Announcement

Collapse
No announcement yet.

GT-Radialit, Nankangit ja muut halpiskumit

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • herja
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 1649

    Tuli vaihdettua e39 alle nankangin 225/40-18, vanteena 8,5x18" new M5 replicat. Ei vetele urissa, ääntä saman verran kuin nokian kitkoissa, hyvä ostos.
    Retard Member

    Comment

    • jonne
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2006
      • 248
      • Rusko

      Märkäpito.

      Originally posted by herja View Post
      Tuli vaihdettua e39 alle nankangin 225/40-18, vanteena 8,5x18" new M5 replicat. Ei vetele urissa, ääntä saman verran kuin nokian kitkoissa, hyvä ostos.

      Miten mahtaa olla märkäpidon laita? (en puhu nyt vesiliirrosta)
      Testeissä kiinan kumit ovat olleet katastrofaalisen heikkoja juuri märkäpidossa ilmeisesti kumilaadusta johtuen.
      Mikä laulaen tulee, se tulee.

      BMW E39 M5, vm. 2002

      Comment

      • Tume3
        Bimmer Rookie
        • Jan 2006
        • 141
        • Iisalmi

        Originally posted by jonne View Post
        Miten mahtaa olla märkäpidon laita? (en puhu nyt vesiliirrosta)
        Testeissä kiinan kumit ovat olleet katastrofaalisen heikkoja juuri märkäpidossa ilmeisesti kumilaadusta johtuen.
        Tätä itekin miettinyt ja kiinnostaisi lueskella märkäpidon kokemuksia juurikin noista Nankangeista,Nexeneistä, ym halpisrenkaista.
        Itsellä viime kesänä Nokian NRT:t (muistaakseni) ja kulutuspintaa n.3-4mm ja kyllä hirvitti ajaa vesisateella rajoitusten mukaan varsinkin jos urissa oli vähänkään vettä. Useampaan kertaan luistoneston valoa välkytteli.
        Edellisessä autossa oli Hankookin k105 eikä tarvinnut miettiä oliko tiellä vettä vai ei ja tuntuma tien pintaan oli koko ajan hyvä.

        Comment

        • Petri.Kekkonen
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2006
          • 7434
          • Oulu

          Originally posted by Tume3 View Post
          Tätä itekin miettinyt ja kiinnostaisi lueskella märkäpidon kokemuksia juurikin noista Nankangeista,Nexeneistä, ym halpisrenkaista.
          Itsellä viime kesänä Nokian NRT:t (muistaakseni) ja kulutuspintaa n.3-4mm ja kyllä hirvitti ajaa vesisateella rajoitusten mukaan varsinkin jos urissa oli vähänkään vettä. Useampaan kertaan luistoneston valoa välkytteli.
          Viime kesänä kun oli keväällä ostetut Nankangit alla niin ainoa mainittava märkäpito-ongelma mitä huomasin oli täällä Oulun kaupunkialueella. Jotkut paikat tuntu tosi liukkailta jo pienissä nopeuksissa, toiset taas ei vaikka tahallaan yritti saada luistoa aikaan. Saksassa ajettiin motaria sateessa välillä 150-160 km/h nopeuksia eikä mitään ongelmaa.

          Eli kyllä noilla Nankangeilla pärjää minusta sateellakin, mutta uskoisin että parempaakin märkäpitoa on tarjolla.
          E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
          E39 523i M Sport '00, Titansilber

          Comment

          • 535SD
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2005
            • 1068
            • Lahti

            Tuommosia ANTYRE merkkisiä renkaita ei voi suositella edes mustalaisille. on kyllä niin paskat renkaat kuin vain voi olla! täryttää ja vemputtaa niin perkeleesti! uusille vanteille kääntelivät niitä vaikka miten mutta ei niitä saanut hyväksi millään.
            mutta eivätpä onneksi maksaneetkaan juuri mitään.

