Announcement

Collapse
No announcement yet.

Alusta muutoskatsastus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nokonzok
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2013
    • 826
    • Espoo

    #76
    Originally posted by ThemeJ View Post
    Outoa että bc:n alustan mukana on saanut vaikka millaista lappua, jonka jostain syystä aina on väärä. Lapuissa lukee "Pyöränkulmat oltava symmetriset, mutta ei välttämättä ohjearvoissa" ja hetken päästä Trafi ilmoitti että se ei riitä ohjearvoiksi ja nekään laput eivät kelpaa....
    Huomaat varmaan, että Trafi seuraa aika tarkkaan mitä me tehdään. Me sitten muutamme papereita sitä mukaa kun Trafi keksii uusia juttuja. Toisin sanoen ne on juurikin BC:n laput, jotka kelpaavat hyvin, koska niistä voi tarpeen mukaan tehdä uudet versiot vaikka samalta istumalta. Sama koskee tietysti muita TÜVittömiä alustasarjoja, joilla on suomalainen ajantasalla oleva maahantuoja.

    Kumpulantieltä saatujen tietojen mukaan kentältä kuuluva titityy liittyen näihin kulmahommiin alkaa olemaan sitä luokkaa, että todennäköisesti seuraavaan ohjeeseen tulee muutosta parempaan.

    Comment

    • Busch
      BTCF Member
      • Sep 2011
      • 271
      • Seinäjoki/Lapua

      #77
      Mikä on nyt varma tieto mitä tuohon säädettävän alustasarjan muutoskatsastukseen tarvitaan?

      Comment

      • nokonzok
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2013
        • 826
        • Espoo

        #78
        Originally posted by Busch View Post
        Mikä on nyt varma tieto mitä tuohon säädettävän alustasarjan muutoskatsastukseen tarvitaan?
        Todistus soveltuvuudesta tieliikennekäyttöön ja ko. Automalliin sekä pyöränkulmatodistus, jossa kaikki arvot autonvalmistajan ohjearvoissa. Näistä voi tosin poiketa jos alustasarjan maahantuojalta saa paperin.

        Comment

        • Busch
          BTCF Member
          • Sep 2011
          • 271
          • Seinäjoki/Lapua

          #79
          Originally posted by nokonzok View Post
          Todistus soveltuvuudesta tieliikennekäyttöön ja ko. Automalliin sekä pyöränkulmatodistus, jossa kaikki arvot autonvalmistajan ohjearvoissa. Näistä voi tosin poiketa jos alustasarjan maahantuojalta saa paperin.
          Pyöränkulmista riittänee siis vain yksi todiste kun alusta on "ns" ajoasennossa?

          Comment

          • ThemeJ
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2005
            • 997
            • Turku/Raahe

            #80
            Originally posted by Busch View Post
            Pyöränkulmista riittänee siis vain yksi todiste kun alusta on "ns" ajoasennossa?
            Riittää ja todistuksessa pitää lukea se korkeus jolla se pyöränsuuntaus on tehty ja tekijän allekirjoitus jne, ja jos haluaa pelata varman päälle alustan soveltuvuuspaperissa pitäis nykyään olla akselimassat joille sarja riittää.
            Bmw E30
            Bmw 2000Touring Scrap
            Ex. Bmw E30 316
            Ex. Bmw E36

            Comment

            • Busch
              BTCF Member
              • Sep 2011
              • 271
              • Seinäjoki/Lapua

              #81
              Originally posted by ThemeJ View Post
              Riittää ja todistuksessa pitää lukea se korkeus jolla se pyöränsuuntaus on tehty ja tekijän allekirjoitus jne, ja jos haluaa pelata varman päälle alustan soveltuvuuspaperissa pitäis nykyään olla akselimassat joille sarja riittää.
              Mistähän moinen tieto konttoreille on sitten tullut että pyöränkulmista pitää olla laput kun alusta on ylä ja ala asennossa, jos niin ei edes trafilla lue?

              Comment

              • nokonzok
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2013
                • 826
                • Espoo

                #82
                Originally posted by Busch View Post
                Mistähän moinen tieto konttoreille on sitten tullut että pyöränkulmista pitää olla laput kun alusta on ylä ja ala asennossa, jos niin ei edes trafilla lue?
                Sen on jotkut virkaintoiset inssit keksineet, mutta on Trafista varmistettua faktaa, että yhdet arvot riittävät.

                Comment

                • Tonton
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2006
                  • 9101
                  • Raisio

                  #83
                  Originally posted by Busch View Post
                  Mistähän moinen tieto konttoreille on sitten tullut että pyöränkulmista pitää olla laput kun alusta on ylä ja ala asennossa, jos niin ei edes trafilla lue?
                  Kuka niin sanoi että tarvitsisi olla?
                  Tuossa themej:n lainauksessa lukee että lapussa pitää olla merkittynä korkeus jossa suuntaus on tehty.
                  sigpic
                  M-B Vito -22
                  Transit Custom -18
                  Yamaha vx ho cruiser -22
                  Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                  [email protected]

                  Comment

                  • Busch
                    BTCF Member
                    • Sep 2011
                    • 271
                    • Seinäjoki/Lapua

                    #84
                    Originally posted by nokonzok View Post
                    Sen on jotkut virkaintoiset inssit keksineet, mutta on Trafista varmistettua faktaa, että yhdet arvot riittävät.

