Tänään tuli heitettyä pikku sekarengastusta vanteille ja kumhot pyöri täysin tasaisesti, kun taas nokian nry:ssä varmaan 2-3mm pystyheittoa! Rengasliikkeen mies sanoi kans että ei tahdo nokian kesärenkaat olla juuri koskaan täysin pyöreitä... Eipä tule mulle kyllä ikinä uusia nokian kesäpyöriä.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
GT-Radialit, Nankangit ja muut halpiskumit
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Asia, joka ei ole koskaan mahtunut mun kaaliin.
Miksi hankkia usein (käytössä oleviin rahavaroihin nähdenkin) kallis, teknisesti viimeisen päälle mietitty, disainattu ja huolella valmistettu BMW-merkkinen laatuauto ja... ...pilata paketin toimivuus jollain vatun gängbängeilla?
...Samat heebot, joilla kristallit roikkuu kattovalaisimina, seinillä retajaa jos jonkinmoista rembranttia, ranteessa on rolex tjms tosi kallis ajannäyttäjä, nettisurffain maksaa enemmän kuin neljän viikon ameriiikan matka luxushotellissa ja vaimon/tyttöystävän kaulan/ranteitten korujen arvolla rakentais pienen linnan jaksavat väitellä joistain gängbängien paremmuudesta...
Siis haloo.
Comment
-
-
Originally posted by amkitka View PostAsia, joka ei ole koskaan mahtunut mun kaaliin.
Miksi hankkia usein (käytössä oleviin rahavaroihin nähdenkin) kallis, teknisesti viimeisen päälle mietitty, disainattu ja huolella valmistettu BMW-merkkinen laatuauto ja... ...pilata paketin toimivuus jollain vatun gängbängeilla?
No, joka tapauksessa edellisen yhtälön perusolettamus ilmeisesti on kuitenkin se että ainoastaan riittävän statuksen omaava renkaaksi kutsuttutuote on kelvollinen BMW tuotteen alle ja että nämä kaikki muut "pilaa paketin toimivuuden"?
Pari huomiota kuitenkin mitkä eivät yllä kuvattuun yhtälöön sovi....
Eli aika harva tälläkin saitilla ajaa yli 15Ke:n autolla, olkoonkin sen merkki BMW.
Tämä tietenkin ainakin pitäisi kertoa siitä että raha tällekkin seurakunnalle ilmeisesti on rajallista. Tosiasiallisesti tämänkin saitin BMW merkkisten henkilöautojen keskihinta jää alle markkinoiden halvimman KIA:n, joka edelleenkin kertoo siitä että raha TODELLAKIN on rajallista ja tämä näkyy myös muissa autoon sijoitetuissa kulutusvalinnoissa. Pelkkä auton merkki ei takaa rajatonta käyttöpääomaa.
Toisekseen.... olettamus että jokin muu kuin markkinoiden 18"-20":n kallein rengastuote jotenkin pilaa "BMW:n toimivuuden" ontuu niin kauan kun Suomessa ajetaan euroopan urautuneisimmilla pääteillä ja x3 hintaan saa helposti ajokäytöksen joka on täällä hengenvaarallinen.
Eli, pitäisikö Suomen ajo-olosuhteissa jatkuvaa vetelyä/uraherkkyyttä,ääntä ja nopeaa kulumista sietää jotta ei "pilattaisi BMW:n ominaisuuksia"?
Tässä yhtälössähän perusolettamus näyttää olevan se että x3 maksamalla 18"-20" rengastuotteesta, saadaan alle tuote jonka käyttöominaisuudet Suomen tyyppiolosuhteissa ovat täydelliset joka suhteessa?
Olisi toki mukava kuulla mikä tällanen tuote tällä hetkellä oikein on?
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostYhtälön perusongelmahan on kuitenkin tuossa tämänkin saitin nimestä löytyvässä "Tuning" merkityksen takaa. Eli jos=kun ajamme 18"-20" rengastuksin, niin eikö jo se ole helposti tekijä joka ei sovi tähän "BMW-merkkiseen laatuautoon"?
