Virallinen vikakoodi topic II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • JaniLap
    replied
    Originally posted by PowerParts View Post
    Autona e36 m52b28.

    Inpasta löytyi seuraavat vikailmoitukset:

    55 lambdasondenheizung sonde 2

    202 lambdareglergrenze bank 1

    Lambdavika?
    Lambdatpa hyvinkin. Vaihtoon.

    Leave a comment:


  • PowerParts
    replied
    Autona e36 m52b28.

    Inpasta löytyi seuraavat vikailmoitukset:

    55 lambdasondenheizung sonde 2

    202 lambdareglergrenze bank 1


    Livedatan puolella oxygen sensor voltage 1 ja 2 näyttää 4.83 arvoa mikä on paikallaan, ei siis seilaa.
    Käynti normaali. Pakokaasutesti hieman rikkaalla.


    Lambdavika? Vai voisiko viitata johonkin muuhun? Isot kiitokset jos joku viitsii kirjoitella.

    Leave a comment:


  • -samu-
    replied
    E87 N45B16 moottorilla sytytti moottorin vikavalon ja näyttää P0221 vikakoodia. Mikä voisi olla vikana?

    Leave a comment:


  • Dualfun
    replied
    Originally posted by suppari View Post
    Njet, se takalambda ei säädä yhtään mitään. Etummaisen lambdan jännite rikkaan puolella, 99% varma suutinvika.
    Etu toki piti kirjoittaa. No, hyvä että korjasit. Suutin voisi olla kyllä hyvä kohde, jälleen livedatalla todettuna niin osaa kohdistaa oikeaan sylinteriin.

    Leave a comment:


  • Kaptah
    replied
    Kiitoksia hyvistä vastauksista, täytyy selvitellä asiaa ja hankkia livedataa mitä moottorissa tapahtuu, kunhan töiltäni ehdin.
    Ajossa ei ole tilannetta seurattu vielä ja Carlyn kohdalla homma on varmasti arvailua joten lisätietoa tarvitaan.

    Leave a comment:


  • suppari
    replied
    Originally posted by Dualfun View Post
    Oma tulkintani on, että takalambda näyttää vääriä arvoja ja säätää seosta siksi väärin. Tuosta kannattaisi katsoa livedataa.
    Njet, se takalambda ei säädä yhtään mitään. Etummaisen lambdan jännite rikkaan puolella, 99% varma suutinvika.

    Leave a comment:


  • suppari
    replied
    Originally posted by Dualfun View Post
    Oma tulkintani on, että takalambda näyttää vääriä arvoja ja säätää seosta siksi väärin. Tuosta kannattaisi katsoa livedataa.
    Njet, se takalambda ei säädä yhtään mitään. Etummaisen lambdan jännite rikkaan puolella, 99% varma suutinvika.

    Leave a comment:


  • Dualfun
    replied
    Oma tulkintani on, että etulambda näyttää vääriä arvoja ja säätää seosta siksi väärin. Tuosta kannattaisi katsoa livedataa.

    edit: etu, ei taka (mistähän tuo tuli)
    Last edited by Dualfun; 03-06-2019, 09:57.

    Leave a comment:


  • JaniLap
    replied
    Originally posted by Kaptah View Post
    Koodit ovat seuraavat:

    Mistä päin kannattaisi vikaa ryhtyä etsimään, korjaamon mukaan testeri ei näyttänyt vikaa Lambdan antureissa.
    Eikö nuo Carlyn näyttämät koodit liity enemmän tai vähemmän lambdoihin?

    Siksi pohdinkin, että miksiköhän korjaamon mukaan lambdoissa ei vikaa, vai eikö testeri vain osannut niitä tulkita?

    Tarvittaessa mikäli haluat BMW:n testerin avulla tehdä vertailua diagnostiikkaan, niin voin auttaa asiassa. Lambdat kuitenkin sen verran arvokkaita osia, ettei niitä ihan suoriltaan kannata lähteä uusimaan. Autolla toki jo yli 160 tkm menty, joten ihan uuden veroisia eivät enää kuitenkaan ole ja oireita näyttää jo olevan, mitkä voisivat sopia tilanteeseen

    Leave a comment:


  • Kaptah
    replied
    e91 N43B20 vm. 2017 vikakoodit

    Autoon on vaihdettu uusi Nox anturi ja ngk.n sytytystulpat, jonka jälkeen käyntihäiriöt ovat vähentyneet 95%; eivät kuitenkaan kokonaan häipyneet.
    Uudet Boschin puolat ovat tilauksessa.

