Announcement

Collapse
No announcement yet.

Talvirengaskeskustelu

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Casull
    Bimmer Fanatic
    • May 2010
    • 207
    • Nivala

    Mulla on lähtee kohta ties kuinka mones talvi kitkoilla.
    Olen ajanut monenlaisilla talvirenkailla joista suurin osa on ollut enemmän tai vähemmän paskoja, suurin osa nastarenkaita.

    Joka kerta kun olen uudet kitkat alle laittanut, muutos on ollut parempaan verrattuna mihin tahansa aiemmin autoni alla olleisiin renkaisiin riippumatta siitä vertaako niitä joskus uutena ostamiini kotimaisiin huippu nastarenkaisiin tai loppuunajettuihin pinnoitettuihin nastoihin.

    Monesti näissä keskusteluissa tahtoo unohtua se tosiasia että suurimmalla osalla autoilijoista on vanhat talvirenkaat, 2 tai useamman talven ajetut. Loppujen lopuksi uusilla, aivan viimeistä huippua edustavilla nastarenkailla ajavien osuus on häviävän pieni.

    Itselleni kitkarengas on tietoinen valinta ja tiedostan ko rengastyypin puutteet joissain poikkeustilanteissa.
    Esim viime talvi oli täälläpäin ja niillä teillä missä itse liikun sellainen ettei nastarengas olisi ollut missään vastaan tulleessa tilanteessa yhtään sen kummempi kuin syksyllä uutena alle laittamani parhaan pään kitkarenkaat.

    Nytkin ajattelin kokeilla selvitä talvesta TM:n testissä parhaiten pärjänneellä kitkarenkaalla, saa nähdä miten tänävuonna käy.
    Uskon selviäväni tänäkin vuonna ehjänä jos nyt ei ihan älyttömiä pääkallokelejä koko talvea ole.
    Musta E90 330 xda -05 kaikilla mausteilla, Powered by Karala
    Läppäleikkaukset, puslanvaihdot, jarrulevysorvaukset, jyrsin- yms. koneistushommat ja muuta teknistä vertaistukea E90:iin Nivalan seudulla: 0405113911

    Comment

    • -KK-
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2005
      • 265

      Toistelen vielä omalta kohdaltani, että ykkösenä valinnassa oli liikkeellelähtökyky paikaltaan ja eteneminen hitaassa vauhdissa hankalissa tilanteissa. Kaikki muut ominaisuudet on sitten plussaa. Renkaan suureen painotukseen syy on edelleen pääasiassa se E39 lukon puute.

      Täytyy sanoa, että E39 + Hakka 4 saa maantieajossa pääkallosohjossa multa asteikolla 1-10 arvosanan 11. Jopa käytettynäkin. Viime talvena Lahden motarilla tuli todettua tämä pahimmalla myräkällä kun koko muu liikenne eteni maksimissaan 60kmh nopeudella ja ite pystyi ajamaan ilman mitään riskien merkkejä. Oli aivan mahtava ajaa eikä minkäänlaista epäröintiä. Varmuusmarginaali oli hyvä, eikä myöskään luistoneston valo vilkkunut edes yhtä kertaa.

      Paikaltaan lähdöt on vaan niin surkeita, että noin kymmenen kertaa talvessa toi on jumissa kun ei etene. Ajotekniikka pitäisi kyllä olla hallussa.

      Comment

      • Hemi
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 18880
        • Pirkanmaa

        Originally posted by -KK- View Post
        Toistelen vielä omalta kohdaltani, että ykkösenä valinnassa oli liikkeellelähtökyky paikaltaan ja eteneminen hitaassa vauhdissa hankalissa tilanteissa. Kaikki muut ominaisuudet on sitten plussaa. Renkaan suureen painotukseen syy on edelleen pääasiassa se E39 lukon puute.

        Täytyy sanoa, että E39 + Hakka 4 saa maantieajossa pääkallosohjossa multa asteikolla 1-10 arvosanan 11. Jopa käytettynäkin. Viime talvena Lahden motarilla tuli todettua tämä pahimmalla myräkällä kun koko muu liikenne eteni maksimissaan 60kmh nopeudella ja ite pystyi ajamaan ilman mitään riskien merkkejä. Oli aivan mahtava ajaa eikä minkäänlaista epäröintiä. Varmuusmarginaali oli hyvä, eikä myöskään luistoneston valo vilkkunut edes yhtä kertaa.

        Paikaltaan lähdöt on vaan niin surkeita, että noin kymmenen kertaa talvessa toi on jumissa kun ei etene. Ajotekniikka pitäisi kyllä olla hallussa.
        Tuon Hkpl4:n jälkeenhän loppu on käytännössä hifistelyä. Käytännön suorituskykyä ei juuri enään perstuntumalta tunne eikä kuule jos koko/leveysluokka on yli 235/17".
        Itse olen ajanut paljon e60:stä 245/40-18" kokoluokan Hkpl4:lla ja Hkpl7.lla ja käytännön tasolla jopa ihan eri autoa lennosta vaihtaen on niin pieni että sokkotestissä sitä ei erottaisi.
        Lukuarvoina toki Hkpl7 on toki aavistuksen parempi, mutta näissä isoissa kokoluokissa mm. Hkpl4.n ääni ei juuri ole erilainen suhteessa seiskaan...vaikka hinta on. Jos käytännön tasolla isoja eroja on, on ne Nokian markkinoinnin luomia plaseboja.
        Nastaääntä ei kummassakaan juuri havaitse lainkaan tai sitä ei ole lainkaan.
        Kapeissa kokoluokissa Hkpl4 on toki äänekäs, mutta näissä isoissa ei.

        Comment

        • VolvoTDi
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2006
          • 1576
          • Tampere - Pori

          Originally posted by Hemi View Post
          Ostappa nyt kotiin vaikka se uusin Tuulilasilehti ja lukekaa YHDESSÄ sen tarjoama talvirengastesti ajatuksella läpi.
          Lukekaa YHDESSÄ ajatuksella ne metrein mitattavat taulukoidut erot contin kitkarenkaista ja uusista nastarenkaista.
          Veikkaan kuitenkin että emäntäsi ei ole milloinkaan yhtään todellista taulukkoa/testiä nähnyt/lukenut=sisäistänyt, mikäli sinä olet kitkauskovaisuudessasi ko.renkaista ja niiden TODELLISISTA ominaisuuksista taitavasti suodattanut jo vuosikausia.
          Emännälläsi voi oikeasti olla täydellisen väärä ja vääriä odotuksia oleva mielikuva kitkarenkaiden kyvyistä toimia Suomessa talvirenkaana, jolloin ketä voimme syyttää jos/kun jonain päivänä sitten kolahtaa ja kovaa?
          Kitkarengas kuitenkin toimii....toimii....toimii....toimii vuosikausia....toimii....ja sitten yhtenä kertana katastrofi iskee nopeammin kuin kukaan ehtii sanoa Kissa.
          Jos tähän tilanteeseen joutuu joku sinun perheenjäsenesi vain siksi että teillä on vuosikausia luotu ilmapiiriä täydellisistä kitkarekaista joihin voi luottaa kuin vuoreen, kannattaa sitten vilkaista siihen omaan peiliin.
          Sinä itse varmasti sisimmässäsi tiedostat myös kitkarenkaiden oikeat rajoitukset ja ehkä osin rajatkin, mutta osaako muut perheenjäsenesi joille sinun näkemuksesesi on helposti se optimitotuus?
          Eli muistappa tämä ja siis sinun osasi/vastuusi jos jonain huonona talvipäivänä tulee soitto sairaalasta tai poliisi teillä soittaa ovikelloa.
          Voi jeesus mitä paskaa!!! Ostan siis nastarenkaat ja koskaan ei tapahdu mitään?! Täysin peilijää-tilannetta ei ole juuri koskaan ja jos siihen ajaa nastoilla niin kuuluu raaaaaps ja sinne lähti yhtälailla kun kitkoilla. Olkoon vaan kuinka paljon rekkojen kiillottama asfaltii niin ei se silti ole täysin peilijää vaan kitkaa löytyy myös siitä ihan riittävästi kitkarenkaiden käyttäjälle, ennakoiden jos on ihan älyttömän liukas.
          Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
          Check:
          www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
          Tampere 044-5867096

          Comment

          • peto2
            BTCF Member
            • Jan 2007
            • 8262
            • Järvikylä (Nakkila)

            Originally posted by VolvoTDi View Post
            Voi jeesus mitä paskaa!!! Ostan siis nastarenkaat ja koskaan ei tapahdu mitään?! Täysin peilijää-tilannetta ei ole juuri koskaan ja jos siihen ajaa nastoilla niin kuuluu raaaaaps ja sinne lähti yhtälailla kun kitkoilla. Olkoon vaan kuinka paljon rekkojen kiillottama asfaltii niin ei se silti ole täysin peilijää vaan kitkaa löytyy myös siitä ihan riittävästi kitkarenkaiden käyttäjälle, ennakoiden jos on ihan älyttömän liukas.
            miten vaan.. omiapahan ovat itsesi ja puolisosi henget.. itsellä ei kyllä pokka riittäisi ajaa 40-50km/h kun muut ajais nastarenkailla sen 80km/h ja pysähtyvätkin vielä samassa matkassa kun sinä niillä kitkoilla(kitkattomilla)
            Last edited by peto2; 02-10-2010, 20:41.
            F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
            ex:
            E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
            Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
            Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
            Nakkaa privaa jos tarvetta.

