Announcement

Collapse
No announcement yet.

Talvirengaskeskustelu

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

    Originally posted by VolvoTDi View Post
    EI KUKAAN voi sanoa, että onneksi oli nastarenkaat eikä kitkarenkaat!! Jäärata-ajo erikseen, mitä itsekin harrastan ja tosiaan kitkoilla ei siellä tee mitään.
    Suomessa liikenne talvisilla pääteillä on kuin onkin kuitenkin juuri jäärata-ajoa, paitsi ehkä niille jotka pyörivät kehän sisällä?
    Vähemmän sladia, mutta alusta on tismalleen sama.

    Comment

    • Jürgen_
      Bimmer Enthusiast
      • May 2008
      • 2707
      • Mylsä

      Originally posted by Vesper View Post
      ...ja on kiistaton fakta, että ylinopeus tappaa Suomessa aivan varmasti
      ...
      Ei se vauhti tapa vaan se äkkäpyssäys.
      En ole koskaan kuullut kenenkään kuolleen vain siksi että se ajaa vaikkapa 100:n alueella 120:ä. Sensijaan saa lehdestä lukea että joku kädetön kuski ajaa autonsa tieltä ulos ja saa surmansa törmättyään kylän suurimpaan puuhun tai johonkin muuhun ylivoimaiseen esteeseen.
      Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

      Comment

      • Tiguan
        Bimmer Rookie
        • Jun 2008
        • 135
        • Tampere

        Onko Kellään kokemusta Green Diamondeista?


        Green Diamond -pinnoitetussa renkaassa kulutuspintakumiin on sekoitettu noin 1 mm:n läpimittaisia granulaatteja, jotka on valmistettu puristamalla kumin tartunta-aineen kanssa alumiinioksidia ja piikarbidia yhteen yli 10 000 kilopondin paineessa. Näin syntyy granulaatteja, jotka vastaavat kovuudeltaan teollisuustimantteja.
        "Vihreät timantit" takaavat pidon
        Green Diamond -renkaalla ajettaessa granulaattien särmät tulevat pintaan noin 2000 ajokilometrin jälkeen. Pinnalla olevat granulaatit kuluvat tai irtoavat renkaan kulumisen tahdissa, mutta samalla paljastuu uusia "timantteja" aina renkaan viimeiseen kilometriin asti.

        ex:BMW E46 320i Touring M-Sport II

        Entinen Bemaristi,

        Comment

        • lao
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2010
          • 278
          • Tampere

          Originally posted by Tiguan View Post
          Onko Kellään kokemusta Green Diamondeista?


          Green Diamond -pinnoitetussa renkaassa kulutuspintakumiin on sekoitettu noin 1 mm:n läpimittaisia granulaatteja, jotka on valmistettu puristamalla kumin tartunta-aineen kanssa alumiinioksidia ja piikarbidia yhteen yli 10 000 kilopondin paineessa. Näin syntyy granulaatteja, jotka vastaavat kovuudeltaan teollisuustimantteja.
          "Vihreät timantit" takaavat pidon
          Green Diamond -renkaalla ajettaessa granulaattien särmät tulevat pintaan noin 2000 ajokilometrin jälkeen. Pinnalla olevat granulaatit kuluvat tai irtoavat renkaan kulumisen tahdissa, mutta samalla paljastuu uusia "timantteja" aina renkaan viimeiseen kilometriin asti.

          http://www.greendiamond.info/fi/uutuus.shtml
          Kilopondi on voiman yksikkö eikä paineen. Tuo 10 000 kilopondia ei kerro yhtään mitään. Ensimmäinen asia mikä haisee. Toisekseen tuo prosessin kuvaus tuo mieleen lähinnä nämä magneetit, jotka laitetaan polttoainelinjaan autossa ja kulutus pienenee, kun polttoainemolekyylin rakenne muuttuu tjsp. Eli muka hienolla teknisellä puuta heinää olevalla sepostuksella koitetaan antaa vakuuttava kuva. Sitten tuo, että aja 2000km ja sitten rengas rupeaa pitämään. Eli huijaus ei paljastu heti.

