Originally posted by Muurahainen
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
INPA kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Social Media:
- Twitter
- Instagram
- Twitch
- Vikakoodin luku ja nollaus, livedatan seuranta E ja F-sarjan bemareihin. Uudellamaalla ja lähialueilla onnistuu.
Yhteyttä yv:llä tai sähköpostitse [email protected].
Nykyinen:
E61 530d -04
Ex:
E34 525iA -90, E34 525i -91, E39 525td -99, E39 530d -00, E46 320d -00, Opel Omega B Mv6 -97, VW Passat B5 -02, E46 330d -00, E46 330d -01
-
-
Originally posted by TareJR View PostArvaa toimiiko se? se muuttaa kaikken muun kyllä englaniks, mutta ei vikakoodeija vielkään mukamasHelkama S3000
Myydään kutosen alustaosia
This message has been deleted by Dualfun. Reason: doni sanoi että topikki rönsyilee ja poistin oman viestin hardilla
Turvasana on sitten "PEHMEÄ JÄNIS"
Comment
-
-
Oon tässä nyt pari päivää tutkinut netistä tähän vikakoodinlukuun liittyviä asioita lähinnä englannin foorumeilta, mutta aika moni asia on epäselvä tai vähintäänkin sekavaa.
Tarkotukseni olisi tulevaisuudessa siis mahdollisesti koodaillakin tuolla win xp pro 32-bit sarjaportti läppärillä kunhan sen opin. Pääasiassa alkuun on kuitenkin tarkoitus harrastaa omien vehkeiden vikakoodien lukua ja autojen sielun elämän opiskelua. Tarkoitus on tosiaan lukea e32 ja e36 malleja ja myöhemmässä vaiheessa näistä malleista uudempia tai vaikka vanhempiakin, mutta niiden aika on sitten myöhemmin. Asentelin tuolle läppärille jo tuon Mike's Easy BMW Tools-paketin, mutta asennus tökkäs FTDI-ajureiden puuttumiseen? Piuhaa minulla ei siis vielä ole.
1. BMW DIS: Missä malleissa tämä on hyvä? Miten tämä eroaa INPAsta?
2. INPAN uudemman ja vanhempien versioiden erot?
3. INPAN SP DATEN ja .ipo-filut. Mitä nämä ovat? "Skriptejä" jotta INPA voi lukea vaikka e32 mallia?
4. EDIABAS: Mikä merkitys tämän versiolla on?
Comment
-
-
Originally posted by MikkoJII View PostOon tässä nyt pari päivää tutkinut netistä tähän vikakoodinlukuun liittyviä asioita lähinnä englannin foorumeilta, mutta aika moni asia on epäselvä tai vähintäänkin sekavaa.
Tarkotukseni olisi tulevaisuudessa siis mahdollisesti koodaillakin tuolla win xp pro 32-bit sarjaportti läppärillä kunhan sen opin. Pääasiassa alkuun on kuitenkin tarkoitus harrastaa omien vehkeiden vikakoodien lukua ja autojen sielun elämän opiskelua. Tarkoitus on tosiaan lukea e32 ja e36 malleja ja myöhemmässä vaiheessa näistä malleista uudempia tai vaikka vanhempiakin, mutta niiden aika on sitten myöhemmin. Asentelin tuolle läppärille jo tuon Mike's Easy BMW Tools-paketin, mutta asennus tökkäs FTDI-ajureiden puuttumiseen? Piuhaa minulla ei siis vielä ole.
1. BMW DIS: Missä malleissa tämä on hyvä? Miten tämä eroaa INPAsta?
2. INPAN uudemman ja vanhempien versioiden erot?
3. INPAN SP DATEN ja .ipo-filut. Mitä nämä ovat? "Skriptejä" jotta INPA voi lukea vaikka e32 mallia?
4. EDIABAS: Mikä merkitys tämän versiolla on?
Comment
-
-
Originally posted by Muurahainen View PostNoihin vanhoihin kannattaa hankkia ads kaapeli niin toimiikin. Tuo paketti ei siis ole paras vaihtoehto niille.
