on ihan ok tähän hommaan.
    Kattelin Posi Tap- liittimiä, onko niistä kokemusta ? Mutta kuitenkin tuo johtojen juottaminen tuntuu luotettavammalta.

    Leave a comment:


  • böntti
    replied
    Esimerkiksi noin. Piuhojen päähän sitten vaan joku liitin ja usb-pulikkaan vastakkainen liitin. Vedä uudet piuhat ovenkahvaa vasten poralla kierteelle niin menee by the book. 0,5 piuha ainakin on ihan ok tähän hommaan.

    Leave a comment:


  • pheno
    replied
    Kiitoksia tiedoista!

    Ehdottakaa jotain hyviä tapoja laittaa interfacesta piuhat kiinni näihin CAN- johtoihin niin että pysyvät ehjinä ? johtojen kuorinta ja siihen omat piuhat kiinni tinaamalla ? Hommasin tuollaisen USBTin interfacen.

    Leave a comment:


  • böntti
    replied
    IHKA on K-CAN-väylässä.

    Helppoja tai helpohkoja PT-CAN-paikkoja:
    -KGM/SGM, hanskalokeron takana
    -Valomoduuli kuskin jalkatilassa (jos on kurvivalot)
    -EKP takakontissa
    -Viiksipaketti
    -Moottorinohjain/E-box

    Leave a comment:


  • Dunky
    replied
    IHKA:sta löytyy myös helposti

    Leave a comment:


  • böntti
    replied
    Jos liityntä on tarkoitus saada etupenkille niin hanskalokeron takaa KGM-moduulista löytyy PT-CAN.

    Leave a comment:


  • e46touring
    replied
    PT CAN Väylä

    Originally posted by pheno View Post
    Tietoja kaivattaisiin mistä pääsee helpoimmin käsiksi E6x LCI:n PT-CAN väylään? Onko jossain lähellä kuljettana istuinta johon voisi laittaa kiinni sopivan laitteen. Tarkoitus olisi hieman lukea väylästä CAN sanomia.

    Olisko kuitenkin helpointa kaivaa sedan mallissa varsinkin oikean takaiskari tolpan kyljestä EKP moduli (polttoaine pumpun ohjaus) esille. 2 muovi niittiä verhoilusta pois ja käännä sivuun.

    modulissa 16 napainen liitin
    pinni 9 = johdin 0,5mm sini/puna => PT CAN H
    pinni 16 = johdin 0,5mm puna = > PT CAN L

    Leave a comment:


  • pheno
    replied
    Tietoja kaivattaisiin mistä pääsee helpoimmin käsiksi E6x LCI:n PT-CAN väylään? Onko jossain lähellä kuljettajan istuinta johon voisi laittaa kiinni sopivan laitteen. Tarkoitus olisi hieman lukea väylästä CAN sanomia.
    Last edited by pheno; 21-01-2016, 09:02.

    Leave a comment:


  • pheno
    replied
    Originally posted by Nettipepe View Post
    No näin asiasta mitään ymmärtämättä, käyttäjäystävällisyyttä voinee lisätä.
    Ainakin minun ediabas filut oli vielä enemmän tai vähemmän saksankielisiä.
    Eipä paljon ymmärtänyt vaikka moottorinohjaus filen alle paljon tulikin eri vaihtoehtoja mitä klikkailla.
    Vaikka tyyliin, tarkkaillaan maf anturia... Valittaisiin vain oman auton moottorinohjaus ja softa hakisi oikean arvon tarkastettavaksi.
    Tuota puolta on hiukan yritetty parantaa, esim. DDE:lle löytyy näitä custom job:eja, joissa on valmiiksi tehty sopiva loggaussetti. Aika monelle DDE:lle löytyy myös mittaristonäyttö (Gauges). Ensin 'custom job' ajoon, esim. DDE:lle löytyy 'values #1' ja siitä Gauges->ecun nimi->Values #1.

    Suurin homma olisi käännöksien lisääminen ja se on ollut pidemmän aika työlistalla. No, onhan siellä nyt jo jotain mutta ne pitäisi saada job ja result- tasolle. Tarkoittaa käytännössä sitä, että kun ajat jobin niin tuloksena voisi tulla esim. suomen, englannin tai vaikka mandariinikiinan kielinen käännös parametrista. Näitä käännöksiä voisi luonnollisesti itse lisäillä.

    Leave a comment:


  • Nettipepe
    replied
    Originally posted by pheno View Post
    Kiitos kiitos... alkaa ideat loppua ton softan suhteen
    No näin asiasta mitään ymmärtämättä, käyttäjäystävällisyyttä voinee lisätä.
    Ainakin minun ediabas filut oli vielä enemmän tai vähemmän saksankielisiä.
    Eipä paljon ymmärtänyt vaikka moottorinohjaus filen alle paljon tulikin eri vaihtoehtoja mitä klikkailla.
    Vaikka tyyliin, tarkkaillaan maf anturia... Valittaisiin vain oman auton moottorinohjaus ja softa hakisi oikean arvon tarkastettavaksi.

    Leave a comment:


  • pheno
    replied
    Originally posted by pheno View Post
    Toi olis ihan hyvä idea ja itseasiassa taitaa olla joku sentapainen olla jo tehtynä. Katos siitä File Logger:in dialogista..
    Nyt kun itelle tuli E61 -08 520d niin ehkä tulee tohon softaan tehtyä jotain parannuksia sitä silmällä pitäen
    Last edited by pheno; 06-12-2015, 00:03.

    Leave a comment:


  • pheno
    replied
    Originally posted by Supra^ View Post
    Säätämistä helpottaisi jos olisi parikin pikanäppäintä jolla saisi jotenkin merkattua reaaliajassa tiettyjä kohtia tarvittaessa, joita voisi sitten jälkikäteen tutkiskella tallennetuista graafeista. :think
    Toi olis ihan hyvä idea ja itseasiassa taitaa olla joku sentapainen olla jo tehtynä. Katos siitä File Logger:in dialogista..

    Leave a comment:


  • Supra^
    replied
    Originally posted by pheno View Post
    Kiitos kiitos... alkaa ideat loppua ton softan suhteen

    Säätämistä helpottaisi jos olisi parikin pikanäppäintä jolla saisi jotenkin merkattua reaaliajassa tiettyjä kohtia tarvittaessa, joita voisi sitten jälkikäteen tutkiskella tallennetuista graafeista. :think

    Leave a comment:

Working...
X