          Comment

          • jsa014
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2006
            • 1651
            • Turun Pallivaha

            Originally posted by Tiguan View Post
            Onko Kellään kokemusta Green Diamondeista?


            Green Diamond -pinnoitetussa renkaassa kulutuspintakumiin on sekoitettu noin 1 mm:n läpimittaisia granulaatteja, jotka on valmistettu puristamalla kumin tartunta-aineen kanssa alumiinioksidia ja piikarbidia yhteen yli 10 000 kilopondin paineessa. Näin syntyy granulaatteja, jotka vastaavat kovuudeltaan teollisuustimantteja.
            "Vihreät timantit" takaavat pidon
            Green Diamond -renkaalla ajettaessa granulaattien särmät tulevat pintaan noin 2000 ajokilometrin jälkeen. Pinnalla olevat granulaatit kuluvat tai irtoavat renkaan kulumisen tahdissa, mutta samalla paljastuu uusia "timantteja" aina renkaan viimeiseen kilometriin asti.

            http://www.greendiamond.info/fi/uutuus.shtml
            Eiköhän nämä tosiaankin ole vaan ihan täyttä paskaa. Jos tuollainen taikagranulaatti olisi hyvä tai edes kehityskelpoinen idea, miksi ihmeessä vain yksi pieni pulju sellaista käyttää. Ja edelleen, jos olisikin loistava, ja olisivat onnistuneet suojaamaan sen kattavalla patentilla, miksi ihmeessä nuo eivät komeile testien ja myyntitilastojen kärjessä.
            316 E21 -> 320 E30 -> VW,Ford,Renault -> 540 E34-> 525 E39 ///M-Sport Touring

            Comment

            • Laxa
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2004
              • 1363
              • Tampere

              Originally posted by lao View Post
              Kilopondi on voiman yksikkö eikä paineen. Tuo 10 000 kilopondia ei kerro yhtään mitään. Ensimmäinen asia mikä haisee.
              Juurikin näin.
              Jos mä oisin sä ni kuka sä sit oisitkaan?

              E30 325i Cabrio M-Tech II -91

              EX: G30 Sedan 520d A xDrive -17
              EX: E61 530xdAT -07
              EX: E60 520dA Sedan -08
              EX: F30 320dA xDrive Sport -13
              EX: E39 530dAT -02
              EX: E36 320iA -91
              EX: R1150RT -03

              Comment

              • Tiguan
                Bimmer Rookie
                • Jun 2008
                • 135
                • Tampere

                Luitteko rengas valmistajan sivuilta kokemuksia osion: http://www.greendiamond.info/fi/kokemuksia.shtml

                Mutta eikö kellään foorumilaisella ole omakohtaisia kokemuksia? niitä olisi myös kiva kuulla. :think

                Meillä kun on semmoinen tilanne että myös emäntä ajaa autolla talvella ja näin ollen olen suosinut nastarenkaita. Kuitenkin haluaisin itse ostaa/testata kitkat, mutta hallitus lyö jarruja päälle.

                Näin ollen jos "Vihreä timantti" pitää paremmin kuin normi kitka. Ero nasta ja kitkarenkaan pidon välilä olisi pienempi. Ja kuitenkin saisi kitkarenkaan mukavuuden.

                Kysyin Tarjouksen Tampereen Askosaarelta ko.renkaasta:

                215/55-16 Green diamond asennettuna hintaan 388,-

                Hinta ei ainakaan ole paha.
                ex:BMW E46 320i Touring M-Sport II

                Entinen Bemaristi,

                Comment

                • Rale
                  BTCF Member
                  • Jul 2005
                  • 1482
                  • Porvoo

                  Originally posted by Tiguan View Post
                  Luitteko rengas valmistajan sivuilta kokemuksia osion: http://www.greendiamond.info/fi/kokemuksia.shtml

                  Mutta eikö kellään foorumilaisella ole omakohtaisia kokemuksia? niitä olisi myös kiva kuulla. :think

                  Meillä kun on semmoinen tilanne että myös emäntä ajaa autolla talvella ja näin ollen olen suosinut nastarenkaita. Kuitenkin haluaisin itse ostaa/testata kitkat, mutta hallitus lyö jarruja päälle.

