Originally posted by Petri.Kekkonen
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
GT-Radialit, Nankangit ja muut halpiskumit
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
X5 4.6is -02
sigpic
#530dA Touring -00
#525iA -91
-
-
Ketjun aiemmista viesteistä sain sellaisen kuvan ettei tuo paljon puhuttu Nankang ole parhaimmillaan omankin auton "kottikärry" -luokassa eli 16".
Mitäs edullista kumia suosittelisitte ko. koossa E34:seen (535)?
Ominaisuuksista arvostan luonnollisesti pidon lisäksi ajomukavuutta ja vetelemättömyyttä. Minkäläisiä kokemuksia esim Kumho ECSTA Supra 712:sta, Dunlopin Sp Sport 9000:sta tai Uniroyal rallye 550:sta?Exät: E21 320/6 -81, E28 528iA -85, E34 535iA -89,
E34 540iA -93
Comment
-
-
Originally posted by MTV View PostKetjun aiemmista viesteistä sain sellaisen kuvan ettei tuo paljon puhuttu Nankang ole parhaimmillaan omankin auton "kottikärry" -luokassa eli 16".
Mitäs edullista kumia suosittelisitte ko. koossa E34:seen (535)?
Ominaisuuksista arvostan luonnollisesti pidon lisäksi ajomukavuutta ja vetelemättömyyttä. Minkäläisiä kokemuksia esim Kumho ECSTA Supra 712:sta, Dunlopin Sp Sport 9000:sta tai Uniroyal rallye 550:sta?
Comment
-
-
Originally posted by Petri.Kekkonen View Post.....Jos tästä nyt jotain nähdään niin ainakin se, että kuluneilla renkailla ajaminen lienee kaikkein vaarallisinta, eikä siinä renkaan kapeus/leveys, vannekoko tai merkki auta juuri yhtään mitään.
Esim. kun vertaa todellisia eroja...siis TODELLISIA metrjä ja sekunteja eri renkaiden välillä näissä testeissä, niin erot ovat häviävän pienet siihen verrattuna mikä vaikutus on renkaan kulumisella sen ominaisuuksiin.
Kun verrataan esim. nyt uuden Auto.Bild:in kesärengastestissä olleita renkaita ja poimitaan sieltä "halpispäästä" tuo Kumhon KU31 ja testin voittaneen ja yli x2 hintaiseen Continental premiumcontact2:n todellisia eroja, niin ne ovat häviävän pieniä jos saavutettuja arvoja suhteutetaan hiemankin kuluneeseen renkaaseen.
Eli esim.:
-100kmh-0kmh jarrutustesti kuivalla:
Kumho 37.0m ja Conti 35.9m. Eli ero 1.1m 100kmh:n nopeudesta.
Jarrutustesti märällä 100kmh nopeudesta: Conti 49.5m ja Kumho 51.2m, eli eroa 1.7m
-Käsittelyrata kuivalla/keskinopeus Contilla 95.4kmh, Kumho 94.5kmh, eli ratakierroksen keskinopeusero 0.9kmh.
-Käsittelyrata märällä: Conti 72.8kmh ja Kumho 72.5kmh, eli eroa 0.3kmh.
-Ympyrärata märällä: Conti 11.75sek ja Kumho 11.95sek, eli eroa 0.2sek.
-Vesiliirto rajanopeus: Conti 86.3kmh ja Kumho 84.3kmh, jolloin eroksi saadaan tasan 2kmh.
Eli jos/kun nyt lähdetään puhumaan "hengenvaarallisista" märän kelin ominaisuuksista pelkästään tuotteistetuilla brandimielikuvilla, unohdetaan kyllä se tosiasia että että ne ihan oikeasti turvallisuutta tuovat seikat löytyvät jostain ihan muualta kuin nimestä renkaan kyljestä.
Eli kun kulutuspinnasta on kulunut 2mm, ollaan jo ihan eri sfääreissä erojen suhteen mm.vesiliirtonopeudessa kuin tuo 2kmh.
