Announcement

Collapse
No announcement yet.

Virallinen vikakoodi topic II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • JaniLap
    replied
    Originally posted by Eemelix5 View Post
    Lähinnä tuo 49A6 koodi mietityttää mistä kannattais vikaa lähteä hakemaan?
    Hehkutusjärjestelmästä. Todennäköisesti hehkureleen vikaantumisen seurauksena ilmaantunut vikakoodi.

    Leave a comment:


  • Eemelix5
    replied
    E70 40dx

    Kävin motomaatissa tsekkaamassa vikakoodit, niin antoi moottorille 49A6 Lin-väylä, tietoyhteysvika ja 452A Info-hiukkassuodainjärjestelmä. Moottorinhäiriövalo ei ole syttynyt autossa kumminkaan. Lähinnä tuo 49A6 koodi mietityttää mistä kannattais vikaa lähteä hakemaan?

    Leave a comment:


  • T3pi
    replied
    1996 E38 740ia

    Mistäköhän kannattais lähtee vikaa etsimään kun virrat kytkiessä airbag valo syttyy ja sammuu mutta syttyy takaisin heti ja viaksi ilmoittaa "virtapiiri, matkustajan puoli"? Onko näissä jotain paikkaa mistä yleensä antaa tuon koodin?

    Kuljettajan puolelta antoi saman vian mutta se lähti pois nollaamalla.

    Penkit alta käyttelin jo liittimiä irti ja laitoin kontaktipuhdistajaa mutta siitä ei ollut mitään iloa. Saako tunnistinmattoa tai turvavyön kiristintä mitattua mitenkään?

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by MIKES View Post
    Pystyykö bmw scanner ohjelmalla tekemään valvetronic testin?
    Muistaakseni sillä ei kyllä pysty mitään tuollaisia testejä tekemään. Eli vaatii ISTA/DIS.

    Leave a comment:


  • MIKES
    replied
    Pystyykö bmw scanner ohjelmalla tekemään valvetronic testin?

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Itse aloittaisin ihan ensimmäisenä lukemalla vikakoodit ISTA:lla ja tekemällä esim. valvetronic testin.

    Leave a comment:


  • MIKES
    replied
    Jos servomoottorissa on vikaa niin pystyykö sitä mittaamaan mitenkään tai näkyykö päällepäin jotenki? Mitä solenoidi tekee tossa? Voiko valvetronic rele aiheuttaa vikakoodeja? En tiedä mistä aloittaa... Auto toimii normaalisti kunnes eml valo syttyy ja menee vikatilaan ja tehot hävii. Eilenkin ajoin vähän yli tunnin ongelmitta kunnes valo syttyy.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by MIKES View Post
    Kyseessä bmw 316i N46 koneella ja boschin testeri ilmoitti seuraavia vikakoodeja:

    29F4 Katalysaattorin tehoaste (lohko 1) liian pieni
    2A70 Venttiilinnousun säätömoottori virranotto viallinen
    2A67 Venttiilinnoston ohjaus ohjaus virheellinen
    2A6B Moottoritehonrajoitus osa/toiminto aktivoitu

    Onko jollain tietoa mitä osaa tohon kannattais lähtee vaihtamaan?
    Ei mitään osarulettia. Tutkimaan nyt ensin mikä siellä nyt tarkalleen on vikana. Arpomalla osien vaihtaminen tulee helposti kalliiksi. Kuten tuossa todettiin, niin valvetronikkiin liittyvää.

    Leave a comment:


  • Haju69
    replied
    Originally posted by MIKES View Post
    Kyseessä bmw 316i N46 koneella ja boschin testeri ilmoitti seuraavia vikakoodeja:

    29F4 Katalysaattorin tehoaste (lohko 1) liian pieni
    2A70 Venttiilinnousun säätömoottori virranotto viallinen
    2A67 Venttiilinnoston ohjaus ohjaus virheellinen
    2A6B Moottoritehonrajoitus osa/toiminto aktivoitu

    Onko jollain tietoa mitä osaa tohon kannattais lähtee vaihtamaan?
    Valvetronic hämminkiä. Paljon löytyy keskustelua Valvetronic hakusanalla. Tyyppivikoja.

    Leave a comment:


  • MIKES
    replied
    Kyseessä bmw 316i N46 koneella ja boschin testeri ilmoitti seuraavia vikakoodeja:

    29F4 Katalysaattorin tehoaste (lohko 1) liian pieni
    2A70 Venttiilinnousun säätömoottori virranotto viallinen
    2A67 Venttiilinnoston ohjaus ohjaus virheellinen
    2A6B Moottoritehonrajoitus osa/toiminto aktivoitu

    Onko jollain tietoa mitä osaa tohon kannattais lähtee vaihtamaan?

    Leave a comment:


  • Jaandei
    replied
    Originally posted by Jaandei View Post
    -07 E60 LCI 525d sammui ajosta maantielle. Ennen sammumista oireili pätkimisenä ja kierrosten heittelyllä. Lopulta tuli myös vikailmoitus "engine power reduced." Käynnistyi sammumisen jälkeen normaalisti mutta tilasin hinaajan paikalliselle korjaamolle kaiken varalta. Vikakoodit kävin lukemassa jollain halvalla marketti OBD lukijalla, näyttäis antavan koodia 5 suuttimesta ja ahtopaineista? Juuri vaihdettu akku, hehkut ja rele ja polttoainesuodatin, eli ne on ainakin kunnossa(?)
    Vika löydetty. Kyseessä niinkin pieni asia kuin rail paineanturin valkoinen johto melkein poikki. Moottorin suojamuovi jotenkin hangannut johtoa ja saanut siitä sitten kosketusta ja vian aikaiseksi.

    Leave a comment:


  • suppari
    replied
    Suutin varmaankin oikosulussa, selviää jollain järkevällä testerillä&tarvittaessa vastusmittauksella.

    Leave a comment:


  • Jaandei
    replied
    -07 E60 LCI 525d sammui ajosta maantielle. Ennen sammumista oireili pätkimisenä ja kierrosten heittelyllä. Lopulta tuli myös vikailmoitus "engine power reduced." Käynnistyi sammumisen jälkeen normaalisti mutta tilasin hinaajan paikalliselle korjaamolle kaiken varalta. Vikakoodit kävin lukemassa jollain halvalla marketti OBD lukijalla, näyttäis antavan koodia 5 suuttimesta ja ahtopaineista? Juuri vaihdettu akku, hehkut ja rele ja polttoainesuodatin, eli ne on ainakin kunnossa(?)
    Last edited by Jaandei; 08-09-2020, 12:10.

    Leave a comment:


  • JiiVee92
    replied
    Herra G.Oogle kertoili imunokkaa.

    Leave a comment:


  • kalis20
    replied
    Kertokaas viisaammat kumpi nokan asentotunnistin on kysessä: Halvalla OBD 2 lukijalla sanoo: P0340 camshaft position sensor " A" circuit (bank 1 or single sensor)

    Autona e39 vm.2000 m54 myllyllä.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