Announcement

Collapse
No announcement yet.

Alusta muutoskatsastus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rikardo
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2007
    • 715
    • Karkkila

    #31
    Nostetaanpas pikkaisen ylös kun on tulossa ajankohtaiseksi.

    Eli TÜV-paperit ja nelipyöräsuuntaustodistus, niin niillä pitäis pärjätä muutoskatsastuksessa?
    ex:TitanSilber E60 530xda M-Sport
    ex:TitanSilber E91 330da
    -Karkkila Connection-

    Comment

    • Lumo
      Newbiemmer
      • Jun 2016
      • 18
      • Finland

      #32
      Suuntaustodistuksesta en ole 100%varma, mut TUV laput pakolliset.
      Bmw e46 320i -03

      Comment

      • deeque
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2008
        • 473
        • Suomi

        #33
        Originally posted by Rikardo View Post
        Nostetaanpas pikkaisen ylös kun on tulossa ajankohtaiseksi.

        Eli TÜV-paperit ja nelipyöräsuuntaustodistus, niin niillä pitäis pärjätä muutoskatsastuksessa?
        TÜV-todistusta ei vaadita enää. Riittää vapaampi lausunto valmistajan / edustajan suunnalta. Eli jonkinlainen lipetti ja suuntaustodistus, niin ne riittää.

        Tuossa on trafin tuorein sepostus aiheesta Rakennemuutosmääräys soveltamisohje
        Last edited by deeque; 21-06-2016, 16:58.

        Comment

        • ThemeJ
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2005
          • 997
          • Turku/Raahe

          #34
          Originally posted by deeque View Post
          TÜV-todistusta ei vaadita enää. Riittää vapaampi lausunto valmistajan / edustajan suunnalta. Eli jonkinlainen lipetti ja suuntaustodistus, niin ne riittää.

          Tuossa on trafin tuorein sepostus aiheesta Rakennemuutosmääräys soveltamisohje
          Ei ole tuorein...
          Bmw E30
          Bmw 2000Touring Scrap
          Ex. Bmw E30 316
          Ex. Bmw E36

          Comment

          • Bansku
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2011
            • 1493
            • Savo

            #35
            Heitä linkki tuoreimpaan

            Comment

            • -rik
              BTCF Member
              • Nov 2009
              • 827
              • Rovaniemi

              #36
              Noniin, nyt on alusta muutoskatsastettu, olipahan työmää...

              Aluksi kaikki näytti menevän hyvin, katsastusmies mittaili napakaarimittoja ja ravisteli jousia ja mitto tolppia kaaren sisällä jne. Sitte ku auto oli saatu hallista ulos niin sano että suuntaustodistus ei kelpaa, taka camberit heittää 0,1astetta toleransseista. (Kaiken lisäksi ne oli nimenomaan tarkotuksella säädetty mahdollisimman pystyyn (1,25 astetta) jotta renkaat ei kuluisi (265/30-19 takana) niin nopeasti sisäreunoistaan. Tehtaan toleranssin sisällä oltaisiin siis oltu 1,35 asteen cambereilla ja arvot olisivat vielä olleet vihreät eli hyväksyttävissä jossain 1,6 asteen tietämillä!! Oishan nuo voinu säätää harottaa hetiki, mutta ku semmosessa käsityksessä olin et riittää et on symmetriset.

              Katsastusmies sitte skannas laput trafille josta ooteltiin 2 päivää vastausta. Tämän jälkeen tuli vahvistus, ei kelpaa. Ei muutaku uudestaan suuntaukseen ja säätämään camberit "päin persettä" jotta kelpaa.

              Konttorille sitte uuden lapun kanssa, ensin tietysti rahastuksen kautta (uusintanäyttö) jonka jälkeen auto halliin taas ja rullamitalla napakaarimitat uudestaan. (Myös suuntaustodistukseen täytyi kirjata napakaarimitat suuntauksen yhteydessä millä korkeudella suunnattu).

              Lopuksi sai vielä täytellä lapun johon maininta mistä alusta on ostettu sekä puumerkki alle (ja kun jo luulin et byrokratia ei enää tän pitemmälle voi mennä!).

              Sitte kolmannen kerran suuntaan camberit takas järkeviin arvoihin.

              Sanonpahan vaan että voi vittu tätä byrokratian määrää ja rahastusta ja vaivaa nykyään. Trafillakaan ei minkäänlaista maalaisjärkeä tai tekniikan tuntemusta - tuo 0,1 astetta muuttuu jo todennäköisesti siinä kun mittalaitteet otetaan autosta irti ja ajetaan nosturilta alas, viimestään kun lyödään tankkiin polttoainetta lisää 30-40l...