            (Onneksi savuavat edes hyvin muuhunpa noista ei olekkaan.)
            Olleita ja menneitä
            1XE21 2xE30 4xE46 1xE90 3xE91 1xE60 1xE70 1xE71(RIP)

            Tällähetkellä perseenalla mersu odotellessa että BMW osaa tehdä jotain muuta kuin 2010 luvulla

            Comment

            • jonne
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2006
              • 248
              • Rusko

              Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
              Viime kesänä kun oli keväällä ostetut Nankangit alla niin ainoa mainittava märkäpito-ongelma mitä huomasin oli täällä Oulun kaupunkialueella. Jotkut paikat tuntu tosi liukkailta jo pienissä nopeuksissa, toiset taas ei vaikka tahallaan yritti saada luistoa aikaan. Saksassa ajettiin motaria sateessa välillä 150-160 km/h nopeuksia eikä mitään ongelmaa.

              Eli kyllä noilla Nankangeilla pärjää minusta sateellakin, mutta uskoisin että parempaakin märkäpitoa on tarjolla.

              Alussa auton ostettuani luulin, että renkaani olisivat hyvätkin, suht. hiljaiset eikä vetelyä eikä tahmeutta ohjauksessa.
              Suurin vitutuksen aihe onkin sitten myöhemmin totuuden selvittyä juuri tämä epätasainen pito märällä asvaltilla.
              Joskus rampilla kiihdyttäessä jopa kolmoselle vaihtaessa perä heilahtaa sivulle eikä pienemmillä vaihteilla voi edes ajatella nilkkasuorana ajoa.
              Toisinaan taas erilaisella asvaltilla pitoa näyttää olevan.
              Sama epävarmuus on läsnä jarrutuksissa.
              Pahinta on siis pidon/pidottomuuden epävarmuus.

              Tällaiset:
              Mikä laulaen tulee, se tulee.

              BMW E39 M5, vm. 2002

              Comment

              • ZoMbiE
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2003
                • 2583
                • Lohja, Virkkala

                Originally posted by Tume3 View Post
                Tätä itekin miettinyt ja kiinnostaisi lueskella märkäpidon kokemuksia juurikin noista Nankangeista,Nexeneistä, ym halpisrenkaista.
                Itsellä viime kesänä Nokian NRT:t (muistaakseni) ja kulutuspintaa n.3-4mm ja kyllä hirvitti ajaa vesisateella rajoitusten mukaan varsinkin jos urissa oli vähänkään vettä. Useampaan kertaan luistoneston valoa välkytteli.
                Edellisessä autossa oli Hankookin k105 eikä tarvinnut miettiä oliko tiellä vettä vai ei ja tuntuma tien pintaan oli koko ajan hyvä.
                Oma kokemukseni noista Nexenin N3000:sta oli että pitää hyvin jopa märällä, ainakin verrattuna Wanli/Sunny ja Starperformer halpiksiin. Eli normaali pito märällä, verrattuna merkkirenkaisiin.

                Comment

                • juhape
                  Bimmer Fanatic
                  • Apr 2004
                  • 321
                  • Pieksämäki

                  Originally posted by mekstrm View Post
                  Itse ehdin seitsemisen vuotta rengasalalla touhuamaan aikanaan ja jos joku merkki täytyy tekniseltä laadulta muiden yläpuolelle nostaa niin kyllä se Michelin on! Niin nätisti ne aina rullas tasapainokoneessa. Takuu käsittelijän ainoat käynnit tuli parin taxi-isännän vuoksi joiden mielestä 30-40 tkm on naurettavan pieni ajosuorite sarjalle. Syy varmasti löytyy näissäkin ratin ja penkin takaa...
                  En sitten tiedä onko laatu repsahtanut tämän vuosituhannen puolella...
                  Minä olen näitä renkaita laitellut viitisentoista vuotta ja edelleen pitää sanoa jos joku haluaa oikeasti pyöreät renkaat niin ne on Misukat. Kyllä niitä pyöreitä on muillakin valmistajilla mutta ei voi satavarmaksi luvata että näin olisi.

                  Ja toinen juttu on se että onko se rengas enää pyöreä kun kulutuspinnasta on puolet kulutettu? Michelinin kanssa näin on olettaen että autossa on olleet pyörien kulmat olleet kunnossa.

                  Nykyisin kyllä varsinkin suuremman koon halparenkaatkin ovat yllättävän hyviä, ehkä vähän enemmän painoja kuitenkin tarvitaan mutta se pyöreys pitää olla ennenkuin saa varmasti tärinättömän auton.
                  -BMW 530d Touring -14 LCI
                  -Ford Mondeo 2.0 TDCi -19 150hp Titanium Wagon
                  -Zetor 6245-89
                  -David Brown 996 -76
                  -MF 35 -58
                  -Tunturi Super Sport -85
                  -Tunturi Super Sport -77

                  Comment

                  • Hemi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 18880
                    • Pirkanmaa

                    Originally posted by jonne View Post
                    Miten mahtaa olla märkäpidon laita? (en puhu nyt vesiliirrosta)
                    Testeissä kiinan kumit ovat olleet katastrofaalisen heikkoja juuri märkäpidossa ilmeisesti kumilaadusta johtuen.
                    Kerrotko nyt vielä sen testin josta tämä on todennettavissa NS-2:n kohdalla ja josta nähdään ne oikeat senteiksi ja sekunneiksi muutetut konkreettiset erot? Nankang ei ole muuten varsinaisesti "Kiinalainen" tuote.

                    Comment

                    • 180578
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2007
                      • 172

                      Uusimmassa tuulilasissa oli testi. En nyt muista mikä "kiinankumi" oli kyseessä mutta märkäpito oli melko...no, olematon!

                      Comment

                      • herja
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2003
                        • 1649

                        No kai ne nyt perkele suomen sateissa toimii kun ajetaan sallittua nopeutta. Kuka vajakki ajaa kaatosateessa niin paljon kuin vehkeistä irtoaa? Joku lippispää e30:llä?
                        Retard Member

                        Comment

                        • Petri.Kekkonen
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2006
                          • 7434
                          • Oulu

                          Originally posted by 180578 View Post
                          Uusimmassa tuulilasissa oli testi. En nyt muista mikä "kiinankumi" oli kyseessä mutta märkäpito oli melko...no, olematon!
                          GT Radial:ithan siinä oli.

                          Originally posted by herja View Post
                          No kai ne nyt perkele suomen sateissa toimii kun ajetaan sallittua nopeutta. Kuka vajakki ajaa kaatosateessa niin paljon kuin vehkeistä irtoaa? Joku lippispää e30:llä?
                          Ei ne nopeusrajoitukset mutkissa ja liikenneympyröissä turvallisuutta takaa vaikka niitä noudattaisi. Kyllä ainakin minua kiinnostaa märkäpito myös turvallisuusmielessä, ja tätä voi testata helpoiten kokeilemalla kaasulla miten lähellä luistoa milloinkin ollaan, vaikkei olekaan lippistä.
                          Last edited by Petri.Kekkonen; 21-04-2008, 15:24.
                          E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                          E39 523i M Sport '00, Titansilber

                          Comment

                          • jSp
                            Bimmer Rookie
                            • Oct 2006
                            • 116
                            • Kiuruvesi

                            Tuohon "arvaamattomuuteen" kommentoin kyllä että lailla olisi kiellettävä.
                            Siis sellainen rengas jossa pidon ja luiston raja on sellainen laukaisulaitteeseen verrattava ilmiö. Tuollainen hämää kokeneen ja säikyttää äkkinäisen,eli pahin mahdollinen.
                            Eli ei mahda tuntua siltä että olisi "balanssissa" vehkeet.

                            Comment

                            • Hemi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2004
                              • 18880
                              • Pirkanmaa

                              Originally posted by jSp View Post
                              Tuohon "arvaamattomuuteen" kommentoin kyllä että lailla olisi kiellettävä.
                              Siis sellainen rengas jossa pidon ja luiston raja on sellainen laukaisulaitteeseen verrattava ilmiö. Tuollainen hämää kokeneen ja säikyttää äkkinäisen,eli pahin mahdollinen.
                              Eli ei mahda tuntua siltä että olisi "balanssissa" vehkeet.
                              Tuolla perusteella voitaisiin kieltää autojen alta renkaat kokonaan....ainakin jossain kohdin elinkaartaan.

                              Comment

                              • Ajomies
                                Newbiemmer
                                • Apr 2008
                                • 2

                                Tuli tilattua Nankang NS-2 täältä saatujen kokemusten mukaan 205/50-R16 87V CN. Ainoa asia mikä jäi mietityttää on mitä CN tuossa tarkoittaa?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