Announcement

Collapse
No announcement yet.

GT-Radialit, Nankangit ja muut halpiskumit

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • turbopuusti
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2005
    • 826
    • Helsinki

    Ite tuli tänään käytyä hakemassa Fullrun merkkiset 235/45-17 kummit ja tuntus olevan ihan järjissään. Hieman reilummin vetelyä havaittavissa kun bridgestonen 225/45 kitkoilla, jotka tuntuivat antavan enempi anteeksi alustan osalta. Hieman äänekkäämmät on, mutta ei mitenkään järjetöntä meteliä pidä. Vielä ei oo tosiaan kerenny paljoa karstaamaa, mutta näin ainakin aluksi tuntuis olevan sen reilun 300€ väärti alle pyöräytettynä Pitää käydä varmaan nelipyörämittauksessa ja miettiä sitten lisää josko tuota vetelyä saisi hieman vähemmäksi.
    e60 535d -07 Monacoblau, e46 325ia cab -01, VW Golf 1.9tdi e39 540i -99, e34 540iA -93, e34 525i luxorbeige -89, talvipommi saab 9000cd 2.0t, e36 320i Bmw-Schwarz -91, e34 525i -91 Sterlingsilber metallic, e34 518i -90 Alpinweiß II, e21 315 -83 Diamantschwarz

    Comment

    • ChilileipÄ
      BTCF Member
      • Mar 2007
      • 2014
      • jyväskylä

      Originally posted by Hemi View Post
      Älä edes mieti Matadoreja mikäli Aurorat(=Hankook)saat suunnilleen samaan hintaan.

      no nyt on matadorit kun ei aurooroita saanu ja yks liike tarjos jotain delffiinejä 340€
      näkeehän ton sitte nopeesti että onko nuo nyt minkälaiset.. ainanki ne oli saatu ihan helposti pienillä painoilla painotettuu vaikka vanteet on vm. 91 ja varmasti hieman kierot..

      noi matadorit on tehty slovakiassa tiiä sit onko hyvä vai huono asia
      F11 530D M-Sport ’11
      E39 525iA touring M-Sport '02
      ex. E30 3xx?? karminrot 320i (2,5l) '88 ,E30 2D '89, E30 touring '89

      Comment

      • Hemi
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 18880
        • Pirkanmaa

        Originally posted by ChilileipÄ View Post
        no nyt on matadorit kun ei aurooroita saanu ja yks liike tarjos jotain delffiinejä 340€
        näkeehän ton sitte nopeesti että onko nuo nyt minkälaiset.. ainanki ne oli saatu ihan helposti pienillä painoilla painotettuu vaikka vanteet on vm. 91 ja varmasti hieman kierot..

        noi matadorit on tehty slovakiassa tiiä sit onko hyvä vai huono asia
        Valmistuspaikalla ei ole mitään väliä, mutta sillä on että niissä on tuo vanha contilta jo poistunut contin runko/rakenne, joka ei todellakaan ollut koskaan mikään ajettavuuden riemuvoitto yli 16" kokoluokissa.
        Eli nämä ovat tehty slovakiassa vanhoilla contin koneilla+tekniikalla jossa jo aikoinaan ei oikein yhdistynyt mikään hyvä isommissa vannekokoluokissa.
        Muuten aika tasalaatuiset, mutta kuluu, vetelee ja patti on kyljessä kun ajaa kerran kanttarin yli tai käyttää hiemankaan liian pieniä paineita.
        Aikoinaan paskan synonyymi 17" kokoluokassa ja nyt siis kyljessä lukee vain matador.
        Tosin jotain ne on sieltä runkorakenteesta jättänyt nykyisin pois tai sinne lisännyt, koska ihan niin huonoja nämä ei ole ainakaan uudenkarheina.
        Missään suhteessa ei kuitenkaan Suomen ajo-olosuhteissa lähelläkään Aurora/Hankook:ia.

        Comment

        • Carbonfiber
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2005
          • 5226
          • Hki 43

          Muutaman sadan kilometrin ensikokemukset Falken Ziex ZE-912:sesta koossa 215/40-17 ja 245/35-17. Vertailupohjana Nokian NRV 225/40-18 ja 255/35-18.

