Announcement

Collapse
No announcement yet.

Jarrujen huolto, tutinat ja ratin heiluminen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Matuh
    BTCF Member
    • Apr 2013
    • 3702
    • Kouvola

    Originally posted by Hemi View Post
    Entä onko alustakulmat varmasti kohdallaan(lähinnä casterit/pielessä ollessaan puoltaa jarrutuksessa?).
    Ei kai ne nyt pielessä ole kun n.3 vko sitten suunnattin kohilleen:think
    E36 328i M50B30 turbo
    Skoda vRS
    Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
    Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu

    EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91

    Comment

    • zener
      Moderator
      • Oct 2004
      • 14439
      • Oulu

      Originally posted by Matuh View Post
      Ei kai ne nyt pielessä ole kun n.3 vko sitten suunnattin kohilleen:think
      Toki voi olla. Miltäs ne arvot siellä näyttää?
      E65 730dA '04 klick
      F10 520dA '11 klick
      E34 520iA '91 klick

      Instagram


      "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

      Comment

      • Matuh
        BTCF Member
        • Apr 2013
        • 3702
        • Kouvola

        Originally posted by zener View Post
        Toki voi olla. Miltäs ne arvot siellä näyttää?
        En saanut edes lappua jossa on arvot
        E36 328i M50B30 turbo
        Skoda vRS
        Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
        Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu

        EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91

        Comment

        • Hemi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 18880
          • Pirkanmaa

          Originally posted by Matuh View Post
          En saanut edes lappua jossa on arvot
          Mitä järkeä silloin on koko mittauksessa?
          Sen tulostetun "todistuksen" pitäisi kuitenkin olla maksavan asiakkaan omaisuutta?

          Comment

          • Heguli 31
            BTCF Member
            • Oct 2004
            • 10037
            • KVLA

            Originally posted by Matuh View Post
            En saanut edes lappua jossa on arvot
            Löytyy todennäköisesti kyllä suuntauskoneen muistista ja saa tarvittaessa printattua kyllä ulos vieläkin.Jos kone on edes vähänkään tätä päivää.

            Comment

            • Matuh
              BTCF Member
              • Apr 2013
              • 3702
              • Kouvola

              Vanhan lapun löysin jonka mukaan suunnattiin kuulemma ota tuosta liikkeestä nyt enää selvää...
              Ja siellä casterit vas. +0.8 ja oik. +0.9
              E36 328i M50B30 turbo
              Skoda vRS
              Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
              Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu

              EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91

              Comment

              • peto2
                BTCF Member
                • Jan 2007
                • 8262
                • Järvikylä (Nakkila)

                Vanhan lapun mukaan säädetty? Mitähän vittua?
                F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                ex:
                E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                Nakkaa privaa jos tarvetta.

                Comment

                • HTK12
                  BTCF Member
                  • Jul 2011
                  • 10941
                  • Joensuu

                  Kyllähän kunnon suuntauksesta pitää saada se raportti ja siinä olla arvot ennen suuntausta, sen jälkeen sekä ohjearvot. Tuollaiset "suunnattiin vanhan lapun perusteella" nyt ei kerro mitään, koska mitään mittaustuloksia ei ole, joista voisi päätellä onnistuiko se suuntaus vai ei.
                  e39 540iA E85

                  Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                  Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                  Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                  Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                  INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                  Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                  Comment

                  • Matuh
                    BTCF Member
                    • Apr 2013
                    • 3702
                    • Kouvola

                    Paska firma koskaan ei kunnon suuntaus lappua ole tullut. No suoraan menee sentäs....
                    E36 328i M50B30 turbo
                    Skoda vRS
                    Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
                    Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu

                    EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91

                    Comment

                    • Heguli 31
                      BTCF Member
                      • Oct 2004
                      • 10037
                      • KVLA

                      Ja mikähän firma on kyseessä?Tietää vältellä.

                      Comment

                      • Matuh
                        BTCF Member
                        • Apr 2013
                        • 3702
                        • Kouvola

                        Originally posted by Heguli 31 View Post
                        Ja mikähän firma on kyseessä?Tietää vältellä.
                        Ihan on kuusaantien Autopro, edellisessä lapussa vaan tiedot suuntauksen jälkeen ei ennen. Nyt en tosiaan saanut kuin kuitin että tehty. Lopetetaan nyt tämä OT
                        E36 328i M50B30 turbo
                        Skoda vRS
                        Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
                        Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu

                        EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91

                        Comment

                        • Siankarlo
                          Bimmer Rookie
                          • Sep 2010
                          • 133
                          • Helsinki

                          Mitähän oikeasti tapahtui

                          Mitähän arvelette tapahtuneen mun etujarrulevyille:

                          -auto oli jarrujen laitossa pari kk sitten. Jarrut tarkastettiin, palat ja levyt takaa uusiksi, edestä vain palat koska levyissä oli hyvin pintaa

                          - pian em. Rempan jälkeen alkoi jarruttaessa ravistaa, niin että ratti heilui hieman jos esim. Kaupungissa valoihin jarrutti. Myös maantiellä huomasi välillä selvästi, mutta ei ihan joka jarrutuksessa.

                          - tänään vein auton tsekattavaksi ja etulevyt olivatkin nyt yllättäen kierot. Korjaamon mielestä vanhuuttaan kieroutuneet ja ihan normaalia.

