Announcement

Collapse
No announcement yet.

GT-Radialit, Nankangit ja muut halpiskumit

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Behex
    Bimmer Rookie
    • Jun 2005
    • 31
    • Espoo

    Originally posted by mekstrm View Post
    On sen verran kova tarjous Nokian NRVi:stä rengasonlinessa että ei tarviis itse miettiä mitä kokeilee. 56€ kappale! Ja on vielä XL eli tukevuuttakin voisi olettaa löytyvän.
    Huomasin saman ja kieltämättä houkuttaa! Ymmärsin vaan, että noin Nankangit olisi urakäytökseltään hyvät ja hiljaisuuskin on plussaa. Juuri noita ominaisuuksia kaipaisin rutkasti lisää nykytilanteeseen. Tosin Nokian taitaa olla melko hiljainen myös, mutta ei kait niin pyöreäolkainen kuin Nankang ja siksi urakäytös tuskin on yhtä hyvä.

    Mutta saatan tosiaan pistää NRVi:t tulemaan, ei ne varmaankaan huonot renkaat ole, jos edeltäjä NRV:n hyviin kokemuksiin e39:n ja e36:n alla voi luottaa. Ja Nokian Z on ainakin hyvä rengas e46:n alla. Vajaa 300e/kierros tuossa kokoluokassa alle laitettuna on jo niin pilkkahinta, että joitain pikkumiinuksia saa ollakin.

    NRVi on kai jo vanha malli, mutta ei kait niin vanha, että toi jotain poistoerää olisi ja "uutena" jo vuosia sitten valmistettu? Tuollaistakin sattuu...

    Comment

    • Petri.Kekkonen
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2006
      • 7434
      • Oulu

      No nyt on tulossa Michelin Pilot Sport Cup -semisliksit taakse, katotaan sitten loppuuko se perän nuljuaminen ja lipsuminen vai ei.

      Ei tule olemaan varmaankaan ihan tasapainoinen setti Nankangin etukumien kanssa, mutta eiköhän ens kesäksi saada eteenkin jotain pitävämpää jos siltä tuntuu.
      Last edited by Petri.Kekkonen; 07-09-2007, 18:35.
      E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
      E39 523i M Sport '00, Titansilber

      Comment

      • Murska
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2004
        • 382
        • Savo

        Originally posted by himonussija View Post
        Minkälaisilla paineilla olet Nankangeja käyttänyt? En pysty mitenkään uskomaan kirjoittamaasi mikäli olet käyttänyt oikeanlaisia rengaspaineita. Tai sitten sulla on jotain totaalisen pielessä joko korvien välissä tai auton alustassa.
        Kokeilin takana useita eri paineita 2.9-3.5bar ja aina sama laulu.
        Aloin myös epäillä itseäni ja autoa. Autossa ei ollut alustassa mitään vikaa, pyöränkulmat, puslat, vakaajat - kaikki ok, ja tuo M-sport alusta ei kovin löysä ole muutenkaan. Ja nämä "ominaisuudet" alkoivat välittömästi kun nämä jätekumet ruuvattiin alle.

        Sitten ajattelin että se on korvienvälissä - laitoin muutaman ystäväni(osa ihan ammattimiehiä) ajamaan autoa - olivat tyrmistyneitä, sanoivat että eivät katsoisi sellaista käytöstä hetkeäkään.

        Auto on siis niin levoton ajettava noilla kiekoilla että ei tulisi pieneen mieleenkään ajaa esim. 140km/h. Ja esim 60km/h vaudissa jos kanttailee silleen puolitiukasti, niin DSC korjailee taka-akselin pyöriä jatkuvasti.

        Jollei renkaissa ole valmistusvirhettä(selvinnee kun valmistaja tarkastaa ne) ne eivät todellakaan ole tieliikennekelpoiset(eikä kyllä ajokelpoiset muuallakaan). Päällepäin renkaissa ei näy mitään virheitä.

        Uskokoon ken tahtoo (Himonussija; saat testin millon vaan) . Vanha fraasi - köyhällä ei ole vara ostaa halpaa - on vahvistunut mielessäni entisestään
        e61 530i touring M-sport LCI -08
        Ex:e46 330ia Touring M-sport II -03
        Ex:e46 330i -01 Sedan
        Ex:e36 328i Coupe sport edition -97

        Comment

        • touring39
          BTCF Member
          • May 2005
          • 3901
          • Kaarina

          Originally posted by exodus View Post
          Primacy HP:n vika oli kulumiskesto tai sen puute siis
          Juu-u. Mulla Primacyt meni tämän kesän aikana 3 milliin. Ajan vuodessa about 40 - 50 tkm. Michelinin X-Ice nastat on 2 vuotta ollut alla ja pintaa on 7 mm, ja joka ikinen nasta on tallella ja ulkonemaakin on vielä reippaasti.