Turvallisin rengas on sateella aina se jossa on eniten kulutuspintaa, eikä se mitä sen kyljessä kulloinkin sattuu lukemaan. Tämä on kuitenkin kaikkien niiden muistaa jotka autonsa alle tänä keväänä pyöräytti kesän tai kahden vanhat "testivoittajakiekot" ja täällä keuhkoavat siitä kuinka huonot nuo mm.minun autojeni alla olevat uudet Nankang NS-2:set ja Kumhot oikein ovat.Last edited by Hemi; 31-03-2007, 22:12.
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostEli juuri näin.
Eli kun kulutuspinnasta on kulunut 2mm, ollaan jo ihan eri sfääreissä erojen suhteen mm.vesiliirtonopeudessa kuin tuo 2kmh.
Turvallisin rengas on sateella aina se jossa on eniten kulutuspintaa, eikä se mitä sen kyljessä kulloinkin sattuu lukemaan. Tämä on kuitenkin kaikkien
Ainakin aikaisemmin (ja lukuisat omat kokemukset tukien) Michelinit kestää todella hyvin. Veikkaan, että loppupeleissä merkkirenkaat sattavat jopa tulla halvemmaksi, jos siis katsotaan milloin vastaavat ovat kuluneet vaikka 3mm:n rajaan. tai ero alkaa olla minimaalinen = kannattaa aina ostaa merkkirenkaat. Tietää mitä saa = tasaista hyvää laatua.BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
Comment
-
-
Originally posted by jaki View PostIhme logiikkaa. Käsittääkseni myös nuo ns halpisrenkaat kuluvat. Eli kohta niissäkin on "kulunut 2 mm". Mikähän sitten on ero?
Ainakin aikaisemmin (ja lukuisat omat kokemukset tukien) Michelinit kestää todella hyvin. Veikkaan, että loppupeleissä merkkirenkaat sattavat jopa tulla halvemmaksi, jos siis katsotaan milloin vastaavat ovat kuluneet vaikka 3mm:n rajaan. tai ero alkaa olla minimaalinen = kannattaa aina ostaa merkkirenkaat. Tietää mitä saa = tasaista hyvää laatua.
Michelinin Primacy HP:
-100kmh-0kmh jarrutustesti kuivalla:
Kumho 37.0m ja misukka 38.1m. Eli misukka häviää 1.1m.
Jarrutustesti märällä 100kmh nopeudesta: Misukka 53.7m ja Kumho 51.2m, eli taas misukka häviää, mutta nyt peräti 2.5m
-Käsittelyrata kuivalla/keskinopeus Michelinillä 95.4m, Kumho 94.5kmh, eli ratakierroksen keskinopeusero misukan hyväksi 0.9kmh.
-Käsittelyrata märällä: Michelin 71.6 ja Kumho 72.5kmh, eli taas misukka häviää kun on märkää 0.9kmh.
-Ympyrärata märällä: Misukka 12.07 ja Kumho 11.95sek, eli eroa Kumhon hyväksi 0.12sek.
-Vesiliirto rajanopeus: Michelin 83.2kmh ja Kumho 84.3kmh, jolloin Kumho hakkaa taas misukan kun on markää 1.1kmh kovemmalla vesiliirtonopeudella.
Eli Kumho hakkasi reilusti x2 maksavan Misukan kaikissa vesikelin vertailuissa puhtaasti. Mihin siis mm.Jakin ylimaallinen usko Michelinin ylivertaisuuteen tässäkin kohtaa perustuu kun yli puolet halvempi "halpis" on mittaustulosten valossa ylivertaisen turvallinen suhteessa markkinaykköseen?
Se minun logiikka tuossa aiemmassa oli siinä että x2-x3 halvempi tuote tulee vaihdettua huomattavasti helpommin kun lähestytään noita viimeisiä renkaasta ulosmitattavia millejä. Eli jos kaikki Suomalaiset ajaisivat puolet halvemmalla renkaalla kuin nyt, niin olisiko keskimääräinen kulutuspintamäärä suurempi kuin nyt?
