Originally posted by PowerParts
View Post
Virallinen vikakoodi topic II
Collapse
X
-
Autona e36 m52b28.
Inpasta löytyi seuraavat vikailmoitukset:
55 lambdasondenheizung sonde 2
202 lambdareglergrenze bank 1
Livedatan puolella oxygen sensor voltage 1 ja 2 näyttää 4.83 arvoa mikä on paikallaan, ei siis seilaa.
Käynti normaali. Pakokaasutesti hieman rikkaalla.
Lambdavika? Vai voisiko viitata johonkin muuhun? Isot kiitokset jos joku viitsii kirjoitella.
Leave a comment:
-
-
E87 N45B16 moottorilla sytytti moottorin vikavalon ja näyttää P0221 vikakoodia. Mikä voisi olla vikana?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by suppari View PostNjet, se takalambda ei säädä yhtään mitään. Etummaisen lambdan jännite rikkaan puolella, 99% varma suutinvika.No, hyvä että korjasit. Suutin voisi olla kyllä hyvä kohde, jälleen livedatalla todettuna niin osaa kohdistaa oikeaan sylinteriin.
Leave a comment:
-
-
Kiitoksia hyvistä vastauksista, täytyy selvitellä asiaa ja hankkia livedataa mitä moottorissa tapahtuu, kunhan töiltäni ehdin.
Ajossa ei ole tilannetta seurattu vielä ja Carlyn kohdalla homma on varmasti arvailua joten lisätietoa tarvitaan.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Dualfun View PostOma tulkintani on, että takalambda näyttää vääriä arvoja ja säätää seosta siksi väärin. Tuosta kannattaisi katsoa livedataa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Dualfun View PostOma tulkintani on, että takalambda näyttää vääriä arvoja ja säätää seosta siksi väärin. Tuosta kannattaisi katsoa livedataa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Kaptah View PostKoodit ovat seuraavat:
Mistä päin kannattaisi vikaa ryhtyä etsimään, korjaamon mukaan testeri ei näyttänyt vikaa Lambdan antureissa.
Siksi pohdinkin, että miksiköhän korjaamon mukaan lambdoissa ei vikaa, vai eikö testeri vain osannut niitä tulkita?
Tarvittaessa mikäli haluat BMW:n testerin avulla tehdä vertailua diagnostiikkaan, niin voin auttaa asiassa. Lambdat kuitenkin sen verran arvokkaita osia, ettei niitä ihan suoriltaan kannata lähteä uusimaan. Autolla toki jo yli 160 tkm menty, joten ihan uuden veroisia eivät enää kuitenkaan ole ja oireita näyttää jo olevan, mitkä voisivat sopia tilanteeseen
Leave a comment:
-
-
e91 N43B20 vm. 2017 vikakoodit
Autoon on vaihdettu uusi Nox anturi ja ngk.n sytytystulpat, jonka jälkeen käyntihäiriöt ovat vähentyneet 95%; eivät kuitenkaan kokonaan häipyneet.
Uudet Boschin puolat ovat tilauksessa.
Koodit ovat seuraavat:
2F11 Radiator blind, Top
2C31 Oxygen sensor before catalytic converter, trim control
2c6B Oxygen sensor after catalytic converter, system check
2C6C Oxygen sensor after catalytic converter 2, system check
Carlylla antaa seuraavia tietoja, tulevat aina uudestaan nämä koodit lievien käyntihäiriöiden jälkeen, moottorin vikavalo ei kuitenkaan syty heti.
Tämä voi kestää 15-175 km vian ilmenemiseen jälkeen.
Carlyn mukaan moottori ei toimi stratified tilassa, ainoastaan homogenous moodilla. Tätä seurasin 50 km.n matkan 60-80 km/h nopeuksilla.
Found Faults:
--Engine / Motor--
*** 2C31:Lambda probe upstream of the catalyst, trimming control ***
Fault-Set 1 - ( 162400 km)
Input signal feedback controller 1: 0.24 V
Lambda shift feedback controller 1: 14655.00 -
Voltage Lambda probe after catalytic converter Bank 1: 0.62 V
Voltage Lambda probe before catalytic converter Bank 1: 1.72 V
*** 2C7B:Lambda probe on the catalyst, signal ***
Fault-Set 1 - ( 162416 km)
Exhaust gas temperature downstream catalyst Bank 1: 576.00 °C
Resistance lambda probe behind catalytic converter Bank 1: 4352.00 ohm
Voltage Lambda probe after catalytic converter Bank 1: 0.18 V
Voltage Lambda probe before catalytic converter Bank 1: 2.77 V
Mistä päin kannattaisi vikaa ryhtyä etsimään, korjaamon mukaan testeri ei näyttänyt vikaa Lambdan antureissa.
Kiitos kommenteista jo etukäteen.
Leave a comment:
-
-
Uus pumppu paikallaan, ei käynnisty. Pumpun liittimelle ei tule virtaa.
Vanha pumppu toimiva, tuli kokeiltua irto akulla 😅
Leave a comment:
-
-
Originally posted by [pmp] View PostF10 535d anto fuel supply ilmoituksen ja kolmio palamaan, ei lähde välttämättä ekalla seurauksella käyntiin, taitaa lähteä lämpimänä normaalisti, kylmänä kolmannella. Rail paine ~270 käynnissä, kun sammuttaa niin tippuu 9bar.
Vikakoodit
26d200 fuel supply pressure control, fuel pump for high power input for the current feed pressure
249300 rail pressure monitoring at engine start : the low rail pressure
At engine start
Mikähän mahtais olla vialla?
Leave a comment:
-
-
F10 535d anto fuel supply ilmoituksen ja kolmio palamaan, ei lähde välttämättä ekalla seurauksella käyntiin, taitaa lähteä lämpimänä normaalisti, kylmänä kolmannella. Rail paine ~270 käynnissä, kun sammuttaa niin tippuu 9bar.
Vikakoodit
26d200 fuel supply pressure control, fuel pump for high power input for the current feed pressure
249300 rail pressure monitoring at engine start : the low rail pressure
At engine start
Mikähän mahtais olla vialla?
Leave a comment:
-
Leave a comment: