Announcement

Collapse
No announcement yet.

Alusta muutoskatsastus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pazq
    BTCF Member
    • Jan 2008
    • 3175
    • 47200

    #16
    Eli jos noita ei tarvitse, niin jos menis vaan uudestaan katsastamaan ja sanois sille äijänkäppänälle että pistäppä se leima paperiin tai näytä missä lukee että tarvitsee olla tommoset dokumentit. Tosin käyn suuntaamassa noi fillarit jokatapauksessa jahka saan ne kesävanteet alle ettei tarvi montaa sarjaa ostella kesässä renkuloita..pelkkä tuv lappu ei kelvannu sille viimeviikolla

    Comment

    • Muurahainen
      BTCF Member
      • Dec 2006
      • 9194
      • Nurmijärvi

      #17
      Originally posted by pazq View Post
      Eli jos noita ei tarvitse, niin jos menis vaan uudestaan katsastamaan ja sanois sille äijänkäppänälle että pistäppä se leima paperiin tai näytä missä lukee että tarvitsee olla tommoset dokumentit. Tosin käyn suuntaamassa noi fillarit jokatapauksessa jahka saan ne kesävanteet alle ettei tarvi montaa sarjaa ostella kesässä renkuloita..pelkkä tuv lappu ei kelvannu sille viimeviikolla
      Ei se pelkkä tuv riitäkkään kun se suuntaus lappu olla pitää.

      Comment

      • Malagutisti
        BTCF Member
        • Aug 2010
        • 211
        • Kurikka/Tre

        #18
        Tänään kävin leimaamassa e90:iin BC-racing br:än ja mulle todettiin kans että tarvis laput ylä- ja ala-asennossa. Ei olisi ongelma jos olisi hel**tti tiennyt, äkkiäkö ne olis ottanu ja kun ite tekee niin menee samaan rahaan .

        Oli toki avulias katsuri ja laitettiin otteeseen vain korkeus pyörästä kaareen 320mm ja ei mainintaa säätövarasta.

        Kysyin asiasta et mistä moinen tieto, kuulemma lukee jossain TraFin toimintaohjeessa. Tässä ei ole kyllä mitään todettu että pitäis erikseen ottaa ylä- ja ala-asennossa. Sitäpaitsi mitä järkeä siinä olisi kun voi käännellä pyörät kohdalleen molemmissa asennoissa...

        Lisäksi tuli sanomista castereista jotka tulosteessa oli harmaalla pohjalla. E90:iin kun ei ole saatavilla valmistajan ohjearvoja casterille, eikä sille ole myöskään säätömahdollisuutta. Mustavalkolaserilla tulostettu lappu niin ei tiedä sitten mikä oli tulkinta muutenkaan palkin "väristä". Kuulemma saisi poiketa vaikka miten mistä kun tuossa valmistajan todistuksessa olisi vaan ronski mainita tyylillä "camber 0-4 astetta, caster 0-10 ast" jne.
        Last edited by Malagutisti; 12-04-2016, 15:39. Reason: tuli tarve avautua lisää
        BMW E46 328i -03 Silbergrau Metallic ratapäivälelu, maybe one day
        BMW E90 320d -08 Sparkling Graphite Metallic
        E46 320d purettua palikkaa tarjolla

        Comment

        • pazq
          BTCF Member
          • Jan 2008
          • 3175
          • 47200

          #19
          No rahallahan näistä silti selviää eikä ole kun kerran toimitus eikä jokavuotinen..menee sitä rahaa turhempaankin. Aina on vaan pakko narista uusista asioista ihan periaatteen vuoksi koska se edellinenkin oli ihan hyvä

          Comment

          • -rik
            BTCF Member
            • Nov 2009
            • 827
            • Rovaniemi

            #20
            Siis aluksi pitäs säätää siinä nosturilla alusta yläasentoo ja sitte haetaa sille ohjearvot ja printataan lappu. Tämän jälkeen pyöritellää alusta tonttii ja taas säädetään kaikki uusiks ja otetaa printti? Vai kuinka?