                    Comment

                    • ThemeJ
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2005
                      • 997
                      • Turku/Raahe

                      #85
                      Se tuplamitta oli trafin aikaisempi ohjeistus jos halus saada säätövälin rekisteriotteelle. Nyt on uudempi ohjeistus, vaihteeksi
                      Last edited by ThemeJ; 15-07-2016, 06:25.
                      Bmw E30
                      Bmw 2000Touring Scrap
                      Ex. Bmw E30 316
                      Ex. Bmw E36

                      Comment

                      • nokonzok
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2013
                        • 826
                        • Espoo

                        #86
                        Originally posted by ThemeJ View Post
                        Se tuplamitta oli trafin aikaisempi ohjeistus jos halus saada säätövälin rekisteriotteelle. Nyt on uudempi ohjeistus, vaihteeksi
                        Ei muuten pidä paikkaansa, Trafi ei ole koskaan edellyttänyt muita kuin yksiä arvoja. Tuntuvat YKL:ssä keksivän aina kaikenlaista ja pistävän ne Trafin piikkiin.

                        Comment

                        • mixoo
                          BTCF Member
                          • Mar 2012
                          • 579
                          • Tuusula

                          #87
                          Eilen kysyin just yheltä katsurilta että mitä se vaatii, niin auton iästä riippumatta joutuu nykyään ne pyöränsuuntauksen laput viemään. Lapun pitää olla uskottava ja siinä pitää olla auton tiedot ja kaikki arvot "vihreellä" ellei auton valmistaja anna toisia ohjearvoja. Lapussa ei kuulemma tarvitse olla korjaamon leimaa elikkä myös ns pimeästi (näinhän ei saisi tehdä vai mitä ) tehdyt suuntaukset kelpaavat kunhan se tosiaan on vain uskottava.

                          Nyt:
                          - E91 330D M-Sport
                          - E32 735 projekti http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=339158

                          Ajoneuvojen kiilloitukset ja pinnoitukset usean vuoden ammattitaidolla! Myös perus vahaukset sekä sisäpuhdistukset onnistuvat! Kysy yksityisviestillä lisää!

                          Comment

                          • ThemeJ
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2005
                            • 997
                            • Turku/Raahe

                            #88
                            Eipä ole tullu puheluita tallennettua mutta kyllähän ne Trafin tuen kaverit oli vielä loppuvuodesta sitä mieltä että tarvitaan kahdet mittaukset koska eihän ne mitat voi pitää enää paikkaansa kun korkeutta muutetaan. Silloin vielä merkattiinkin otteeseen alustasarjan korkeuden vaihteluväli, mutta nykyäänhän sinne laitetaan vaan yksi mitta ja lisätietoihin että alusta on säädettävä. Tämä vanha kahdenmitan käytäntö saatiin kuitenkin vänkäämisen jälkeen kumottua koska ei siinä mitään järkeä ole, myöntää Trafi tämän tai ei. Jos oli YKL:n ohje niin erikoistahan siinä on se että tätä ohjetta noudatti myös K1 sekä A-katsastus jotka eivät YKL:n ohjeistuksia noudata.
                            Bmw E30
                            Bmw 2000Touring Scrap
                            Ex. Bmw E30 316
                            Ex. Bmw E36

                            Comment

                            • nokonzok
                              Bimmer Fanatic
                              • Dec 2013
                              • 826
                              • Espoo

                              #89
                              Originally posted by ThemeJ View Post
                              Eipä ole tullu puheluita tallennettua mutta kyllähän ne Trafin tuen kaverit oli vielä loppuvuodesta sitä mieltä että tarvitaan kahdet mittaukset koska eihän ne mitat voi pitää enää paikkaansa kun korkeutta muutetaan. Silloin vielä merkattiinkin otteeseen alustasarjan korkeuden vaihteluväli, mutta nykyäänhän sinne laitetaan vaan yksi mitta ja lisätietoihin että alusta on säädettävä. Tämä vanha kahdenmitan käytäntö saatiin kuitenkin vänkäämisen jälkeen kumottua koska ei siinä mitään järkeä ole, myöntää Trafi tämän tai ei. Jos oli YKL:n ohje niin erikoistahan siinä on se että tätä ohjetta noudatti myös K1 sekä A-katsastus jotka eivät YKL:n ohjeistuksia noudata.
                              En itse asioi Trafin arvauspalvelun kanssa, mutta oheista ja valvonnasta vastaavien henkilöiden mukaan sitä ei ole koskaan edellytetty. Mutta pääasia tietysti on, että ei edellytetä.

                              Comment

                              • ChilileipÄ
                                BTCF Member
                                • Mar 2007
                                • 2014
                                • jyväskylä

                                #90
                                Ihan mielenkiinnosta mietin et miten esim. E30 katsastetaan alustalle nykyään, kun eihän siitä saa mitenkään arvoja vihreiks!? Jos siis ei ole takana säätölätkiä ja edessä säädettäviä yläpäitä
                                Osaako ne katsurit huomioida sen et vakiona ei pysty säätää kun aurauksen edestä?
                                F11 530D M-Sport ’11
                                E39 525iA touring M-Sport '02
                                ex. E30 3xx?? karminrot 320i (2,5l) '88 ,E30 2D '89, E30 touring '89

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