Hankook K107 S1 EVO:illa tuli tehtyä eilen neitsytmatka acs:ään ja takas ~800km. Ensimmäiset fiilikset oli että ei h*lvetti mikä meteli vrt. tuumaa pienempiin contin nastoihin.. mutta se nyt taitaa olla ihan "normaalia" kun tuollainen vetelä talvirengas vaihdetaan oikeaan renkaaseen. Muutaman satkun jälkeen ei meteli enää mitenkään häirinnyt, eikä se taida mitenkään kova ollakkaan jos muihin saman kokoluokan renkaisiin vertaisi.. asfaltit taitaa muutenkin olla nyt vuoden karheimmassa kunnossa :think
Mutta muuten rengas on kyllä ihan unelma tuon e60 alle!
Ei hae sitten pätkän vertaa uriin, ratista voi päästää milloin tahansa irti ja suunta pysyy just eikä melkein! Ja muutenkin se ohjauksen tarkkuus yms. tuntui niinku olis uudella autolla ajanu!
Sopii tulla epäilijöiden kokeilemaan miten se matala ja leveä rengas pilaa hyvän auton ajo-ominaisuudet..
Mulla on kans jo hommattuna noi samat Hankookit koossa 245/30/20&285/25/20..kiva kuulla että kokemukset tähänasti noinkin hyvät..nyt kun sais vielä vanteet niin sais ruuvata paketin alle
Mercedes Benz Cls 350cdi W218
Opel Insignia 2.0 Cdti
Scania R560 8x4
aika paskat. mustat ja pyöreät on, mutta märkäpito olematon ja rungot niin löysät, että on kuin jenkillä ajelisi. suosittelen sijoittamaan sen satasen tai vähän päälle lisää, että saat jo selvästi paremmat kumit...
aika paskat. mustat ja pyöreät on, mutta märkäpito olematon ja rungot niin löysät, että on kuin jenkillä ajelisi. suosittelen sijoittamaan sen satasen tai vähän päälle lisää, että saat jo selvästi paremmat kumit...
ok. kiitos kommentista. Mielummin laiitan satasen tai vaikka kaksi, jotta voin ajella sateellakin Brittiläinen vanne kauppuri vaan noita tyrkytti. Pitänee tilata pelkät vanteet sieltä ja renkaat muualta.
ok. kiitos kommentista. Mielummin laiitan satasen tai vaikka kaksi, jotta voin ajella sateellakin Brittiläinen vanne kauppuri vaan noita tyrkytti. Pitänee tilata pelkät vanteet sieltä ja renkaat muualta.
jep. noi hankookki ja kumho on hyviä hintaansa nähden mitä täällä on muutkin kehunut...
aika paskat. mustat ja pyöreät on, mutta märkäpito olematon ja rungot niin löysät, että on kuin jenkillä ajelisi. suosittelen sijoittamaan sen satasen tai vähän päälle lisää, että saat jo selvästi paremmat kumit...
Olen myös samaa mieltä näistä Achilles:sta, mutta vain tiettyyn profiililuokkaan asti. Eli tuo "pehmeys" kääntyy näissä selvästi positiiviseksi ominaisuudeksi kun profiilisuhde lähenee 30:ntä.
Itse pidän Achillesta hintaansa nähden erinomaisena kumina esim.matalissa 17" ja 18" kokoluokissa (ei siis 225/45-17" eikä edes 225/40-18", vaan 30-profiilin kumeissa).
Onkos porukalla heittää minkäännäköstä hyvää hinta/laatusuhteeltaan olevaa rengasta? 2kpl tarvis koossa 225/40R18. Rengas-onlinestä kattelin Goodridejä ihan kokeilun vuoksi, ja tuosta äsken luin että ihan renkaalta tuntuis, ettei ulise eikä muutakaan paskaa oo ollut. Onkos vielä kokemuksia Goodrideistä, tai muista edullisista kumeista?
Hankook K107 S1 EVO:illa tuli tehtyä eilen neitsytmatka acs:ään ja takas ~800km. Ensimmäiset fiilikset oli että ei h*lvetti mikä meteli vrt. tuumaa pienempiin contin nastoihin.. mutta se nyt taitaa olla ihan "normaalia" kun tuollainen vetelä talvirengas vaihdetaan oikeaan renkaaseen. Muutaman satkun jälkeen ei meteli enää mitenkään häirinnyt, eikä se taida mitenkään kova ollakkaan jos muihin saman kokoluokan renkaisiin vertaisi.. asfaltit taitaa muutenkin olla nyt vuoden karheimmassa kunnossa :think
Hmmmm, siis tarkoitatko että nuo kesärenkaat ovat äänekkäämmät kuin nastalliset talvirenkaasi? Hämmästelen kyllä jos noin päin olisi. Itsellä tähän asti ollut juuri päin vastainen vaikutus. Verrokkina itsellä 245/-sarja ja merkki talvirenkaat.
Onko nuo Hankookit siis todella noin äänekkäät vai mistä tässä kyse....
Olen nimittäin itsekin ko rengasta ollut ostamassa, mutta nyt en enää tiedä mitä siitä ajatella. Testissä ko rengas on pärjännyt, myös melumittauksissa...
Olen myös samaa mieltä näistä Achilles:sta, mutta vain tiettyyn profiililuokkaan asti. Eli tuo "pehmeys" kääntyy näissä selvästi positiiviseksi ominaisuudeksi kun profiilisuhde lähenee 30:ntä.
Itse pidän Achillesta hintaansa nähden erinomaisena kumina esim.matalissa 17" ja 18" kokoluokissa (ei siis 225/45-17" eikä edes 225/40-18", vaan 30-profiilin kumeissa).
mulla renkaat oli 235/35-19 ja 265/30-19 ja autona E91. ajettavuus meni täysin pilalle. vanteiden myynnin jälkeen vaihdoin alle orkkis 16" runflatit, niin johan taas päivä paistoi tukevuuden osalta. achileen kantapäät toimii hyvin kuivalla kelillä 80km/h nopeuteen asti, mutta sen jälkeen menosta tulee tosi huojuvaa ja ohjausta saa korjailla koko ajan. yli 120km/h nopeuksissa voisi jo sanoa vaaralliseksi. ei toki uria paljon reagoi, mutta sehän näillä löysärunkoisilla on ainut hyvä ominaisuus.
mulla renkaat oli 235/35-19 ja 265/30-19 ja autona E91. ajettavuus meni täysin pilalle. vanteiden myynnin jälkeen vaihdoin alle orkkis 16" runflatit, niin johan taas päivä paistoi tukevuuden osalta. achileen kantapäät toimii hyvin kuivalla kelillä 80km/h nopeuteen asti, mutta sen jälkeen menosta tulee tosi huojuvaa ja ohjausta saa korjailla koko ajan. yli 120km/h nopeuksissa voisi jo sanoa vaaralliseksi. ei toki uria paljon reagoi, mutta sehän näillä löysärunkoisilla on ainut hyvä ominaisuus.
Totesinkin että Achilles on nimenomaan vahvimmillaan matalissa ja "kapoisissa" 17" ja 18" kokoluokissa, ns."civikkipyörissä".
On ihan totta että 265-leveä 19":nen ei varsinkaan suuntavakavuuden suhteen toimi kovin helposti kuin välttävästi ilman alustan optimikulmia.
e91:stä en tiedä kun ei ole ko.yhdistelmästä mitään tietoa/kokemusta, mutta esim.e46:n olen saanut Achillesillä kulkemaan todella hienosti 225/35-19":lla, mikä jo onkin ilmeisesti juuri riittävän matala. Tuota korkeampaa 19":sta en ole edes kokeillut.
Totesinkin että Achilles on nimenomaan vahvimmillaan matalissa ja "kapoisissa" 17" ja 18" kokoluokissa, ns."civikkipyörissä".
On ihan totta että 265-leveä 19":nen ei varsinkaan suuntavakavuuden suhteen toimi kovin helposti kuin välttävästi ilman alustan optimikulmia.
e91:stä en tiedä kun ei ole ko.yhdistelmästä mitään tietoa/kokemusta, mutta esim.e46:n olen saanut Achillesillä kulkemaan todella hienosti 225/35-19":lla, mikä jo onkin ilmeisesti juuri riittävän matala. Tuota korkeampaa 19":sta en ole edes kokeillut.
sinun aiemmista kommenteista huomaa, että pidät juuri näistä vetelistä kumeista mitkä on tunteettomia urille. rengas on suuntavakaa kyllä ja urille lähes tunteeton, mutta käännöksissä (mm. nopeammat ohitukset) meno alkaa olla todella vaarallista, kun tuntuu että ajaisi jäällä. renkaassa on raju viive ohjaustuntumassa löysän rakenteen takia.
sinun aiemmista kommenteista huomaa, että pidät juuri näistä vetelistä kumeista mitkä on tunteettomia urille. rengas on suuntavakaa kyllä ja urille lähes tunteeton, mutta käännöksissä (mm. nopeammat ohitukset) meno alkaa olla todella vaarallista, kun tuntuu että ajaisi jäällä. renkaassa on raju viive ohjaustuntumassa löysän rakenteen takia.
Arvioit väärin....ja yleistit.
En pidä missään tapauksessa vähänkään epäjohdonmuksisesta renkaasta/ autosta/alustasta, vaan juuri päinvastoin ja sitä varten kaikissa omissa autoissani minimi kesärengaskoko on 19" ja talvisin 18".
Toki, vetelyä tai edes uraherkkyyttä ei siedä yhtään, luki renkaan kyljessä ihan mitä tahansa, eli sen suhteen omat toleranssit ovat nollissa.
Syy vain useinkaan ei ole itse renkaassa, vaan mukana aina on myös alustatyyppi, alustan kunto ja akselistojen suuntaukset.
