Announcement

Collapse
No announcement yet.

Jarrujen huolto, tutinat ja ratin heiluminen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bmw Master
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 13155
    • Kokomo

    Originally posted by janke View Post
    Mites sulla olikaan ne etupään camberit ja aurauskulmat?
    Ne on ihan hyvät.

    Etucamber
    vasen oikea
    -0.06 -0.06
    Etuauraus
    vasen oikea
    0.04 0.04
    Takacamber
    vasen oikea
    -1.55 -1.43
    Taka-auraus
    vasen oikea
    0.05 0.06
    Last edited by Bmw Master; 01-10-2013, 17:36.

    Comment

    • TJJ
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2003
      • 7591
      • Jyväskylä

      Originally posted by Bmw Master View Post
      Ongelma: Ratti täriseen tiheällä nopealla tahdilla 110-130km/h vauhdissa. Melkein aina, mutta jostain syystä välillä katoaa kokonaan. Välillä tärinä on voimakkaampaa välillä miedompaa. Ratti ei vatkaa, vain tärisee.
      Ettei vika vaan kuitenkin olisi jarruissa ja tasopinnoissa

      Mutta joo, mitä jos vaihtaisit vielä hammastangon? Eikös kaikki muu olekin sitten jo vaihdettu? Kai teoriassa ABS:ien hydrauliikkayksikön vikakin voisi olla mahdollinen, en tarkoita ABS:ien napsuttamista vaan jos se jättää jarrut hiukan päälle. Oletko vertaillut miten paljon jarrut laahaa veljesi autossa vs. sinun auto?
      E39 528iA

      Comment

      • Bmw Master
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 13155
        • Kokomo

        Originally posted by TJJ View Post
        Oletko vertaillut miten paljon jarrut laahaa veljesi autossa vs. sinun auto?
        Enpä ole, siinä tosin on 324mm jarrut mutta kaipa sitä voisi kokeilla.

        Hammastanko on aika hapokkaan hintainen, mutta ei kai se tässä konkurssissa enää tunnu.

        Ilmojen kylmettyä on flat spot ilmiökin vähentynyt...?

        Comment

        • Supa
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2005
          • 7597
          • Järvenpää

          Sulla on edelleen tarvikelevyt. Voihan niissä oli tasapainotuksessa vikaa vaikka ei olisikaan heittoa.
          - E90 320i LCI M-sport -09
          - Porsche Boxster 987 2.7 -07

          Comment

          • Bmw Master
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2004
            • 13155
            • Kokomo

            Originally posted by Supa View Post
            Voihan niissä oli tasapainotuksessa vikaa vaikka ei olisikaan heittoa.
            Voisiko? Nekin vaihdoin Zimmermann->Meyle eikä vaikuttanut mitään.

            Comment

            • Supa
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2005
              • 7597
              • Järvenpää

              Originally posted by Bmw Master View Post
              Voisiko? Nekin vaihdoin Zimmermann->Meyle eikä vaikuttanut mitään.
              No ei se ainakaan parempaan mennyt, käytä kometilla tarkastuksessa
              - E90 320i LCI M-sport -09
              - Porsche Boxster 987 2.7 -07

              Comment

              • janke
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2010
                • 3667
                • seinäjoki

                Joo,Ei autosi kulmissasi ole mitään vikaa, mutta mites toi auraus edessä, kun sinulla on harvinaisen pystyssä noi kamppaarit, niin auraus ehkä voisi olla ~0.00? Sitä en sitten tiedä, että onko sitten mitää käytännön merkitystä:think Tärisikö ratti ennen suuntausta? Meinasin myös ehdottaa samaa mitä TJJ että jos hammastangon uusiminen ei auta... niin,niin sitten... vaikka uudet lamput?
                Bmw 316 E30 -88

                Comment

                • Supa
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2005
                  • 7597
                  • Järvenpää

                  Originally posted by janke View Post
                  Joo,Ei autosi kulmissasi ole mitään vikaa, mutta mites toi auraus edessä, kun sinulla on harvinaisen pystyssä noi kamppaarit, niin auraus ehkä voisi olla ~0.00? Sitä en sitten tiedä, että onko sitten mitää käytännön merkitystä:think Tärisikö ratti ennen suuntausta? Meinasin myös ehdottaa samaa mitä TJJ että jos hammastangon uusiminen ei auta... niin,niin sitten... vaikka uudet lamput?
                  Hyvin maltilliset auraukset edessä. Ei vaikuta tärinöihin nyt ainakaan. Toki ohjauksesta saa herkemmän kun vetää nollaan mutta rauhattomamman myös.
                  - E90 320i LCI M-sport -09
                  - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                  Comment

                  • janke
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2010
                    • 3667
                    • seinäjoki

                    Originally posted by Supa View Post
                    Hyvin maltilliset auraukset edessä. Ei vaikuta tärinöihin nyt ainakaan. Toki ohjauksesta saa herkemmän kun vetää nollaan mutta rauhattomamman myös.
                    Näin varmaan on.