                  Näin ollen jos "Vihreä timantti" pitää paremmin kuin normi kitka. Ero nasta ja kitkarenkaan pidon välilä olisi pienempi. Ja kuitenkin saisi kitkarenkaan mukavuuden.

                  Kysyin Tarjouksen Tampereen Askosaarelta ko.renkaasta:

                  215/55-16 Green diamond asennettuna hintaan 388,-

                  Hinta ei ainakaan ole paha.
                  Kaikki kokemuksia kuvat on kuvattu kesällä tai ei ainakaan talvisissa olosuhteissa.

                  Comment

                  • Ravermeister
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2004
                    • 1508
                    • Melkeen Turkkuses

                    Tässä yksi kokemus Green Diamondeista:

                    Olen rengasliikkeessä töissä, ja asiakas hylkäsi tollaset hyvällä pinnalla olevat green diamondit ostaessaan uudet renkaat.
                    Ukkopuolen E39:siin ruuvattiin sitten kokeilumielessä ne alle ns. välikelin renkaiksi, eli syksyn ja kevään huonoja kelejä varten jolloin ei viitsi nastoilla ropistella.
                    -Nätisti noita ei saanut pyörimään millään, joka renkaassa pientä pystyheittoa.
                    -Ajomelu samaa luokkaa kuin 18" kesärenkaissa.
                    Kunnon talvikelejä noilla ei ole testattu, mutta epäilen niiden pitoa koska pinta ei todellakaan ole pehmeä ja kunnolla lamelloitu niin kuin muissa pohjolaan tarkoitetuissa talvirenkaissa. Enemmänkin vaikuttavat joltain kesärenkaalta mihin saipattu muutama ura lisää ja sotkettu pikkukiviä joukkoon
                    -Turku Connection-
                    HDJ80 4.2TD
                    ex E46 330i Cabriolet, E34 540i Touring, E34 M5, E34 535i, E28 535i, E28 518i

                    Comment

                    • Peltsii
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2007
                      • 7061
                      • Turenki

                      Originally posted by Tiguan View Post
                      Luitteko rengas valmistajan sivuilta kokemuksia osion: http://www.greendiamond.info/fi/kokemuksia.shtml

                      Mutta eikö kellään foorumilaisella ole omakohtaisia kokemuksia? niitä olisi myös kiva kuulla. :think

                      Meillä kun on semmoinen tilanne että myös emäntä ajaa autolla talvella ja näin ollen olen suosinut nastarenkaita. Kuitenkin haluaisin itse ostaa/testata kitkat, mutta hallitus lyö jarruja päälle.

                      Näin ollen jos "Vihreä timantti" pitää paremmin kuin normi kitka. Ero nasta ja kitkarenkaan pidon välilä olisi pienempi. Ja kuitenkin saisi kitkarenkaan mukavuuden.

                      Kysyin Tarjouksen Tampereen Askosaarelta ko.renkaasta:

                      215/55-16 Green diamond asennettuna hintaan 388,-

                      Hinta ei ainakaan ole paha.
                      Täyttä paskaa
                      DUCATI 1098 RACING EVO

                      Comment

                      • Irl-Racing
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2006
                        • 1755
                        • Naantali

                        Originally posted by Tiguan View Post
                        Luitteko rengas valmistajan sivuilta kokemuksia osion: http://www.greendiamond.info/fi/kokemuksia.shtml

                        Mutta eikö kellään foorumilaisella ole omakohtaisia kokemuksia? niitä olisi myös kiva kuulla. :think

                        Meillä kun on semmoinen tilanne että myös emäntä ajaa autolla talvella ja näin ollen olen suosinut nastarenkaita. Kuitenkin haluaisin itse ostaa/testata kitkat, mutta hallitus lyö jarruja päälle.

