Ainakin ns-2 koossa 225/45 17" ja 255/40 17", e34:n alla varottaa hyvinkin paljon. Luiston raja on sellanen "pehmee" eli ei lähde yhtäkkiä holtittomasti sivuluisuun. Normaalikäytössä riittävän hyvä märkäpito, mutta ihan eri planeetalta verrattuna laadukkaisiin renkaisiin.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
GT-Radialit, Nankangit ja muut halpiskumit
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by biglimited View PostLaitanpa tähän nyt vielä kerran kysymyksen eri merkkien leveyksistä, sorry kun en jaksa kahlata koko foorumia läpi
245/35 ja 215/40 koot:
Nankang
Hankook
Falken
Mikä on eniten pulla ja mikä ruipelo gummi?
no ei sitä kukaan pysty noin sanomaan. eri merkeillä on vielä eri mallejakin...
Comment
-
-
Puhut vähän mutta asiaa
Selailin tässä ajan kanssa (töissä) ja Nankangit tuntuis olevan sieltä kaposimmasta päästä. En ole insinööri mutta eikös renkaan kova venytys vaikuta väistämättä sen korkeuteenkin..? Esim 205/45 7,5" vanteella korkeempi kuin sama gummi 9" leveellä :think
Deutchland uber alles!
Comment
-
-
Originally posted by biglimited View PostSelailin tässä ajan kanssa (töissä) ja Nankangit tuntuis olevan sieltä kaposimmasta päästä. En ole insinööri mutta eikös renkaan kova venytys vaikuta väistämättä sen korkeuteenkin..? Esim 205/45 7,5" vanteella korkeempi kuin sama gummi 9" leveellä :think
?
Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Originally posted by biglimited View PostPuhut vähän mutta asiaa
Selailin tässä ajan kanssa (töissä) ja Nankangit tuntuis olevan sieltä kaposimmasta päästä. En ole insinööri mutta eikös renkaan kova venytys vaikuta väistämättä sen korkeuteenkin..? Esim 205/45 7,5" vanteella korkeempi kuin sama gummi 9" leveellä :think
ainakin isommissa renkaissa nankangin vannesuoja on niin leveä, että alkaa ottaa kiinni kaareen. olisit vaan laittanu sopivammat vanteet, niin ei tarvis ihmetellä. vähintään kaarihommiin joudut todennäköisesti ainakin, jos et jotain super venytettyä matalaa settiä laita.
Comment
-
-
Originally posted by bemu2000 View Postainakin isommissa renkaissa nankangin vannesuoja on niin leveä, että alkaa ottaa kiinni kaareen. olisit vaan laittanu sopivammat vanteet, niin ei tarvis ihmetellä. vähintään kaarihommiin joudut todennäköisesti ainakin, jos et jotain super venytettyä matalaa settiä laita.Last edited by biglimited; 12-12-2010, 15:06.Deutchland uber alles!
Comment
-
-
Originally posted by biglimited View PostPuhut vähän mutta asiaa
Selailin tässä ajan kanssa (töissä) ja Nankangit tuntuis olevan sieltä kaposimmasta päästä. En ole insinööri mutta eikös renkaan kova venytys vaikuta väistämättä sen korkeuteenkin..? Esim 205/45 7,5" vanteella korkeempi kuin sama gummi 9" leveellä :think
Faktaa ei oo siis esittää asiasta, tää nyt oli oma mietelmäniDUCATI 1098 RACING EVO
Comment
-
-
Tätä säijettä tässä lueskellut ja tullut siihen tulokseen, että taitaa hinta-laatusuhteessa Hankook olla yks parhaimpia vai mitä?
Tuli hommattua E90:een uudet 8,5/18" vanteet ja nyt tarvitsisi sitten gummit ostaa. 235/40:ä olin ajatellut...
Mutta, mutta...kummat näistä Hankookeista. Molemmat ovat samanhintaiset. Kuvio näyttäisi ainakin erillaiselta.
Hankook K110 V12:
Hankook K107 S1:
Sitten olisi vielä yhtenä vaihtoehtona nämä Nexenit N1000:
Voiko noita edes verrata toisiinsa (nexen vs hk)?