          Vaikka ET:t kasvoivat molemmissa päissä noin 20 mm. ja sen uhattiin pilaavan ajo-ominasuudet täysin oli pelko turha. Auto menee noihin Nokialaisiin verrattuna kuin juna ja on melko neutraali urille, kun aikaisempaa setuppia pystyi huoletta kutsumaan uraohjukseksi. Urille täysin tunnotonta ei zetasta varmaan saa, ainakaan ilman takacamberien säätöpaloja, mutta nyt ollaan mielestäni jo hyvän ja tosi hyvän välimaastossa.

          Taakse laitettiin noin 3,5 baria painetta, kun zetan taka-akselilla on aika rankasti negatiivista camberia. Eteen laitettiin noin suurin piirtein 3 baria.

          Kerron sitten lisähuomioita, jahka pääsen satella ja hieman kuluneena testaamaan.
          Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
          Z3 Roadster 2.8 '98
          isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
          ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
          Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
          Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



          - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            Originally posted by Carbonfiber View Post
            Muutaman sadan kilometrin ensikokemukset Falken Ziex ZE-912:sesta koossa 215/40-17 ja 245/35-17. Vertailupohjana Nokian NRV 225/40-18 ja 255/35-18.

            Vaikka ET:t kasvoivat molemmissa päissä noin 20 mm. ja sen uhattiin pilaavan ajo-ominasuudet täysin oli pelko turha. Auto menee noihin Nokialaisiin verrattuna kuin juna ja on melko neutraali urille, kun aikaisempaa setuppia pystyi huoletta kutsumaan uraohjukseksi. Urille täysin tunnotonta ei zetasta varmaan saa, ainakaan ilman takacamberien säätöpaloja, mutta nyt ollaan mielestäni jo hyvän ja tosi hyvän välimaastossa.

            Taakse laitettiin noin 3,5 baria painetta, kun zetan taka-akselilla on aika rankasti negatiivista camberia. Eteen laitettiin noin suurin piirtein 3 baria.

            Kerron sitten lisähuomioita, jahka pääsen satella ja hieman kuluneena testaamaan.
            Zetastakin saa kyllä vielä 18" pyörillä käytännössä täysin urille tunteettoman, mutta kuten totesitkin, erityisesti takapää vaatii hieman töitä ja rengasvalinnan kanssa saa olla tarkkana.
            Tuosta ZE-912:sta minulla ei juuri ole kokemuksia kun aikoinaan tuo Falken katsottiin tuotteeksi jota tälle tontille ei enään milloinkaan tule kuin hetkeksi vaihtoauton alla.
            Tämä ZE-912 voi olla jo täysin erityyppinen tuote kuin 452:nen joka varsinkin hieman ikääntyessä muuttuu joka suhteessa lähes toivottomaksi tapaukseksi uraherkkyyden, ajettavuuden ja äänen suhteen.
            Eli tosiaan heitä nyt tuosta 912:sta kommenttia sitä mukaa kun ne hieman kuluvat?
            Nokialaista sen verran että tuo NRV:hän on yksi näistä paskan synonyymeistä vanhan contin lisäksi, mutta muistutetaan että NRY on taas todella toimiva kumi kunhan vain rungot kestää. Eli näihin se +3.0bar ja varoo kanttareita sekä teräviä asfaltin reunoja, niin ne kyllä menee.
            Last edited by Hemi; 07-05-2010, 01:22.

            Comment

            • ChilileipÄ
              BTCF Member
              • Mar 2007
              • 2014
              • jyväskylä

              Originally posted by Hemi View Post
              Valmistuspaikalla ei ole mitään väliä, mutta sillä on että niissä on tuo vanha contilta jo poistunut contin runko/rakenne, joka ei todellakaan ollut koskaan mikään ajettavuuden riemuvoitto yli 16" kokoluokissa.
              Eli nämä ovat tehty slovakiassa vanhoilla contin koneilla+tekniikalla jossa jo aikoinaan ei oikein yhdistynyt mikään hyvä isommissa vannekokoluokissa.
              Muuten aika tasalaatuiset, mutta kuluu, vetelee ja patti on kyljessä kun ajaa kerran kanttarin yli tai käyttää hiemankaan liian pieniä paineita.
              Aikoinaan paskan synonyymi 17" kokoluokassa ja nyt siis kyljessä lukee vain matador.
              Tosin jotain ne on sieltä runkorakenteesta jättänyt nykyisin pois tai sinne lisännyt, koska ihan niin huonoja nämä ei ole ainakaan uudenkarheina.
              Missään suhteessa ei kuitenkaan Suomen ajo-olosuhteissa lähelläkään Aurora/Hankook:ia.