              Lisäksi katsastusmieskin taisi olla joku bemarivihaaja, trafin opuksen syönyt elämäänsä kyllästynyt tapaus, eli ei kyllä edesauttanut asia yhtään.

              No nytpä on muutos otteesa onneks.
              ex bimmers: | BMW e91 335dA | BMW e34 518i | BMW e60 530dA | BMW e36 318iS |

              Comment

              • Tevu
                Newbiemmer
                • Jun 2013
                • 28
                • Pälkäne

                #37
                E34 meni etutolpat hylkyyn katsastuksessa ja tilalle tuli laitettua bc coilit ympäriinsä, alustasarja löytyy jo otteesta mutta ei ole mainintaa että olisi säädettävä. Eli joutuuko tuon muutos katsastamaan?

                Comment

                • Pazi88
                  Moderator
                  • Jan 2007
                  • 11154
                  • Oulu

                  #38
                  Originally posted by -rik View Post
                  Noniin, nyt on alusta muutoskatsastettu, olipahan työmää...

                  Aluksi kaikki näytti menevän hyvin, katsastusmies mittaili napakaarimittoja ja ravisteli jousia ja mitto tolppia kaaren sisällä jne. Sitte ku auto oli saatu hallista ulos niin sano että suuntaustodistus ei kelpaa, taka camberit heittää 0,1astetta toleransseista. (Kaiken lisäksi ne oli nimenomaan tarkotuksella säädetty mahdollisimman pystyyn (1,25 astetta) jotta renkaat ei kuluisi (265/30-19 takana) niin nopeasti sisäreunoistaan. Tehtaan toleranssin sisällä oltaisiin siis oltu 1,35 asteen cambereilla ja arvot olisivat vielä olleet vihreät eli hyväksyttävissä jossain 1,6 asteen tietämillä!! Oishan nuo voinu säätää harottaa hetiki, mutta ku semmosessa käsityksessä olin et riittää et on symmetriset.

                  Katsastusmies sitte skannas laput trafille josta ooteltiin 2 päivää vastausta. Tämän jälkeen tuli vahvistus, ei kelpaa. Ei muutaku uudestaan suuntaukseen ja säätämään camberit "päin persettä" jotta kelpaa.

                  Konttorille sitte uuden lapun kanssa, ensin tietysti rahastuksen kautta (uusintanäyttö) jonka jälkeen auto halliin taas ja rullamitalla napakaarimitat uudestaan. (Myös suuntaustodistukseen täytyi kirjata napakaarimitat suuntauksen yhteydessä millä korkeudella suunnattu).

                  Lopuksi sai vielä täytellä lapun johon maininta mistä alusta on ostettu sekä puumerkki alle (ja kun jo luulin et byrokratia ei enää tän pitemmälle voi mennä!).

                  Sitte kolmannen kerran suuntaan camberit takas järkeviin arvoihin.

                  Sanonpahan vaan että voi vittu tätä byrokratian määrää ja rahastusta ja vaivaa nykyään. Trafillakaan ei minkäänlaista maalaisjärkeä tai tekniikan tuntemusta - tuo 0,1 astetta muuttuu jo todennäköisesti siinä kun mittalaitteet otetaan autosta irti ja ajetaan nosturilta alas, viimestään kun lyödään tankkiin polttoainetta lisää 30-40l...

                  Lisäksi katsastusmieskin taisi olla joku bemarivihaaja, trafin opuksen syönyt elämäänsä kyllästynyt tapaus, eli ei kyllä edesauttanut asia yhtään.

                  No nytpä on muutos otteesa onneks.
                  Missä käytit? Jos asut tosiaan oulunsalossa, niin vieppä toppilaan top-katsastukseen ens kerralla. Siellä ei turhaan harrastajalle vittuilla ja pilkkua viilata.

                  Instagram, YouTube kanava
                  ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                  Comment

                  • -rik
                    BTCF Member
                    • Nov 2009
                    • 827
                    • Rovaniemi

                    #39
                    Originally posted by Pazi88 View Post
                    Missä käytit? Jos asut tosiaan oulunsalossa, niin vieppä toppilaan top-katsastukseen ens kerralla. Siellä ei turhaan harrastajalle vittuilla ja pilkkua viilata.
                    Ks. konttori ylivieskassa. Joo pitää käydä tuolla ens kerralla, meni tuo konttori boikottiin muutenki töykeän palvelun vuoksi.
                    ex bimmers: | BMW e91 335dA | BMW e34 518i | BMW e60 530dA | BMW e36 318iS |

                    Comment

                    • M325i
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2005
                      • 1529
                      • Etelä-pohjanmaa