            Comment

            • dumle127
              Bimmer Rookie
              • Jan 2009
              • 99
              • Jyväskylä

              itselläni oli viimetalvena hkpl4 195/65-15, 95% nastat tallella ja pintaa n. 5mm... olivat erittäin äänekkäät ja tuli jäätyä about kolme kertaa jumiin niin että tartti vetoapua.. nyt astetta fiksumpana seuraava talvi mennään uusilla hkpl7 225/40-18 nastarenkailla ja toivottavasti ilman ylimääräisiä pysähdyksiä.

              Comment

              • -KK-
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2005
                • 265

                Originally posted by VolvoTDi View Post
                Voi jeesus mitä paskaa!!! Ostan siis nastarenkaat ja koskaan ei tapahdu mitään?! Täysin peilijää-tilannetta ei ole juuri koskaan ja jos siihen ajaa nastoilla niin kuuluu raaaaaps ja sinne lähti yhtälailla kun kitkoilla. Olkoon vaan kuinka paljon rekkojen kiillottama asfaltii niin ei se silti ole täysin peilijää vaan kitkaa löytyy myös siitä ihan riittävästi kitkarenkaiden käyttäjälle, ennakoiden jos on ihan älyttömän liukas.
                Täytyy vähän vastustaa tätä jos ystävällisesti sallinet. Eli mulla on ne nastat, koska olen tosiaan keskivertokuskia huonompi kuljettaja. Yritän aina ajaa ennakoiden ja tulkita tietä ja liikennettä. Tuo E39 tarjoaa tien suhteen hyvän vasteen ja on noilla Hakkapeliitta nelosilla tunnollinen ajaa. Siinä jos sattuu jäämään paikalleen jumiin ei ole ongelmia, koska ajan kanssa siitä pääsee liikkeelle ja ainoa vaiva on harmitus. Mutta matkalla saattaa joskus käydä tilanne tiukilla kun paljon puuhaa. Eli esimerkkinä vaikkapa ainoa tiukka tilanne viime talvelta, missä lopulta nastat pelasti minut oli kun taas kerran olin peräkärryn kanssa liikenteessä ja se kelkka kärryssä. Ajelin mökkisyheröistä kohti kaverin mökkiä ja semmoset ekat 15km meni mukavasti körötellen. Sitten vain kovalla polanteella yhdessä tiukassa mutkassa alkoi yhdistelmä puskemaan kovasti vaikka nopeutta ei pitänyt olla liikaa. Siinä absit ronskutti tovin ja nopeus hiljeni tarpeeksi ja kääntyi. Kuvaus ei ehkä kuvasta kaikkea, mutta oli tiukilla ollu tilanne. Täysin oma moka kun en tiputtanu nopeutta olemattomiin, mutta nastat pelasti siinä kun ote vähän herpaantui. Poikkeuksellinen tilanne sinänsä, että 99% ongelmista tulee ylämäessä.

                Vaikka sinä taikka minua taitavampi emäntäsi olette hyviä kuljettajia, niin tosiaan meikäläisen takia ne nastat on tarpeen olla olemassa.

                Ehkä helpompi on ymmärtää kun sanon, että yritän itse panostaa turvallisuuteen maksimilla kaikilla aspekteilla mitä puuhaan taikka harrastan. Moottorikelkkailun parissa ostin tunnetun valmistajan huippuluokan kypärän (komposiitti-kevlar) ja samaten kisaluokitellut suojat rinta ja selkäsuojineen sekä kyynär- ja polvisuojat ja minulle kalliit ajolasit jne. Kelkan matoksi on vaihdettu 38mm "kitka", mutta kaipaan kovasti kyllä nastoja siihenkin
                Last edited by -KK-; 03-10-2010, 13:54. Reason: turhat pois

                Comment

                • Casull
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2010
                  • 207
                  • Nivala

                  Originally posted by peto2 View Post
                  miten vaan.. omiapahan ovat itsesi ja puolisosi henget.. itsellä ei kyllä pokka riittäisi ajaa 40-50km/h kun muut ajais nastarenkailla sen 80km/h ja pysähtyvätkin vielä samassa matkassa kun sinä niillä kitkoilla(kitkattomilla)

                  Toistetaanpa päivänselvyyttä:
                  Monesti näissä keskusteluissa tahtoo unohtua se tosiasia että suurimmalla osalla autoilijoista on vanhat talvirenkaat, 2 tai useamman talven ajetut. Loppujen lopuksi uusilla, aivan viimeistä huippua edustavilla nastarenkailla ajavien osuus on häviävän pieni.

