Tuli vaihdettua e39 alle nankangin 225/40-18, vanteena 8,5x18" new M5 replicat. Ei vetele urissa, ääntä saman verran kuin nokian kitkoissa, hyvä ostos.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
GT-Radialit, Nankangit ja muut halpiskumit
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Märkäpito.
Originally posted by herja View PostTuli vaihdettua e39 alle nankangin 225/40-18, vanteena 8,5x18" new M5 replicat. Ei vetele urissa, ääntä saman verran kuin nokian kitkoissa, hyvä ostos.
Miten mahtaa olla märkäpidon laita? (en puhu nyt vesiliirrosta)
Testeissä kiinan kumit ovat olleet katastrofaalisen heikkoja juuri märkäpidossa ilmeisesti kumilaadusta johtuen.Mikä laulaen tulee, se tulee.
BMW E39 M5, vm. 2002
Comment
-
-
Originally posted by jonne View PostMiten mahtaa olla märkäpidon laita? (en puhu nyt vesiliirrosta)
Testeissä kiinan kumit ovat olleet katastrofaalisen heikkoja juuri märkäpidossa ilmeisesti kumilaadusta johtuen.
Itsellä viime kesänä Nokian NRT:t (muistaakseni) ja kulutuspintaa n.3-4mm ja kyllä hirvitti ajaa vesisateella rajoitusten mukaan varsinkin jos urissa oli vähänkään vettä. Useampaan kertaan luistoneston valoa välkytteli.
Edellisessä autossa oli Hankookin k105 eikä tarvinnut miettiä oliko tiellä vettä vai ei ja tuntuma tien pintaan oli koko ajan hyvä.
Comment
-
-
Originally posted by Tume3 View PostTätä itekin miettinyt ja kiinnostaisi lueskella märkäpidon kokemuksia juurikin noista Nankangeista,Nexeneistä, ym halpisrenkaista.
Itsellä viime kesänä Nokian NRT:t (muistaakseni) ja kulutuspintaa n.3-4mm ja kyllä hirvitti ajaa vesisateella rajoitusten mukaan varsinkin jos urissa oli vähänkään vettä. Useampaan kertaan luistoneston valoa välkytteli.
Eli kyllä noilla Nankangeilla pärjää minusta sateellakin, mutta uskoisin että parempaakin märkäpitoa on tarjolla.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Tuommosia ANTYRE merkkisiä renkaita ei voi suositella edes mustalaisille. on kyllä niin paskat renkaat kuin vain voi olla! täryttää ja vemputtaa niin perkeleesti! uusille vanteille kääntelivät niitä vaikka miten mutta ei niitä saanut hyväksi millään.
mutta eivätpä onneksi maksaneetkaan juuri mitään.
(Onneksi savuavat edes hyvin muuhunpa noista ei olekkaan.)Olleita ja menneitä
1XE21 2xE30 4xE46 1xE90 3xE91 1xE60 1xE70 1xE71(RIP)
Tällähetkellä perseenalla mersu odotellessa että BMW osaa tehdä jotain muuta kuin 2010 luvulla
Comment
-
-
Originally posted by Petri.Kekkonen View PostViime kesänä kun oli keväällä ostetut Nankangit alla niin ainoa mainittava märkäpito-ongelma mitä huomasin oli täällä Oulun kaupunkialueella. Jotkut paikat tuntu tosi liukkailta jo pienissä nopeuksissa, toiset taas ei vaikka tahallaan yritti saada luistoa aikaan. Saksassa ajettiin motaria sateessa välillä 150-160 km/h nopeuksia eikä mitään ongelmaa.
Eli kyllä noilla Nankangeilla pärjää minusta sateellakin, mutta uskoisin että parempaakin märkäpitoa on tarjolla.
Alussa auton ostettuani luulin, että renkaani olisivat hyvätkin, suht. hiljaiset eikä vetelyä eikä tahmeutta ohjauksessa.
Suurin vitutuksen aihe onkin sitten myöhemmin totuuden selvittyä juuri tämä epätasainen pito märällä asvaltilla.
Joskus rampilla kiihdyttäessä jopa kolmoselle vaihtaessa perä heilahtaa sivulle eikä pienemmillä vaihteilla voi edes ajatella nilkkasuorana ajoa.
Toisinaan taas erilaisella asvaltilla pitoa näyttää olevan.
Sama epävarmuus on läsnä jarrutuksissa.
Pahinta on siis pidon/pidottomuuden epävarmuus.
Tällaiset:
Mikä laulaen tulee, se tulee.
BMW E39 M5, vm. 2002
Comment
-
-
Originally posted by Tume3 View PostTätä itekin miettinyt ja kiinnostaisi lueskella märkäpidon kokemuksia juurikin noista Nankangeista,Nexeneistä, ym halpisrenkaista.
Itsellä viime kesänä Nokian NRT:t (muistaakseni) ja kulutuspintaa n.3-4mm ja kyllä hirvitti ajaa vesisateella rajoitusten mukaan varsinkin jos urissa oli vähänkään vettä. Useampaan kertaan luistoneston valoa välkytteli.
Edellisessä autossa oli Hankookin k105 eikä tarvinnut miettiä oliko tiellä vettä vai ei ja tuntuma tien pintaan oli koko ajan hyvä.
Comment
-
-
Originally posted by mekstrm View PostItse ehdin seitsemisen vuotta rengasalalla touhuamaan aikanaan ja jos joku merkki täytyy tekniseltä laadulta muiden yläpuolelle nostaa niin kyllä se Michelin on! Niin nätisti ne aina rullas tasapainokoneessa. Takuu käsittelijän ainoat käynnit tuli parin taxi-isännän vuoksi joiden mielestä 30-40 tkm on naurettavan pieni ajosuorite sarjalle. Syy varmasti löytyy näissäkin ratin ja penkin takaa...
En sitten tiedä onko laatu repsahtanut tämän vuosituhannen puolella...
Ja toinen juttu on se että onko se rengas enää pyöreä kun kulutuspinnasta on puolet kulutettu? Michelinin kanssa näin on olettaen että autossa on olleet pyörien kulmat olleet kunnossa.
Nykyisin kyllä varsinkin suuremman koon halparenkaatkin ovat yllättävän hyviä, ehkä vähän enemmän painoja kuitenkin tarvitaan mutta se pyöreys pitää olla ennenkuin saa varmasti tärinättömän auton.-BMW 530d Touring -14 LCI
-Ford Mondeo 2.0 TDCi -19 150hp Titanium Wagon
-Zetor 6245-89
-David Brown 996 -76
-MF 35 -58
-Tunturi Super Sport -85
-Tunturi Super Sport -77
Comment
-
-
Originally posted by jonne View PostMiten mahtaa olla märkäpidon laita? (en puhu nyt vesiliirrosta)
Testeissä kiinan kumit ovat olleet katastrofaalisen heikkoja juuri märkäpidossa ilmeisesti kumilaadusta johtuen.
Comment
-
-
Originally posted by 180578 View PostUusimmassa tuulilasissa oli testi. En nyt muista mikä "kiinankumi" oli kyseessä mutta märkäpito oli melko...no, olematon!
Originally posted by herja View PostNo kai ne nyt perkele suomen sateissa toimii kun ajetaan sallittua nopeutta. Kuka vajakki ajaa kaatosateessa niin paljon kuin vehkeistä irtoaa? Joku lippispää e30:llä?Last edited by Petri.Kekkonen; 21-04-2008, 15:24.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Tuohon "arvaamattomuuteen" kommentoin kyllä että lailla olisi kiellettävä.
Siis sellainen rengas jossa pidon ja luiston raja on sellainen laukaisulaitteeseen verrattava ilmiö. Tuollainen hämää kokeneen ja säikyttää äkkinäisen,eli pahin mahdollinen.
Eli ei mahda tuntua siltä että olisi "balanssissa" vehkeet.
Comment
-
-
Originally posted by jSp View PostTuohon "arvaamattomuuteen" kommentoin kyllä että lailla olisi kiellettävä.
Siis sellainen rengas jossa pidon ja luiston raja on sellainen laukaisulaitteeseen verrattava ilmiö. Tuollainen hämää kokeneen ja säikyttää äkkinäisen,eli pahin mahdollinen.
Eli ei mahda tuntua siltä että olisi "balanssissa" vehkeet.
Comment
-
Comment