Vanteissa ainakin lukee että made in Germany mutta kukas sen tietää...
Tais joku TAT olla valmistaja.
ettei olis joku desing in germany? ei ihan äkkiä uskois, että bmw:n replica vanteita tehtäis saksassa. :think mutta ei tosiaan joku 50-100g ole mikään ihmeellinen määrä painoja 19" setissä.
ettei olis joku desing in germany? ei ihan äkkiä uskois, että bmw:n replica vanteita tehtäis saksassa. :think mutta ei tosiaan joku 50-100g ole mikään ihmeellinen määrä painoja 19" setissä.
Täytyypä tarkistaa.
Hyvä tietää että 100g on vielä normaalia, rauhoittaa vähän mieltä.
Ei sitä 80 luvulla rengaspajalla kesätöissä ollessa pantu tuollaisia painoja renkaisiin, mutta silloin 16" oli jo iso koko ;-)
M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Nyt on kulmat tarkastettu ja säädetty. Yllättävän hyvinhän nuo olivat kohdallaan vaikka autoon on viimeisen vuoden aikana täydellinen H&R 35/15 alustasarja ja puslia. Ennen säätöä tein etucamperin säätöuriin vielä muutaman millin lisää. Näillä eväillä camperit olivatkin 0.26 ja -0,31. Takaa camperit olivatkin jo valmiiksi 1,18 ja -1,23 joten niille ei tehty mitään. Ainoa mitä tarvitsi säätää oli toisen takapyörän auraus. Auraukset olivat edessä ja takana muistaakseen 0.05 tuntumassa.
Miten auto muuttui? Tuo etutolppien pystympään nostaminen rauhoitti autoa vielä vähän, mutta dramaattisesti auto ei enää parantunut. Isoimmat urat tiessä tuntuvat ratissa edelleen vähän, joten täysin urille tunnotonta autosta ei tullut. Olisiko nuo kulmat täytynyt saada täysin symmetriseksi molemmilta puolin täydellisen tunnottomuuden saamiseksi??? Jos näin on niin todella tarkkaa on E46 kulmien säätäminen.
Siis ei nuo etucamberit ihan ole vieläkään siinä missä pitäisi, eli 0.10`-0.20`-haarukassa. Keskinäinen erohan on jo "hifistelytasolla", joten se ei ole ongelma.
Paljonko ajettu ja onko takakelkan puslat vaihdettu?
Siis ei nuo etucamberit ihan ole vieläkään siinä missä pitäisi, eli 0.10`-0.20`-haarukassa. Keskinäinen erohan on jo "hifistelytasolla", joten se ei ole ongelma.
Paljonko ajettu ja onko takakelkan puslat vaihdettu?
Kertaalleen on nuo takakelkan puslatkin vaihdeltu, mutta siitä on aikaa pari vuotta. Alustaltaan auto pitäisi olla ihan OK. Ainakaan kiihdytellessä/jarrutellessa ei tunnu välyksiä tai tärinöitä eikä alusta kolahtele montuissa. Autohan on tällä hetkellä tosi mukava ajella. Urissa vetelyä tapahtuu sellaisilla teillä, jossa on niin suuret urat missä sateella seisoo selvästi vesi. Pitäisikö tälläisetkin tuntemukset oikeasti hävitä ohjauksesta ehjästä autosta? Ehkä meillä täällä vaan on isommat urat tiessä.
Urissa vetelyä tapahtuu sellaisilla teillä, jossa on niin suuret urat missä sateella seisoo selvästi vesi. Pitäisikö tälläisetkin tuntemukset oikeasti hävitä ohjauksesta ehjästä autosta? Ehkä meillä täällä vaan on isommat urat tiessä.
No tuskin häipyy ihan kokonaan.
M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Kertaalleen on nuo takakelkan puslatkin vaihdeltu, mutta siitä on aikaa pari vuotta. Alustaltaan auto pitäisi olla ihan OK. Ainakaan kiihdytellessä/jarrutellessa ei tunnu välyksiä tai tärinöitä eikä alusta kolahtele montuissa. Autohan on tällä hetkellä tosi mukava ajella. Urissa vetelyä tapahtuu sellaisilla teillä, jossa on niin suuret urat missä sateella seisoo selvästi vesi. Pitäisikö tälläisetkin tuntemukset oikeasti hävitä ohjauksesta ehjästä autosta? Ehkä meillä täällä vaan on isommat urat tiessä.
Siis sinullahan oli 225/255 18" Kumhon Ku31:set?
Vanteen et?
Siis olen kyllä itse saanut 18" Ku31:llä e46.sta urille käytännössäkin täysin tunteettoman urille. Ehkä aivain pahimmissa urissa joissa jo melkein maha raapii asfalttiin ratissa juuri ja juuri tuntee tuon uran siitä noustessa, mutta autoa ja sen kulkukulmaa se ei muuta yhtään.
Kuten sanottua, silloin etupäässä on ollut camberit n.0-10`-astetta ja alustat taatusti välyksettömät.
mm.omassa aikaisemmassa e46 farkussa oli 225/265 19" Ku31 rengastus jonkin aikaa ja se kulki missä tahansa urissa kuin juna, ilman pienintäkään reagointia uriin. Tällä toki oli ajettu pitkälle alle 100tkm ja siitä nyt kulmat laitettiin myös castereita myötin optimiin ja etupään camberit oli nollissa.
Eli mitkä casterit sinulla siellä nyt vielä olivat? Symmetria sillä puolella?
Vaihdoimpa E30:iin Nangkangin eturenkaat eteen kun sisäreunat vanhoista aikalailla kuluneet. Koko 205/45 16. Eihän noilla voi mitään maantienopeutta ajaa! Täräjää ja nypyttää 60-70km/h ylöspäin. Kaupunkiajossa ok, ei mitään.
Täytyy kyllä maanantaina mennä kyseiseen firmaan ja äkkiä pois alta.....
Vaihdoimpa E30:iin Nangkangin eturenkaat eteen kun sisäreunat vanhoista aikalailla kuluneet. Koko 205/45 16. Eihän noilla voi mitään maantienopeutta ajaa! Täräjää ja nypyttää 60-70km/h ylöspäin. Kaupunkiajossa ok, ei mitään.
Täytyy kyllä maanantaina mennä kyseiseen firmaan ja äkkiä pois alta.....
Comment