Announcement

Collapse
No announcement yet.

GT-Radialit, Nankangit ja muut halpiskumit

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MajorDrake
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 7531
    • Jyväshyvä

    Originally posted by bemu2000 View Post
    helposti kymmeniä grammoja voi olla noissa kiinalaisissa replica vanteissakin jo heittoa.
    Vanteissa ainakin lukee että made in Germany mutta kukas sen tietää...

    Tais joku TAT olla valmistaja.
    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

    Comment

    • bemu2000
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2003
      • 17799
      • Jämsä

      Originally posted by MajorDrake View Post
      Vanteissa ainakin lukee että made in Germany mutta kukas sen tietää...

      Tais joku TAT olla valmistaja.
      ettei olis joku desing in germany? ei ihan äkkiä uskois, että bmw:n replica vanteita tehtäis saksassa. :think mutta ei tosiaan joku 50-100g ole mikään ihmeellinen määrä painoja 19" setissä.
      TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
      Vanteet edullisesti
      Nostureita ja rengaskoneita

      Comment

      • MajorDrake
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 7531
        • Jyväshyvä

        Originally posted by bemu2000 View Post
        ettei olis joku desing in germany? ei ihan äkkiä uskois, että bmw:n replica vanteita tehtäis saksassa. :think mutta ei tosiaan joku 50-100g ole mikään ihmeellinen määrä painoja 19" setissä.
        Täytyypä tarkistaa.

        Hyvä tietää että 100g on vielä normaalia, rauhoittaa vähän mieltä.

        Ei sitä 80 luvulla rengaspajalla kesätöissä ollessa pantu tuollaisia painoja renkaisiin, mutta silloin 16" oli jo iso koko ;-)
        M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
        Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
        Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

        Comment

        • bemu2000
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2003
          • 17799
          • Jämsä

          Originally posted by MajorDrake View Post
          Täytyypä tarkistaa.

          Hyvä tietää että 100g on vielä normaalia, rauhoittaa vähän mieltä.

          Ei sitä 80 luvulla rengaspajalla kesätöissä ollessa pantu tuollaisia painoja renkaisiin, mutta silloin 16" oli jo iso koko ;-)

          painoja pitää laittaa sisäkehälle vielä reilusti enemmän mitä ulkoreunaan. jollekin kevyelle peltivanne setille ulkoreunoihin ei paljon puntteja mene

          eihän toi 100g ehkä mitään ihan normaalia ole, mutta ei vielä vakavaakaan, jos ei täristä.
          TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
          Vanteet edullisesti
          Nostureita ja rengaskoneita

          Comment

          • Madfexx
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2005
            • 3646
            • Lempäälä

            Originally posted by bemu2000 View Post
            ettei olis joku desing in germany? ei ihan äkkiä uskois, että bmw:n replica vanteita tehtäis saksassa. :think
            Saattaa olla niin hyvät replicat, että valmistusmaakin on replicoitu
            Harraste: TYE e28 518i 11/84 Alpinweiß 146, e28 520i 10/84 Platanengruen, e85 Z4 3.0si Nachtblau metallic
            Käyttis: e61 530xd 11/07, Volvo V70 1,6d -11

            Comment

            • MajorDrake
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 7531
              • Jyväshyvä

              Originally posted by Madfexx View Post
              Saattaa olla niin hyvät replicat, että valmistusmaakin on replicoitu
              No joo, sama kävi mielessä...
              M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
              Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
              Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

              Comment

              • Hemi
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 18880
                • Pirkanmaa

                Originally posted by Tuoppo View Post
                Nyt on kulmat tarkastettu ja säädetty. Yllättävän hyvinhän nuo olivat kohdallaan vaikka autoon on viimeisen vuoden aikana täydellinen H&R 35/15 alustasarja ja puslia. Ennen säätöä tein etucamperin säätöuriin vielä muutaman millin lisää. Näillä eväillä camperit olivatkin 0.26 ja -0,31. Takaa camperit olivatkin jo valmiiksi 1,18 ja -1,23 joten niille ei tehty mitään. Ainoa mitä tarvitsi säätää oli toisen takapyörän auraus. Auraukset olivat edessä ja takana muistaakseen 0.05 tuntumassa.

                Miten auto muuttui? Tuo etutolppien pystympään nostaminen rauhoitti autoa vielä vähän, mutta dramaattisesti auto ei enää parantunut. Isoimmat urat tiessä tuntuvat ratissa edelleen vähän, joten täysin urille tunnotonta autosta ei tullut. Olisiko nuo kulmat täytynyt saada täysin symmetriseksi molemmilta puolin täydellisen tunnottomuuden saamiseksi??? Jos näin on niin todella tarkkaa on E46 kulmien säätäminen.
                Siis ei nuo etucamberit ihan ole vieläkään siinä missä pitäisi, eli 0.10`-0.20`-haarukassa. Keskinäinen erohan on jo "hifistelytasolla", joten se ei ole ongelma.
                Paljonko ajettu ja onko takakelkan puslat vaihdettu?