          Täytynee koittaa noita Nokian zetoja, josko ne kestäis paremmin.

          Kesärengaskoko on 235/45-17 ja talvi 225/55-16
          Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

          Ex:
          e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

          Comment

          • Tenox
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2006
            • 1732

            Jos sopii kysyä niin millaiset paineet mielestänne normaaliin katukäyttöön n. 1200kg autossa on sopivat rengastuksella 215/40/17?

            Omassa oli, kun tarkistin, edessä 2,7 ja takana toisessa 2,2 toisessa 2,4. Laitoin kaikkiin 2,7. OK?
            Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

            Comment

            • Hemi
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 18880
              • Pirkanmaa

              Originally posted by Murska View Post
              Nankang NS-II(takarenkaat, 255/35/18 90W), lähtee maanantaina takaisin rengas-onlineen ja siitä valmistajalle reklamoitavaksi. Mulle on aivan sama korvaavatko ne niitä vai eivät, pääasia on etten enää koskaan näe noita kumikiekkoja.

              Olin joutua onnettomuuteen pari kertaa matka-ajossa noiden paskojen takia, auto meinaa ohituksissa lähteä tappisladiin +100 vauhdeissa. DSC valo vilkkuu kun ylittää kaistaviivoja maantiellä. jne jne...
              Renkaat on todella löysät ja muljuvat miten sattuu...edes kitkarenkailla kuivalla asfaltilla ei pääse samoihin fiiliksiin...

              nimim. Ensimmäiset ja viimeiset PingPong-kumet
              Myös TM-lehti voisi olla aidosti kiinnostunut jos tuollaisia tuotteita ihan aikuisten oikeasti on markkinoilla. Itse en kyllä ole törmännyt milloinkaan vastaavaan edes kinkkikumeissa.

              Comment

              • Maza
                BTCF Member
                • Jul 2002
                • 4321
                • Kannus/Kokkola

                Originally posted by Murska View Post
                Nankang NS-II(takarenkaat, 255/35/18 90W), lähtee maanantaina takaisin rengas-onlineen ja siitä valmistajalle reklamoitavaksi. Mulle on aivan sama korvaavatko ne niitä vai eivät, pääasia on etten enää koskaan näe noita kumikiekkoja.

                Olin joutua onnettomuuteen pari kertaa matka-ajossa noiden paskojen takia, auto meinaa ohituksissa lähteä tappisladiin +100 vauhdeissa. DSC valo vilkkuu kun ylittää kaistaviivoja maantiellä. jne jne...
                Renkaat on todella löysät ja muljuvat miten sattuu...edes kitkarenkailla kuivalla asfaltilla ei pääse samoihin fiiliksiin...

                nimim. Ensimmäiset ja viimeiset PingPong-kumet
                Muistahan kertoa sitten miten ajo-omituisuudet muuttuu Nankangien korvaavilla renkailla. Yhtäkkiä tuntuisi kyllä melko ihmeelliseltä, että rengas voisi aiheuttaa tuollaista käytöstä.

                Comment

                • mekstrm
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2003
                  • 836
                  • Vantaa

                  Originally posted by Maza View Post
                  Muistahan kertoa sitten miten ajo-omituisuudet muuttuu Nankangien korvaavilla renkailla. Yhtäkkiä tuntuisi kyllä melko ihmeelliseltä, että rengas voisi aiheuttaa tuollaista käytöstä.
                  Ajotunnelmat voi olla kyllä aika hurjat jos etuakselilla on jotain selkeästi jäykempää.
                  Since 1994 : 520i e28 -83, 316 e30 -85, 316i e30 -89,316 e30 -87, 318i e30 touring -89, 325i e30 cabrio -87, 320i e36 touring -96,325i e30 cabrio -88, 316i e30 bavaria -91, 325i cabrio -87, 318i e36 touring -95, 325i sedan -91, 320i e36 touring -97, e39 525ia touring -01, e46 318i touring -02 , 316ti compact -03 Nyt e61 525i touring, e46 318i cabrio -04

                  Comment

                  • bemu2000
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2003
                    • 17799
                    • Jämsä

