Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kesärenkaat

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Heguli 31
    BTCF Member
    • Oct 2004
    • 10058
    • KVLA

    Minullakin on toistaiseksi NS-2:t (275/35R19) vielä takana .Mutta kun kesä loppuu,niin taitaa loppua pintakin.Uudet kumit on jo hankittu,mutta nyt olisi kiinnostanut mikä premium merkki on "takuuvetelemätön".
    Last edited by Heguli 31; 16-10-2012, 20:41.

    Comment

    • Micce///M
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2008
      • 3552
      • Hämeenlinna

      Originally posted by Hemi View Post
      Myös minua ihan aidosti kiinnostaa tämä väittämä.
      Eli kertoisitko minullekkin ihan konkreettisesti kerrankin sen "premiumrenkaan" 19"-20" kokoluokassa, jonka voin ensi keväänä pyöräyttää tuon e90Lci:n alle ja ne ei sitten myöskään vetele koko elinkaarensa aikana?
      Eli, jos kerran "iso osa preiumista" ei vetele", niin nyt sitten se 19" merkki ja malli pöytään joka ei hieman kuluneenakaan vetele ja rallata?
      En tiedä ylikokoisista renkaistasi mitään, eikä oikeestaan kiinnosta edes pätkääkään.

      Minkä ihmeen takia haluaisit pyöräyttää premiumia alle, kun nangkangia saa viikon toimitusajalla?

      Comment

      • Antsah
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2009
        • 1776
        • Oulu

        Itse laitoin huhtikuussa alle 255/40/17 Nexen N6000, e39 takarenkaiksi. Niillä on ajettu n. 20tkm kun otin ne pois ja vaihdoin talvirenkaat alle tuossa viikko sitten. Nexeneissä on pintaa vielä n.5mm. Eturenkaiksi tulee ensikesäksi myös nexenit, sen verran tykästynyt olen noihin. Kulutuskestävyyttä on minusta varsin hyvin.
        Last edited by Antsah; 16-10-2012, 22:05.

        Comment

        • Hemi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 18880
          • Pirkanmaa

          Originally posted by Micce///M View Post
          En tiedä ylikokoisista renkaistasi mitään, eikä oikeestaan kiinnosta edes pätkääkään.

          Ok, mutta siinä tapauksessa että vannekoko on 15"-16", saadaan kyllä "premiumikin" vetelemättömäksi, eli siinä suhteessa olen tasan samaa mieltä.
          Tosin kaikessa muussa olemme sitten puhuneet aivan eri asiasta, koska itse en ole tällä "tuning" palstalla keskustellut alle 17" kokoluokan renkaista yhtään mitään.
          Tosin olen mm.varoittanut ostamasta 15"-16" kokoluokan NS2:sta...kuten siis sinäkin, mikäli olet koko ajan toitottanut "premumin" ylivoimaisuutta juurikin 15"-16" kokoluokissa, "eikä sitä isommat kokoluokat edes kiinnosta sinua pätkääkään"....
          Eli jos tarkemmit kelailet mitä olen esim.NS2:sta kirjoittanut 15"-16" kokoluokista, huomaat että mehän olemme siitä aivan samaa mieltä...en minäkään ostaisi.
          Oletko nyt kuitenkin sitä mieltä että koko elinkaaren vetelemätöntä
          18"-20" kokoluokan "premiumia" on lähes mahdotonta löytää(jos ei niin mikä?).

          Originally posted by Micce///M View Post
          Minkä ihmeen takia haluaisit pyöräyttää premiumia alle, kun nangkangia saa viikon toimitusajalla?
          No, sattuneesta syystä minun ei käytännössä tarvitse maksaa omista ajorenkaistani mitään, joten se on ihan sama mitä siinä suhteessa alle pyöräytän. Kuitenkin otan aika ajoin näitä uusia "premiumeja" jotka aina pitäisi..."nyt sitten olla mukavia ja vetelemättömiä"...kuten ko.conti, mutta ei, ei todellakaan 19"-20" kokoluokissa(15" toki kyllä).
          Eli minullahan mm.tuossa e90:ssä on tällä hetkellä alla 19" contin "premiumia" ja voin luvata että nyt kuin pintaa on jäljellä yhden kesän jälkeen n.3-4mm, sitä TODELLAKIN toivoo talven tulevan pian ja vapahtavan minut näistä hengenvaarallisistauraimureista/"jyristimistä"/vesisuksista
          (nämä toki sentään ihan uutena vähän aikaa toimi kutakuinkin ok).
          Eli kyllä taas tuli Korealaisia ja NS2:sta ikävä ja tässähän ei taas ensi kesänä "testata" näitä "vetelemättömiä premiumeja" vaan alle taas jotain oikeasti hiljaista ja vetelemätöntä.
          Myyntiautossahan tällaisten kanssa saisi pistää alta aikayksikön lapun luukulle, joten niihin toki otetaan alle ihan ilman toimitusaikaa mm.Nankangia alle.

