Announcement
Collapse
No announcement yet.
Jarrujen huolto, tutinat ja ratin heiluminen
Collapse
X
-
Originally posted by Bmw Master View Post
Koeajoa odotellessa...
Hohhoijaa, olen hyvin valmis ostamaan toisen auton.
Jos jollain on e39 18" joka ei tutise täällä jossain etelässä, kiinnostaisiko vaihtaa vanteita ristiin ja kokeilla?Last edited by Bmw Master; 11-07-2013, 18:43.
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostEdelleen vatkaa, tuntuu melkeinpä pahentuneen. Omituisesti välillä katosi kokonaan ja sitten alkoi uudestaan.
Hohhoijaa, olen hyvin valmis ostamaan toisen auton.
Jos jollain on e39 18" joka ei tutise täällä jossain etelässä, kiinnostaisiko vaihtaa vanteita ristiin ja kokeilla?- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Originally posted by Supa View PostOnko nyt nokialaiset alla vai vielä nangangit?
http://www.dinancars.com/shop/R280-0...g-Kit-E39.aspx Olisko nuo paremmat kuin powerflexit?
Comment
-
-
Onko tuo etupään vatkaaminen ja ravistus enemmin tuon 6-moottorisen ongelma?Etuakselistorakenne (tukivarsien suunnat) ja ohjausvaihde/raidetanko systeemit on kuitenkin erillaisia.
Minulla ei ole nämä V8-koneiset ravistellut yksikään.Nytkin on alla 245/275/19" rengastus.Ei mitään ongelmia etupään kanssa.Pientä vetelyä toki on ollut.Mutta niistä on selvitty osia vaihtamalla ja nelipyörä suuntauksella.Joten jarrutkin ilmeisesti on ollut "herkkänä" ilman jumituksia.Last edited by Heguli 31; 12-07-2013, 17:28.
Comment
-
-
Originally posted by Heguli 31 View PostOnko tuo etupään vatkaaminen ja ravistus enemmin tuon 6-moottorisen ongelma?Etuakselistorakenne (tukivarsien suunnat) ja ohjausvaihde/raidetanko systeemit on kuitenkin erillaisia.
Minulla ei ole nämä V8-koneiset ravistellut yksikään.Nytkin on alla 245/275/19" rengastus.Ei mitään ongelmia etupään kanssa.Pientä vetelyä toki on ollut.Mutta niistä on selvitty osia vaihtamalla ja nelipyörä suuntauksella.Joten jarrutkin ilmeisesti on ollut "herkkänä" ilman jumituksia.
Mutta onko näissä touringeissa sitten se takapää, mikä aiheuttaa tutinaa silleen, että tuntuu niin, kuin tulisi edestä:thinkBmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Purin TAAS jarrut. Pumppasin mäntiä ulos ja painoin pihdeillä sisään, hyvin liikkui. Jotain eroa kuitenkin tapahtui. Nyt tärinä välillä katoaa kokonaan, mutta välillä sitä on myös kovemmissa nopeuksissa missä ei ennen ollut. Välillä täristää selvästi, mutta ratti ei vatkaa. Tärinä tulee kuin aaltoina, voimistuu ja vaimenee. Eli onko tässä kaksi vikaa, jumittavat satulat ja epätasapainoinen kardaani. Kardaanin epätasapaino ilmeisesti tekee juuri tuollaista aaltomaista voimistuu-heikkenee tärinää. n.70km koeajolla välillä oli 2-3km pätkiä ilman mitään tärinää, oli aika omituinen fiilis...
Saakos noita satuloita uusia kunnollisia muualta kuin marmorilta? Kardaanin taidan tilata ebaystä ja viedä Kometille remontiin, ei tarvitse seisottaa montaa viikkoa pukeilla.
Comment
-
-
Originally posted by Heguli 31 View PostOnko tuo etupään vatkaaminen ja ravistus enemmin tuon 6-moottorisen ongelma?Etuakselistorakenne (tukivarsien suunnat) ja ohjausvaihde/raidetanko systeemit on kuitenkin erillaisia.
