Announcement

Collapse
No announcement yet.

Oma proggis: graafista live-dataa TestO:lla. *Päivitys 26.06.2017*

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • öpel
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2010
    • 253
    • ??????

    Kokeilin noita temppuja, mutta ei auttanut. Asensin sitten kaikki uudestaan ja nyt toimii taas, ihmeellistä tämä tietotekniikka välillä (tai aina).

    Seuraava ihmetys oli, että ECU listassa on kaksi samalla nimellä, mutta vain toinen on oikea ja toimii.


    BMW 523i E39 MY1999

    Comment

    • pheno
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2006
      • 1995
      • Tampere

      Toinen käyttää MS420DS0.prg ja toinen MS420DS1.prg:tä. En osaa sanoa mitä eroa noissa on. Sulta puuttuu MS420DS1.prg 'ecu' kansiosta, siitä tuo 'OBJECT FILE NOT FOUND' herja.

      Ootko koittanut 'MS42 serial' ecua? Kato porttiasetukset ensin oikeasksi testo.ini:stä. Ei ihan niin paljon jobeja mutta enemmän dataa tulee kerralla ja hieman nopsempi muutenkin kuin EDIABAS.

      Comment

      • pheno
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2006
        • 1995
        • Tampere

        Laitoin nyt uusimpaan parannellun 'Ecu detect'-toiminnon File-menun alle. Tuon pitäisi nyt pystyä tunnistamaan oikean moottorinohjauksen ECU:n siitä 'detect' napista. Jos joku tätä koittaa, niin saa ilmotella toimiiko vaiko ei..

        Comment

        • intfreak
          Bimmer Enthusiast
          • May 2003
          • 2966
          • Uusikaupunni

          toimii ainakin e39 530d ja 540i, tunnistaa DDE4 ja DME5.21.
          N62 Money Spender Club

          Comment

          • pheno
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2006
            • 1995
            • Tampere

            Originally posted by intfreak View Post
            toimii ainakin e39 530d ja 540i, tunnistaa DDE4 ja DME5.21.
            Kiitos tiedosta. Pitäisi jonkun verran helpottaa elämää kun ei tarvitse arvata mikä ecu autossa on...

            Comment

            • Kissvesala
              Moderator
              • Jun 2010
              • 3110
              • Liminka

              Onko maestro phenolla ajatuksia meitä icom pellejä piinaavaan vaivaan...

              Jos yrittää m50/s50 koneesta boschin eculta lukea livedataa niin homma kyykkää heti ku auton laittaa käyntiin. Testolla en oo koittanu mutta rheingoldissa ja inpassa katkeaa yhteys samantien. On koitettu ediabas asetuksia muokata ja suoraa icomilla rheingoldin läpi ilman ediabasia.
              Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
              Kissvesala.fi
              Priva tai o443424479

              Comment

              • pheno
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2006
                • 1995
                • Tampere

                Originally posted by Kissvesala View Post
                Onko maestro phenolla ajatuksia meitä icom pellejä piinaavaan vaivaan...

                Jos yrittää m50/s50 koneesta boschin eculta lukea livedataa niin homma kyykkää heti ku auton laittaa käyntiin. Testolla en oo koittanu mutta rheingoldissa ja inpassa katkeaa yhteys samantien. On koitettu ediabas asetuksia muokata ja suoraa icomilla rheingoldin läpi ilman ediabasia.
                Jaa-a... oliko vielä niin, että jos auto käynnissä laittaa ICOM piuhan kiinni, niin ei siltikään toimi ? Entä onko nuo diagnosoitavat s50/m50 vanhempaa mallia, jossa ecu tarvii vielä L-linjan initin toimiakseen ?