                    Ihmettelen sitä kovasti, kun mulla on varmaan foorumin pommein e39, niin kaikkea muuta tärinää ja levottomuutta autosta löytyy, mutta rattiin ei tunnu mitään tärinää/vapinaa:think Mullahan on vielä muutama v.sitten ostetut motonetin jarrulevytkin ja kerran olen ne vaan herkistellytkin. Ei voi käsittää
                    Bmw 316 E30 -88

                    Comment

                    • TJJ
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2003
                      • 7591
                      • Jyväskylä

                      Originally posted by janke View Post
                      Ihmettelen sitä kovasti, kun mulla on varmaan foorumin pommein e39, niin kaikkea muuta tärinää ja levottomuutta autosta löytyy, mutta rattiin ei tunnu mitään tärinää/vapinaa:think Mullahan on vielä muutama v.sitten ostetut motonetin jarrulevytkin ja kerran olen ne vaan herkistellytkin. Ei voi käsittää
                      Jospa sinulla on värinänvaimennin yhä kunnossa... Niin, ohjauspylvään alla muuten on sellainen, varmaan joku insinööri on optimoinut viikkokausia sen avulla jotain tiettyä tärinää/värinää pois, olisi kiva tietää mitä.
                      E39 528iA

                      Comment

                      • janke
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2010
                        • 3667
                        • seinäjoki

                        Originally posted by TJJ View Post
                        Jospa sinulla on värinänvaimennin yhä kunnossa... Niin, ohjauspylvään alla muuten on sellainen, varmaan joku insinööri on optimoinut viikkokausia sen avulla jotain tiettyä tärinää/värinää pois, olisi kiva tietää mitä.
                        Ai, onko tämä värinänvaimennin ihan ratin alla?
                        Bmw 316 E30 -88

                        Comment

                        • Supa
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2005
                          • 7597
                          • Järvenpää

                          Pitää säätää penkki niin että kassit roikkuu penkin etupuolella
                          - E90 320i LCI M-sport -09
                          - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                          Comment

                          • Bmw Master
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2004
                            • 13155
                            • Kokomo

                            Originally posted by janke View Post
                            Meinasin myös ehdottaa samaa mitä TJJ että jos hammastangon uusiminen ei auta... niin,niin sitten... vaikka uudet lamput?
                            Hammastangossa ei nyt tunnu väjää kun kiristin sitä, ei tietenkään vaikuttanut tärinään. Miksi väljä hammastanko tärisisi? Eikö jossain pitäisi ensin olla epätasapaino joka sen tärinä aloittaisi? Lamput on jo vaihdettu.

                            Originally posted by Supa View Post
                            käytä kometilla tarkastuksessa
                            Seuraavaksi kun panet Julian kanssa menemään niin mulle uudet levyt.

                            Comment

                            • janke
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2010
                              • 3667
                              • seinäjoki

                              Originally posted by Bmw Master View Post
                              Hammastangossa ei nyt tunnu väjää kun kiristin sitä, ei tietenkään vaikuttanut tärinään. Miksi väljä hammastanko tärisisi? Eikö jossain pitäisi ensin olla epätasapaino joka sen tärinä aloittaisi? Lamput on jo vaihdettu.



                              Seuraavaksi kun panet Julian kanssa menemään niin mulle uudet levyt.
                              Mahdollista on vielä tukivarsien nivelien holkit (navassa) väljät, kuten minulla on oikealla alatukivarren holkki. Oletko kiristänyt momenttiin varret?
                              Bmw 316 E30 -88

                              Comment

                              • janke
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2010
                                • 3667
                                • seinäjoki

                                tai tämä https://www.youtube.com/watch?v=bjEvGOEYHkg

                                Ja tämä: https://www.youtube.com/watch?v=lLqF7A3SAXE
                                Bmw 316 E30 -88

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