Announcement

Collapse
No announcement yet.

Alusta muutoskatsastus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Boomster
    Bimmer Fanatic
    • May 2011
    • 571
    • Lohja

    Niin siis edelleen EI riitä että on vaan suuntauslaput matkassa. Arvot PITÄÄ olla tehtaan arvojen sisällä. Inssit eivät tätä päätä vaan he lähettävät tiedot trafiin, vai minne nyt menikään. Inssistä vielä kiinni haluaako tuv laput vai ei. Itselläni ei ole IKINÄ kysynyt.
    Omalla kohdallani kävin 4x leskisellä kokeilemassa milloin saatas arvot vihreälle kun alustaa olin menossa muutoskatsastamaan, eli aika halpa setti tuli.

    Comment

    • anteroro
      BTCF Member
      • Jan 2009
      • 434
      • oulu

      Originally posted by Jauho View Post
      Itsellä pomppasi muutoskatsastus juuri tänään. 35mm madallettu edestä ja TÜV -laput, kuitit (niitattu lapuihin, siis sattumalta mukana) ja suuntausraportti mukana. Punaisella ovat caster-kulma ja kaarreharitus. Hylsyssä myös maininta "puuttuu viittaus mihin mittaan jousitus säädetty".
      Suuntauksen tekijän pitää kirjoittaa paperiin napa-kaari mitat ja alustasarjan merkki.
      Itsekkin tämän ruljanssin viikko sitten tehneenä
      E30 325 M-tech II DCT
      9.97s/238kmh

      Comment

      • Boomster
        Bimmer Fanatic
        • May 2011
        • 571
        • Lohja

        Mulla tämä rustattiin inssin kanssa papereihin. 4pyöräsuuntaus lapuissa näkyy (ainakin mulla) ajoneuvon korkeus ja min ja max arvot.

        Comment

        • Thuppu
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2007
          • 3626
          • Seinäjoki

          Saa ne suuntausarvot olla tehtaan arvojen ulkopuolella punasella jos alustasarjan valmistaja on sen sallinut ja maininnut papereissa. Näin muistelisin ainakin.
          BMW 740iA "ALPINA"
          BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
          Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
          Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

          Comment

          • JaniLap
            BTCF Member
            • Sep 2012
            • 2761
            • Tampere

            Originally posted by Jauho View Post
            Itsellä pomppasi muutoskatsastus juuri tänään. 35mm madallettu edestä ja TÜV -laput, kuitit (niitattu lapuihin, siis sattumalta mukana) ja suuntausraportti mukana. Punaisella ovat caster-kulma ja kaarreharitus. Hylsyssä myös maininta "puuttuu viittaus mihin mittaan jousitus säädetty".
            Tässä tilanteessa siis caster-kulma ja kaartoharitus pitäisi jotenkin saada vielä ohjearvoihin ("vihreälle"). Periaatteessa tosiaan kulmien säädön yhteydessä voisi mitata toteutuneen alustankorkeuden etu- ja taka-akselille (mitat pyörännavasta lokasuojan kaareen) ja merkitä ne suuntaustodistukseen. Korkeusmittauksen voi kokemukseni mukaan katsastuksen suorittajakin tehdä ja merkitä lappuihin.
            IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
            BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
            Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.

            Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
            Tampere

            Comment

            • Heguli 31
              BTCF Member
              • Oct 2004
              • 10078
              • KVLA

              Originally posted by JaniLap View Post
              Korkeusmittauksen voi kokemukseni mukaan katsastuksen suorittajakin tehdä ja merkitä lappuihin.
              Tällä ilmeisesti haetaan sitä,että katsuri näkee millä korkeussäädöillä alustan mittaustulokset on tehty. Eikä korkeutta ole muutettu "vihreiden tulosten" jälkeen.

              Comment

              • JaniLap
                BTCF Member
                • Sep 2012
                • 2761
                • Tampere

                Originally posted by Heguli 31 View Post
                Tällä ilmeisesti haetaan sitä,että katsuri näkee millä korkeussäädöillä alustan mittaustulokset on tehty. Eikä korkeutta ole muutettu "vihreiden tulosten" jälkeen.
                Hyvä lisäys, tämä sen ohjeen tarkoitus oletettavasti on.
                IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
                Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.

                Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                Tampere

                Comment

                • Jauho
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2005
                  • 43

                  Originally posted by Heguli 31 View Post
                  Tällä ilmeisesti haetaan sitä,että katsuri näkee millä korkeussäädöillä alustan mittaustulokset on tehty. Eikä korkeutta ole muutettu "vihreiden tulosten" jälkeen.
                  Just. Mulla ei noita arvoja ole merkattu ja jos ei kerran katsurille kelpaa, niin ei kai sitten. Tiedän että jossakin muualla kelpaa. Miten se katsastuksen keskeyttäminen käy? Voinko käydä näyttämässä muualla, jos oletetaan että katsastus enää tästä kiinni? Ja rahat 160€ jää tuolle konttorille?

                  Comment

                  • oranki
                    Newbiemmer
                    • Apr 2017
                    • 17
                    • Turku

                    Joku täälläkin varmaan tehnyt seuraavan operaation, eli:
                    M-sport orkkis alusta alle autoon, jossa sitä ei tehtaalta lähtiessä ole ollut. Vaatiiko muutoskatsastuksen? Jos vaatii, niin mistä maahantuojan/TUV laput moisiin rojuihin?
                    E61 525td -04

                    Comment

                    • Heguli 31
                      BTCF Member
                      • Oct 2004
                      • 10078
                      • KVLA

                      Ei tuosta tarvi katsurille huudella. Säädätät vaan alustan nelipyöräsuuntaukset kohdilleen ja "täts it".

                      Comment

                      • Pazi88
                        Moderator
                        • Jan 2007
                        • 11160
                        • Oulu

                        Kellään tietoa miten noiden pussien leimaaminen nykyään menee? Miten lie nihkeetä hommaa?

                        Noita ei hyväksynnöillä varustettuja pussisettejä sais melko edullisesti, mut miten sit menee haastavaksi leiman kanssa. Toki oma e36 ei periaatteessa pitäsi vaatia tuv papereita ikänsä puolesta vaikka onkin eu-tyyppihyväksytty. (-95) Tai siis ainakin joku vuosi sitten oli näin.

                        Toki nytkin otteessa lukee että asennettu korkeussäädettävä alusta eikä mitään muuta tietoja, koska muutoskatsastus on tehty niin kauan aikaa sitten. Alustaa olen kerennyt tuon jälkeen jo moneen kertaan vaihtamaan, niin meniskö se sit läpi pusseillakin, kuten on nytkin menny kun ei oo vaan sanonu mitään Hankala sitä on katsurin väittää et alusta on vaihdettu, kun ei oo merkitty mikä setti sinne alle on muutoskatsastettu.

                        EDIT Elikkä siis kun katsoo trafilta tarkemmat tiedot, niin siellä lukee näin:
                        Ajoneuvoon on asennettu säädettävä alustasarja. Etäisyys pyörän navan keskeltä lokasuojan kaaren ylimpään kohtaan: edessä 300-370 mm takana 270-350 mm.
                        Last edited by Pazi88; 11-09-2017, 13:26.

                        Instagram, YouTube kanava
                        ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                        Comment

                        • apukuski
                          Bimmer Rookie
                          • Aug 2017
                          • 35
                          • Espoo

                          Tarkoitus olisi laittaa ykkössarjalaiseen Eibach Pro-kit alle, mutta tuo nykyinen muutoskatsastuskäytäntö vähän mietityttää. Kannattaako moiseen edes ryhtyä jos vakioalustallakin on casterit jo punaisella? Aikamoisia kauhutarinoita tästä hommasta saa nykyään lukea...

                          Jos nyt tuohon ryhtyisi niin for dummies -tyyppisesti mitä on edessä? Jos olen oikein ymmärtänyt niin ensin siis laitetaan jouset alle, sitten annetaan hetki ja muutama sata kilometriä asettua lopulliselle korkeudelle? Tämän jälkeen katsastusasemalle muutoskatsastukseen ja mukaan seuraavat paperit:
                          - TÜV todistus sopivuudesta automalliin
                          - Kuitit jousista (tilattu Virosta...) ja asennuksesta (tarviiko?)
                          - Pyöränsuuntauslappu, jossa säätäjän allekirjoitus, nimenselvennys ja leima. Jos arvot punaisella, niin maininta että ei ole säädettävissä (esim. caster)?