Comment
-
-
itellä ei ainakaan kyl oo merkitystä onko alla jokku 2000€ laaturenkaat vai kiinan linglangit.. en huomaa eroa! joskus oon erehtynyt ostaan kalliita ns. merkkirenkaita kuten continental, misukka, bridgestone, toyo yms. ja sitten näitä perus halppis merkkejä kuten nangkangeja, falkeneita, goodridejä yms. eikä meikän perse tunne kyl mitään eroa näitten välillä..
ainoat renkaat mistä huomaa että ne eroaa joukosta on nämä uusio renkaat eli ekoturbot ja vastaavat, ne ääntää ja täryttää..
eli enemmin ostaa sen koko sarjan kiinarenkaita ku samalla hintaa yhden kpl merkkirenkaita!!!Speed costs, how fast you wanna go?
Comment
-
-
no joo samaa mieltä ku iikka^ ainut vaan ni nyt oon kesän ajanut linglong merkkisillä halpis kumeilla (215/45/17 vajaat 70€ kpl) ni semmosen eron oon huomannu että puskee kohtuu helposti (varsinki vesikelillä) jos ajaa vähnäki normaalia kovempaa mutkaanmut mulla tulee niin paljon matka ajoa että hyvin on linglongit
palvellu
Ex BMW:t: e30 318i 4d "tuninki"
e36 325i coupé R.I.P
e30 316 2d
e36 318is coupé
e36 323i 4d ac schnitzer replica
Käyttis: e39 523i 4d
Originally posted by rizzoParas oli kyllä eräs viikonloppu club 96:ssa 5 tähden bensalenkkari jolla roikku nahkainen BMW-lippis vyöstäEi ollu Fallu...
Sotkamo Connection
|
Comment
-
-
Originally posted by dumppi View Postno joo samaa mieltä ku iikka^ ainut vaan ni nyt oon kesän ajanut linglong merkkisillä halpis kumeilla (215/45/17 vajaat 70€ kpl) ni semmosen eron oon huomannu että puskee kohtuu helposti (varsinki vesikelillä) jos ajaa vähnäki normaalia kovempaa mutkaanmut mulla tulee niin paljon matka ajoa että hyvin on linglongit
palvellu
Eli se että alle on 15"-16":n kokoluokan tilalle heitetty 18"-20" rengastus Nankang:na ja samaan hengenvetoon todetaan että märkäpito heikkeni ja ääni kasvoi?
Näin kuitenkin tapahtuu JOKAISEN merkin kohdalla siirryttäessä suurempiin vannekokoihin mikäli alustakulmat jätetään säätämättä vastaaville renkaille.
Eli käy todella helposti niin että tuollainen 19" 245-leveyksinen rengas 3bar paineilla antaa tiehen kosketuspintaa jopa 50% vähemmän kuin vastaavilla camberkulmilla 195-leveyden 15":nen.
Eli tuo 245/19" kulkee ainoastaan kolmasosallaan sisäkanttia, kun ko.camberkulmilla 195-leveyden pehmeäkylkinen kulkee koko kulutuspinnallaan.
On siis aivan ensiarvoisen tärkeää ottaa camberkulmat pystyyn jos/kun siirrytään 18"-20" rengastuksiin , ennen kuin voidaan antaa yhtään mitään arvioita minkään renkaan todellisesta luonteesta.
Tämä pätee ihan yhtä hyvin niihin x3 hintaisiin ylikokoisiin "merkkirenkaisiin", kuin NS-2:iin.
Vasta tämän jälkeen voidaan antaa vertailutietoa siitä meten jokin toimii suhteessa johonkin toiseen. Eli pitäisi kunkin myös päästä kokeilemaan noita x3 hintaisia ylikokoisia "premiumtuotteita" ja niiden TODELLISUUDESSA antamia suorituskykyeroja verrattuna halvempiin tuotteisiin.
Moniko näiden ylikokoisten "premium" merkkien puolestapuhujat ovat oikeasti ajaneet esim.19" Contilla, misukalla tai Pirellillä kymmeniä tuhansia kilometrejä niiden elinkaaren alusta loppuun ja vaikkapa edes kokeilleet 19" Kumhoa tai sitä NS-2:sta ja tämä kaikki taatusti oikeilla camberkulmilla?
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostOngelmahan vain tässäkin tahtoo olla se, että oikeasti emme näitä arvioita esittäessämme oikeasti tiedä miten jokin muu vastaava kokoinen, mutta x3 kalliimpi tuote vastaavissa tilanteissa käyttäytyisi.
Eli se että alle on 15"-16":n kokoluokan tilalle heitetty 18"-20" rengastus Nankang:na ja samaan hengenvetoon todetaan että märkäpito heikkeni ja ääni kasvoi?
Näin kuitenkin tapahtuu JOKAISEN merkin kohdalla siirryttäessä suurempiin vannekokoihin mikäli alustakulmat jätetään säätämättä vastaaville renkaille.
Eli käy todella helposti niin että tuollainen 19" 245-leveyksinen rengas 3bar paineilla antaa tiehen kosketuspintaa jopa 50% vähemmän kuin vastaavilla camberkulmilla 195-leveyden 15":nen.
Eli tuo 245/19" kulkee ainoastaan kolmasosallaan sisäkanttia, kun ko.camberkulmilla 195-leveyden pehmeäkylkinen kulkee koko kulutuspinnallaan.
On siis aivan ensiarvoisen tärkeää ottaa camberkulmat pystyyn jos/kun siirrytään 18"-20" rengastuksiin , ennen kuin voidaan antaa yhtään mitään arvioita minkään renkaan todellisesta luonteesta.
Tämä pätee ihan yhtä hyvin niihin x3 hintaisiin ylikokoisiin "merkkirenkaisiin", kuin NS-2:iin.
Vasta tämän jälkeen voidaan antaa vertailutietoa siitä meten jokin toimii suhteessa johonkin toiseen. Eli pitäisi kunkin myös päästä kokeilemaan noita x3 hintaisia ylikokoisia "premiumtuotteita" ja niiden TODELLISUUDESSA antamia suorituskykyeroja verrattuna halvempiin tuotteisiin.
Moniko näiden ylikokoisten "premium" merkkien puolestapuhujat ovat oikeasti ajaneet esim.19" Contilla, misukalla tai Pirellillä kymmeniä tuhansia kilometrejä niiden elinkaaren alusta loppuun ja vaikkapa edes kokeilleet 19" Kumhoa tai sitä NS-2:sta ja tämä kaikki taatusti oikeilla camberkulmilla?
Hyvää asiaa... .......................................Last edited by tumppi$; 08-04-2011, 21:45.
Comment
-
-
Nyt on alla pyörinyt pari kuukautta Kumho Ecsta SPT1 (KU31) 235/45/17". Rengasmelu on osoittautunut varsin matalaksi, aivan kuten rengastesteissä luvattiin. Melun sävy on myös miellyttävä. Tämä oli tärkein ostoperuste.
KU31 vaikuttaa varsin mukavuuspainotteiselta, vähänkään reippaammassa ajossa rengas tuntuu vetelältä. Rengaspaineilla asiaan voinee vaikuttaa. Testeissä moitittuja heikkoja vesiliirto-ominaisuuksia en edes tämän kesän sateissa ole merkittävästi havainnut. Nopeusrajoitusten mukaan ajo auttanee.
Kokonaisuutena suosittelen, rengas rullaa herkästi, ajo-ominaisuudet huomaamattomat ja melutaso alhainen.
Comment
-
-
Yleensä jotka eivät huomaa eroa renkaissa ajavat sellaisilla autoilla joissa sillä renkaalla ole mitään merkitystä. Hiton matala,iso ääninen auto jne. Mutta kun jos puhutaan autoista niinkuin E39, E60 jne hiljainen auto niin kyllä huomaa kingkongien ja hyvän renkaan eron hyvinkin nopeaa.
Itse haluan ostaa hyviä renkaita kun autollani ajaa myös koko perhe eli lapsia on kyydissä. Ja ikinä en sitä itselle antas anteeksi jos auton emäntä ajais mehtään liukkaalla paskoilla talvirenkailla tai vesikellillä slikseillä kesäkumeilla.
Iän myötä tärkeysjärjestys muuttuu elämässä ja tapahtuu jopa tällasta että alkaa miettimään mitkä nahkat siellä auton alla pyörii. Nuorena ei tullu paljo aateltua, ihan sama mitkä nahkakaljut oli alla, sitte ostettiin uudet ku ne puhkesE39 M5 -00
Ex E60 530Da M-Sport -04
Ex E39 M5 -00
Ex E39 M5 -00 Individual
Ex E36 3.0 M3 Cabrio -94
Ex E36 3.0 M3 -93
Ex E36 2.5 Cabrio -94
Ex E36 3.2 M3 -97
Ex E36 2.5 Coupe -93
Comment
-
-
Originally posted by 10+ View PostYleensä jotka eivät huomaa eroa renkaissa ajavat sellaisilla autoilla joissa sillä renkaalla ole mitään merkitystä. Hiton matala,iso ääninen auto jne. Mutta kun jos puhutaan autoista niinkuin E39, E60 jne hiljainen auto niin kyllä huomaa kingkongien ja hyvän renkaan eron hyvinkin nopeaa.
Itse haluan ostaa hyviä renkaita kun autollani ajaa myös koko perhe eli lapsia on kyydissä. Ja ikinä en sitä itselle antas anteeksi jos auton emäntä ajais mehtään liukkaalla paskoilla talvirenkailla tai vesikellillä slikseillä kesäkumeilla.
Iän myötä tärkeysjärjestys muuttuu elämässä ja tapahtuu jopa tällasta että alkaa miettimään mitkä nahkat siellä auton alla pyörii. Nuorena ei tullu paljo aateltua, ihan sama mitkä nahkakaljut oli alla, sitte ostettiin uudet ku ne puhkes
Ymmärtääkseni sinä olet laittamassa omaasi talveksi alle ylikokoiset kitkat? Miksi kompromissi mukavuuden suuntaan kuitenkin tässä kohtaa? http://www.btcf.fi/forum/showthread....59#post1326059
Onko se eri asia jos emäntä ohitustilanteessa aamuisessa jääkaljamossa ottaa kunnon sivuluiston päin vastaantulijaa, kunhan on "merkkirengas" vain alla, vai ymmärsinkö jotain edellisestä väärin?Last edited by Hemi; 04-09-2008, 22:47.
Comment
-
-
Itse suosin ainakin mielelläni Pirelliä. 325:nen kun on tontissa ja kulmat tosiaan erittäin vinossa ( eli -> / \ ), niin takana oli kaksi kesää 245/35/16 Pirellit ja kun ne myin, niin ei kulumaa ollut vieläkään kyllä yhtään, vaikka rengas on pyörinyt sisäreunallaan. Edessä menikin sitten parit Kumhot jo kertaalleen sileiksi. Nyt uusillekin 17" vanteille tulee nyt ensi alkuun taas taakse Pirellit ja eteenkin mielellään, jos sattuu löytymään :think
Yhdessä toisessakin autossani oli taannoin setti Kumhoja ja kaikki kulmatkin kohdallaan, niin kuluivat kyllä suhteellisen nopeasti vrt. muihin.
Tuohon käyttö-mäxään kun ostin vannesetin ja renkaatkin piti löytää, niin yhdestä firmasta sain sopuhintaan kuulemma jotkut Kumhon johdannaiset, Delfinit - nimensä mukaisesta tykkäävät ainakin vedestäPiti olla helkkarin laadukkaat, mutta tottahan sen nyt arvasin, että ei noilla kuuhun mennä. No, ei mitään, käyttöautoon käyttökumit ja eikun vanteille. Kuivalla asialliset, jopa hyvät, mutta hieman kun kosteaksi muuttuu tie, niin ei minkäänlaisia pitoja ja varsinkin vesiliirto-mahdollisuus noilla on jo jopa hengenvaarallinen
Minun rengasvaatimukset ovat yleensä ollut vain kulumattomuus, kokojen täsmääväisyys ja se, että laite menee kuin juna kovalla tiellä. Aivan sama, jos nyt jostain pieni melu kuuluu, kun ei esim. tuolla 325:sessa ja Mäxässä muutenkaan mitään kuule.Last edited by Rockford; 05-09-2008, 08:39.-Dodge Charger -73
-Mercedes-Benz GLK
-VW Transporter
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostKerrotko vielä mikä sinun mielestä "premiumrengas" toimisi paremmin ja hiljaisemmin esim.minun e39:ssä jossa tällä hetkellä 19" Kumhon rengastus? Siis nimenomaan 19" kokoluokassa?
Ymmärtääkseni sinä olet laittamassa omaasi talveksi alle ylikokoiset kitkat? Miksi kompromissi mukavuuden suuntaan kuitenkin tässä kohtaa? http://www.btcf.fi/forum/showthread....59#post1326059
Onko se eri asia jos emäntä ohitustilanteessa aamuisessa jääkaljamossa ottaa kunnon sivuluiston päin vastaantulijaa, kunhan on "merkkirengas" vain alla, vai ymmärsinkö jotain edellisestä väärin?E39 M5 -00
Ex E60 530Da M-Sport -04
Ex E39 M5 -00
Ex E39 M5 -00 Individual
Ex E36 3.0 M3 Cabrio -94
Ex E36 3.0 M3 -93
Ex E36 2.5 Cabrio -94
Ex E36 3.2 M3 -97
Ex E36 2.5 Coupe -93
Comment
-
-
Originally posted by 10+ View PostSiis jos kitkana löytyy hakkapeliitan renkaita tuossa koossa taakse niin mun ei tarvi kahta kertaa miettiä otanko sellaiset vai en. Sen parempaa kitkaa minä en ole auton alla nähnyt vaikka rengassarjoja on tässä aikojen saatossa tullut ostettua melko monia useampiin autoihin. Kaks talvea tuli 245/40/18 hakkapeliitan kitkoilla ajeltua ja pito oli helvetin hyvä kelillä kuin kelillä. Autoina toimi E39 M5 ja E60 530Da ja E60 535Da.Ja en ymmärrä mitä tarkoitat ylikokoisilla kitkoilla? E60 vakio koko on 245/40/18. Että jos se leveys tuosta poikkeaa hivenen leveämpään suuntaan niin tuskin radikaaleja muutoksia tulee.
Eli miksi olet hyväksymässä pahimmillaan kymmenien metrien jarrutusmatkojen pidentymisen suhteessa nastarenkaaseen vain mukavuuden tähden?
Kesärenkaissa metrimääräiset erot kuitenkin lähes samoilla ajonopeuksilla ovat enimmilläänkin kolmasosan tämän kitka/nastavalinnan tuottamista jarutusmatkaeroista?
Eli miksi se eukkokulln henki tässä kohtaa ei enään olekkaan prioriteetti kun valitaan kitka vastaan nasta, jos oikeasti haetaan sitä maksimaalisen lyhyttä jarrutusmatkaa? Nykyiset päätiet kuitenkin kehä-kolmosen ulkopuolella ovat varsin monta talvipäivää käytännössä puhdasta jäätä, mikäli ajamisen ajankohtia ei voi valita?
Comment
-
Comment