              tossa nyt muutama kymmenen kilometriä tuli ajettua ja ei ainakaan vedellyt yhtää eikä muutenkaan huonoilta tuntunut
              empä minä nyt mitää huippurenkaita kuvitellutkaan ostavani halparenkaat on halparenkaat persaukisella työttömällä kun ei oo varaa mihinkää huippurenkaisiin joten nuo saavat kelvata
              F11 530D M-Sport ’11
              E39 525iA touring M-Sport '02
              ex. E30 3xx?? karminrot 320i (2,5l) '88 ,E30 2D '89, E30 touring '89

              Comment

              • Hemi
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 18880
                • Pirkanmaa

                Originally posted by ChilileipÄ View Post
                tossa nyt muutama kymmenen kilometriä tuli ajettua ja ei ainakaan vedellyt yhtää eikä muutenkaan huonoilta tuntunut
                empä minä nyt mitää huippurenkaita kuvitellutkaan ostavani halparenkaat on halparenkaat persaukisella työttömällä kun ei oo varaa mihinkää huippurenkaisiin joten nuo saavat kelvata
                Kuten tuossa jo aiemmin totesin, tämä nykyinen conti....(=matador) eroaa vanhasta siinä että uudenkarheina ne toimii ihan ok, mutta elinkaaren lähestyessä puolta, alkaa tuo contin runkorakenne hallita ajotilannetta sen pintaa enemmän ja ne ikävät ominaisuudet alkaa näkymään.
                Jotai "hienoahan" näistä on silti jätetty pois koska käytettynäkään ne eivät ole niin huonot kuin conti aikoinaan. Ainakaan se ei kulu niin ällistyttävän nopeasti kuin silloin kun kyljessä luki conti.
                Tämähän on nimenomaan se essolla elvistelty "huippurengas", mutta vain muutaman vuoden takaa, joten ihan hyvinhän rahasi siihen "huippurenkaaseen" riitti.
                Voihan se toki olla uusimmissa matadoreissakin niin, että koska kyseessä ei ole contin nimellä myytävä tuote mikä pitää voittaa testejä myydäkseen, olisi myös ajettavuuden suuntaan hieman annettu myönnytyksiä.
                Kerro kokemuksesi kun pinta on puolessa.

                Comment

                • markok
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2002
                  • 3018
                  • Kuopio

                  Originally posted by Hemi View Post
                  Kuten tuossa jo aiemmin totesin, tämä nykyinen conti....(=matador) eroaa vanhasta siinä että uudenkarheina ne toimii ihan ok, mutta elinkaaren lähestyessä puolta, alkaa tuo contin runkorakenne hallita ajotilannetta sen pintaa enemmän ja ne ikävät ominaisuudet alkaa näkymään.
                  Jotai "hienoahan" näistä on silti jätetty pois koska käytettynäkään ne eivät ole niin huonot kuin conti aikoinaan. Ainakaan se ei kulu niin ällistyttävän nopeasti kuin silloin kun kyljessä luki conti.
                  Tämähän on nimenomaan se essolla elvistelty "huippurengas", mutta vain muutaman vuoden takaa, joten ihan hyvinhän rahasi siihen "huippurenkaaseen" riitti.
                  Voihan se toki olla uusimmissa matadoreissakin niin, että koska kyseessä ei ole contin nimellä myytävä tuote mikä pitää voittaa testejä myydäkseen, olisi myös ajettavuuden suuntaan hieman annettu myönnytyksiä.
                  Kerro kokemuksesi kun pinta on puolessa.
                  ChilileipÄ, Minkä kokoinen ja mikä malli sinun Matador on?