            Eikö se helpoiten käy ku tulostaa vaa 2 lappua joisa vähä eri arvot, mistä ne tietää onko sitä säädetty?
            ex bimmers: | BMW e91 335dA | BMW e34 518i | BMW e60 530dA | BMW e36 318iS |

            Comment

            • Malagutisti
              BTCF Member
              • Aug 2010
              • 211
              • Kurikka/Tre

              #21
              Mietin samaa. Kääntää toiseen vähän enemmän camberia. Lähinnä tuota että hommasta ei ole missään mainittu. Aivan sama se nyt on kuitenki. Alusta otteessa ja vuosi leimaa lapussa. ja se edelleen että pitääkö arvot olla valmistajan suosituksissa vai ainoastaan symmetriset.
              BMW E46 328i -03 Silbergrau Metallic ratapäivälelu, maybe one day
              BMW E90 320d -08 Sparkling Graphite Metallic
              E46 320d purettua palikkaa tarjolla

              Comment

              • nokonzok
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2013
                • 826
                • Espoo

                #22
                Originally posted by Malagutisti View Post
                Kuulemma saisi poiketa vaikka miten mistä kun tuossa valmistajan todistuksessa olisi vaan ronski mainita tyylillä "camber 0-4 astetta, caster 0-10 ast" jne.
                BC:n lappuihin on lisätty yleisluontoinen maininta, että kulmat saa poiketa auton valmistajan ohjearvoista jos ne ovat symmetriset. Ilmeisen hyvin on toiminut kun ei ole tullut yhtään puhelua aiheen tiimoilta. Aiemmin tuli päivittäin kun valtaosassa autoista arvot ei mene vihreälle jos vähääkään enemmän meinaa madaltaa.

                Koko hommahan on ihan vitsi noin muutenkin. Paperia pitää olla riisitolkulla, mutta kukaan ei oikein ole pysähtynyt miettimään mitä tälläkin uudistuksella oikeastaan saavutettiin. Ei ne pyöränkulmat käsittääkseni ennenkään mitenkään erityinen ongelma ollut.

                Comment

                • -rik
                  BTCF Member
                  • Nov 2009
                  • 827
                  • Rovaniemi

                  #23
                  Originally posted by nokonzok View Post
                  Koko hommahan on ihan vitsi noin muutenkin. Paperia pitää olla riisitolkulla, mutta kukaan ei oikein ole pysähtynyt miettimään mitä tälläkin uudistuksella oikeastaan saavutettiin. Ei ne pyöränkulmat käsittääkseni ennenkään mitenkään erityinen ongelma ollut.
                  No näin tuntuu olevan, kaikista eniten huvittaa tuo että pitää olla kahdet laput säädettävällä, mitä vatun väliä sillä on minkälaiset kulmat sielä on maasturiasennossa, kun auto lasketaan ja näille säädetään ne kulmat sit uusiksi. Eihän ne korkean asennon säädöt sielä enää ole "muistissa" kun auto nostetaan mahdollisesti myöhemmin. Voi pyhä yksinkertaisuus mitä paskaa trafi taas suoltaa pihalle.

                  Itsellä vklp tarkotus lyödä coilit alle ja säädättää kulmat, voisiko joku jolla on kokemusta/oikeaa tietoa, kertoa, että minkälaisia lappuja se inssi haluu nähdä?
                  -Tüv löytyy
                  -2 suuntaus lappua? Riittääkö että on vain kaksi lappua jotka "eri" korkeuksilla printatut, ja täytyykö molemmat olla vihreillä, vai ainoastaan se lappu joka on säädetty käytössä olevaan katsastus/ajokorkeuteen?

                  Kiitos!
                  ex bimmers: | BMW e91 335dA | BMW e34 518i | BMW e60 530dA | BMW e36 318iS |

                  Comment

                  • nokonzok
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2013
                    • 826
                    • Espoo

                    #24
                    Kannattaa nyt kuitenkin muistaa, että ei missään sanota, että kulmista pitää olla paperit ylä- ja ala-asennossa. Eikä siinä ole mitään järkeäkään, koska ei ne kulmat tosiaan automaattista palaudu mihinkään arvoon korkeutta säädettäessä. Niitä katsastusmiesten vaatimuksia kannattaa paikoitellen kyseenalaistaa ja pyytää näyttämään mihin ne vaatimukset oikein perustuu.

                    Comment

                    • nokonzok
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2013
                      • 826
                      • Espoo

                      #25
                      Kyselin Trafista pyöränkulmatodistuksista. Ei edellytetä ylä- ja ala-asennon lappuja erikseen. Uusi ohje on kuulemma piakkoin ulkona ja siinä todetaan, että kulmatodistus on oltava siltä korkeudelta, millä autolla tavallisesti ajetaan. Todennäköisesti saadaan myös maininta, että arvojen ei tarvitse olla autonvalmistajan sisällä.