                          Onko tässä muuta mitä pitäisi ottaa huomioon?

                          Tarkoitus olisi laittaa myös lyhyemmät pohjaanlyöntikumit tässä yhteydessä. Onko näiden suhteen odotettavissa ongelmia? Nykyisellään autossa vakioalusta ja siihen kuuluvat pehmeät ja pitkät kumit, tarkoitus olisi vaihtaa nuo M-Sport (lyhyempi) tai BMW Performance (vielä lyhyempi) versioihin jotta olisi edes hiukan joustovaraa.
                          2011 E87 116i 2.0 Manuaali

                          Comment

                          • jr66
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 16497
                            • Asikkala

                            Originally posted by apukuski View Post
                            Tarkoitus olisi laittaa ykkössarjalaiseen Eibach Pro-kit alle, mutta tuo nykyinen muutoskatsastuskäytäntö vähän mietityttää. Kannattaako moiseen edes ryhtyä jos vakioalustallakin on casterit jo punaisella? Aikamoisia kauhutarinoita tästä hommasta saa nykyään lukea...

                            Jos nyt tuohon ryhtyisi niin for dummies -tyyppisesti mitä on edessä? Jos olen oikein ymmärtänyt niin ensin siis laitetaan jouset alle, sitten annetaan hetki ja muutama sata kilometriä asettua lopulliselle korkeudelle? Tämän jälkeen katsastusasemalle muutoskatsastukseen ja mukaan seuraavat paperit:
                            - TÜV todistus sopivuudesta automalliin
                            - Kuitit jousista (tilattu Virosta...) ja asennuksesta (tarviiko?)
                            - Pyöränsuuntauslappu, jossa säätäjän allekirjoitus, nimenselvennys ja leima. Jos arvot punaisella, niin maininta että ei ole säädettävissä (esim. caster)?

                            Onko tässä muuta mitä pitäisi ottaa huomioon?

                            Tarkoitus olisi laittaa myös lyhyemmät pohjaanlyöntikumit tässä yhteydessä. Onko näiden suhteen odotettavissa ongelmia? Nykyisellään autossa vakioalusta ja siihen kuuluvat pehmeät ja pitkät kumit, tarkoitus olisi vaihtaa nuo M-Sport (lyhyempi) tai BMW Performance (vielä lyhyempi) versioihin jotta olisi edes hiukan joustovaraa.
                            Toinen dummy vastaa mutulla:
                            Ei mene läpi arvot punaisella.
                            Ei tarvi tuvia jos on max. vm -96 (?)
                            Kuitit osista ? Kyllä ?
                            Ei tarvi lappuja asennuksesta.
                            Suuntauslapussa sama vm- raja kuin tuvissa ? Vai lappu nyk. aina ?
                            Ei auta paperi että ei ole säädettävissä, tällöin ei voi madaltaa.
                            Kumit ok, niitähän saa ko. autoon (Joka on mikä ?)
                            Ei saa olla pohjaanlyöntikumien varassa eli sisäänjoustoa pitää olla edes jonkin verran -> tarpeeksi lyhyet kumit.

                            Comment

                            • apukuski
                              Bimmer Rookie
                              • Aug 2017
                              • 35
                              • Espoo

                              Lisätääs signatureen auto, joka on siis E87 116i vm 2011.

                              Eli toi caster voi nyt muodostua ylitsepääsemättömäksi... vähän nyt kyllä nihkeää.

                              Toki jos Eibachin asennuksen jälkeen takapää on paljon ylempänä kuin etupää niin mitenköhän tuo vaikuttaa casteriin...? Tällä hetkellä liian pieni ohjearvoihin nähden tuo caster.
                              2011 E87 116i 2.0 Manuaali

                              Comment

                              • Cock
                                Bimmer Fanatic
                                • Jul 2003
                                • 752
                                • Tsadi

                                Kyllä ne casteritkin lapulle saadaan inssiä tyydyttäviin arvoihin , kunhan on vain "tekijämies" ....
                                540i 6-Gang Touring -95 -ZzZz-
                                Audi A6 C7 S-Line ABT

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