                  Entä mitkä on ne Matadorin mallit joista Hemillä on kokemusta, MP45 vai MP46?
                  BMW 530iA Touring -05

                  Comment

                  • ChilileipÄ
                    BTCF Member
                    • Mar 2007
                    • 2014
                    • jyväskylä

                    Originally posted by Hemi View Post
                    Kuten tuossa jo aiemmin totesin, tämä nykyinen conti....(=matador) eroaa vanhasta siinä että uudenkarheina ne toimii ihan ok, mutta elinkaaren lähestyessä puolta, alkaa tuo contin runkorakenne hallita ajotilannetta sen pintaa enemmän ja ne ikävät ominaisuudet alkaa näkymään.
                    Jotai "hienoahan" näistä on silti jätetty pois koska käytettynäkään ne eivät ole niin huonot kuin conti aikoinaan. Ainakaan se ei kulu niin ällistyttävän nopeasti kuin silloin kun kyljessä luki conti.
                    Tämähän on nimenomaan se essolla elvistelty "huippurengas", mutta vain muutaman vuoden takaa, joten ihan hyvinhän rahasi siihen "huippurenkaaseen" riitti.
                    Voihan se toki olla uusimmissa matadoreissakin niin, että koska kyseessä ei ole contin nimellä myytävä tuote mikä pitää voittaa testejä myydäkseen, olisi myös ajettavuuden suuntaan hieman annettu myönnytyksiä.
                    Kerro kokemuksesi kun pinta on puolessa.
                    joo täytyy kirjotella kokemuksia sitte kun on kulunu enemmän...
                    oon kyllä tottunu nii paskoilla renkailla (nypityillä nastakumeilla yms.) ajaa että noi voi olla mun mittapuussa ihan ok renkaat
                    ai nii ja viime kesänä oli auton mukana tulleet ekoturbot takarenkaina että kyllä nää nyt ne hakkaa mennentullen

                    Originally posted by markok View Post
                    ChilileipÄ, Minkä kokoinen ja mikä malli sinun Matador on?

                    Entä mitkä on ne Matadorin mallit joista Hemillä on kokemusta, MP45 vai MP46?
                    205/45R16 ja malli on MP42 joku elite2
                    F11 530D M-Sport ’11
                    E39 525iA touring M-Sport '02
                    ex. E30 3xx?? karminrot 320i (2,5l) '88 ,E30 2D '89, E30 touring '89

                    Comment

                    • Hemi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 18880
                      • Pirkanmaa

                      Originally posted by markok View Post
                      Entä mitkä on ne Matadorin mallit joista Hemillä on kokemusta, MP45 vai MP46?
                      Matodorillahan on eri malleja pilvin pimein, mutta nuo MP45 ja 46 ovat näitä Sport segmentin tuotteita, joka molemmat ovat contisport2:n reinkarnaatioita ja mm.näistä kummastakin on jonkin verran kokemusta(kutenmyös esim. MP41;stä).
                      Matadorillahan usea tuote on myös Nokialaisten reinkarnaatio, mutta vain näissä alempien nopeusluokkien tuotteissa.

                      Comment

                      • Ravermeister
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2004
                        • 1508
                        • Melkeen Turkkuses

                        Hemi ja miksei muutkin kenellä on kokemuksia/tietoa:

                        Kokoluokassa 225/45R17 tai 205/50R17, onko Hankookin K107 ja K110 malleissa suuria eroja? Ihan normaaliajoon, ei radalle.

                        Omasta kokemuksesta noin yleisesti "nuolikuviolla" olevat renkaat olisi vähän äänekkäämpiä, pitääkö Hankookeissa paikkansa?
                        Joskus oli omassa autossa alla K105:set ja niihin olin ainakin tyytyväinen.
                        -Turku Connection-
                        HDJ80 4.2TD
                        ex E46 330i Cabriolet, E34 540i Touring, E34 M5, E34 535i, E28 535i, E28 518i

                        Comment

                        • bemu2000
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2003
                          • 17799
                          • Jämsä

                          Originally posted by Ravermeister View Post
                          Hemi ja miksei muutkin kenellä on kokemuksia/tietoa:

                          Kokoluokassa 225/45R17 tai 205/50R17, onko Hankookin K107 ja K110 malleissa suuria eroja? Ihan normaaliajoon, ei radalle.