          Comment

          • Petri
            BTCF Member
            • Jun 2004
            • 3156
            • Nummela

            Sori melko radikaali offtopic...

            E36 323Ti Compact Sport Limited Edition -00
            E36 320i Cabriolet "M-Sport" -96


            Ex: E90 320dA LCI M-Sport -10 | E46 330xdA M-Sport II -03 | E46 320Ci M-Sport II -01 | E46 316i "Sport 2000" -00 | E39 523i Sedan M-Sport -99 | E36 320i Coupe M-Sport -95

            Comment

            • HTK12
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 10941
              • Joensuu

              Originally posted by Hemi View Post
              Ok, mutta siinä tapauksessa että vannekoko on 15"-16", saadaan kyllä "premiumikin" vetelemättömäksi, eli siinä suhteessa olen tasan samaa mieltä.
              Tosin kaikessa muussa olemme sitten puhuneet aivan eri asiasta, koska itse en ole tällä "tuning" palstalla keskustellut alle 17" kokoluokan renkaista yhtään mitään.
              Tosin olen mm.varoittanut ostamasta 15"-16" kokoluokan NS2:sta...kuten siis sinäkin, mikäli olet koko ajan toitottanut "premumin" ylivoimaisuutta juurikin 15"-16" kokoluokissa, "eikä sitä isommat kokoluokat edes kiinnosta sinua pätkääkään"....
              Eli jos tarkemmit kelailet mitä olen esim.NS2:sta kirjoittanut 15"-16" kokoluokista, huomaat että mehän olemme siitä aivan samaa mieltä...en minäkään ostaisi.
              Oletko nyt kuitenkin sitä mieltä että koko elinkaaren vetelemätöntä
              18"-20" kokoluokan "premiumia" on lähes mahdotonta löytää(jos ei niin mikä?).
              Mikäs vika niissä on 15-16" koossa? Ihan vaan mielenkiinnosta kyselen. Ensi kesäksi pitäisi e39 alle varmaan katsella uudet renkaat 235/45/17 koossa, joten olisiko tuo NS2 hyvä vaihtoehto? Olisivat kyllä puoli-ilmaiset, jos tilaa camskill:stä..
              e39 540iA E85

              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

              Comment

              • bemu2000
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2003
                • 17799
                • Jämsä

                Originally posted by HTK12 View Post
                Mikäs vika niissä on 15-16" koossa? Ihan vaan mielenkiinnosta kyselen. Ensi kesäksi pitäisi e39 alle varmaan katsella uudet renkaat 235/45/17 koossa, joten olisiko tuo NS2 hyvä vaihtoehto? Olisivat kyllä puoli-ilmaiset, jos tilaa camskill:stä..

                17" koossa laittaisin melkeen kyllä vielä Kumhoa/Hankookia alle. Hintaero tuossa koossa ei ole kuin 100-150e luokkaa nankangin hyväksi. Esim. tästä... http://camskill.co.uk/m54b0s312p1521...R17_97Y_XL_TL_

                Näkyy olevan Goodyear ja dunlopkin siinä jo lähellä hinnan puolesta. 19-20" koossa nankang onkin sitten jo järkyttävän halpa moneen muuhun verrattuna.
                TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                Vanteet edullisesti
                Nostureita ja rengaskoneita

                Comment

                • HTK12
                  BTCF Member
                  • Jul 2011
                  • 10941
                  • Joensuu

                  Originally posted by bemu2000 View Post
                  17" koossa laittaisin melkeen kyllä vielä Kumhoa/Hankookia alle. Hintaero tuossa koossa ei ole kuin 100-150e luokkaa nankangin hyväksi. Esim. tästä... http://camskill.co.uk/m54b0s312p1521...R17_97Y_XL_TL_

                  Näkyy olevan Goodyear ja dunlopkin siinä jo lähellä hinnan puolesta. 19-20" koossa nankang onkin sitten jo järkyttävän halpa moneen muuhun verrattuna.
                  Niinhän ei siihen nyt hirveästi tarvitse laittaa lisää (~164€), mutta kun miettiin prosentteina niin esim. tuo kumho on ~59% kalliimpi (280€ vs 444€). Täällä kuitenkin monet hehkuttaa tuota NS2:sta niin onko se niin paljon huonompi, että normaali ajossa sen eron huomaisi? Tärkeimmät ominaisuudet itselle olisi, että kohtuullinen pito, hiljaisuus ja vetelemättömyys. Tämän foorumin kommenttien perusteella nuo ominaisuudet pitäisi NS2 renkaasta löytyä.
                  e39 540iA E85

                  Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                  Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                  Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                  Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                  INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                  Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                  Comment

                  • Hemi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 18880
                    • Pirkanmaa

