Announcement

Collapse
No announcement yet.

Talvirengaskeskustelu

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jsa014
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2006
    • 1651
    • Turun Pallivaha

    Voi kauheeta kun luin nyt vasta, kun juuri ruuvasin kitkat alle. Jos olisin aiemmin lukenut, olisin tehnyt niistä quattrokeinun ja hakenut nastat.
    316 E21 -> 320 E30 -> VW,Ford,Renault -> 540 E34-> 525 E39 ///M-Sport Touring

    Comment

    • VolvoTDi
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2006
      • 1576
      • Tampere - Pori

      Kävin juuri laittamassa alle nastarenkaat ja koeajolenkin jälkeen muistui taas mieleen vanhat nastarengasaikani (yli 10 vuotta sitten). Kauhea vollotus ja nastojen ropina. Kyllä se on paskapuhetta jos joku väittää, että leveä nastarengas ja BMW niin ei kuuluu ääniä! Noi on leveydeltään 245/40/18, kuinka leveä sen pitää olla, jotta äänet saisi pois?!

      Rengasliike katsoi noita nastarenkaita (hkpl4) ja niiden katkenneita nastoja ja kysyi, että ajanko paljon asfalttiteitä kun on noin nastat katkenneet. Sanoi myös, että olenko ajatellut kitkoja... Nyt koeajolenkin jälkeen voin sanoa, että OLEN!!

      Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
      Check:
      www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
      Tampere 044-5867096

      Comment

      • Petri.Kekkonen
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2006
        • 7434
        • Oulu

        Originally posted by VolvoTDi View Post
        Kauhea vollotus ja nastojen ropina.
        Laitat Contit niin ei vollota. En kyllä ihan ymmärrä miten noi katkenneet nasta pitää silti ääntä. Ite en ton kuvan kuntoisilla nastoilla edes harkitsis ajamista. Uudet kitkatkin on varmasti paljon pitävämmät lähes kaikissa olosuhteissa.
        E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
        E39 523i M Sport '00, Titansilber

        Comment

        • teropa
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2005
          • 3855
          • Oulu

          VolvoTDI:llä on kyllä joku kitkamissio.

          Tervetuloa E39:n kyytiin, jossa "vain" 17" käytetyt Misu XIN:t alla. Ei ropise eikä vollota vähääkään. Kuka muuten tommosilla "nastoilla" edes ajaa, nuo renkaathan on pilalla... ? Missä moottoriradalla saa kumet tommoseen kuntoon?

          Tero
          E60 520dA M-sport
          ---Ex
          E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
          E90 330iA, 325iA, 320dA
          E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
          E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

          PPL(A)

          Comment

          • VolvoTDi
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2006
            • 1576
            • Tampere - Pori

            Ei sieltä kaikki nastat ole poikki, mutta sanotaan, että puolet. Voi olla, että misukka ei pidä vollotusta eikä kuulu nastojen ropinaa, mutta näyttää ainakin Nokian renkaat pitävän aika mekkalaa. Uusi vastaava rengas on varmasti hiljaisempi, mutta noilla mennään ainakin vähän aikaa!
            Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
            Check:
            www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
            Tampere 044-5867096

            Comment

            • teropa
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2005
              • 3855
              • Oulu

              Originally posted by VolvoTDi View Post
              Ei sieltä kaikki nastat ole poikki, mutta sanotaan, että puolet. Voi olla, että misukka ei pidä vollotusta eikä kuulu nastojen ropinaa, mutta näyttää ainakin Nokian renkaat pitävän aika mekkalaa. Uusi vastaava rengas on varmasti hiljaisempi, mutta noilla mennään ainakin vähän aikaa!
              Jos en nyt väärin hoksannut kattoa, niin nuohan on "the dreaded sirkkelit", elikkä hkpl4, joka ainakin itselläni piti karmeaa vollotusta jo 235/45/17 koossa kun aikanaan mulla yksi tuommonen setti oli. Nastojen ropina ei kyllä niistäkään E39:n sisälle kuulunut (laatuauton sisällä ei nastat ropise), mutta se vollotus on tuon renkaan ominaispiirre, ei liity nastallisuuteen mitenkään (tai sinun tapauksessa nastattomuuteen). Vollotus oli 60-70kmh:ssa pahimmillaan... todella meluisa rengas.

