Announcement

Collapse
No announcement yet.

GT-Radialit, Nankangit ja muut halpiskumit

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Petri.Kekkonen
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2006
    • 7434
    • Oulu

    Originally posted by Murska View Post
    Kysymys kuuluukin onko minulla nyt alla ne ns. vahvistamattomat versiot? mitä merkintöjä renkaan kupeessa on jos vahvistettu versio?
    Näillä on kantavuus 600kg ja kokomerkinnän perässä 90W.
    Luulisin että on, koska tällaista 255/35R18 94W XL versiota kaupataan:
    Last edited by Petri.Kekkonen; 23-08-2007, 11:18.
    E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
    E39 523i M Sport '00, Titansilber

    Comment

    • Murska
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2004
      • 382
      • Savo

      Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
      Luulisin että on, koska tällaista 255/35R18 94W XL versiota kaupataan:
      http://www.tacamo.de/pages/viewartic...1158123-1.html

      Tilausvahvistukselta tarkastin tuon tyypin;
      Nankang NS-2 255/35 ZR18 90W TW (So)
      Olen siis itse ilmeisesti sössinyt tämän keissin...
      e61 530i touring M-sport LCI -08
      Ex:e46 330ia Touring M-sport II -03
      Ex:e46 330i -01 Sedan
      Ex:e36 328i Coupe sport edition -97

      Comment

      • Martti
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2005
        • 787
        • Suomi

        onko kukaan hullu laittanut alle 18" kitkoja koossa 225/40 ja 255/35 tai 265/35 esmes nankangilta (vaikkapa tuo sv-1 winter plus)? entä mites tuo hankookin w300? meneekö tuon nopeusluokan V talvirengas jo turhan liukkaaksi suomen talveen?

        Comment

        • teropa
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2005
          • 3855
          • Oulu

          Muistetaan kuitenkin, että 2dB saatikka 6-7dB on valtava ero havaitussa metelissä. Kun siis n. 3dB nousu äänenpaineessa vastaa suunnilleen äänen intensiteetin tuplaantumista. Ja 10dB lisäys intensiteetin kymmenkertaistumista. Tosin ihmiskorva ei aivan yhtä herkästi havaitse intensiteetin kasvua, mutta kuitenkin.

          Tero
          Last edited by teropa; 28-08-2007, 14:46.
          E60 520dA M-sport
          ---Ex
          E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
          E90 330iA, 325iA, 320dA
          E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
          E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

          PPL(A)

          Comment

          • NHB
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2003
            • 1120

            Ei kahta deibeliä oikein mitenkään voi valtavaksi eroksi sanoa. Sehän on samalla korvan pienin havaitsema ero. Veikkaisin, että jos ei olla saatu tuota suurempia eroja mitattua, niin vika on ennemminkin mittauksissa. Ensimäisenä voisi olettaa, että ovat mitanneet jonkin laajemman kaistan neliöllistä keskiarvoa, jota yksittäinen kapea tajuuspiikki ei hirveästi muuta, vaikka tuon kyseisen taajuuspiikin muutos olisikin suuri.

            Comment

            • Petri.Kekkonen
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2006
              • 7434
              • Oulu

              Originally posted by NHB View Post
              Sehän on samalla korvan pienin havaitsema ero.
              Eikös tosi-hifistit kuule ainakin desibelin erot, jos ei allekin...

              Originally posted by NHB View Post
              Ensimäisenä voisi olettaa, että ovat mitanneet jonkin laajemman kaistan neliöllistä keskiarvoa, jota yksittäinen kapea tajuuspiikki ei hirveästi muuta, vaikka tuon kyseisen taajuuspiikin muutos olisikin suuri.
              Tottakai ovat mitanneet laajemman kaistan melua, eihän tuossa olisi muuten mitään järkeä. A-painotuksen käppyrä näkyy tässä:


              Pitäisikö tuo nyt sitten tulkita niin että matalilla jyrinöillä ei ole näihin rengasmelumittauksiin (ja automelumittauksiin yleisimminkään) mitään vaikutusta, kun tuo käyrä on jo 100Hz kohdalla noin alhaalla (melkein -20dB)?
              Last edited by Petri.Kekkonen; 28-08-2007, 20:03.
              E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
              E39 523i M Sport '00, Titansilber

              Comment

              • teropa
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2005
                • 3855
                • Oulu

                Totta olette oikeassa, vertasin tuota vain muihin logaritmisiin fysikaalisiin suureisiin.