                  Tuon edellämainitsemani renkaiden ikäkysymyksen lisäksi kyseessä on valitettavan usein myös ns halparenkaat joita vuosi toisensa jälkeen testeissä varoitellaan ostamasta.

                  Jos todellakin ihan kaikissa autoissa olisi alla korkeintaan vuoden vanhat, TM:n testin kärkikolmikkoon sijoittuneet nastarenkaat, joilla on vieläpä ajettu niin varovasti että nastat ovat kaikki tallella ja ehjiä, niin silloin kitkarenkaat, merkistä ja iästä riippumatta olisivat kaikissa olosuhteissa altavastaajan asemassa.

                  Mainittakoon vielä että tämä ei ollut tarkoitettu henkilökohtaisesti lainaamani tekstin kirjoittajalle vaan hänen tekstinsä sai toimia tälläkertaa hieman esimerkinomaisena otoksena lukuisista samansävyisitä postauksista.

                  Kiva että tämä aihe aiheuttaa vuosi vuodelta kiivasta keskustelua ja mielipiteiden vaihtoa.
                  Kaikkien olisi vain syytä muistaa että oma mielipide erittäin harvoin edustaa ns absoluuttista totuutta.

                  Olen ihan samaa mieltä nastarenkaiden puolustajien kanssa siitä että jossain tapauksissa nasta on parempi kuin kitka, mutta jos ottaa huomioon tuon aiemmin kirjoittamani, todellisuudessa tilanne on mielestäni erittäin harvoin noin.

                  Ajan kitkoilla koska niissä on enemmän itseni arvostamia ominaisuuksia kuin nastoissa.
                  Enkä nyt pidä yhtään mahdottomana ettenkö vielä joskus kokeilisi alle parhaimman pään nastojakin.
                  Musta E90 330 xda -05 kaikilla mausteilla, Powered by Karala
                  Läppäleikkaukset, puslanvaihdot, jarrulevysorvaukset, jyrsin- yms. koneistushommat ja muuta teknistä vertaistukea E90:iin Nivalan seudulla: 0405113911

                  Comment

                  • teropa
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2005
                    • 3855
                    • Oulu

                    Originally posted by -KK- View Post
                    kun sanon, että yritän itse panostaa turvallisuuteen maksimilla kaikilla aspekteilla mitä puuhaan taikka harrastan.
                    Tämähän se olennainen väittelyn taustatekijä tässä keskustelussa juuri on.

                    Ne, jotka ajattelee noin autoilusta (esim. minä), niin ajelee nastoilla. Tiedostaa sen, että maksimoi sen osan turvallisuudesta, johon voi itse vaikuttaa ajotavan lisäksi.

                    Ne, jotka ei ajattele absoluuttisesti juuri noin, valitsee renkaassa muita määrääviä tekijöitä.

                    Tero
                    E60 520dA M-sport
                    ---Ex
                    E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                    E90 330iA, 325iA, 320dA
                    E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                    E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                    PPL(A)

                    Comment

                    • -KK-
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2005
                      • 265

                      Originally posted by Casull View Post
                      Toistetaanpa päivänselvyyttä:
                      Monesti näissä keskusteluissa tahtoo unohtua se tosiasia että suurimmalla osalla autoilijoista on vanhat talvirenkaat, 2 tai useamman talven ajetut. Loppujen lopuksi uusilla, aivan viimeistä huippua edustavilla nastarenkailla ajavien osuus on häviävän pieni.

                      Tuon edellämainitsemani renkaiden ikäkysymyksen lisäksi kyseessä on valitettavan usein myös ns halparenkaat joita vuosi toisensa jälkeen testeissä varoitellaan ostamasta.

                      Jos todellakin ihan kaikissa autoissa olisi alla korkeintaan vuoden vanhat, TM:n testin kärkikolmikkoon sijoittuneet nastarenkaat, joilla on vieläpä ajettu niin varovasti että nastat ovat kaikki tallella ja ehjiä, niin silloin kitkarenkaat, merkistä ja iästä riippumatta olisivat kaikissa olosuhteissa altavastaajan asemassa.