                    Originally posted by Maza View Post
                    Muistahan kertoa sitten miten ajo-omituisuudet muuttuu Nankangien korvaavilla renkailla. Yhtäkkiä tuntuisi kyllä melko ihmeelliseltä, että rengas voisi aiheuttaa tuollaista käytöstä.
                    joo, tuntuu kyllä sellaisilta oireilta, että olis takaa jonkun tukivarren pusla paskana. ei matala profiiliset kumit voi tollasta tehdä muuta kun tyhjänä :think
                    TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                    Vanteet edullisesti
                    Nostureita ja rengaskoneita

                    Comment

                    • Stone
                      BTCF Member
                      • Jan 2005
                      • 4074
                      • Helsinki

                      Originally posted by bemu2000 View Post
                      joo, tuntuu kyllä sellaisilta oireilta, että olis takaa jonkun tukivarren pusla paskana. ei matala profiiliset kumit voi tollasta tehdä muuta kun tyhjänä :think
                      Taitaa olla PIENTÄ liioittelua kaverilta..
                      E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
                      VW Pornstarter (työjuhta)
                      Dodge RAM Cummins (venejuhta)
                      Finnmaster T8







                      Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

                      Comment

                      • Murska
                        Bimmer Fanatic
                        • Apr 2004
                        • 382
                        • Savo

                        Originally posted by Stone View Post
                        Taitaa olla PIENTÄ liioittelua kaverilta..
                        Noh, asia nyt vaan sattuu olemaan aikaisemmin mainitun kaltainen...liioittelematta. Etuakselilla on Potenzat, jotka on kyllä melko jäykät.

                        Olen ollut itsekin aika ihmeissäni näiden renkaiden kanssa ja monttu auki ihmetellyt vaarallista ajokäytöstä. Ajo-ominaisuudet muuttuivat välittömästi kun renkaat laitettiin alle...ja kyllä, olen vieraillut rengasliikkeessä ihmettelemässä asiaa, asennukset ja renkaat tarkastettiin. Renkaita kuormitettiin testipenkissä, mahtuivat juuri ja juuri raja-arvojen sisään.

                        Tiistaina tulee uudet kumet. Kirjoittelen tänne kuulumisia kun on vaihdettu, siihen saakka nämä taiwanilaiset ihmerenkaat yhdistettynä 330i touringiin on vaikka koeajettavissa täällä Savonlinnassa.
                        Last edited by Murska; 09-09-2007, 20:34.
                        e61 530i touring M-sport LCI -08
                        Ex:e46 330ia Touring M-sport II -03
                        Ex:e46 330i -01 Sedan
                        Ex:e36 328i Coupe sport edition -97

                        Comment

                        • Stone
                          BTCF Member
                          • Jan 2005
                          • 4074
                          • Helsinki

                          Originally posted by Murska View Post
                          Noh, asia nyt vaan sattuu olemaan aikaisemmin mainitun kaltainen...liioittelematta.
                          Kai se on uskottava sitten..

                          Täytyy kyllä todeta tästä viesti ketjusta, että NS-2:n laatu tuntuu vaihtelevan aivan älyttömästi. Itseäni eniten häiritsevä seikka oli tuo flat spotti, nimittäin toisinaan oli melkoista vapinaa kun pihasta lähti liikkeelle. Mutta normi käyttöön voin edelleen omalta osaltani ko. renkaita suositella toisaalta kun lukee tämän viestiketjun, niin voi olla etten enää kovin kovasti viitsi kehua..:think
                          E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
                          VW Pornstarter (työjuhta)
                          Dodge RAM Cummins (venejuhta)
                          Finnmaster T8







                          Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

                          Comment

                          • Petri.Kekkonen
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2006
                            • 7434
                            • Oulu

                            Originally posted by Stone View Post
                            Itseäni eniten häiritsevä seikka oli tuo flat spotti, nimittäin toisinaan oli melkoista vapinaa kun pihasta lähti liikkeelle. Mutta normi käyttöön voin edelleen omalta osaltani ko. renkaita suositella...
                            Mulla ei ole taas viimeaikoina edes flat spotit juuri täristäneet, liekö sitten ajanut tarpeeksi usein. Mutta tyytyväinenhän minäkin näihin olen edelleen niiden ominaisuuksien suhteen millä näitä täällä on "mainostettukin", eli vetelemättömyys urissa, mukavuus, ja myös meluttomuus.

                            Toisaalta taas tuo suuresti vaihteleva märkäpito ja varsinkin sen totaalinen puute joissain tilanteissa hiukan pelottaa. Kesälomalla tuli kyllä ajeltua märkää motaria parhaimmillaan vajaa 200 km/h vauhteja, enkä koskaan havainnut mitään outoa. Sitten taas kun kotoa lähden niin ekassa liikenneympyrässä voi olla auto poikittain vaikka vauhtia on noin 30 km/h. Pakko siis päästä testaamaan joillain muillakin renkailla onko nuo ympyrät ja muutamat muut paikat täällä tosiaan noin liukkaita vai onko se Nankangien ominaisuus. Muistan kyllä luistelleeni noissa paikoissa myös edellisellä autolla jossa oli Contin PremiumContact:it alla, joten kokonaan Nankangien piikkiin tuo liukkaus ei varmaakaan mene. Silti tuntuu että nyt luistaa paljon reilummin.

                            Kolmas asia on sitten tämä ääritilannekäytös ja ajettavuus pidon rajoilla. Sen suhteenhan kukaan ei ole näitä koskaan täällä edes mainostanut hyviksi ja on ymmärrettävää että pehmeän rungon antama mukavuus kostautuu täällä. Jos ajelisi aina mutkiin järkevän hitaasti niin eihän tässä mitään ongelmaa olisi. Mutta joskus kuitenkin tekee mieli testailla pidon rajoja myös kuivalla asfaltilla.

                            Eli tavalliseen suomalaisten rajoitusten mukaiseen muun liikenteen mukana tapahtuvaan ajeluun Nankangit kyllä tuntuvat soveltuvan erinomaisesti kunhan muistaa ennakoida jyrkät mutka märällä.
                            E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                            E39 523i M Sport '00, Titansilber

                            Comment

                            • van cleef
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2006
                              • 1894
                              • 01830

                              Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                              Toisaalta taas tuo suuresti vaihteleva märkäpito ja varsinkin sen totaalinen puute joissain tilanteissa hiukan pelottaa. Kesälomalla tuli kyllä ajeltua märkää motaria parhaimmillaan vajaa 200 km/h vauhteja, enkä koskaan havainnut mitään outoa. Sitten taas kun kotoa lähden niin ekassa liikenneympyrässä voi olla auto poikittain vaikka vauhtia on noin 30 km/h. Pakko siis päästä testaamaan joillain muillakin renkailla onko nuo ympyrät ja muutamat muut paikat täällä tosiaan noin liukkaita vai onko se Nankangien ominaisuus. Muistan kyllä luistelleeni noissa paikoissa myös edellisellä autolla jossa oli Contin PremiumContact:it alla, joten kokonaan Nankangien piikkiin tuo liukkaus ei varmaakaan mene. Silti tuntuu että nyt luistaa paljon reilummin.
                              Komppaan. Märkäpito suoraan kiihdytettäessä ja ajettaessa on ihan ok, mutta mutka-ajossa ja varsinkin kiihdytettäessä on kyllä surkea. Toisaalta rengas toimii aina hyvin johdonmukaisesti näissä tilanteissa. Eli pito on johdonmukaisesti huono.

                              Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                              Kolmas asia on sitten tämä ääritilannekäytös ja ajettavuus pidon rajoilla. Sen suhteenhan kukaan ei ole näitä koskaan täällä edes mainostanut hyviksi ja on ymmärrettävää että pehmeän rungon antama mukavuus kostautuu täällä. Jos ajelisi aina mutkiin järkevän hitaasti niin eihän tässä mitään ongelmaa olisi. Mutta joskus kuitenkin tekee mieli testailla pidon rajoja myös kuivalla asfaltilla.
                              Ääritilannekäytös on kyllä aivan liian äkkijyrkkää. Rengas toimii kuivalla pidon rajalle asti mainiosti, mutta pidon menetys tapahtuu liian nopeasti. Rengas alkaa sortaa alle.

                              Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                              Eli tavalliseen suomalaisten rajoitusten mukaiseen muun liikenteen mukana tapahtuvaan ajeluun Nankangit kyllä tuntuvat soveltuvan erinomaisesti kunhan muistaa ennakoida jyrkät mutka märällä.
                              Aamen.
                              ...

                              Comment

                              • Tenox
                                Bimmer Enthusiast
                                • Dec 2006
                                • 1732

                                Originally posted by Tenox View Post
                                Jos sopii kysyä niin millaiset paineet mielestänne normaaliin katukäyttöön n. 1200kg autossa on sopivat rengastuksella 215/40/17?

                                Omassa oli, kun tarkistin, edessä 2,7 ja takana toisessa 2,2 toisessa 2,4. Laitoin kaikkiin 2,7. OK?
                                Vai onko siis 2.0 kaikkiin lähempänä oikeaa?
                                Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