Announcement

Collapse
No announcement yet.

Alusta muutoskatsastus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nokonzok
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2013
    • 826
    • Espoo

    Tuossa kulmiensäätöruljanssissa on menty aika lailla ojasta allikkoon. Tarkoitus on sinänsä ihan hyvä, kulmien säätäminen alustan vaihdon jälkeen on kaikin puolin järkevää. Ongelma on siinä, että edellytetään auton valmistajan ohjearvoihin pääsemistä, joka ei (uskaltaisin näin väittää) onnistu yli puolella autoista. Ennenhän riitti katsastajan silmämääräinen arvio, että kulmat ovat ns. asianmukaiset.

    Erityisen hölmöä tässä on se, että ohjearvothan ei ole sinänsä mikään ainoa totuus, miten kulmat kuuluisi olla.

    Comment

    • jr66
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 16486
      • Asikkala

      Originally posted by nokonzok View Post
      Tuossa kulmiensäätöruljanssissa on menty aika lailla ojasta allikkoon. Tarkoitus on sinänsä ihan hyvä, kulmien säätäminen alustan vaihdon jälkeen on kaikin puolin järkevää. Ongelma on siinä, että edellytetään auton valmistajan ohjearvoihin pääsemistä, joka ei (uskaltaisin näin väittää) onnistu yli puolella autoista. Ennenhän riitti katsastajan silmämääräinen arvio, että kulmat ovat ns. asianmukaiset.

      Erityisen hölmöä tässä on se, että ohjearvothan ei ole sinänsä mikään ainoa totuus, miten kulmat kuuluisi olla.
      Kyllä se onnistuu jos kuussakin on käyty.

      Comment

      • nokonzok
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2013
        • 826
        • Espoo

        Originally posted by jr66 View Post
        Kyllä se onnistuu jos kuussakin on käyty.
        Kaiken saa onnistumaan jos tahtotila on riittävä, mutta järkeä siinä ei siitä huolimatta välttämättä ole. Nythän tämä käytäntö johtaa usein siihen, että kulmalaput otetaan ensin, sitten asennetaan alusta.

        Comment

        • Kylli-Täti
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2012
          • 499
          • Tampere

          Originally posted by nokonzok View Post
          Kaiken saa onnistumaan jos tahtotila on riittävä, mutta järkeä siinä ei siitä huolimatta välttämättä ole. Nythän tämä käytäntö johtaa usein siihen, että kulmalaput otetaan ensin, sitten asennetaan alusta.
          Lapuissa pitää lukee alustasarja ja korkeus, joten sen uuden alustankin joutuu hinaan ylöspäin joka tapauksessa katsastusta varten. Sitä paitsi toihan on ihan yhtä laitonta ku laittais auton tonttiin ja väsäis kusettamalla lappuihin arvot, jota en suosittele.

          Kaikki on mahdollista joo, mutta mihin hintaan ja millä vaivalla? Aika helvetin paljon enemmän aikaa vievää ja kalliimpaa on madaltaa nykyään autoo kun sen saa muutoskatsastettua vaan uusien säätölätkien ja kikkailuhilppeiden avulla, jotka ei ainakaan mun auton tapauksessa oo halpoja. Ennen tosiaan riitti vaan se TUV-lappu...

          Comment

          • Thuppu
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2007
            • 3626
            • Seinäjoki

            Hieman jääny itelle epäselväksi että mistä lähtökohdasta se maks. 51mm madallusraja mitataan?
            BMW 740iA "ALPINA"
            BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
            Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
            Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

            Comment

            • Pazi88
              Moderator
              • Jan 2007
              • 11154
              • Oulu

              Originally posted by Kylli-Täti View Post
              Lapuissa pitää lukee alustasarja ja korkeus, joten sen uuden alustankin joutuu hinaan ylöspäin joka tapauksessa katsastusta varten. Sitä paitsi toihan on ihan yhtä laitonta ku laittais auton tonttiin ja väsäis kusettamalla lappuihin arvot, jota en suosittele.
              On kai sen alustan joutunu ruuvaan ylös katsastusta varten tähänkin asti, että onko tuossa nyt mitään niin ihmeellistä

              Instagram, YouTube kanava
              ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

              Comment

              • Kylli-Täti
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2012
                • 499
                • Tampere

                Originally posted by Pazi88 View Post
                On kai sen alustan joutunu ruuvaan ylös katsastusta varten tähänkin asti, että onko tuossa nyt mitään niin ihmeellistä
                On tietenkin. Esimerkiks mites nostat jousilla madallettua alustaa? Jos ei säätövarat riitä niin joudut alunperinkin laittaan alustaan lisäpalikkaa jotta alustan saa ohjearvoihin. Muuten ei tarvi ees mennä katsastaan kun ei mee läpi

                Comment

                • anv
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2012
                  • 333
                  • Oulu