                Korva ilmeisesti havaitsee sen 2dB eron, ja 10dB:n kasvu koetaan äänen kaksinkertaistumisena. Että siinä mielessä 6-7dB nyt varmaan on selkeästi koettava melunkasvu, mutta toi 2dB ei tässä valossa lainkaan.

                Tero
                E60 520dA M-sport
                ---Ex
                E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                E90 330iA, 325iA, 320dA
                E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                PPL(A)

                Comment

                • Clavurion
                  BTCF Member
                  • Feb 2005
                  • 9157
                  • Oulu

                  Kuulon fysiologian kannalta fon(i) kuvastaa paremmin äänen koettua voimakkuutta. Kuulo on herkin puheen ymmärtämisen takia tärkeillä keskitaajuuksilla, muutoin käyrä noudattelee perusperiaatteeltaan logaritmista Beli-asteikkoa. Painotuskäyrillä (A ja C) pyritään paremmin simuloimaan ihmisen kokemaa äänen voimakkuutta / häiritsevyyttä.
                  E39 530dA -02 M-Sport
                  E53 X5 3.0dA -06 Sport
                  * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                  Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                  Comment

                  • jaki
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2003
                    • 2978
                    • Uusimaa

                    Originally posted by NHB View Post
                    Veikkaisin, että jos ei olla saatu tuota suurempia eroja mitattua, niin vika on ennemminkin mittauksissa
                    Tai missä mittaus on tehty. Mitä hiljaisempi ajoalusta (tie) sitä pienemmät erot.
                    BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                    Comment

                    • NHB
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2003
                      • 1120

                      Puhumattakaan autosta. Rengasmelumittauksiin käyttäisin itse vaikka jotain VAG:n tuotetta, merkillä ja mallilla ei tunnu olevan niinkään väliä.

                      Comment

                      • Wille83
                        Bimmer Rookie
                        • Jul 2007
                        • 98
                        • Tampere

                        Jaahas... meikäläinenkin vois kertoa mitä itsellä on.

                        Elikä alla on näin kesällä rengasonlinesta hankitut Nankang NS-2:t koko on 245/40 R18. Ovat yllättävän hiljaiset eivätkä vetele lähes ollenkaan urissa.

                        Tosin joskus aamulla kun lähtee ajamaan tuntuu muutaman kilometrin pientä täristystä eli ihan kuin rengas menettäisi hieman muotoaan tuossa yön aikana auton seistessä...:think

                        Muuten OK renkaat ja eivät olleet kalliit tuon kaliiberin renkaiksi.

                        Comment

                        • Jarde
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2005
                          • 446
                          • Oulu

                          Pistetäänpäs kokemuksia nyt kun takana on parituhatta kilsaa pyörinyt nankangin ns-2:set(245/40 18).

                          *Ei mitään tärinöitä, paitsi kylmänä jos on seisonut esim. yön yli(rauhoittuu parin kilometrin aikana) ja kohtuu painoilla meni alle.
                          *Tuntuvat löysemmiltä kuin edelliset (235/40 18)kumho 712:set
                          *Märkäpito selvästi huonompi kuin kumhoissa

                          Tämän astisten kokemuksien perusteella kumhot olivat paremmat. Kulutuskestävyys voi vielä kallistaa vaakakupin nankangien puolelle!
                          E46 320d sedan vm-02
                          museopeli: Isuzu Bellett 1500 vm-68

                          Comment

                          • Petri.Kekkonen
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2006
                            • 7434
                            • Oulu

                            Originally posted by Jarde View Post
                            Tämän astisten kokemuksien perusteella kumhot olivat paremmat. Kulutuskestävyys voi vielä kallistaa vaakakupin nankangien puolelle!
                            Melussa ei siis ole huomattavaa eroa? Entäs jossain nupukivillä tärinässä? Varmaan vaikea arvioida kumpaakaan jos vain taakse vaihdoit.

