Originally posted by Eemelix5
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Virallinen vikakoodi topic II
Collapse
X
-
-
-
E70 40dx
Kävin motomaatissa tsekkaamassa vikakoodit, niin antoi moottorille 49A6 Lin-väylä, tietoyhteysvika ja 452A Info-hiukkassuodainjärjestelmä. Moottorinhäiriövalo ei ole syttynyt autossa kumminkaan. Lähinnä tuo 49A6 koodi mietityttää mistä kannattais vikaa lähteä hakemaan?
Leave a comment:
-
-
1996 E38 740ia
Mistäköhän kannattais lähtee vikaa etsimään kun virrat kytkiessä airbag valo syttyy ja sammuu mutta syttyy takaisin heti ja viaksi ilmoittaa "virtapiiri, matkustajan puoli"? Onko näissä jotain paikkaa mistä yleensä antaa tuon koodin?
Kuljettajan puolelta antoi saman vian mutta se lähti pois nollaamalla.
Penkit alta käyttelin jo liittimiä irti ja laitoin kontaktipuhdistajaa mutta siitä ei ollut mitään iloa. Saako tunnistinmattoa tai turvavyön kiristintä mitattua mitenkään?
Leave a comment:
-
-
Itse aloittaisin ihan ensimmäisenä lukemalla vikakoodit ISTA:lla ja tekemällä esim. valvetronic testin.
Leave a comment:
-
-
Jos servomoottorissa on vikaa niin pystyykö sitä mittaamaan mitenkään tai näkyykö päällepäin jotenki? Mitä solenoidi tekee tossa? Voiko valvetronic rele aiheuttaa vikakoodeja? En tiedä mistä aloittaa... Auto toimii normaalisti kunnes eml valo syttyy ja menee vikatilaan ja tehot hävii. Eilenkin ajoin vähän yli tunnin ongelmitta kunnes valo syttyy.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by MIKES View PostKyseessä bmw 316i N46 koneella ja boschin testeri ilmoitti seuraavia vikakoodeja:
29F4 Katalysaattorin tehoaste (lohko 1) liian pieni
2A70 Venttiilinnousun säätömoottori virranotto viallinen
2A67 Venttiilinnoston ohjaus ohjaus virheellinen
2A6B Moottoritehonrajoitus osa/toiminto aktivoitu
Onko jollain tietoa mitä osaa tohon kannattais lähtee vaihtamaan?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by MIKES View PostKyseessä bmw 316i N46 koneella ja boschin testeri ilmoitti seuraavia vikakoodeja:
29F4 Katalysaattorin tehoaste (lohko 1) liian pieni
2A70 Venttiilinnousun säätömoottori virranotto viallinen
2A67 Venttiilinnoston ohjaus ohjaus virheellinen
2A6B Moottoritehonrajoitus osa/toiminto aktivoitu
Onko jollain tietoa mitä osaa tohon kannattais lähtee vaihtamaan?
Leave a comment:
-
-
Kyseessä bmw 316i N46 koneella ja boschin testeri ilmoitti seuraavia vikakoodeja:
29F4 Katalysaattorin tehoaste (lohko 1) liian pieni
2A70 Venttiilinnousun säätömoottori virranotto viallinen
2A67 Venttiilinnoston ohjaus ohjaus virheellinen
2A6B Moottoritehonrajoitus osa/toiminto aktivoitu
Onko jollain tietoa mitä osaa tohon kannattais lähtee vaihtamaan?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Jaandei View Post-07 E60 LCI 525d sammui ajosta maantielle. Ennen sammumista oireili pätkimisenä ja kierrosten heittelyllä. Lopulta tuli myös vikailmoitus "engine power reduced." Käynnistyi sammumisen jälkeen normaalisti mutta tilasin hinaajan paikalliselle korjaamolle kaiken varalta. Vikakoodit kävin lukemassa jollain halvalla marketti OBD lukijalla, näyttäis antavan koodia 5 suuttimesta ja ahtopaineista? Juuri vaihdettu akku, hehkut ja rele ja polttoainesuodatin, eli ne on ainakin kunnossa(?)
Leave a comment:
-
-
Suutin varmaankin oikosulussa, selviää jollain järkevällä testerillä&tarvittaessa vastusmittauksella.
Leave a comment:
-
-
-07 E60 LCI 525d sammui ajosta maantielle. Ennen sammumista oireili pätkimisenä ja kierrosten heittelyllä. Lopulta tuli myös vikailmoitus "engine power reduced." Käynnistyi sammumisen jälkeen normaalisti mutta tilasin hinaajan paikalliselle korjaamolle kaiken varalta. Vikakoodit kävin lukemassa jollain halvalla marketti OBD lukijalla, näyttäis antavan koodia 5 suuttimesta ja ahtopaineista? Juuri vaihdettu akku, hehkut ja rele ja polttoainesuodatin, eli ne on ainakin kunnossa(?)Last edited by Jaandei; 08-09-2020, 12:10.
Leave a comment:
-
-
Kertokaas viisaammat kumpi nokan asentotunnistin on kysessä: Halvalla OBD 2 lukijalla sanoo: P0340 camshaft position sensor " A" circuit (bank 1 or single sensor)
Autona e39 vm.2000 m54 myllyllä.
Leave a comment:
-
Leave a comment: