Kuluneet renkaat on lähes aina huonot ajaa. Hankook S1 Evo toimi ainakin omassa E46:ssa hienosti viime kesänä. Rengaskoot oli 225/35R19 ja 255/30R19.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
GT-Radialit, Nankangit ja muut halpiskumit
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
All good things come to those who wait.
Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group
Sound Factory Bar & Nightclub
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
-
-
Originally posted by Peltsii View PostMichelin energy saver tai nokian hakka h.Harraste: TYE e28 518i 11/84 Alpinweiß 146, e28 520i 10/84 Platanengruen, e85 Z4 3.0si Nachtblau metallic
Käyttis: e61 530xd 11/07, Volvo V70 1,6d -11
Comment
-
-
Mitäs mieltä porukka on Maxxis renkaasta? verrattuna siis vaikka nankangiin. Lähinnä melu ja märkäpito kiinnostaa.
Pitäis vielä 2 kpl tilata renkaita koossa 255/40 19" Ja nyt tässä pähkäilen nankangin, federalin ja maxxiksen välillä. Ainoa josta on omaa kokemusta useammankin sarjan osalta on nankang.F01 740d xdrive M-sport LCI & e60 530i
Tilattu i4 M50
Exät:
e46 320i, G20 330e Msport, F30 320d xdrive LCI, e46 M3 cabrio, e92 M3, F30 320d, e92 335i-07, e90 325i-06, e32 750i -89,X5 4.4 M-sport -01,e38 740i M-sport -01, e36 325i caprio-94, e39 523i -98, e38 740ia -99, e34 535i M-tech, e38 740ia -95, e36 328i caprio -96, e30 320i 2d-84, e30 320ia 4d-84
Comment
-
-
Originally posted by Madfexx View PostKun keskustelusäikeen nimi on "GT-Radialit, Nankangit ja muut halpiskumit", niin eiköhän myös kysymys koskenut kyseiseen ryhmään kuuluvia vaihtoehtoja. Michelin on käsittääkseni kaikkea muuta kuin halpiskumikiitos siitä.
Hinnalla ei tässä tapauksessa ollut merkitystä niinkään.-e30 325tic track
Comment
-
-
Originally posted by --nismo200sx-- View PostSiis ajattelin kysyä tästä topicista kun keskustelu niin hyvin etenee,että vastausta saa noppeesti.kiitos siitä.
Hinnalla ei tässä tapauksessa ollut merkitystä niinkään.Harraste: TYE e28 518i 11/84 Alpinweiß 146, e28 520i 10/84 Platanengruen, e85 Z4 3.0si Nachtblau metallic
Käyttis: e61 530xd 11/07, Volvo V70 1,6d -11
Comment
-
-
Otetaan nyt esimerkiksi kokoluokka 195/65 15 toomaa, nangkang hinta 221.4€ rengas-online hinnaston mukaan. Tähän päälle 80-100€ asennus- ja tasapainotus liikkeessä. Kokonaiskustannukset 303€-323€+Viikon odottelu renkaiden kanssa.
Jos otetaan vaihtoehtona Michelin energy saver, sama kokoluokka. Hinta asennuskustannuksineen 340-360€ sarjalta, ja ei tarvitse ajaa kun liikkeeseen ja pyytää moinen sarja. Kaupan päälle kahvit+15min odottelu (viikon sijaan), oikeesti laadukas ja hyvä rengas.
Toki, eihän näitä voi verrata enään isommissa kokoluokissa. Mutta näiden kahden sarjan välillä en miettisi hetkeäkään.
Eikä ole viestilläni tarkoitus mollata esim. nangkangia, mutta onhan se halpa rengas. Halvalla ei saa hyvää, vaan kasan paskaa. Tosin tämä kasa paskaa on vetelemätön, eli siis vähän kun jäykempi kakka. Ja itsekkin ajan tällä hetkellä nangkangeilla, koska michelin maksaa.Last edited by Micce///M; 04-04-2011, 18:50.
Comment
-
-
Originally posted by Micce///M View PostOtetaan nyt esimerkiksi kokoluokka 195/65 15 toomaa, nangkang hinta 221.4€ rengas-online hinnaston mukaan. Tähän päälle 80-100€ asennus- ja tasapainotus liikkeessä. Kokonaiskustannukset 303€-323€+Viikon odottelu renkaiden kanssa.
Jos otetaan vaihtoehtona Michelin energy saver, sama kokoluokka. Hinta asennuskustannuksineen 340-360€ sarjalta, ja ei tarvitse ajaa kun liikkeeseen ja pyytää moinen sarja. Kaupan päälle kahvit+15min odottelu (viikon sijaan), oikeesti laadukas ja hyvä rengas.
Toki, eihän näitä voi verrata enään isommissa kokoluokissa. Mutta näiden kahden sarjan välillä en miettisi hetkeäkään.
Eikä ole viestilläni tarkoitus mollata esim. nangkangia, mutta onhan se halpa rengas. Halvalla ei saa hyvää, vaan kasan paskaa. Tosin tämä kasa paskaa on vetelemätön, eli siis vähän kun jäykempi kakka. Ja itsekkin ajan tällä hetkellä nangkangeilla, koska michelin maksaa.
Mutta onko se nyt sitten joltakin pois jos kaikki ei halua ostaa niitä merkkirenkaita?Last edited by Antsah; 04-04-2011, 20:27.
Comment
-
-
Originally posted by Antsah View PostOnko se nyt sitten joltakin pois jos kaikki ei halua ostaa niitä merkkirenkaita?Kunhan on mustat ja pyöreät.
Nankangista ja Falkenista itellä kokemuksia 255/40 ja 245/35 koossa. Perstuntumalta Falken taitaa olla ainakin vähän parempipitoinen märällä.
Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
--
Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95
Comment
-
-
Originally posted by Antsah View PostEn tiedä missä renkaasi asennutat, mutta tuo asennustyön hinta on posketon.
Mutta onko se nyt sitten joltakin pois jos kaikki ei halua ostaa niitä merkkirenkaita?
Ei ole mielestäni keneltäkään pois, jos ostaakin kiinalaisen renkaan. Mutta pointti oli se, että ”halpiskumi” ei ole aina ”halpiskumi”. Niinkuin yritin antaa esimerkkiä.
Jos hinta on pääasia, niin miksette hae kaatopaikalta renkaita? On ainakin hinta/laatusuhde kohdallaan. Onko se silloinkin halpiskumi, kun ostohinta on halpa?
Comment
-
-
Originally posted by Micce///M View PostAinakin hämeessä 80€ on ihan normaali työn hinta, en tiedä mitä siellä pohjoisemmassa sitten maksaa alan liikkeessä.
http://vianor.fi/ haku ei löydä yhtäkään rengasta 265/40R17 koossa?!?Last edited by Petri.Kekkonen; 04-04-2011, 20:54.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Originally posted by Petri.Kekkonen View PostItse maksoin 50€ kun laittoivat 17" renkaat irtovanteille. Huolellista työtä ja hyvä palvelu. Juttelin vielä kassalla hinnoista kun tuli puheeksi että netistä tilasin. Eivät myyneet Hankookia tuossa liikkeessä ja kuulosti siltä että ei heiltä 500e hintaan tuollaista 235/45R17 & 265/40R17 settiä saa. Noi Hankookit on kuitenkin pärjänneet testeissäkin hyvin, joten luotan niihin enemmän kuin moniin muihin mitä tuosta "lähikaupasta" ois ehkä saanut paljon kovempaan hintaan.
Itse en hae halvinta hintaa vaan parasta hinta/laatua ja se on noissa korealaisissa renkaissa ollut aika kohdallaan. Kiinalaisista ei minulla kokemuksia(paitsi ruoasta)
Comment
-
-
Originally posted by Micce///M View PostOtetaan nyt esimerkiksi kokoluokka 195/65 15 toomaa, nangkang hinta 221.4€ rengas-online hinnaston mukaan. Tähän päälle 80-100€ asennus- ja tasapainotus liikkeessä. Kokonaiskustannukset 303€-323€+Viikon odottelu renkaiden kanssa.
Jos otetaan vaihtoehtona Michelin energy saver, sama kokoluokka. Hinta asennuskustannuksineen 340-360€ sarjalta, ja ei tarvitse ajaa kun liikkeeseen ja pyytää moinen sarja. Kaupan päälle kahvit+15min odottelu (viikon sijaan), oikeesti laadukas ja hyvä rengas.
Toki, eihän näitä voi verrata enään isommissa kokoluokissa. Mutta näiden kahden sarjan välillä en miettisi hetkeäkään.
Eikä ole viestilläni tarkoitus mollata esim. nangkangia, mutta onhan se halpa rengas. Halvalla ei saa hyvää, vaan kasan paskaa. Tosin tämä kasa paskaa on vetelemätön, eli siis vähän kun jäykempi kakka. Ja itsekkin ajan tällä hetkellä nangkangeilla, koska michelin maksaa.
On toki päivän selvää että näissä 15" vannekoon kokoluokissa jopa kannattaa suosia eurooppalaista ns."premiumrengasta" jos verrokkina on ne halvimmat Kiinalaiset.
Hintaero ei ole merkittävä (100-150€), mutta rungoiltaan nämä "premiumrenkaat" on näissä "pikkupyörissä" niin paljon jäykempiä ja loogisemman ajokäytöksen omaavia, että tässä kohtaa kannattaa hieman satsata lisää ja ottaa vaikka sitten se Korealainen.
Jos sitten lähdetään puhumaan yli 17" kokoluokista ja varsinkin 18"-20" kokoluokista, ei yksikään eurooppalainen valmistaja tarjoa käytännön tasolla niin paljoa enempää (poislukien ihan halvimmat kiinalaiset), että hintaeroa olisi mielekästä maksaa.
Näin varsinkin kun mm.Hankook on viimeisen vuoden/parin aikana osittanut lähes lyömätöntä testivoittajakuntoa 18"-20" kokoluokissa, ilman Suomen olosuhteissa ikävää vetelytaipumusta.
Muut Korealaiset kuten Kumho ja Nexen/Roadstone eivät tästäkään jää kauaksi.
Myös minun mielestäni on Nankang NS2 ollut yli 17" kokoluokissa kuitenkin aina hintansa väärtti, vaikka ei tietenkään ole missään suhteessa vastaavien Korealaisten väärrti. Kuitenkin mielummin minä pyyhkäisen Suomen uraisessa kesässä teitä 15-20tkm 19" Nankang:lla kuin 19" Contilla, vaikka kummatkin saisin ilmaiseksi.
Minulla kun kaikki kilometrit eivät tule Tre/Hki välisellä moottoritiellä, niin hermo kestää contia optimikulmillakin rapiat päivän/pari, oli kuinka tahansa x3 NS2:n hintainen.
Voiko NS2:sta siis sanoa läjäksi paskaa? Verrattuna mihin?
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostMutta kuitenkin tuo "kasa paskaa" EI ole se oikea näkökulma näihin hieman halvempiin renkaisiin, paitsi tietenkin mielukuvatasolla.
Jos sitten lähdetään puhumaan yli 17" kokoluokista ja varsinkin 18"-20" kokoluokista, ei yksikään eurooppalainen valmistaja tarjoa käytännön tasolla niin paljoa enempää (poislukien ihan halvimmat kiinalaiset), että hintaeroa olisi mielekästä maksaa.
Myös minun mielestäni on Nankang NS2 ollut yli 17" kokoluokissa kuitenkin aina hintansa väärtti, vaikka ei tietenkään ole missään suhteessa vastaavien Korealaisten väärrti. Kuitenkin mielummin minä pyyhkäisen Suomen uraisessa kesässä teitä 15-20tkm 19" Nankang:lla kuin 19" Contilla, vaikka kummatkin saisin ilmaiseksi.
Minulla kun kaikki kilometrit eivät tule Tre/Hki välisellä moottoritiellä, niin hermo kestää contia optimikulmillakin rapiat päivän/pari, oli kuinka tahansa x3 NS2:n hintainen.
Voiko NS2:sta siis sanoa läjäksi paskaa? Verrattuna mihin?
En väitä, että tuplahinnalla vrt. nangkang vs. michelin saa tuplasti lisää ominaisuuksia. Mutta ero hinnassa tulee varmasti näiden kahden välillä ilmi, kunhan käy samalla autolla kokeilemassa. Nangkangin hyvät puolet = hiljaisempi kun moni muu, vetelemätön, kulutuskestävä, Hinta. Siinä ne sitten olikin.
Michelin= Ajo-ominaisuudet, hiljainen, märkäpito, jarrutuspito, laatu. Toki tuoden mukanaan huonoja ominaisuuksia mm. kulutuskestävyys, uraherkkyys jne.
Ja olet oikeassa, nangkang on hintansa väärit normaaliin ajoon. Sitä en kiellä, siksi niillä ajankin.
Välillä ihmetyttää miksi moni ajaa oikeasti kalliilla bemarilla, jos vaihtoehtona yli puolet halvempi vaikka volkkari. Mikä on oikeasti ihan laadukas ja hintansa väärti, mutta valitsee silti ne halvimmat renkaat hyvien sijasta?
Comment
-
-
Originally posted by Micce///M View PostVälillä ihmetyttää miksi moni ajaa oikeasti kalliilla bemarilla, jos vaihtoehtona yli puolet halvempi vaikka volkkari. Mikä on oikeasti ihan laadukas ja hintansa väärti, mutta valitsee silti ne halvimmat renkaat hyvien sijasta?
Bemarin ne saa ostettua vasta kun se +3-vuotta vanhana käytettynä saa Saksasta tuotua...eikä se silloin ole enään "uusi bemari".
Pointti on myös siinä, että oli rengas kuinka hyvä tahansa, koko "premium" käsitteeltä putoaa pohja pois siinä kohtaa kun nillä jo pelkkä auton tielläpitämiseksi vaaditaan erityistä valppautta ja tarkkaavaisuutta.
Eli vasta kun se "premiurengas" on yhtä tunteeton Suomalaisille urille kuin moni "mielikuvissa ei niin premium", ollaan edes samoissa lähtökuopissa josta vertailua voidaan kuvitella lähtevän edes tekemään.
Jos kerran esim.TM ja TL lehti automaisteissaan tuomitsee nämä 18" eurooppalaiset "premiumrenkaat" jopa hengenvaarallisiksi ajaa suomessa ja samalla unohtaa tämän näkökulman heti kun on kyse rengastestistä, voidaan koko TM näkökulma kyseenalaistaa?
Eli mikä oikeasti on "parempi"?
Jokaisen pitäisi päästä muutamaksi päiväksi kokeilemaan kehä-kolmosen ulkopuolella miltä tuntuu esim.vähän ajettu kulumattomalla alustalla varustettu e60 18" eutooppalaisilla hieman kuluneilla RF premiumrenkailla ja sama auto hieman kuluneilla 18" Kumhon Ku31:lla tai Hankook:in S1 evo:lla.
Siinä kyllä oikeasti ymmärtää mikä on oikeaa "premiumia" Suomen olosuhteissa ja mikä on ihan pelkkää markkinamiesten tuputtamaa mielikuvapremiumia.
Sokkotestissä 100% testaajista valitsisi Korealaisen ja kertoisi sen olevan se oikea "premium" ja se toinen...mikälie Korealainen tai Kiinalainen.
Vain ne ketkä eivät ko.vertailua ole ikinä tehneet, voivat jotain muuta kuvitelmiinsa luottaen väittää.
Siitä päivästä eteenpäin kun TM ottaa pisteytyksessään huomioon Suomen olosuhteissa painoarvoltaan 20-25%:sti vetelyn, aletaan vasta sen jälkeen keskustelemaan asioista niiden oikeilla nimillä.
Siihen asti jyllää näiden "premium" renkaiden markkinoinnin luomat romanttiset illuusiot.
Comment
-
Comment