    Koodit ovat seuraavat:

    2F11 Radiator blind, Top
    2C31 Oxygen sensor before catalytic converter, trim control
    2c6B Oxygen sensor after catalytic converter, system check
    2C6C Oxygen sensor after catalytic converter 2, system check

    Carlylla antaa seuraavia tietoja, tulevat aina uudestaan nämä koodit lievien käyntihäiriöiden jälkeen, moottorin vikavalo ei kuitenkaan syty heti.
    Tämä voi kestää 15-175 km vian ilmenemiseen jälkeen.
    Carlyn mukaan moottori ei toimi stratified tilassa, ainoastaan homogenous moodilla. Tätä seurasin 50 km.n matkan 60-80 km/h nopeuksilla.

    Found Faults:
    --Engine / Motor--
    *** 2C31:Lambda probe upstream of the catalyst, trimming control ***
    Fault-Set 1 - ( 162400 km)

    Input signal feedback controller 1: 0.24 V
    Lambda shift feedback controller 1: 14655.00 -
    Voltage Lambda probe after catalytic converter Bank 1: 0.62 V
    Voltage Lambda probe before catalytic converter Bank 1: 1.72 V

    *** 2C7B:Lambda probe on the catalyst, signal ***
    Fault-Set 1 - ( 162416 km)

    Exhaust gas temperature downstream catalyst Bank 1: 576.00 °C
    Resistance lambda probe behind catalytic converter Bank 1: 4352.00 ohm
    Voltage Lambda probe after catalytic converter Bank 1: 0.18 V
    Voltage Lambda probe before catalytic converter Bank 1: 2.77 V

    Mistä päin kannattaisi vikaa ryhtyä etsimään, korjaamon mukaan testeri ei näyttänyt vikaa Lambdan antureissa.

    Kiitos kommenteista jo etukäteen.

    Leave a comment:


  • [pmp]
    replied
    Uus pumppu paikallaan, ei käynnisty. Pumpun liittimelle ei tule virtaa.
    Vanha pumppu toimiva, tuli kokeiltua irto akulla 😅

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Originally posted by [pmp] View Post
    No nyt ei enää käynnisty, irrotin takapenkin eikä siirtopumpulta kyllä kuulu minkäänlaista ääntä.
    Testerillä pitäisi pystyä käynnistämään siirtopumppu... kokeileppa sillä...

    Leave a comment:


  • [pmp]
    replied
    Originally posted by [pmp] View Post
    F10 535d anto fuel supply ilmoituksen ja kolmio palamaan, ei lähde välttämättä ekalla seurauksella käyntiin, taitaa lähteä lämpimänä normaalisti, kylmänä kolmannella. Rail paine ~270 käynnissä, kun sammuttaa niin tippuu 9bar.
    Vikakoodit
    26d200 fuel supply pressure control, fuel pump for high power input for the current feed pressure
    249300 rail pressure monitoring at engine start : the low rail pressure
    At engine start

    Mikähän mahtais olla vialla?
    No nyt ei enää käynnisty, irrotin takapenkin eikä siirtopumpulta kyllä kuulu minkäänlaista ääntä.

    Leave a comment:


  • [pmp]
    replied
    F10 535d anto fuel supply ilmoituksen ja kolmio palamaan, ei lähde välttämättä ekalla seurauksella käyntiin, taitaa lähteä lämpimänä normaalisti, kylmänä kolmannella. Rail paine ~270 käynnissä, kun sammuttaa niin tippuu 9bar.
    Vikakoodit
    26d200 fuel supply pressure control, fuel pump for high power input for the current feed pressure
    249300 rail pressure monitoring at engine start : the low rail pressure
    At engine start

    Mikähän mahtais olla vialla?

    Leave a comment:


  • GeeTee
    replied
    Originally posted by peto2 View Post
    E61 ja vain yksi vikakoodi? nyt on kyllä lukijassa vikaa

    luitko koodeja muualtakin kuin DDE:stä?
    muuta ei anna heti uudelleen kun poistaa. eikä kyllä muita ollutkaan, ihme kyllä vaikka kaikki paikat luettu

    Leave a comment:

Working...
X