              Tero
              E60 520dA M-sport
              ---Ex
              E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
              E90 330iA, 325iA, 320dA
              E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
              E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

              PPL(A)

              Comment

              • _Pietu_
                BTCF Member
                • Oct 2005
                • 3660
                • Kuopio / Maaninka

                Voihan perse.. Mitenhän sitä on viimeset hmm... 9 talvea pärjännytkään kitkarenkailla kun ne kerta noin paskat on:think
                BMW F25 xDrive 20d
                ex BMW e91 320dA
                ex BMW e36 325i
                - SAWO CONNECTION - - Normaalisti kännissä ja alasti
                Normaalisti peukalo keskellä kämmentä

                Comment

                • Hemi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 18880
                  • Pirkanmaa

                  Originally posted by _Pietu_ View Post
                  Voihan perse.. Mitenhän sitä on viimeset hmm... 9 talvea pärjännytkään kitkarenkailla kun ne kerta noin paskat on:think
                  Ei se yhtälö noin toimikkaan. Se voi olla että arpa lankeaa sinun kohdallesi sitten vasta 12:n tai vasta 25:n talven kohdalla. Todennäköisemmin se kuitenkin lankeaa kitkarenkain, kuin nastarenkain.
                  Niinä viimeisinä sekunteina päätiellä päätienopeudesta luistellessa kylki edellä ennen vastaantulijan keulaan törmäämistä, voi sitten olla että tämä nastarengas yhtälö sitten hetkeksi lopulta valkenee.
                  Näin voi tapahtua toki myös virhearvioinnin tai loppuun kuluneen renkaan seurauksena nastarenkaallakin, mutta selvästi siltikin se tapahtuu TODENNÄKÖISEMMIN kitkarenkaalla jonka kuitenkin juuri tyypillinen onnettomuus skenaario on tuo yht`äkkinen ennakoimaton hallinnan menetys, jonka lopputulos on kiinni pelkästä onnesta.

                  Comment

                  • Hemi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 18880
                    • Pirkanmaa

                    Originally posted by VolvoTDi View Post
                    Kävin juuri laittamassa alle nastarenkaat ja koeajolenkin jälkeen muistui taas mieleen vanhat nastarengasaikani (yli 10 vuotta sitten). Kauhea vollotus ja nastojen ropina. Kyllä se on paskapuhetta jos joku väittää, että leveä nastarengas ja BMW niin ei kuuluu ääniä! Noi on leveydeltään 245/40/18, kuinka leveä sen pitää olla, jotta äänet saisi pois?!

                    Rengasliike katsoi noita nastarenkaita (hkpl4) ja niiden katkenneita nastoja ja kysyi, että ajanko paljon asfalttiteitä kun on noin nastat katkenneet. Sanoi myös, että olenko ajatellut kitkoja... Nyt koeajolenkin jälkeen voin sanoa, että OLEN!!
                    Nyt emme puhuneet emmekä vertailleet nastansa menettäneitä, hmpaalle kuluneita, hylkykuntoisia nastarenkaita uusiin kitkarenkaisiin, joten itsepetoksellinen pointtisi tässäkin kohtaa ampuu täydellisesti ohi.

                    ...et sitten ole harkinnut uusia+uuden tyyppisiä nastarenkaita?