                Comment

                • Kissvesala
                  Moderator
                  • Jun 2010
                  • 3110
                  • Liminka

                  Originally posted by pheno View Post
                  Jaa-a... oliko vielä niin, että jos auto käynnissä laittaa ICOM piuhan kiinni, niin ei siltikään toimi ? Entä onko nuo diagnosoitavat s50/m50 vanhempaa mallia, jossa ecu tarvii vielä L-linjan initin toimiakseen ?
                  Jep. Jos auto käynnissä laittaa piuhan kiinni ei yhteyttä ecuun saa ollenkaan ja jos käynnistää auton ku live data auki tulee: data transmission to control unit disturbed.
                  Non vanos m50 ja alkupään s50 tämä ongelma vaivaa.
                  Esim s50 vanoksen ajoitusta pystyy seuraamaan ihan niinku kuuluuki vaikka kone käynnissä ku erillisellä eculla. Samoin kaikkia muita ecuja paitti moottoria.
                  Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                  Kissvesala.fi
                  Priva tai o443424479

                  Comment

                  • pheno
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2006
                    • 1995
                    • Tampere

                    Originally posted by Kissvesala View Post
                    Jep. Jos auto käynnissä laittaa piuhan kiinni ei yhteyttä ecuun saa ollenkaan ja jos käynnistää auton ku live data auki tulee: data transmission to control unit disturbed.
                    Non vanos m50 ja alkupään s50 tämä ongelma vaivaa.
                    Esim s50 vanoksen ajoitusta pystyy seuraamaan ihan niinku kuuluuki vaikka kone käynnissä ku erillisellä eculla. Samoin kaikkia muita ecuja paitti moottoria.
                    Eli se on DME 3.3 eikä MSS50 ?

                    Joo-o... Ei tule oikeastaan muuta mieleen, että linjalle tulee yksinkertaisesti liikaa häiriötä auto käynnissä. Skoopilla jos kattelis K-linjaa, niin näkis onko data aivan kuralla..

                    Se vanhempi protokolla mitä noissa käytetään on mun mielestä herkempi virheille, kuin uudempi DS2, kun siinä vanhemmassa ecu ja pc kuittaa jokaisen vastaanotetun tavun yksi kerrallaan. Jos menee pieleen niin keskustelu loppuu siihen.

                    Comment

                    • Kissvesala
                      Moderator
                      • Jun 2010
                      • 3110
                      • Liminka

                      Originally posted by pheno View Post
                      Eli se on DME 3.3 eikä MSS50 ?

                      Joo-o... Ei tule oikeastaan muuta mieleen, että linjalle tulee yksinkertaisesti liikaa häiriötä auto käynnissä. Skoopilla jos kattelis K-linjaa, niin näkis onko data aivan kuralla..

                      Se vanhempi protokolla mitä noissa käytetään on mun mielestä herkempi virheille, kuin uudempi DS2, kun siinä vanhemmassa ecu ja pc kuittaa jokaisen vastaanotetun tavun yksi kerrallaan. Jos menee pieleen niin keskustelu loppuu siihen.
                      Joo dme 3.3 on jotaki tuommosta aattelin itekki. Se icom ei kestä tuota häiriöä niinku vanhan liiton ads interface ku semmosella nuoki ongelmatapaukset toimii.
                      Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                      Kissvesala.fi
                      Priva tai o443424479

                      Comment

                      • HTK12
                        BTCF Member
                        • Jul 2011
                        • 10941
                        • Joensuu

                        Viimeisimmässä versiossa ilmeisesti vieläkin bugi: The procedure entry point ___apiCheckVersion@8 could not be located in the dynamic link library api32.dll. Käytössä Ediabas 6.4.7 ja uusin testo.
                        e39 540iA E85

                        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                        Comment

                        • pheno
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2006
                          • 1995
                          • Tampere

                          Originally posted by HTK12 View Post
                          Viimeisimmässä versiossa ilmeisesti vieläkin bugi: The procedure entry point ___apiCheckVersion@8 could not be located in the dynamic link library api32.dll. Käytössä Ediabas 6.4.7 ja uusin testo.
                          On tosiaan ongelma. Olen "vahingossa" kääntänyt TestO:n Ediabas 7.x kirjaston kanssa, jolloin jos käytössä on 6.4.7, niin tulee herja. Täytyypä korjata ensi versioon..