                  Anteeksi jo etukäteen, jos sohaisen muurahaispesään. Miksi ylipäänsä pitää madaltaa autoa? Saa yleensä huonot ajo-ominaisuudet suomalaisille uraisille teille. Ite hain erimerkkiseen autoon korottavia jousia, jotta etuhelma ei kolhiintuisi lumikinoksiin ja marjamettällä ei tarviis varoa ihan joka kiven nokaretta, ei löytynyt. :think

                  Ehkä oon sen verran "vanha patu" että arvostan enemmän ajamisen nautintoa kuin ulkonäköä

                  Comment

                  • Muurahainen
                    BTCF Member
                    • Dec 2006
                    • 9194
                    • Nurmijärvi

                    Originally posted by anv View Post
                    Anteeksi jo etukäteen, jos sohaisen muurahaispesään. Miksi ylipäänsä pitää madaltaa autoa? Saa yleensä huonot ajo-ominaisuudet suomalaisille uraisille teille. Ite hain erimerkkiseen autoon korottavia jousia, jotta etuhelma ei kolhiintuisi lumikinoksiin ja marjamettällä ei tarviis varoa ihan joka kiven nokaretta, ei löytynyt. :think

                    Ehkä oon sen verran "vanha patu" että arvostan enemmän ajamisen nautintoa kuin ulkonäköä
                    No ei osunut Muurahaisenpesään onneksi

                    Kyllähän nuo täällä enimmäkseen ulkonäköseikoista täällä varmaan tehdään.

                    Meillä on käyttöautoissa normi vieterit mutta löytyy tuolta matalempiakin versioita herrastekäytöstä. Puolestani jokainen pilatkoon autonsa miten haluaa.

                    Comment

                    • Kylli-Täti
                      Bimmer Fanatic
                      • Apr 2012
                      • 499
                      • Tampere

                      Originally posted by anv View Post
                      Anteeksi jo etukäteen, jos sohaisen muurahaispesään. Miksi ylipäänsä pitää madaltaa autoa? Saa yleensä huonot ajo-ominaisuudet suomalaisille uraisille teille.

                      Ehkä oon sen verran "vanha patu" että arvostan enemmän ajamisen nautintoa kuin ulkonäköä
                      Mun mielestä ajo-ominaisuudet vaan parani, samaten tietenkin ulkonäkö :think Kaks kertaa itellä on hajonnu vakioiskari, jonka jälkeen päättäny heittää melkeen samaan rahaan ja vaivaan koko alustan uusiks. Kevyesti madalletulla autolla saa aikamoisessa marjamettässä käydä jotta pohja alkaa raapiin. Talveks voi tietty nostaa jos siltä tuntuu

                      Comment

                      • Juhani88
                        Bimmer Rookie
                        • Dec 2015
                        • 75
                        • Pyhtää

                        Olipa asiallinen inssi paikalla kun muutoskatsastin alustan tänään omaan E61:seen . Katso vaan suuntauslappusen läpi ja vilkas vähä tuffia, sit ulkona vähä mittaili korkeutta ja sano että ei nää nyt niin millilleen ole ja nyt otteessa edessä napa/kaari mittä 320mm ja takana 325mm .
                        BMW E61 535dA M-Sport

                        Comment

                        • lj123
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2015
                          • 1215
                          • Lohja

                          Mitä voi seurata, jos alustaa ei ole muutoskatsastettu. Oletetaan vaikka, että joku edellisistä omistajista on jättänyt sen tekemättä. Ei ainakaan otteessa näy.
                          E39 M5 -99
                          F11 530d Xdrive -14

                          Comment

                          • MikeDry
                            BTCF Member
                            • May 2006
                            • 6217
                            • Helsinki

                            Jos poliisit huomaa esim. kun pysäyttää, niin merkintä rekisteriin, että muutoskatsastettava johonkin päivään mennessä tms.
                            Katsastuksessa voi mun mielestä hylätä, tästä en ole varma:think
                            Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
                            Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

                            Comment

                            • nokonzok
                              Bimmer Fanatic
                              • Dec 2013
                              • 826
                              • Espoo

                              Originally posted by MikeDry View Post
                              Jos poliisit huomaa esim. kun pysäyttää, niin merkintä rekisteriin, että muutoskatsastettava johonkin päivään mennessä tms.
                              Katsastuksessa voi mun mielestä hylätä, tästä en ole varma:think
                              Juuri näin se käytännössä menee.

                              Comment

                              • Tonton
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2006
                                • 9101
                                • Raisio

                                Originally posted by lj123 View Post
                                Mitä voi seurata, jos alustaa ei ole muutoskatsastettu. Oletetaan vaikka, että joku edellisistä omistajista on jättänyt sen tekemättä. Ei ainakaan otteessa näy.
                                Voi sanoa että se on tehty ennen vuotta 1991
                                sigpic
                                M-B Vito -22
                                Transit Custom -18
                                Yamaha vx ho cruiser -22
                                Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                                [email protected]

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