Announcement

Collapse
No announcement yet.

GT-Radialit, Nankangit ja muut halpiskumit

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • T3
    BTCF Member
    • Oct 2003
    • 8530
    • Karhe

    Kohtapuolin viisi (5) vuotta on tätä erään foorumilaisen "yhtä ja ainoaa" totuutta saanut tästä(kin) topikista lukea. Kymmeniä viestejä samaa paatosta ja iänikuista ilosanomaa kaikille tietämättömille. Kuinka joku jaksaakin jankuttaa ja jankuttaa? Kuinka monta vuotta vielä lisää?

    Topikki olisi oikein hyvä ja mielenkiintoinen, mutta ei tähän viitsi omia kokemuksiaan kertoa, kun ne kuitenkin lytätään samantien, kuten ne on tähänkin asti tehty.
    Last edited by T3; 14-04-2011, 09:15.
    .

    Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

    Comment

    • Messier
      BTCF Member
      • Jan 2010
      • 631
      • Savo

      Mielestäni tämä topikki nimenomaan tarvitsee OMIA KOKEMUKSIA.
      Eikä mitään luin -98 TM:sta ja sit -02 AutoBildistä...

      Hemiltä tulee kyllä paljon asiaa ja ilmeisesti ihan kokemus pohjalta,
      mutta meneehän tuo välillä jankuttamisen puolelle.

      Ajakoon ja ylistäköön jokainen haluamaansa rengasta minun puolesta ihan
      vapaasti. Minä ajelin ennen NS2:lla ja olin tosi tyytyväinen. Nyt vaihdoin Hankookiin vain rata vierailujen ja Euroopan retken vuoksi.

      Misukkaa tai Pirelliä en alle laittaisi missään tapauksessa päivittäiseen käyttööni. Ja vanteet oli 18" nyt 19" autona e46.
      G05 X5 45e
      KM9 ///M1000XR

      Ex:
      F10 ///M5
      K49 S1000XR
      E90 ///M3
      E46 ///M3

      Comment

      • b mutteri kasa
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2006
        • 1462
        • Area 03

        Originally posted by Messier View Post
        Misukkaa tai Pirelliä en alle laittaisi missään tapauksessa päivittäiseen käyttööni. Ja vanteet oli 18" nyt 19" autona e46.
        Jokainen käyttää/ostaa ne renkaat mitkä parhaimmaksi näkee.Mutta oman mielipiteen tyrkyttäminen muille,on ihan v...tun suolesta.Kokemuksia on hyvä jakaa ja niin pitääkin tehdä,mutta tässäkin topiicissa tapahtuva "merkkirenkaiden" lyttääminen menee ihan överiksi,varsinkin kun topicin aihe on "GT-Radialit,Nahkangit ja muut halpiskumit".Mitä sitten jos joku haluaa laittaa yhteen renkaaseen sen 100-150€ enemmän...ei se varmaan kenenkään muun pussista ole pois.Mitä turvallisuus asioihin tulee,niin olis kiva nähdä jokaisen tähän topicin kirjoittaneen auton alustan kunnon,jarrujen kunnon...millaiset jarrut siellä on ym.Ääritilanne kun tulee,niin 90%:sia kuljettajista pakenee paska lahkeseen ja arvokkaita kymmenyksiä jopa sekuntteja hukataan jarrutuksessa/väistössä.

        Itse ajellut viimeiset kaksi kesää CSC3:lla ja mitään vetelyä,uraimurimaisuutta ei ole ollut havaittavissa.Renkailla ajettu n.35 tkm,nyt takarenkaat loppu,eturenkaissa vielä lain sallimat pinnat...mutta vaihtoon nekin menee keväämmällä...

        Miksi et ostaisi esim.Pirelliä?Itsellä menee taakse Pirelli P Zero Rosso 19" 265/30...kerro ihmeessä,mikä tästä renkaasta tekee niin huonon,ettet itse sitä voisi missään tapauksessa laittaa omaan autoosi?
        BMW F11 530 dA VOLL
        Carbon-schwarz Metallic

        BMW E30 325i Sport

        Comment

        • rizzo
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2007
          • 5418
          • Oulu

          Originally posted by b mutteri kasa View Post
          Jokainen käyttää/ostaa ne renkaat mitkä parhaimmaksi näkee.Mutta oman mielipiteen tyrkyttäminen muille,on ihan v...tun suolesta.


          PS. Eipä ole BMW:kään loistanut kolaritesteissä turvallisuudellaan, mutta silti sillä ajatte.

          Comment

          • Messier
            BTCF Member
            • Jan 2010
            • 631
            • Savo

            Suurin syy miksi en "premiun" valmistajan rengasta nyky käyttööni
            valitse on tämän topikin kirjoitukset, joissa kyseisillä renkailla on ajettu
            minun käyttöäni vastaavissa olosuhteissa. Eipä ole paljon kehuja herunut
            haukkuja kylläkin. Kokemusta on ainoastaan yksistä Dunlopeista ja niillä
            e46 oli aivan tolkuton uraohjus. NS2:lla pelas hienosti.

            Minulla ei ole mitään "premium" merkkejä vastaan, päin vastoin hyvä että kehittävät tuotteitaan. Itseasiassa olin hankkimassa tälle kesälle kahdet
            renkaat, 19" NS2:set siviiliin ja 18" Misukat radalle, mutta sit loppui rahat,
            ja kompromissina ostin Hankookit.
            G05 X5 45e
            KM9 ///M1000XR

            Ex:
            F10 ///M5
            K49 S1000XR
            E90 ///M3
            E46 ///M3

            Comment

            • jumbo
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2005
              • 6603
              • Lappeenranta

              En tiedä kuuluuko Kumho näihin halpiskumeihin, mutta talven aikana kun auto oli seisonnassa niin kumho ku31 235/35-19 renkaisiin painui ihan selvä "litteä" kohta. Joka ei ainakaan vielä ole mihinkään hävinnyt ja tuskin häviääkään, tasapainotuksesta ei ollut apua ja tasapainotuskoneessa heiton näki selvästi. Takarenkaissa ei tunnu samanlaista pomputusta(nexen 3000 275/35-19).
              Tallissa jossa auto seisoi oli lattialämmitys, liekö tällä ollut vaikutusta asiaan:think Tietääpähän ensitalvena laittaa jotkut muut kumit alle
              M550d

              Comment

              • Hemi
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 18880
                • Pirkanmaa

                Originally posted by T3 View Post
                Kohtapuolin viisi (5) vuotta on tätä erään foorumilaisen "yhtä ja ainoaa" totuutta saanut tästä(kin) topikista lukea. Kymmeniä viestejä samaa paatosta ja iänikuista ilosanomaa kaikille tietämättömille. Kuinka joku jaksaakin jankuttaa ja jankuttaa? Kuinka monta vuotta vielä lisää?

                Topikki olisi oikein hyvä ja mielenkiintoinen, mutta ei tähän viitsi omia kokemuksiaan kertoa, kun ne kuitenkin lytätään samantien, kuten ne on tähänkin asti tehty.
                Ensinnäkin, varmasti nyt huomasit että tämä topik oli tarkoitettu keskustelulle "halpisrenkaista", ei selittelylle "premiumrenkaiden" ylivertaisuudesta.
                BTCF.ltä varmasti löytyy muitakin rengastopikkeja jossa sitten voi muille misukkamiehille kertoilla niiden omien misukoidensa loistavista ominaisuuksista Suomen kesässä.
                Eli jos/kun pidetään ne kalliit ja erinomaiset misukat tämän topikin ulkopuolella, vähenee tämä halpisrenkaiden olemassaolon oikeutuksen jatkuva uudelleen selitys exponentiaalisesti.
                Jos tällaista besserwisserien misukan kehumistopikkia ei ole olemassa, niin pistäkää nyt ihmeessä joku sellainen avaten ja päästään tästä iänikuisesta misukan vertailusta tässä topikissa joka on TARKOITETTU HALPISRENKAISTA KESKUSTELEMISEEN!!!!

                Comment

                • Antti O
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 6937
                  • N/A

                  Onko kokemuksia miten hankook ventus v12 evo vai mikäs tää malli nyt olikaan toimii e46 alla? Koossa 225/40/18 + 255/35/18 eli se alkuperäiskoko.

                  Pilot sportit maksavat vajaan 800€, hankookilla pääsis alta 600€ kierros.

                  Comment

                  • Hemi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 18880
                    • Pirkanmaa

                    Originally posted by jumbo View Post
                    En tiedä kuuluuko Kumho näihin halpiskumeihin, mutta talven aikana kun auto oli seisonnassa niin kumho ku31 235/35-19 renkaisiin painui ihan selvä "litteä" kohta. Joka ei ainakaan vielä ole mihinkään hävinnyt ja tuskin häviääkään, tasapainotuksesta ei ollut apua ja tasapainotuskoneessa heiton näki selvästi. Takarenkaissa ei tunnu samanlaista pomputusta(nexen 3000 275/35-19).
                    Tallissa jossa auto seisoi oli lattialämmitys, liekö tällä ollut vaikutusta asiaan:think Tietääpähän ensitalvena laittaa jotkut muut kumit alle
                    Siis mitään käyttörenkaita ei saisi säilyttää yli Suomen pitkän talven auton painon alla ja erityisen haitallista se on nykyisille 18"-20" kokoluokan renkaille.
                    Tässä kohtaa renkaan hinnalla tai merkillä ei ole merkitystä sille kuinka helposti muodonmuutosta talvisäilytyksen aikana tapahtuu.
                    Tai sanotaan niin että aivan halvimmat Kiinalaiset "nokirenkaat" tuntuu tätä kestävän parhaiten.
                    Eli AINA jotkin erilliset talvisäilytysrenkaat alle ja kesärenkaat omissa pusseissaan lappeelleen pinoon.

                    Comment

                    • Hemi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 18880
                      • Pirkanmaa

                      Originally posted by Antti O View Post
                      Onko kokemuksia miten hankook ventus v12 evo vai mikäs tää malli nyt olikaan toimii e46 alla? Koossa 225/40/18 + 255/35/18 eli se alkuperäiskoko.

                      Pilot sportit maksavat vajaan 800€, hankookilla pääsis alta 600€ kierros.
                      On.
                      Eli tuo V12 voidaan hyvin laskea jo ns.testivoittaja "premiumrenkaaksi" jolla ne rakenteelliset ominaisuudet ovat jo pitkälle painotettu eri rengastestejä silmälläpitäen.
                      Se tarkoittaa sitten äärimmäisen tarkkaa ohjautuvutta ja nopeaa/terävää reagointia ohjausliikkeisiin jolloin kolikon kääntöpuolelta aina ja täysin välttämättä löytyy suurempi uraherkkyys.
                      V12:n saa kuitenkin vielä 225/255-18" kokoluokassa toimimaan e46:ssa 18" kokoluokalle OIKEIN säädetyillä alustakulmilla joko täysin tai ainakin lähes tunteettomasti uriin, myös elinkaaren loppupuolella.
                      Oikeasti et siinä misukassa saa 200€:llä mitään enempää, paitsi vielä uraherkemmän ajokäytöksen ensi kesänä, joten siinä mielessä valinta pitäisi olla selvä.
                      Muuten teknisiltä ominaisuuksiltaan ja äänen suhteen nämä ovat varsin lähellä toisiaan.
                      Hankook:in evo S1 olisi sitten kumpaakin verrattuna joka suhteessa askelta ylempänä.

                      Comment

                      • Havis
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2004
                        • 1838
                        • Kotona/Poissa

                        Kokemuksia 235/45 17 Hankook Evo S1 K107 renkaista E39 523i:ssä n. 2,5v ja 25000km.

                        Kului tasaisesti (renkaita kierrätetty vuosittain), ominaisuudet pysyi enempi vähempi samanlaisina koko ajan. Ei vetely tai tasapaino tms tärinäongelmia koko aikana.

                        Saman kokoiset vanhemmat Ventus K102:t kesti enemmän kilometrejä, mutta niillä oli taipumusta kulua hiukan "hampaille", olisko syynä viuhkamainen kuviointi.

                        Muuten hieno rengas, kilometrejä olisin halunnut saada irti hiukka enempi.

                        Nykysin alla Maxxis MA-Z4S Victra, sama koko. Ihan ok tuntuinen rengas, mutta painaa kuin synti. Saa nähdä kuinka kestää ja toimii.
                        Last edited by Havis; 14-04-2011, 17:14.
                        "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

                        E60 523iA -08

                        Comment

                        • JTP
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2008
                          • 506
                          • Hpj

                          Originally posted by Antti O View Post
                          Onko kokemuksia miten hankook ventus v12 evo vai mikäs tää malli nyt olikaan toimii e46 alla? Koossa 225/40/18 + 255/35/18 eli se alkuperäiskoko.

                          Pilot sportit maksavat vajaan 800€, hankookilla pääsis alta 600€ kierros.
                          Vaihdoin viime viikonloppuna alle juuri kyseisen kokoiset uudet Hankookin Evo v12 -renkaat, ja täytyy todeta että on valtava ero aikaisempiin Bridgestonen Potenziin.
                          Bridgestonet vetelivät urissa ihan järkyttävästi ja rengasmelu oli pahempi kuin Nokian nastarenkaissa, mutta noilla Hankookeilla auto kulkee suoraan ja vetelemättä kuin juna kiskoilla! Eikä pyöränkulmille ole tässä välissä ole tehty mitään...
                          Joten voin kyllä varauksetta suositella kyseisiä renkaita!
                          e90 330i lci -09
                          Opel Manta Gsi,yhteistä matkaa jo vuodesta -83
                          Ex: e46 330d Touring M-Sport II -04

                          Comment

                          • Micce///M
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2008
                            • 3552
                            • Hämeenlinna

                            Originally posted by Messier View Post
                            Tätä väittelyä lukiessa jää sellainen kuva että Micce///M:llä ei taida olla
                            kokemusta NS2 vs. "premiun huippu rengas" uraisilla sivuteillä, 18"-20"
                            kokoluokassa.

                            Nämä törky uraiset mutkatiet vaatii renkaalta jokseenkin eri ominaisuuksia
                            kuin taajaman mukulakivet taikka pöytälauta sileät motarit, varsinkin kun vanne vaihtuu 16"-17" kokoisesta 18"-20" kokoluokkaan.

                            Sitten kun siihen vielä lisätään perseellään olevat pyörän kulmat niin awot.
                            Ei ole kokemusta 19 tai 20" kokoluokassa. Mutta alemmista kyllä.

                            Olet oikeassa, vaatii paljon enemmän renkaalta uraiset ja kuoppaiset mutkatiet. Nimittäin pitoa ja ajo-ominaisuuksia, mitä nangkang ei tarjoa. Rengas kun nimittäin menettää paljon helpommin pitonsa kuoppaisella ja uraisella tiellä, kun tasaisella. Michelin pilot sportilla auto kulkee sinne mihin sitä ohjataan, mutta ei mahdollista esimerkiksi meikkausta ajon aikana. Sillä toinen käsi on hyvä pitää ratissa kiinni. Mutta ei sitä todellakaan tarvitse voimalla vastaohjata urissa.

                            Paljon on tullut suomen moottoriteitä suhattua, mutta pöytäsileään en ole kyllä vielä törmännyt? Poislukien juuri kunnostetut pätkät, mitkä on luultavasti parin vuoden sisällä taas aloituspisteessä. Eli uraiset ja kuoppaiset.

                            Comment

                            • Micce///M
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2008
                              • 3552
                              • Hämeenlinna

                              Originally posted by Hemi View Post
                              Kesärenkaiden välillä suorituskykyeroja parhaimmillaankin on vain joitain joitain prosentteja, reilu kymmenisen maksimissaan.

                              Yleensä mielikuvissa se misukka on "paras", niin kuin se meidän isäkin aikoinaan hiekkalaatikolla....


                              Vai että muutamia prosentteja, älä viitsi.

                              Jo minun edellämainittu esimerkki. Nangkangilla pääsi 85kmh mutkaan, misukalla +100kmh. Ero on jo 15%, eikö? Ero olisi luultavasti kasvanut vielä reilusti, kun molemmat renkaat olisi ajanut oikeesti kuumaksi.

                              Entäs esimerkkini mukulakivistä, nangkangilla jopa vahingossa sivuluisua kun taas misukalla ei edes vaikka kuinka yritti? Onko tässäkin mielestäsi kyse muutamista prosenteista?


                              Mutta mitäpä tästä nyt turhaan väittelemään, sinulla on aina valmiina absoluuttisia totuuksia joka asiaan. Vaikka monesti ilman mitään pohjaa. Ehkä yhtä typerää väitellä näköjään moisesta, kun lopputulos on sama kun koiralle yrittäisi selittää kuinka sarana toimii.

                              Jos sovitaan, että palataan vaikka asiaan samoissa merkeissä sitten kun sporttiautojen ensiasennusrenkaina on nangkangia, voidaan sitten alkaa yhdessä pähkäilemään että missä michelinillä jne. merkeillä meni mönkään.
                              Last edited by Micce///M; 14-04-2011, 20:17.

                              Comment

                              • TKGL
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2009
                                • 260
                                • Tampere

                                Aivan käsittämättömiä argumentteja kitkamieheltä

                                Kun ostin auton, joka nurkassa oli eri halpisrengas. Kleberiä ynnä muuta mitä lie. Ihan hyvä oli ajaa yks kesä.

                                Viime kesän ajoin misukan PS3:silla, kun suht edullisesti sain. Ei vedellyt urissa yhtään ja muutenkin mukavat ja hiljaiset. Pitoa riitti. Mitään merkittävää eroa tuohon yllä mainitsemaani sekametelisoppaan en kyllä huomannut. Pieni Placebo efekti kyllä oli.

                                Isona miinuksena Misukoille on järkyttävä renkaiden kuluminen. Tän kesän taitaa mennä vielä kunhan vaihtaa takarenkaat eteen. Seuraavaksi menee varmasti kauemmin kestävät halpikset alle. Todennäköisesti Nankangit.

                                Renkaan koko on vakio 235/45 17" ja renkaat on suunnattu ohjearvojen sisään.

                                Ja jos tämä mukavuus ja ajo-ominaisuudet ovat ainoastaan siitä kiinni, että en ole siirtynyt vanteissa 17"+ kokoihin, niin en voi kuin nauraa niille jotka ovat.
                                Last edited by TKGL; 14-04-2011, 20:49. Reason: Typoja taas

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