Comment
-
-
Originally posted by MikkoJII View PostTilasin tämän pari päivää sitten: http://www.one-stop-electronics.com/...&product_id=17
Comment
-
-
Originally posted by Muurahainen View PostTuo näyttää aivan oikealta letkulta.
Comment
-
-
Originally posted by MikkoJII View PostJoo Peto2 tuota suositteli edellisellä sivulla. Nyt on vaan enää epäselvää millä noita vanhempia kannattaa lukea. Osa suosittelee carsoftia, osa inpan vanhempaa versiota ja osa kertoo, että ei sillä inpan versiolla ole niin väliä kunhan ediabas on vanhemaa mallia. Suunnitelin, että tilaan Inpan ebaystä niin saan samalla obd2 piuhan ja softan niin onnistuu uudenpienkin lukeminen tulevaisuudessa. Vanhempien lukuun sitten jotain muuta.F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Originally posted by peto2 View PostEt tarvitse toista piuhaa ellet aio lukea uudempia kuin 3/2007.. tuon mallin ADS palikassa on myös OBD2. Vanhoihin bemareihin toimii parhaiten DIS ja inpa. Inpasta ei tosiaan kannata sitten maksaa mitään.
Hommat nyt vähän hidastuu kun päivittelen koneeseen 120gt SSD kovon 40gt kovon tilalle ja samaan syssyyn nostelen rammit 4gigaan.
Comment
-
-
Originally posted by MikkoJII View PostTämä tulikin huomattua vähän tämän postauksen jälkeen, että OBD2 löytyykin muuten jo
Hommat nyt vähän hidastuu kun päivittelen koneeseen 120gt SSD kovon 40gt kovon tilalle ja samaan syssyyn nostelen rammit 4gigaan.
INPA on parempi kuin carsoft. DIS toimii joidenkin vanhempien autojen kanssa paremmin kuin INPA. Tai ainakin helpommin, kun joitakin tiedostoja saattaa puuttua INPA:sta vanhempien autojen osalta.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostINPA jos käytät, niin ei noista päivityksistä ole oikeastaan mitään hyötyä kun softa pyörii yhtä nopeasti kuin ennen päivitystä. Toki koneen käynnistyminen ja muu käyttö nopeutuu, mutta INPA on niin kevyt, että päivittämällä se ei juuri nopeudu edes vanhalla koneella.
INPA on parempi kuin carsoft. DIS toimii joidenkin vanhempien autojen kanssa paremmin kuin INPA. Tai ainakin helpommin, kun joitakin tiedostoja saattaa puuttua INPA:sta vanhempien autojen osalta.
Comment
-
-
Originally posted by AlpinWeiss View PostNeuvokaa joku poloista mistä saisi ladattua nuo SP Datenit jotka toimii e90 malleissa. Mega jostain syystä pätkäisee aina 97% kun yritän sieltä ladata.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostKokeile toisella selaimella/koneella. Megasta lataaminen onnistuu itsellä ainakin normaalisti.MBCLK240 -02
E36 318 -93
E46 320 Ci -01
E46 330 CiA -01
E60 520i -04
E93 325i -07
F36 420xi -16
Comment
-
-
Potilaana olis E38 740D vanhalla pistokkeella ja ongelmana, että ei ole inpassa mahollisuutta edes tuolta moottorilta lukea koodeja, eli saiskaan mitenkään jollaki scripteillä E38:n alle M67 moottorin?
Yritin E65 kautta lukea, muttei päästäny käsiksi ja M57 kautta sama homma.
Onko jollaki kokemusta, mitä kautta pääsee käsiksi vai vaatiiko scriptit?
Muuten sain koodeja, mutta moottorilta en.
Comment
-
Comment