Minulla ei ole nämä V8-koneiset ravistellut yksikään.Nytkin on alla 245/275/19" rengastus.Ei mitään ongelmia etupään kanssa.Pientä vetelyä toki on ollut.Mutta niistä on selvitty osia vaihtamalla ja nelipyörä suuntauksella.Joten jarrutkin ilmeisesti on ollut "herkkänä" ilman jumituksia.
Comment
-
-
Originally posted by Ramzez View Post
Nesteistä puheenollen, itse ostan vuoroittain Boschin kirkasta nestettä ja Aten sinistä nestettä. Tuolla tavalla tulee yleensä helposti todetuksi se, milloin neste on vaihtunut kokonaisuudessaan tuoreeksi. Ei kulu ylimääräistä nestettä, kun tietää milloin neste on vaihtunut.
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostPurin TAAS jarrut. Pumppasin mäntiä ulos ja painoin pihdeillä sisään, hyvin liikkui. Jotain eroa kuitenkin tapahtui. Nyt tärinä välillä katoaa kokonaan, mutta välillä sitä on myös kovemmissa nopeuksissa missä ei ennen ollut. Välillä täristää selvästi, mutta ratti ei vatkaa. Tärinä tulee kuin aaltoina, voimistuu ja vaimenee. Eli onko tässä kaksi vikaa, jumittavat satulat ja epätasapainoinen kardaani. Kardaanin epätasapaino ilmeisesti tekee juuri tuollaista aaltomaista voimistuu-heikkenee tärinää. n.70km koeajolla välillä oli 2-3km pätkiä ilman mitään tärinää, oli aika omituinen fiilis...
Saakos noita satuloita uusia kunnollisia muualta kuin marmorilta? Kardaanin taidan tilata ebaystä ja viedä Kometille remontiin, ei tarvitse seisottaa montaa viikkoa pukeilla.
Comment
-
-
Välillä kyllä ihmetyttää nämä tärinätopikit.. Mun projektitoukassa on alla joskus 08 paistetut, lähes sileäksi hinkatut nankangit, yhdessä vanteessa pieni vekki, jarrulevyt pinnaltaan 30% ruosteessa, vanhan suuntauslapun mukaan etupää jopa hiukan harituksella ja etupäässä jokin koliseekin hiukan.. Eikä siltikään täristä vähääkään missään tilanteessa.F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostUsko nyt vain, se vika on kuin onkin jarruista lähtöisin.
Originally posted by peto2 View Postsileäksi hinkatut nankangit
Comment
-
-
Pitäisi eritellä nuo asiat, sillä ainakin minulla niitä oli/on oikeastaan neljä erilaista:
1. - ratti heiluu ja auto tärisee
2. - ratti heiluu, mutta auto ei tärise
3. - auto tärisee, mutta ratti ei heilu
4. - auto tutisee, mutta ratti ei heilu eikä auto tärise
Noiden lisäksi ratti heiluu kevyissä jarrutuksissa, kovemmissa jarrutuksissa ei mitään ongelmaa.
Parhaimmillaan nuo kaikki variaatiot pystyi kokemaan yhden matkan aikana...
Nyt tilanne on se, että vain 3. ja 4. kohtia ilmenee ja niistä tuo tärinä ilmenee vain kylmillä renkailla muutaman km ajan eikä aina silloinkaan. Satunnaiset takaosan tutinat tulee ja menee, vetoakseliremontti pitäisi tehdä.
Comment
-
-
Onko edes semmosta autoa mikä ei jollain tapaa tutisisi tai tärisisi? Kävin vielä eilen ajelemassa ja tutkimassa että missä nopeuksissa sitä ratin tärinää tulee, mutta en onnistunut saamaan millään nopeuksilla tällä kertaa:think Mutta sitä takapäästä johtuvaa tärinää kyllä riittää, eli vänkärin selkänoja tutisee niin pirusti ja tuntuu ehkä hiukan kuskinkin penkissä!? Uudet apurungon puslat odottaa vaihtoa ja kardaanin limppu ja tukilaakeri myöskin, mutta olisko noilla korjauksilla mahdollista vaikuttaa tuohon takapään värinään? Vai pitäiskö ne vetoniveletkin vaihtaa päikseen?Last edited by janke; 13-07-2013, 11:43.Bmw 316 E30 -88
Comment
-
Comment