Lähes tuotteelle kuin tuotteelle löytyy hyvät ja ei niin hyvät kombinaatiot.
Kuitenkaan, tuollainen rungoltaan tuuman korkea 225/35-19" Achilles ei minun näkemyksen mukaan edes voi olla perinteisen näkemyksen mukaan "löysä"?
Eli se että tämän profiililuokan tuote antaisi vaarallisen "löysän" ajotuntuman on ainakin meilläpäin totuttu näkemään enemmän alustan ja/tai ohjauskulmien ongelmina, kuin itse renkaan tyyppiominaisuutena.
Voin siis todellakin omasta puolestani luvata että e46:ssa tuo 225/35-19" Achilles ei ole "löysä" missään nopeudessa kun kulmat+alusta on tälle renkaalle kohdallaan....ja tätä korkeammista en alun alkaenkaan puhunut mitään.
Arvioit väärin....ja yleistit.
En pidä missään tapauksessa vähänkään epäjohdonmuksisesta renkaasta/ autosta/alustasta, vaan juuri päinvastoin ja sitä varten kaikissa omissa autoissani minimi kesärengaskoko on 19" ja talvisin 18".
Toki, vetelyä tai edes uraherkkyyttä ei siedä yhtään, luki renkaan kyljessä ihan mitä tahansa, eli sen suhteen omat toleranssit ovat nollissa.
Syy vain useinkaan ei ole itse renkaassa, vaan mukana aina on myös alustatyyppi, alustan kunto ja akselistojen suuntaukset.
Lähes tuotteelle kuin tuotteelle löytyy hyvät ja ei niin hyvät kombinaatiot.
Kuitenkaan, tuollainen rungoltaan tuuman korkea 225/35-19" Achilles ei minun näkemyksen mukaan edes voi olla perinteisen näkemyksen mukaan "löysä"?
Eli se että tämän profiililuokan tuote antaisi vaarallisen "löysän" ajotuntuman on ainakin meilläpäin totuttu näkemään enemmän alustan ja/tai ohjauskulmien ongelmina, kuin itse renkaan tyyppiominaisuutena.
Voin siis todellakin omasta puolestani luvata että e46:ssa tuo 225/35-19" Achilles ei ole "löysä" missään nopeudessa kun kulmat+alusta on tälle renkaalle kohdallaan....ja tätä korkeammista en alun alkaenkaan puhunut mitään.
ai pitääkö alustakin jo valita renkaalle sopivaksi? eli löysälle renkaalle jäykkä alusta? mulla oli alusta kyllä kunnossa ja toisilla renkailla ei samaa löysää tuntumaa enää tullut. käsittääkseni vika oli silloin renkaassa. ihan turha tuossa tapauksessa enää jeesustella jollain 19 tuumaiselle säädetyillä pyöränkumilla sen verran on myös kokemuksia renkaista, että nuo minun kumit oli ainakin vaarallisen löysärunkoiset ja se ei johtunut alustasta.
Moro, auttakaas uunoa.(sori, ei jaksa lukea koko ketjua)
Pari vuotta on tullut huilattua näistä rengas asioista(ja samalla varmaan myös pudonnu kärryiltä) , ja nyt pitäs saaha uuvet kumit e46:een koossa 225/40/18 + 255/35/18.
Mitkä kannattaa ostaa ja mistä? Halvat saa olla, max. 400-450/setti, mutta tietysti pitää olla maailman parhaat, vetelemättömät ja hiljaset.
Rengas onlinessa oli Nankang ns-2:set 361€/setti. Go or no go?
e61 530i touring M-sport LCI -08
Ex:e46 330ia Touring M-sport II -03
Ex:e46 330i -01 Sedan
Ex:e36 328i Coupe sport edition -97
ai pitääkö alustakin jo valita renkaalle sopivaksi? eli löysälle renkaalle jäykkä alusta? mulla oli alusta kyllä kunnossa ja toisilla renkailla ei samaa löysää tuntumaa enää tullut. käsittääkseni vika oli silloin renkaassa. ihan turha tuossa tapauksessa enää jeesustella jollain 19 tuumaiselle säädetyillä pyöränkumilla sen verran on myös kokemuksia renkaista, että nuo minun kumit oli ainakin vaarallisen löysärunkoiset ja se ei johtunut alustasta.
Eri tyyppiset alustamekanismit/geometriat reagoivat eri tyyppisiin renkaisiin erilailla(vrt.esim. neloskopan Golf vst.e36/e46 tai vaikkapa e60).
En missään kohtaa väittänytkään etteikö sinulla näin voisi tuolla koko/profiililuokalla voisi olla, vai?
Allekirjoitan nyt ja jo aiemminkin Achillesin rungon=rakenteen pehmeyden ja sen toki korostuvan heti kun runkoa on hiemankaan enemmän kuin tuuma.
Toisaalta, et sinäkään voi dissata minun kokemuksiani omaasi perustuen, että nuo muutamat minun e46:n alla 225/25-19" olisivat olleet "vaarallisen löysiä", vai?
Comment