                        Näin ollen jos "Vihreä timantti" pitää paremmin kuin normi kitka. Ero nasta ja kitkarenkaan pidon välilä olisi pienempi. Ja kuitenkin saisi kitkarenkaan mukavuuden.

                        Kysyin Tarjouksen Tampereen Askosaarelta ko.renkaasta:

                        215/55-16 Green diamond asennettuna hintaan 388,-

                        Hinta ei ainakaan ole paha.
                        Greendiamondi ei ole huono tuote mutta ei todellakaan lähelläkään laadultaan yhtä hyvä kuin eurooppalaiset kitkat varsinki jos kitka on pohjosmaisella kumiseoksella nii ei greendiamondilla ole mitään mahiksia olla esim testeissä voittajana . eli jos haluaa kitkat laita hiukan enempi rahaa että saat eurooppalaiset kitkat , jos kelpaa hiukan kehnompi nii green diamond menee ihan hyvin myös makunsa kullakin.

                        pinnatuissa on tota pystyheiton ominaisuuksia riippuu niin paljon mihin runkoon se on laitettu. micelinin rungoilla olevat on suht pyöreitä
                        Autot
                        Bmw I8
                        Mini cooper S

                        Ex A90 3.0 GR Supra, F30 330e, e36 widebody 330 turbo, f30 318d, e30 mtech 2 apina b6 turbo.

                        IG: Irl_Customs

                        Comment

                        • Vanquish
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2004
                          • 1961
                          • Hki

                          Originally posted by Hemi View Post
                          Eli tässä nyt oikeasti surin osa kitkojen kuluttajista on ihan oikeasti suggestoinut itsensä siihen valheelliseen itsepetokseen että kitkat olisivat talviselta suorituskyvyltään jopa paremmat kuin vastaavat nastapyörät?
                          Ilmeisesti juuri tästä asennevammasta johtuen talvisten lunastusajoneuvojen otannassa on niin suuri osuus kitkarenkain varustettuja ajoneuvoja?
                          Eli vaikka kuinka huskastellaan että: "kunnytvaantiedostaajamuistaajarrutusmatjatjajaja" .... niin kitkoillakin pärjää....mutta kuitenkin kun hieman kiristetään ruvia niin sieltähän se oikea itsepetoksellinen asenna aina putkahtaa esille.
                          Eli oikeasti kuitenkin uskotaan kitkarenkaan ylivoimaisuuteen talvipyöränä kun valikoiden poimitaan ympäröivästä liikenteestä näitä "simerkkejä" joissa nastapyörän vähintään kuvitellaan olevan heikompi.
                          Todellisuudessa nykyisen kitkarengas on kuitenkin melkoisen kaukana talvirenkaana nykyisistä nastapyöristä jokaisesta pito-ominaisuutta mitattavalla alueella ja tämä on ihan Fakta, ei mielipideasia vaikka pääosa kitkarenkaita käyttävistä niin tuntuu ihan oikeasti kuvittelevan.
                          Erittäin vaarallinen asennevamma/itsepetos, joka varsinkin alkutalven jääpinnoilla tuntuu sitten realisoituvan.
                          Ai niin...sekin tuntuu aika ihmeelliseltä että juuri kitkarenkaiden kuluttajat eivät oikeasti tunnu tiedostavan että renkaan alla suomen pääteillä on aika useinkin puhdasta jäätä, ei kuivaa asfalttia? Näin ajatellen itsepetos on toki helpompi ymmärtääkkin?
                          Jotain on jo alunperin pielessä jos joudutaan tilanteeseen, että muutaman metrin ero jarrutusmatkassa ratkaisee! Eli ajoetäisyys ensin kuntoon.

                          Ainahan näillä eroilla voi jeesustella, mutta jotenkin sitä pärjättiin myös 80-luvun autoilla ja silloisilla kumeilla, tai vaikkapa 60-luvun renkailla. Ja toisinpäin voi kysyä, että miten nastamies pärjää etelän talvessa kun on märkää? Tuolloin kiinalainen "saksankumi" voittaa 4-0 suomalaisen testivoittaja nastan!