                            Itsellä on sellainen perstuntuma että takana ei ole nuo Nankangit juurikaan kuluneet tän kesän aikana. Eli ei tässä ihan heti pääse pitävämpiä hommaamaan jos ei noita myy pois.
                            E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                            E39 523i M Sport '00, Titansilber

                            Comment

                            • Murska
                              Bimmer Fanatic
                              • Apr 2004
                              • 382
                              • Savo

                              Originally posted by Jarde View Post
                              Pistetäänpäs kokemuksia nyt kun takana on parituhatta kilsaa pyörinyt nankangin ns-2:set(245/40 18).

                              *Tuntuvat löysemmiltä kuin edelliset (235/40 18)kumho 712:set
                              Mikä kantavuusluokka renkaissasi on? Omissa takarenkaissa NS-2 255/35/18 W se on 90 (=600kg?), ja rungot tuntuvat todella löysiltä. Auton ajettavuus on totaalisesti pilalla, rengas-onlinen kanssa on neuvottelut käynnissä.
                              Lentävät mäkeen tai palavat katuun
                              e61 530i touring M-sport LCI -08
                              Ex:e46 330ia Touring M-sport II -03
                              Ex:e46 330i -01 Sedan
                              Ex:e36 328i Coupe sport edition -97

                              Comment

                              • Jarde
                                Bimmer Fanatic
                                • Jan 2005
                                • 446
                                • Oulu

                                Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                                Melussa ei siis ole huomattavaa eroa? Entäs jossain nupukivillä tärinässä? Varmaan vaikea arvioida kumpaakaan jos vain taakse vaihdoit.
                                En ole melussa mitään eroa huomannut. Enkä liioin tuossa tärinässäkään. Ei varmaan kovin isoa eroa ole, vois huomata paremmin tosiaan jos olis kaikki renkaat vaihtanut.
                                Pito on kyllä ihan oikeasti huonompi kuin niissä kumhoissa. Tänään onnistuin sammuttamaan auton valoihin "miljoona montussa", siitä ilahtuneena lähdin ripeästi kääntymään pois alta, ja kuinka ollakkaan meinas auto pyörähtää vielä ympäri, kun perä lähti alta luistonestosta huolimatta(ei satanut, mutta tie oli vähän märkä)! Ripeä vastaohjaus pelasti kuitenkin tilanteen, mutta vastaavaa ei kyllä kumhoilla saanut aikaiseksi kuin yrittämällä ja kytkemällä luistonesto pois päältä.

                                Originally posted by Murska View Post
                                Mikä kantavuusluokka renkaissasi on? Omissa takarenkaissa NS-2 255/35/18 W se on 90 (=600kg?), ja rungot tuntuvat todella löysiltä. Auton ajettavuus on totaalisesti pilalla, rengas-onlinen kanssa on neuvottelut käynnissä.
                                Lentävät mäkeen tai palavat katuun
                                Mulla on jokin vahvistettu malli: Nankang NS-2 245/40 R18 97W RF TW.
                                Aika löysiltä nuo kuitenkin tuntuvat kumhoihin verrattuna, mutta onhan nuo aavistuksen korkeammatkin. Ei mulla ajettavuus kuitenkaan ihan pilalle mennyt, mutta näyttää vahvasti siltä ettei nankangeja tarvitse enään ostella.
                                E46 320d sedan vm-02
                                museopeli: Isuzu Bellett 1500 vm-68

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