Tuohon kulumisnopeuteen myöskin vielä sen verran, että ns."merkkirengas"(misukka, conti, pirelli) ei todellakaan lähtökohtaisesti kestä pidempään kuin monet "halpikset" vaan juurikin päinvastoin.Last edited by Hemi; 31-03-2007, 22:47.
Comment
-
-
Itte en ainakaan "merkki" renkaita autooni laita. Kesäksi siis, talvella en muilla ajakkaan. Kesällä on tällä hetkellä alla Aurora K109 235/35R19, ja loistavat ajaa. Jos lasketaan että saan almost kaksi sarjaa noita auroran renkaita sillä hintaa kuin ottaisin tilalle esim. michelinin renkaat. Kulutus kestävyys ei ole kalliimissakaan renkaissa sen parempi kuin halvemmissa, päin vastoin sillä kumiseos on tehty pehmeämmäksi, jotta renkaasta saataisi hiljaisempi.
Nämä on tietty näitä makua asioita, jokainen tykkään renkaassa jostain tietystä ominaisuudesta, toiset että rengas on hiljainen ajaa, eikä haittaa vaikka kuluvat suht' nopeasti, toiset taas pitävät renkaasta joka on kulutus kestävä, eivätkä vastaavasti häiriinny renkaan pitämästä pienestä melusta.Bmw E30
Audi RS4 B7
Vw TIGUAN
Mb W201
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostSama testi, mutta otetaan vastakkain tuo äskeinen Kumho KU31 ja
Michelinin Primacy HP:
-100kmh-0kmh jarrutustesti kuivalla:
Kumho 37.0m ja misukka 38.1m. Eli misukka häviää 1.1m.
Jarrutustesti märällä 100kmh nopeudesta: Misukka 53.7m ja Kumho 51.2m, eli taas misukka häviää, mutta nyt peräti 2.5m
-Käsittelyrata kuivalla/keskinopeus Michelinillä 95.4m, Kumho 94.5kmh, eli ratakierroksen keskinopeusero misukan hyväksi 0.9kmh.
-Käsittelyrata märällä: Michelin 71.6 ja Kumho 72.5kmh, eli taas misukka häviää kun on märkää 0.9kmh.
-Ympyrärata märällä: Misukka 12.07 ja Kumho 11.95sek, eli eroa Kumhon hyväksi 0.12sek.
-Vesiliirto rajanopeus: Michelin 83.2kmh ja Kumho 84.3kmh, jolloin Kumho hakkaa taas misukan kun on markää 1.1kmh kovemmalla vesiliirtonopeudella.
Eli Kumho hakkasi reilusti x2 maksavan Misukan kaikissa vesikelin vertailuissa puhtaasti. Mihin siis mm.Jakin ylimaallinen usko Michelinin ylivertaisuuteen tässäkin kohtaa perustuu kun yli puolet halvempi "halpis" on mittaustulosten valossa ylivertaisen turvallinen suhteessa markkinaykköseen?
Se minun logiikka tuossa aiemmassa oli siinä että x2-x3 halvempi tuote tulee vaihdettua huomattavasti helpommin kun lähestytään noita viimeisiä renkaasta ulosmitattavia millejä. Eli jos kaikki Suomalaiset ajaisivat puolet halvemmalla renkaalla kuin nyt, niin olisiko keskimääräinen kulutuspintamäärä suurempi kuin nyt?
Tuohon kulumisnopeuteen myöskin vielä sen verran, että ns."merkkirengas"(misukka, conti, pirelli) ei todellakaan lähtökohtaisesti kestä pidempään kuin monet "halpikset" vaan juurikin päinvastoin.
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostEli Kumho hakkasi reilusti x2 maksavan Misukan kaikissa vesikelin vertailuissa puhtaasti. Mihin siis mm.Jakin ylimaallinen usko Michelinin ylivertaisuuteen tässäkin kohtaa perustuu kun yli puolet halvempi "halpis" on mittaustulosten valossa ylivertaisen turvallinen suhteessa markkinaykköseen?