                Comment

                • Tuoppo
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2007
                  • 558
                  • Joensuu

                  Originally posted by Hemi View Post
                  Siis ei nuo etucamberit ihan ole vieläkään siinä missä pitäisi, eli 0.10`-0.20`-haarukassa. Keskinäinen erohan on jo "hifistelytasolla", joten se ei ole ongelma.
                  Paljonko ajettu ja onko takakelkan puslat vaihdettu?
                  Kertaalleen on nuo takakelkan puslatkin vaihdeltu, mutta siitä on aikaa pari vuotta. Alustaltaan auto pitäisi olla ihan OK. Ainakaan kiihdytellessä/jarrutellessa ei tunnu välyksiä tai tärinöitä eikä alusta kolahtele montuissa. Autohan on tällä hetkellä tosi mukava ajella. Urissa vetelyä tapahtuu sellaisilla teillä, jossa on niin suuret urat missä sateella seisoo selvästi vesi. Pitäisikö tälläisetkin tuntemukset oikeasti hävitä ohjauksesta ehjästä autosta? Ehkä meillä täällä vaan on isommat urat tiessä.
                  G30 530e xDrive iPerformance -20
                  E70 X5 xDrive40d -10

                  Comment

                  • MajorDrake
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 7531
                    • Jyväshyvä

                    Originally posted by Tuoppo View Post
                    Urissa vetelyä tapahtuu sellaisilla teillä, jossa on niin suuret urat missä sateella seisoo selvästi vesi. Pitäisikö tälläisetkin tuntemukset oikeasti hävitä ohjauksesta ehjästä autosta? Ehkä meillä täällä vaan on isommat urat tiessä.
                    No tuskin häipyy ihan kokonaan.
                    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                    Comment

                    • Hemi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 18880
                      • Pirkanmaa

                      Originally posted by Tuoppo View Post
                      Kertaalleen on nuo takakelkan puslatkin vaihdeltu, mutta siitä on aikaa pari vuotta. Alustaltaan auto pitäisi olla ihan OK. Ainakaan kiihdytellessä/jarrutellessa ei tunnu välyksiä tai tärinöitä eikä alusta kolahtele montuissa. Autohan on tällä hetkellä tosi mukava ajella. Urissa vetelyä tapahtuu sellaisilla teillä, jossa on niin suuret urat missä sateella seisoo selvästi vesi. Pitäisikö tälläisetkin tuntemukset oikeasti hävitä ohjauksesta ehjästä autosta? Ehkä meillä täällä vaan on isommat urat tiessä.
                      Siis sinullahan oli 225/255 18" Kumhon Ku31:set?
                      Vanteen et?
                      Siis olen kyllä itse saanut 18" Ku31:llä e46.sta urille käytännössäkin täysin tunteettoman urille. Ehkä aivain pahimmissa urissa joissa jo melkein maha raapii asfalttiin ratissa juuri ja juuri tuntee tuon uran siitä noustessa, mutta autoa ja sen kulkukulmaa se ei muuta yhtään.
                      Kuten sanottua, silloin etupäässä on ollut camberit n.0-10`-astetta ja alustat taatusti välyksettömät.
                      mm.omassa aikaisemmassa e46 farkussa oli 225/265 19" Ku31 rengastus jonkin aikaa ja se kulki missä tahansa urissa kuin juna, ilman pienintäkään reagointia uriin. Tällä toki oli ajettu pitkälle alle 100tkm ja siitä nyt kulmat laitettiin myös castereita myötin optimiin ja etupään camberit oli nollissa.
                      Eli mitkä casterit sinulla siellä nyt vielä olivat? Symmetria sillä puolella?

                      Comment

                      • Luoti
                        Bimmer Rookie
                        • May 2010
                        • 159
                        • Home

                        Vaihdoimpa E30:iin Nangkangin eturenkaat eteen kun sisäreunat vanhoista aikalailla kuluneet. Koko 205/45 16. Eihän noilla voi mitään maantienopeutta ajaa! Täräjää ja nypyttää 60-70km/h ylöspäin. Kaupunkiajossa ok, ei mitään.
                        Täytyy kyllä maanantaina mennä kyseiseen firmaan ja äkkiä pois alta.....
                        -BMW F10 530D M-sport

                        Comment

                        • jukkae
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 3506
                          • 70800

                          Originally posted by Luoti View Post
                          Vaihdoimpa E30:iin Nangkangin eturenkaat eteen kun sisäreunat vanhoista aikalailla kuluneet. Koko 205/45 16. Eihän noilla voi mitään maantienopeutta ajaa! Täräjää ja nypyttää 60-70km/h ylöspäin. Kaupunkiajossa ok, ei mitään.
                          Täytyy kyllä maanantaina mennä kyseiseen firmaan ja äkkiä pois alta.....
                          Onko ne nyt tasapainossa ja oikein vanteella?

                          Comment

                          • Luoti
                            Bimmer Rookie
                            • May 2010
                            • 159
                            • Home

                            Kyllä on. Itse seurasin vierestä vanteelle pyöräytyksen ja tasapainotuksen.
                            -BMW F10 530D M-sport

                            Comment

                            • Heguli 31
                              BTCF Member
                              • Oct 2004
                              • 10058
                              • KVLA

                              Originally posted by Luoti View Post
                              Vaihdoimpa E30:iin Nangkangin eturenkaat eteen kun sisäreunat vanhoista aikalailla kuluneet.
                              Originally posted by Luoti View Post
                              Kyllä on. Itse seurasin vierestä vanteelle pyöräytyksen ja tasapainotuksen.
                              No jotainhan siellä on persiillään autossa,kun vanhatkin renkaat oli sisäreunoilta kuluneet.

                              Comment

                              • Micce///M
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2008
                                • 3552
                                • Hämeenlinna

                                Oliko renkaissa pystyheittoa? Oikeat sovitteet(?) navoissa paikallaan?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