                      Mainittakoon vielä että tämä ei ollut tarkoitettu henkilökohtaisesti lainaamani tekstin kirjoittajalle vaan hänen tekstinsä sai toimia tälläkertaa hieman esimerkinomaisena otoksena lukuisista samansävyisitä postauksista.

                      Kiva että tämä aihe aiheuttaa vuosi vuodelta kiivasta keskustelua ja mielipiteiden vaihtoa.
                      Kaikkien olisi vain syytä muistaa että oma mielipide erittäin harvoin edustaa ns absoluuttista totuutta.

                      Olen ihan samaa mieltä nastarenkaiden puolustajien kanssa siitä että jossain tapauksissa nasta on parempi kuin kitka, mutta jos ottaa huomioon tuon aiemmin kirjoittamani, todellisuudessa tilanne on mielestäni erittäin harvoin noin.

                      Ajan kitkoilla koska niissä on enemmän itseni arvostamia ominaisuuksia kuin nastoissa.
                      Enkä nyt pidä yhtään mahdottomana ettenkö vielä joskus kokeilisi alle parhaimman pään nastojakin.
                      Hyvin sanottu. Samalla linjoilla kuin ylläolevissa pointeissa. Lainaan itseäni omasta postauksesta siitä miksi minua tämä keskustelu alunperin niin korpesi

                      >Eli pointtina se, että senkus ajaa kitkoilla taikka nastoilla niinkuin tarpeensa mukaan haluaa, mutta ärsyttää kun kitkamies (nastaton) tulee sanomaan että ei nastoja tartte kenelläkään olla kun ei hän ite niitä tartte>

                      Comment

                      • Tommix
                        BTCF Member
                        • Dec 2006
                        • 5428
                        • S:t Karins

                        Originally posted by peto2 View Post
                        miten vaan.. omiapahan ovat itsesi ja puolisosi henget.. itsellä ei kyllä pokka riittäisi ajaa 40-50km/h kun muut ajais nastarenkailla sen 80km/h ja pysähtyvätkin vielä samassa matkassa kun sinä niillä kitkoilla(kitkattomilla)
                        Ei hitto, en mä uskalla enää lähteä autolla liikkeelle ollenkaan kun tulee liukasta . Kuolema tulee heti portinpielessä...
                        Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                        Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                        ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                        Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                        Comment

                        • peto2
                          BTCF Member
                          • Jan 2007
                          • 8262
                          • Järvikylä (Nakkila)

                          Originally posted by kt0510 View Post
                          Ei hitto, en mä uskalla enää lähteä autolla liikkeelle ollenkaan kun tulee liukasta . Kuolema tulee heti portinpielessä...
                          parempi jättää auto kotiin jos ei talveen soveltuvia renkaita viitsi käyttää
                          F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                          ex:
                          E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                          Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                          Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                          Nakkaa privaa jos tarvetta.

                          Comment

                          • VolvoTDi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2006
                            • 1576
                            • Tampere - Pori

                            Voisin minäkin kertoa tositarinan, missä alla oli kitkarenkaat, jotka pelastivat minut mökkitiellä, jos olisi ollut nastarenkaat niin olisin ollut ojassa!

                            EI KUKAAN voi sanoa, että onneksi oli nastarenkaat eikä kitkarenkaat!! Jäärata-ajo erikseen, mitä itsekin harrastan ja tosiaan kitkoilla ei siellä tee mitään.
                            Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                            Check:
                            www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                            Tampere 044-5867096

                            Comment

                            • -KK-
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2005
                              • 265

                              Originally posted by VolvoTDi View Post
                              Voisin minäkin kertoa tositarinan, missä alla oli kitkarenkaat, jotka pelastivat minut mökkitiellä, jos olisi ollut nastarenkaat niin olisin ollut ojassa!

                              EI KUKAAN voi sanoa, että onneksi oli nastarenkaat eikä kitkarenkaat!! Jäärata-ajo erikseen, mitä itsekin harrastan ja tosiaan kitkoilla ei siellä tee mitään.
                              Ok, näillä mennään

                              Comment

                              • Tommix
                                BTCF Member
                                • Dec 2006
                                • 5428
                                • S:t Karins

                                Originally posted by peto2 View Post
                                parempi jättää auto kotiin jos ei talveen soveltuvia renkaita viitsi käyttää
                                Ja kitkat ei näitä ole? No, oikeasti molemmilla on tullut ajettua ja molemmissa on hyvät/huonot puolet. Jokainen tekee päätöksen omalta kannalta.
                                Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                                Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                                ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                                Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