Se minun logiikka tuossa aiemmassa oli siinä että x2-x3 halvempi tuote tulee vaihdettua huomattavasti helpommin kun lähestytään noita viimeisiä renkaasta ulosmitattavia millejä. Eli jos kaikki Suomalaiset ajaisivat puolet halvemmalla renkaalla kuin nyt, niin olisiko keskimääräinen kulutuspintamäärä suurempi kuin nyt?
Tuohon kulumisnopeuteen myöskin vielä sen verran, että ns."merkkirengas"(misukka, conti, pirelli) ei todellakaan lähtökohtaisesti kestä pidempään kuin monet "halpikset" vaan juurikin päinvastoin.
Itsellä takanakit menee vaihtoon tod näk keskikesällä ja katsoin reifendirekt:ltä 275/35/18 ja ainakin siellä Michelin maksaisi 291,50 /kpl ja Kumho KU19 212,40 (ei suositeltu AMS:n mukaan) tai KU15 (ei testattu)258,20 /kpl
Eli ero 291 vrs 258 ei ole lähelläkään 2x, ainakaan minun matematiikalla.
Sinällään pohdiskelu on puolittain teoriaa, koska laitan alle todennäköisesti samat mitkä siellä on nytkin eli Uniroyalit Rainsportit: 212 /kpl, mutta hei nehän on halvimmat..??BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
Comment
-
-
Mihin "testiin" tuo perustuu, että ihmiset vaihtavat halpis renkaat aikaisemmin uusiin kuin merkki renkaat? Se on aivan saletti, että loppuun asti vedetään maksoivat ne renkaat satasen tai viisi.
Ja tuohon Michelin - Kumho vertailuun oma mielipide. Noita Kumhoja saa ostaa varmaan kolme sarjaa, kun Misukoilla selviää yhdellä. Sen verran hyvin kuluvat...Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.
Vanha Uuden liiton mies...
Comment
-
-
Originally posted by jaki View PostMistähän tuon 2x pieraisit?
Itsellä takanakit menee vaihtoon tod näk keskikesällä ja katsoin reifendirekt:ltä 275/35/18 ja ainakin siellä Michelin maksaisi 291,50 /kpl ja Kumho KU19 212,40 (ei suositeltu AMS:n mukaan) tai KU15 (ei testattu)258,20 /kpl
Eli ero 291 vrs 258 ei ole lähelläkään 2x, ainakaan minun matematiikalla.
Sinällään pohdiskelu on puolittain teoriaa, koska laitan alle todennäköisesti samat mitkä siellä on nytkin eli Uniroyalit Rainsportit: 212 /kpl, mutta hei nehän on halvimmat..??
katsoppa täältä hintoja....
Comment
-
-
Originally posted by kuukankorpi View PostKysytäänpäs tämmöistäkin,eli mulla on e34:ssa edessä kumho ecstat pintaa abaut 5mm. ja takana uudenkarheat nankang ns-2.Ja koko on 235/45-17.Huomasin siinä että kumhon kulutuspinnan leveys on n10mm.leveämpi kuin nankangeissa ja muutenkin paljon teräväolkaisempi kuin nankang,saattaa tietenkin johtua kulumisesta.Mutta sit itse kysymys,joskus olen huomannut jonkin asteista vetelyä varsinkin motarilla ohittaan lähdossä ja omalle kaistalle palatessa.Eli rauhoittaisko käyttäytymistä jos vaihtaa kumhot taakse ja nankangit eteen?Vetely on lievää eikä jaksais huvikseen ruveta vaihtaan paikkoja jos ei ole mitään hyötyä.Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
Tiedustelut priva tai 0452210069
Current
E61 530d
E39 530d
E39 520iA
E46 330xd
E28 528i
Comment
-
-
Originally posted by jaki View PostMistähän tuon 2x pieraisit?