                      #40
                      Mut se ei paljoa katsastusmiehestä ole kiinni jos ne arvot ei lapulla ole toleransseissa niin ei trafille kelpaa. Jos menee hyväksymään konttori, niin takasi tulee bumerangina. Kaikki paperit lähtee nykyään trafille ja eivät kelpaa suuntauspaperit ellei kaikki ole "vihreällä".
                      E30 ja E46 ///M

                      Comment

                      • peto2
                        BTCF Member
                        • Jan 2007
                        • 8264
                        • Järvikylä (Nakkila)

                        #41
                        Originally posted by M325i View Post
                        Mut se ei paljoa katsastusmiehestä ole kiinni jos ne arvot ei lapulla ole toleransseissa niin ei trafille kelpaa. Jos menee hyväksymään konttori, niin takasi tulee bumerangina. Kaikki paperit lähtee nykyään trafille ja eivät kelpaa suuntauspaperit ellei kaikki ole "vihreällä".
                        Ja pitää nimenomaan olla KAIKKI vihreällä. Olen myös kuullut että jos suuntauspaperissa ei ole suuntauksen tekijän leimaa niin ei mene läpi.
                        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                        ex:
                        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                        Nakkaa privaa jos tarvetta.

                        Comment

                        • -rik
                          BTCF Member
                          • Nov 2009
                          • 827
                          • Rovaniemi

                          #42
                          Joo enpä minä katsastusmiestä syyllistänytkään tuon trafin suuntaushomman takia.. muuten niin ynseä palvelu.

                          Esim. Bc-racingin lapuissa muuten lukee, notta ei tarvi olla tehtaan arvoissa, kunhan ovat symmetriset, johtaa harhaan jos noiden mukaan menee, kun trafin ohjehan se painoarvoltaan kuitenkin kovempi on.

                          Laitoin jokatapauksessa trafille vähän nihkeeän sävyyn palautetta ja pyysin saada viimeisimmän ohjeistuksen, ei ole vastausta tullut.
                          ex bimmers: | BMW e91 335dA | BMW e34 518i | BMW e60 530dA | BMW e36 318iS |

                          Comment

                          • Boomster
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2011
                            • 571
                            • Lohja

                            #43
                            Tämä pitää paikkansa. Jos ne eivät ole toleranssien sisällä niin ei toivoa että menisi lävitse. Jos katsuri ei asiaa huomaa, trafilla se viimeistään huomataan. Joutuu pakosti vääntämään arvot toleranssien sisään ja leiman jälkeen käydä kääntämässä haluttuihin arvoihin.
                            Itse taisin käyttää 4 kertaa säädettävänä joista 3 ekaa kertaa ei säädöt riittänyt vaan joutui ostelemaan säädettävää yläpäätä, sorvaamaan tolpan kannaketta ja lopuksi vaihtamaan 12mm pultin 10mm. Leiman jälkeen sitten 12mm pultti takasin ja säädöt kohdalleen. Menihän tähänkin touhuun muutama satanen ja allekirjoittanut miltei hermo lomalle.

                            Comment

                            • ThemeJ
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2005
                              • 997
                              • Turku/Raahe

                              #44
                              Originally posted by -rik View Post
                              Esim. Bc-racingin lapuissa muuten lukee, notta ei tarvi olla tehtaan arvoissa, kunhan ovat symmetriset, johtaa harhaan jos noiden mukaan menee, kun trafin ohjehan se painoarvoltaan kuitenkin kovempi on.

                              Laitoin jokatapauksessa trafille vähän nihkeeän sävyyn palautetta ja pyysin saada viimeisimmän ohjeistuksen, ei ole vastausta tullut.
                              BC-racing yms lapuissa jos lukee vain että arvojen oltava symmetriset niin ei kelpaa, lukee jopa Trafin ohjeissa. Pitäis olla joku konkreettinen asteväli että kelpais Trafille. Paljon on tästä yritetty Trafille valittaa aikalailla jokaisen instanssin toimesta mutta eipä tunnu toimivan...
                              Bmw E30
                              Bmw 2000Touring Scrap
                              Ex. Bmw E30 316
                              Ex. Bmw E36

                              Comment

                              • Thuppu
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2007
                                • 3626
                                • Seinäjoki

                                #45
                                Ei voi olla totta mitä säätöä taas. Täällä taitaa suuntaus maksaa vähintään 70-80e laaki + mahdollinen lisä päälle jos paikat jumissa.

                                Mistä ny edes tietää mikä on ollu alkuperäinen korkeus autossa? Tuota 51mm rajaa ajatellen..?
                                BMW 740iA "ALPINA"
                                BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                                Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                                Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