                          Omasta kokemuksesta noin yleisesti "nuolikuviolla" olevat renkaat olisi vähän äänekkäämpiä, pitääkö Hankookeissa paikkansa?
                          Joskus oli omassa autossa alla K105:set ja niihin olin ainakin tyytyväinen.
                          varmasti aina enemmän tulee ääntä, mitä enemmän on poikittais uria, mutta voisi kuvitella sadekelillä ainakin paremmaksi tuota k110 kumia. tuskin kumiseoksissa on pahemmin eroja.
                          TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                          Vanteet edullisesti
                          Nostureita ja rengaskoneita

                          Comment

                          • sassi
                            Bimmer Fanatic
                            • Apr 2008
                            • 412
                            • Nivala

                            Viime viikolla vaidoin E90:n itselleni, autossa oli alla alkuperäiset runflat renkaat, joilla pirssi haki urat tutkan lailla ja ajomelu oli korviaraastavaa!

                            Heti ensimmäinen toimenpide oli siis renkaiden uusiminen, paikallinen kumipaja suositteli jenkkiläistä Hercules Raptis rengasta, ovat myyneet niitä paljon ja kehuivat mukavaksi ja hiljaiseksi renkaaksi. Tuollaiset tuli laitettua alle, koko 225/45-17.

                            Kyllä muuttui auto ihan täysin! Todella hiljainen ja on täysin tunteeton urille, jotka tuossa työmatkan varrella on pahinta mahdollista sorttia, paikoin yli 5cm syvät. (onneksi tänä kesänä uusivat tuon pätkän, tietyöt on jo käynissä)
                            Renkaat on vielä suosituspaineilla, ei ole tarvinnut lisätä minkään ominaisuuden tai ominaisuuden puutteen vuoksi. Ohjautuvuuskin on hyvällä tasolla, ei niin terävä kuin niillä runflat -kivipyörillä, mutta hyvä tuntuma ja tarkka ohjautuvuus.

                            Kulumiskestävyys on vielä arvoitus, mutta tuolla hinnalla se on oikeastaan aivan sama, 340€ alle asennettuna
                            --
                            Sassi
                            - F10 530d
                            - KTM 690 Enduro
                            Ex. E90 330d, E46 330d

                            Comment

                            • vilperi
                              Newbiemmer
                              • May 2010
                              • 9
                              • Hämeenlinna

                              Nexen

                              Mitä eroa on Nexen n7000 ja n9000 renkaalla?

                              Comment

                              • Save
                                Bimmer Rookie
                                • Sep 2004
                                • 189
                                • Lohja

                                Originally posted by sassi View Post
                                Viime viikolla vaidoin E90:n itselleni, autossa oli alla alkuperäiset runflat renkaat, joilla pirssi haki urat tutkan lailla ja ajomelu oli korviaraastavaa!

                                Heti ensimmäinen toimenpide oli siis renkaiden uusiminen, paikallinen kumipaja suositteli jenkkiläistä Hercules Raptis rengasta, ovat myyneet niitä paljon ja kehuivat mukavaksi ja hiljaiseksi renkaaksi. Tuollaiset tuli laitettua alle, koko 225/45-17.

                                Kyllä muuttui auto ihan täysin! Todella hiljainen ja on täysin tunteeton urille, jotka tuossa työmatkan varrella on pahinta mahdollista sorttia, paikoin yli 5cm syvät. (onneksi tänä kesänä uusivat tuon pätkän, tietyöt on jo käynissä)
                                Renkaat on vielä suosituspaineilla, ei ole tarvinnut lisätä minkään ominaisuuden tai ominaisuuden puutteen vuoksi. Ohjautuvuuskin on hyvällä tasolla, ei niin terävä kuin niillä runflat -kivipyörillä, mutta hyvä tuntuma ja tarkka ohjautuvuus.

                                Kulumiskestävyys on vielä arvoitus, mutta tuolla hinnalla se on oikeastaan aivan sama, 340€ alle asennettuna

                                Kas kun BMW ei ole keksinyt laittaa niitä Herculeksia jo ensiasennuksena!?
                                E39 523i Sedan

                                ex: E36 328i Coupe M-Sport

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