Itsellä takanakit menee vaihtoon tod näk keskikesällä ja katsoin reifendirekt:ltä 275/35/18 ja ainakin siellä Michelin maksaisi 291,50 /kpl ja Kumho KU19 212,40 (ei suositeltu AMS:n mukaan) tai KU15 (ei testattu)258,20 /kpl
Eli ero 291 vrs 258 ei ole lähelläkään 2x, ainakaan minun matematiikalla.
Sinällään pohdiskelu on puolittain teoriaa, koska laitan alle todennäköisesti samat mitkä siellä on nytkin eli Uniroyalit Rainsportit: 212 /kpl, mutta hei nehän on halvimmat..??
Eli Kumhon KU31 hinta ilmoitettiin 109.00€/kpl,
Continental Premiumcontact 2: 224.48€/kpl ja Michelin Primacy HP: 239.12€.
x3 hintaiseksi ilmoitettiin uusi Dunlop SP Sport Fastresponse (alkaako superlatiivit loppumaan?): 304:02€
Ihan aikuisten oikeastihan me kuitenkin tiedämme että tuota Kumhoa saa kuitenkin kotisuomestakin huomattavasti halvemmalla kuin tuolla reilulla satasella/kpl.
Rengasonlinen hintahan on 80€/kpl....ei suinkaan edes tuota satasta:
Last edited by Hemi; 01-04-2007, 02:27.
Comment
-
-
Originally posted by Freak View PostMihin "testiin" tuo perustuu, että ihmiset vaihtavat halpis renkaat aikaisemmin uusiin kuin merkki renkaat? Se on aivan saletti, että loppuun asti vedetään maksoivat ne renkaat satasen tai viisi.
Ja tuohon Michelin - Kumho vertailuun oma mielipide. Noita Kumhoja saa ostaa varmaan kolme sarjaa, kun Misukoilla selviää yhdellä. Sen verran hyvin kuluvat...
Tosin tuo kulumisväittämä on jo kohtuullisen absurdi, joten olkoon nyt sitten näin... mutta minun isoveli vetää GT-Radiallia x7 pidempään kuin sinun veljesi Misukalla....Last edited by Hemi; 01-04-2007, 02:28.
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostSamaisesta Auto-Bild:lehden testistä mistä tuossa 16";n testissä nyt oli kyse.
Eli Kumhon KU31 hinta ilmoitettiin 109.00€/kpl,
Continental Premiumcontact 2: 224.48€/kpl ja Michelin Primacy HP: 239.12€.
x3 hintaiseksi ilmoitettiin uusi Dunlop SP Sport Fastresponse (alkaako superlatiivit loppumaan?): 304:02€
Ihan aikuisten oikeastihan me kuitenkin tiedämme että tuota Kumhoa saa kuitenkin kotisuomestakin huomattavasti halvemmalla kuin tuolla reilulla satasella/kpl.
Rengasonlinen hintahan on 80€/kpl....ei suinkaan edes tuota satasta:
http://www.rengasonline.com/start.html
55 km/h pysähtyneen rekan perään tarkoittaa keskiverto foorumilaisen autolla hengen menetystä.
Nuo todelliset halpisrenkaat, jotka tulevat Kiinasta tai muista vastaavista maista eli Lingplongit ja nankikankit ovat turvattomia. Toisaalta esim. tuo Kumho KU 31 tai Hankook K105 taas eivät hintansa puolesta ole juurikaan kalliimpia kuin jotkut Nakikidankit.
Toisaalta esim. toiseksi tulleet Bridgestone Turanza er 300 maksaa em.linkin takana 400 euroa kierros. Ja kisan voittajarengas Continental Premium Contact2 maksaa 410 euroa kierros eli ei todellakaan puhuta mistään järjettömistä eroista, niin kuin parhaan kykysi mukaan yrität väittää. Eli siis 100 euroa per rengas.Last edited by Keimo; 01-04-2007, 09:31.
Comment
-
Comment