                    Originally posted by HTK12 View Post
                    Mikäs vika niissä on 15-16" koossa? Ihan vaan mielenkiinnosta kyselen. Ensi kesäksi pitäisi e39 alle varmaan katsella uudet renkaat 235/45/17 koossa, joten olisiko tuo NS2 hyvä vaihtoehto? Olisivat kyllä puoli-ilmaiset, jos tilaa camskill:stä..
                    Siis NS2 15"-16" normaalikorkeuden kokoluokissa on ainakin omaan makuuni liian veltto/ryhditön, varsinkin kun hinta näissä kokoluokissa selvästi "tiukempiin premiumeihin" alkaa euromääräisenä olemaan jo merkltyksetön tai vähäinen.
                    Eli se mikä NS2:n rakeneessa tekee siitä 15"-16" kokoluokissa velton, tekee siitä 17"-20" kokoluokissa varsin vetelemättömän/mukavan/ajettavan.
                    Eli 17" kokoluokissa NS2 alkaa varsinkin suhteutettuna hintaansa, olemaan kategoriassa: Suositeltava.
                    Omimmillaanhan se on vielä sitten tuumaa isommista vannekokoluokista alkaen ja tässä kohtaa myös hintaero alkaa olemaan varsin merkittävä mikäli oikeasti ajaa ison vannekoon pyörillä paljon.

                    Comment

                    • Bmw Master
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2004
                      • 13155
                      • Kokomo

                      Originally posted by HTK12 View Post
                      Ensi kesäksi pitäisi e39 alle varmaan katsella uudet renkaat 235/45/17 koossa, joten olisiko tuo NS2 hyvä vaihtoehto? Olisivat kyllä puoli-ilmaiset, jos tilaa camskill:stä..
                      Sama homma, Nexen n6000 on ollut mielessä. Pikkuisen lisää ja saa testivoittaja Hankook k115. Samaan rahaan saisi myös Goodyearia. Molemmissa pienempi vierintävastus kuin Nexen/Nankang/Kumho, säästää hintaeron takaisin. Hankook testien mukaan huippurengas, 500e sarja 235/45-17.

                      Comment

                      • Antsah
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2009
                        • 1776
                        • Oulu

                        Originally posted by Bmw Master View Post
                        Sama homma, Nexen n6000 on ollut mielessä. Pikkuisen lisää ja saa testivoittaja Hankook k115. Samaan rahaan saisi myös Goodyearia. Molemmissa pienempi vierintävastus kuin Nexen/Nankang/Kumho, säästää hintaeron takaisin. Hankook testien mukaan huippurengas, 500e sarja 235/45-17.
                        Mistä nuo vierintävastukset näkee? Takaisin säästämiseenhän vaikuttaa myös kestoikä. 2kpl 255/40/17 N6000 maksoi keväällä kotiin kannettuna 165e.

                        Comment

                        • Bmw Master
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2004
                          • 13155
                          • Kokomo

                          Originally posted by Antsah View Post
                          Mistä nuo vierintävastukset näkee?
                          Testeistä ja Eu-rengasmerkinnästä.

                          Comment

                          • Antsah
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2009
                            • 1776
                            • Oulu

                            Onkos kukaan vertaillut sitten kuinka hyvin testit ja valmistajien ilmoitukset pitää paikkansa keskenään tuon vierintävastuksen suhteen? Ilmeisesti tuossa 17" kokoluokassa parhaat on luokkaa C (esim.goodyear). Nexeneissä näyttää olevan E-luokitus. Hintaero tuossa aiemmin mainitsemassani koossa on 2kpl renkaan kohdalla n.170e eli nexeneistä saa 4kpl samalla hinnalla. 235/45/17 kokoisena hintaero ei ole noin suuri.

                            Epäilen kyllä maksaako se tuon erotuksen takaisin, jos takarenkainakin N6000 pääsee yli 30tkm. Goodyeareista on itselle jäänyt ainakin mielikuva melko vauhdikkaasti kuluvasta renkaasta, mutta ei kokemusta tuosta nykyisestä mallista. Mahdollinen uraherkkyys ei myöskään kauheasti houkuttele edes kokeilemaan.
                            Last edited by Antsah; 17-10-2012, 12:20.

                            Comment

                            • Bmw Master
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2004
                              • 13155
                              • Kokomo

                              Testien mukaan parhaimman ja huonoimman ero voi olla 9%. Tekee reilun kympin keskikulutuksella litran sataselle, 20tkm matkalle 360€ eroa. Ei ihan pikkuero ja onhan se kiva katsella ajotietokoneesta pienempää lukemaa.

                              Comment

                              • r.w.
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2007
                                • 2510
                                • Länsirannikko

                                Originally posted by Bmw Master View Post
                                Testien mukaan parhaimman ja huonoimman ero voi olla 9%. Tekee reilun kympin keskikulutuksella litran sataselle, 20tkm matkalle 360€ eroa. Ei ihan pikkuero ja onhan se kiva katsella ajotietokoneesta pienempää lukemaa.
                                Siis 9% ero vierintävastuksessa vaiko tosiaan 9% ero keskikulutuksessa?
                                1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