                      Comment

                      • jr66
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 16486
                        • Asikkala

                        #26
                        Originally posted by nokonzok View Post
                        Todennäköisesti saadaan myös maininta, että arvojen ei tarvitse olla autonvalmistajan sisällä.
                        Ohhoh, näinköhän tuollainen lausunto tulee.

                        Comment

                        • Busch
                          BTCF Member
                          • Sep 2011
                          • 271
                          • Seinäjoki/Lapua

                          #27
                          Originally posted by nokonzok View Post
                          Kyselin Trafista pyöränkulmatodistuksista. Ei edellytetä ylä- ja ala-asennon lappuja erikseen. Uusi ohje on kuulemma piakkoin ulkona ja siinä todetaan, että kulmatodistus on oltava siltä korkeudelta, millä autolla tavallisesti ajetaan. Todennäköisesti saadaan myös maininta, että arvojen ei tarvitse olla autonvalmistajan sisällä.
                          Taas uusi ohje eikö tuossa viime syksyllä tuleessa muutoksessa ollut mitään mainintaa muka tästä?

                          Mitenkä mukaan kulmat sitten pitää olla säädettynä jos ei tarvitse olla autonvalmistajan ohje-arvojen sisällä?

                          Comment

                          • Busch
                            BTCF Member
                            • Sep 2011
                            • 271
                            • Seinäjoki/Lapua

                            #28
                            Originally posted by nokonzok View Post
                            BC:n lappuihin on lisätty yleisluontoinen maininta, että kulmat saa poiketa auton valmistajan ohjearvoista jos ne ovat symmetriset. Ilmeisen hyvin on toiminut kun ei ole tullut yhtään puhelua aiheen tiimoilta. Aiemmin tuli päivittäin kun valtaosassa autoista arvot ei mene vihreälle jos vähääkään enemmän meinaa madaltaa.
                            Mistä tälläisen lapun saa? Ei ainakaan viime vuonna tullut alustan mukana?

                            Comment

                            • nokonzok
                              Bimmer Fanatic
                              • Dec 2013
                              • 826
                              • Espoo

                              #29
                              Originally posted by jr66 View Post
                              Ohhoh, näinköhän tuollainen lausunto tulee.
                              Ei se varmaa ole, mutta ei sitä suoraan tyrmättykään. Edellisessä ohjeessa nimenomaan oikein erikseen sallittiin, että arvot saa olla "punaisella", kunhan ne ovat symmetriset ja jossain tolkun rajoissa. Ei tässä siis olisi kysymys muusta kuin paluusta vielä puoli vuotta sitten vallinneeseen tilanteeseen. Jos kaikkien arvojen pitää olla "vihreällä", arviolta puolia autoista ei saa mitenkään madallettuna läpi leimasta. Ei siinäkään mitään järkeä ole. Varsinkin kun ottaa huomioon, että pyöränkulmat ei puanisella ole välttämättä mitenkään huonot tai vaaralliset.

                              Originally posted by Busch
                              Taas uusi ohje eikö tuossa viime syksyllä tuleessa muutoksessa ollut mitään mainintaa muka tästä?
                              Ei ollut, siksi tämä pakka onkin niin sekaisin. Tässä myös hyvin korostuu se määräyspoliittinen ongelma, jossa vaatimuksia on niin siinä varsinaisessa määräyäksessä kuin sen soveltamisohjeessa. Jos on jokin selkeä vaatimus haluttu antaa niin senhän pitäisi olla aivan ilman muuta suoraan siinä määräyksessä, eikä sitä pitäisi joutua etsimään jostain vain katsastajille suunnatuista ohjeista.

                              Originally posted by Busch
                              Mitenkä mukaan kulmat sitten pitää olla säädettynä jos ei tarvitse olla autonvalmistajan ohje-arvojen sisällä?
                              Kts. aikasempi vastaus.

                              Originally posted by Busch
                              Mistä tälläisen lapun saa? Ei ainakaan viime vuonna tullut alustan mukana?
                              Aika vastikään ryhdytty lisäämään tätä klausuulia. Ota yhteyttä alustan myyjään, sitä kautta saat kurantin paperin.

                              Comment

                              • -rik
                                BTCF Member
                                • Nov 2009
                                • 827
                                • Rovaniemi

                                #30
                                .....
                                Last edited by -rik; 19-04-2016, 17:59.
                                ex bimmers: | BMW e91 335dA | BMW e34 518i | BMW e60 530dA | BMW e36 318iS |

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