Comment
-
-
Originally posted by FusionWolf View PostTätä säijettä tässä lueskellut ja tullut siihen tulokseen, että taitaa hinta-laatusuhteessa Hankook olla yks parhaimpia vai mitä?
Tuli hommattua E90:een uudet 8,5/18" vanteet ja nyt tarvitsisi sitten gummit ostaa. 235/40:ä olin ajatellut...
Mutta, mutta...kummat näistä Hankookeista. Molemmat ovat samanhintaiset. Kuvio näyttäisi ainakin erillaiselta.
Hankook K110 V12:
Hankook K107 S1:
Sitten olisi vielä yhtenä vaihtoehtona nämä Nexenit N1000:
Voiko noita edes verrata toisiinsa (nexen vs hk)?
ei noissa korean kumeissa kovin suuria eroja ole. noita hankookeja ei edes näytä olevan myynnissä tällä hetkellä.
Comment
-
-
Originally posted by FusionWolf View PostTätä säijettä tässä lueskellut ja tullut siihen tulokseen, että taitaa hinta-laatusuhteessa Hankook olla yks parhaimpia vai mitä?
Tuli hommattua E90:een uudet 8,5/18" vanteet ja nyt tarvitsisi sitten gummit ostaa. 235/40:ä olin ajatellut...
Mutta, mutta...kummat näistä Hankookeista. Molemmat ovat samanhintaiset. Kuvio näyttäisi ainakin erillaiselta.
Hankook K110 V12:
Hankook K107 S1:
Sitten olisi vielä yhtenä vaihtoehtona nämä Nexenit N1000:
Voiko noita edes verrata toisiinsa (nexen vs hk)?
Tuosta K107:sta ei ole kokemusta, mutta kuviohan on ainakin aivan erilainen.E46 320d sedan vm-02
museopeli: Isuzu Bellett 1500 vm-68
Comment
-
-
Originally posted by FusionWolf View PostTätä säijettä tässä lueskellut ja tullut siihen tulokseen, että taitaa hinta-laatusuhteessa Hankook olla yks parhaimpia vai mitä?
Tuli hommattua E90:een uudet 8,5/18" vanteet ja nyt tarvitsisi sitten gummit ostaa. 235/40:ä olin ajatellut...
Mutta, mutta...kummat näistä Hankookeista. Molemmat ovat samanhintaiset. Kuvio näyttäisi ainakin erillaiselta.
Hankook K110 V12:
Hankook K107 S1:
Sitten olisi vielä yhtenä vaihtoehtona nämä Nexenit N1000:
Voiko noita edes verrata toisiinsa (nexen vs hk)?
Tuo K107 S1 on kaiteti tällä hetkellä se eniten testimenestystä/voittoja/ylistystä saanut kesärengas 18"-19" kokoluokissa.
Tästä toki sitten seuraa välttämättä se tosiseikka että Suomen tyyppiolosuhteissa saa olla alustakulmien kanssa tarkkana että siitä saa aivan absoluuttisen täysin urille tunteettoman. Siitä kyllä saa vielä jopa 19" kokoluokassa, mutta sitten pitää alustan olla kunnossa ja kulmat oikeasti asetettu 19" rengastukselle. Se "kulmat ok" ei riitä tässä tapauksessa.
K110/V12 on hieman helpompi saada täysin tunteettomaksi urille, mutta ihan niin hieno se ei ole renkaana kuin tuo S1....kun lähdetään hiuksia halkomaan.
Nexen n1000 on näistä se urille tunteettomin, mutta samalla siitä puuttuu se viimeisin reagointi+tarkkuus jota esim.S1.ssä on yllin kyllin.
Henoja renkaita kuitenkin nämä kaikki, vertaa niitä ihan mihin tahansa ja mikäli maksimaalisen pieni uraherkkyys suhteessa "testiominaisuuksin" on valinnassa päällimmäisenä, löytyy tästä kolmikosta ne kolme hienointa tuotetta 18"-20" kokoluokissa.
Comment
-
Comment