                          Itse en tajua, miten ennen ravistamattomat levyt on äkkiä kieroutuneet, pintaa oli vielä reilusti jäljellä ja näillä siis oli ajettu ongelmitta noin 100.000 km maantieajoa pääosin, ja rauhallisesti ilman äkkijarrutuksia, sama käyttö ennen j jälkeen remontin.

                          Levyt on nyt vaihdettu ja maksettu kun en jaksa näistä riidellä. Eikä ravista enää. Mutta oliko vian alkusyy oikeasti vanhoissa levyissä vai jossain ihan muualla?
                          2012 F11 530DAt Xdrive
                          Ex 2002 E39 530DAt

                          Comment

                          • markok
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2002
                            • 3018
                            • Kuopio

                            Originally posted by Siankarlo View Post
                            Mitähän arvelette tapahtuneen mun etujarrulevyille:

                            -auto oli jarrujen laitossa pari kk sitten. Jarrut tarkastettiin, palat ja levyt takaa uusiksi, edestä vain palat koska levyissä oli hyvin pintaa

                            - pian em. Rempan jälkeen alkoi jarruttaessa ravistaa, niin että ratti heilui hieman jos esim. Kaupungissa valoihin jarrutti. Myös maantiellä huomasi välillä selvästi, mutta ei ihan joka jarrutuksessa.

                            - tänään vein auton tsekattavaksi ja etulevyt olivatkin nyt yllättäen kierot. Korjaamon mielestä vanhuuttaan kieroutuneet ja ihan normaalia.

                            Itse en tajua, miten ennen ravistamattomat levyt on äkkiä kieroutuneet, pintaa oli vielä reilusti jäljellä ja näillä siis oli ajettu ongelmitta noin 100.000 km maantieajoa pääosin, ja rauhallisesti ilman äkkijarrutuksia, sama käyttö ennen j jälkeen remontin.

                            Levyt on nyt vaihdettu ja maksettu kun en jaksa näistä riidellä. Eikä ravista enää. Mutta oliko vian alkusyy oikeasti vanhoissa levyissä vai jossain ihan muualla?
                            Vaihdettu uudet palat eikä herkistelty satuloita. Nyt kun mäntä asettuu uusilla paloilla eri kohtaan niin helposti alkaa takertelemaan. Jarrut on laahanneet uusilla paloilla hieman ja levyt kuumentuneet ja menneet kieroiksi. Sama tapahtuu uusillakin levyillä jos jarrut laahaavat.
                            BMW 530iA Touring -05

                            Comment

                            • Supa
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2005
                              • 7597
                              • Järvenpää

                              Originally posted by Siankarlo View Post
                              Mitähän arvelette tapahtuneen mun etujarrulevyille:

                              -auto oli jarrujen laitossa pari kk sitten. Jarrut tarkastettiin, palat ja levyt takaa uusiksi, edestä vain palat koska levyissä oli hyvin pintaa

                              - pian em. Rempan jälkeen alkoi jarruttaessa ravistaa, niin että ratti heilui hieman jos esim. Kaupungissa valoihin jarrutti. Myös maantiellä huomasi välillä selvästi, mutta ei ihan joka jarrutuksessa.

                              - tänään vein auton tsekattavaksi ja etulevyt olivatkin nyt yllättäen kierot. Korjaamon mielestä vanhuuttaan kieroutuneet ja ihan normaalia.

                              Itse en tajua, miten ennen ravistamattomat levyt on äkkiä kieroutuneet, pintaa oli vielä reilusti jäljellä ja näillä siis oli ajettu ongelmitta noin 100.000 km maantieajoa pääosin, ja rauhallisesti ilman äkkijarrutuksia, sama käyttö ennen j jälkeen remontin.

                              Levyt on nyt vaihdettu ja maksettu kun en jaksa näistä riidellä. Eikä ravista enää. Mutta oliko vian alkusyy oikeasti vanhoissa levyissä vai jossain ihan muualla?
                              Satuloista lähtisin ekana vikaa etsimään. Uudet palat niin männät painettu sisään, varmaan jumittaa jossain kohtaa.
                              Eli satulat pöydälle ja osiksi.

                              EDIT: Hidas näköjää...
                              - E90 320i LCI M-sport -09
                              - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                              Comment

                              • zener
                                Moderator
                                • Oct 2004
                                • 14439
                                • Oulu

                                Originally posted by Supa View Post
                                Satuloista lähtisin ekana vikaa etsimään. Uudet palat niin männät painettu sisään, varmaan jumittaa jossain kohtaa.
                                Eli satulat pöydälle ja osiksi.

                                EDIT: Hidas näköjää...
                                Komppaan tämän kuitenkin. Sama kävi E38:n kans, kun vaihdoin jarrukamat eteen. Kotia ajelin ja jarrut savus tulikuumana. Satulat auki ja hieman oli männässä ruosteen rupua. Hio ne pois ja uusilla tiivisteillä kasaan, poljin tuntumaki oli iha eri maailmasta.
                                E65 730dA '04 klick
                                F10 520dA '11 klick
                                E34 520iA '91 klick

                                Instagram


                                "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