                          Comment

                          • Hemi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2004
                            • 18880
                            • Pirkanmaa

                            Originally posted by Vanquish View Post
                            Jotain on jo alunperin pielessä jos joudutaan tilanteeseen, että muutaman metrin ero jarrutusmatkassa ratkaisee! Eli ajoetäisyys ensin kuntoon.

                            Ainahan näillä eroilla voi jeesustella, mutta jotenkin sitä pärjättiin myös 80-luvun autoilla ja silloisilla kumeilla, tai vaikkapa 60-luvun renkailla. Ja toisinpäin voi kysyä, että miten nastamies pärjää etelän talvessa kun on märkää? Tuolloin kiinalainen "saksankumi" voittaa 4-0 suomalaisen testivoittaja nastan!
                            Mitä tuo 4-0 tarkoitttaa metreissä ja sekunneissa?

                            Comment

                            • -KK-
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2005
                              • 265

                              Originally posted by Vanquish View Post
                              Jotain on jo alunperin pielessä jos joudutaan tilanteeseen, että muutaman metrin ero jarrutusmatkassa ratkaisee! Eli ajoetäisyys ensin kuntoon.
                              Tää väittämä sisältää mun mielestä todella paljon vääriä oletuksia.

                              Ensinnäkin ihminen tekee virheitä. Ja silloin kun joskus vaikka sitten kerran kymmenessä vuodessa tekisi sen virheen, niin silloin se puolet lyhyempi jarrutusmatka voi ratkaista paljon.

                              Liikenteessä on paljon muita jotka säätävät todella paljon. Ei siinä auta vaikka ite olisi kuinka varovainen jos toinen paukkasee yllättäen esimerkiksi kolmion takaa eteen.

                              Ja vaikka mun aiemmin esimerkkinä mainitsema maaseututiellä tapahtunut lipsahdus ei kelvannut esimerkkinä, niin siinä jos olisi ollut metrin pidempi jarrutusmatka niin olisi ollut penkassa. Ja jos vauhti olisi ollut ennalta hiljempi taikka ne kitkat, niin heti seuraavassa ylämäessä olisi ollut entistä vaikeampaa.

                              Turha mun on enempää näitä esimerkkejä laitella kun kitkamiehille ei ikinä tapahdu mitään, mutta itse olen ollut kolme kertaa auto-onnettomuudessa ja aina toisen osapuolen toimesta. Joka kerta on muistuttanut turvalaitteiden tärkeydestä. Ei ainoastaan renkaiden pidosta. Itse en ole kolaroinut kertaakaan. Ainoat on nuo jumitukset ja joskus lipsuu mutta aina on jäänyt marginaalia, eli nopeus on kohillaan loppujen lopuksi.

                              Renkaat on vain yksi osa-aluen, missä panostan maksimiin kaiken varalta. Turvavyön kanssa on sama juttu. Itse käytän ja otan löysät pois, mutta eikös se ole turhaa huolehtimista jos kitkamies ennakoi kaiken eikä ikinä kolaroi? Jarrut toisena esimerkkinä. Hyvät nesteet ja laadukkaat palat. On sitä joskus jarrut kiehunu Ahvenistolla ja jähmettyny pakkasessa. Jne jne.

                              Comment

                              • riuska
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2008
                                • 1160
                                • Lahti

                                Hankookeista kokemuksia tossa ois kitkana w300. ja nastana w409 kokona 205/55-16. Kitkat voi varmaan unohtaa suoraa mitä kuvioo kattelin ja aika kovaa kumia.
                                Mut mites noi hankook w409 nastat onko kokemusta muutaku mitä noista testeistä lukenut?? sais aika halpaan hintaan vaan tosta..
                                F30 320d
                                F30 320i
                                E46 320i
                                E36 325i
                                E30 316

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