                          Comment

                          • HTK12
                            BTCF Member
                            • Jul 2011
                            • 10941
                            • Joensuu

                            Originally posted by pheno View Post
                            On tosiaan ongelma. Olen "vahingossa" kääntänyt TestO:n Ediabas 7.x kirjaston kanssa, jolloin jos käytössä on 6.4.7, niin tulee herja. Täytyypä korjata ensi versioon..
                            Joo ajattelin ilmoitella kun huomasin, että olit toisella foorumilla sanonut korjanneesi sen uusimpaan versioon.
                            Sattuuko sulla vielä olemaan jotain kohtuu tuoretta versiota, joka toimisi 6.4.7 kanssa? Itse satuin poistamaan aikasemman ja koneelta löysin vaan 2012 version. Täytyy kyllä nostaa hattua kun joku viitsii tälläistä softaa kehittää ja ylläpitää
                            Last edited by HTK12; 13-02-2015, 02:16.
                            e39 540iA E85

                            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                            Comment

                            • pheno
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2006
                              • 1995
                              • Tampere

                              Originally posted by HTK12 View Post
                              Joo ajattelin ilmoitella kun huomasin, että olit toisella foorumilla sanonut korjanneesi sen uusimpaan versioon.
                              Sattuuko sulla vielä olemaan jotain kohtuu tuoretta versiota, joka toimisi 6.4.7 kanssa? Itse satuin poistamaan aikasemman ja koneelta löysin vaan 2012 version. Täytyy kyllä nostaa hattua kun joku viitsii tälläistä softaa kehittää ja ylläpitää
                              Hyvä kun muistutit :-) Voin vaikka tehdä tänään uuden paketin joka toimii 6.4.7:n kanssa, siinä on pieniä muutoksia ja ei esim. enää arvitse enää kauheeta määriä .biv tiedostoja, vaan ecu:t on listattu tekstitiedostossa.

                              Nyt oon viime aikoina tehny noihin "custom job":eihin lisäjuttuja, esim. DDE:ssä ja uudemmissa ecuissa, MSD80, MSS65, MSS60, MSV70 yms.. voi valita suoraan ohjelmasta taulukosta mitä parametreja haluaa eculta hakea. Niin näitä voi editorissa lisäillä yhdeksi jobeiksi ja laittaa suoraan ajoon. Muutama ameriikan poika on aika innostunut, kun voivat DDE 7.3 US versiosta hakea kaikkia tietoa esim. turbiineista, ahtopaineen säätimestä, pakopaineista (laskettu arvo kylläkin!), yms. Sieltä päin tulee kans aika kohtuullisesti paypalliin täytettä..



                              Tässä näkyy tuo "custom job editori" (Debug->Custom jobs) ja sieltä kun painaa 'table' tulee näkyviin noi parametrit.

                              Jos joku tarvii Fxx-sarjalle tälläisen tuen niin sanoo hep.. siinä nuo parametrit haetaan hiukka eri tavalla ja toi tekemäni editori ei vielä osaa niitä.

                              Onko muuten tää softa toiminut sulla hyvin ? Onko tullu jotain mieleen mitä vois tehdä lisää tai parannuksia ? tota nyt ainakin kysellään aika usein, että voisko tehdä ikkunoiden tallenuksen eli muistaisi mitä ikkunoita oli viimeksi avattu.
                              Last edited by pheno; 13-02-2015, 14:34.

                              Comment

                              • pheno
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2006
                                • 1995
                                • Tampere

                                Nyt olis päivitettu uusi versio, jonka pitäis toimia 6.4.7:n kanssa...

                                EDIT: eipä toiminutkaan, mutta jos nyt toimisi.

                                Videonpätkä miten noita 'custom job':eja on nykyään tarkoitus käyttää..

                                Last edited by pheno; 25-02-2015, 23:32.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