                    Comment

                    • _Pietu_
                      BTCF Member
                      • Oct 2005
                      • 3660
                      • Kuopio / Maaninka

                      Originally posted by Hemi View Post
                      Ei se yhtälö noin toimikkaan. Se voi olla että arpa lankeaa sinun kohdallesi sitten vasta 12:n tai vasta 25:n talven kohdalla. Todennäköisemmin se kuitenkin lankeaa kitkarenkain, kuin nastarenkain.
                      Niinä viimeisinä sekunteina päätiellä päätienopeudesta luistellessa kylki edellä ennen vastaantulijan keulaan törmäämistä, voi sitten olla että tämä nastarengas yhtälö sitten hetkeksi lopulta valkenee.
                      Näin voi tapahtua toki myös virhearvioinnin tai loppuun kuluneen renkaan seurauksena nastarenkaallakin, mutta selvästi siltikin se tapahtuu TODENNÄKÖISEMMIN kitkarenkaalla jonka kuitenkin juuri tyypillinen onnettomuus skenaario on tuo yht`äkkinen ennakoimaton hallinnan menetys, jonka lopputulos on kiinni pelkästä onnesta.
                      Samalla yhtälöllä en oikein uskalla syödä täysjyväruisleipääkään, siihen saattaa piru tukehtua
                      BMW F25 xDrive 20d
                      ex BMW e91 320dA
                      ex BMW e36 325i
                      - SAWO CONNECTION - - Normaalisti kännissä ja alasti
                      Normaalisti peukalo keskellä kämmentä

                      Comment

                      • Hemi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 18880
                        • Pirkanmaa

                        Originally posted by _Pietu_ View Post
                        Samalla yhtälöllä en oikein uskalla syödä täysjyväruisleipääkään, siihen saattaa piru tukehtua
                        Onko tosiaan näin? Näytäppä tutkittua tilastoa jossa täysjyväruisleipään siis tukehtuu TODENNÄKÖISEMMIN kuin vaaleaan leipään?

                        Comment

                        • jsa014
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2006
                          • 1651
                          • Turun Pallivaha

                          Jättäkää auto kotiin ja menkää junalla niin TODENNÄKÖISEMMIN selviätte hengissä. Eri juttu pääseekö perille.
                          316 E21 -> 320 E30 -> VW,Ford,Renault -> 540 E34-> 525 E39 ///M-Sport Touring

                          Comment

                          • VolvoTDi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2006
                            • 1576
                            • Tampere - Pori

                            Originally posted by Hemi View Post
                            Nyt emme puhuneet emmekä vertailleet nastansa menettäneitä, hmpaalle kuluneita, hylkykuntoisia nastarenkaita uusiin kitkarenkaisiin, joten itsepetoksellinen pointtisi tässäkin kohtaa ampuu täydellisesti ohi.

                            ...et sitten ole harkinnut uusia+uuden tyyppisiä nastarenkaita?
                            Siis topicin aihehan oli "talvirengaskeskustelu" eikä pelkästään kitka vs nasta. Tuo itsepetos sana on jo vähän kulahtanut, vaihda levyä!

                            Taaskaan en verrannut kuinka hyvä tai huono tuo on verrattuna kitkaan, totesin vain sen, mitä korvani kuulivat ja valitettavasti tuo on äänekkäämpi kuin kitka, pitoa en ole kommentoinut!

                            Rengasliike (yhdensortin raamatun kirjoittaja) suositteli kyllä kitkoja jos ajaa paljon asfaltoituja maanteitä ja en, en ole harkinnut uusia+uuden tyyppisiä nastarenkaita. Kun nuo nastarenkaat saa väistyä niin tilalle tulee kitkat vaikka kuinka yrität uskotella niiden huonoutta ja osaltaan onkin totta, että nasta pitää paremmin, mutta minun juttu on vaan kitkarengas.
                            Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                            Check:
                            www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                            Tampere 044-5867096

                            Comment

                            • TFV
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2006
                              • 3080
                              • Nurmijärvi

                              On ihanan hiljaiset nämä uudet itsemurhakamikazemicheliinit
                              E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

                              Comment

                              • GameOver
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2005
                                • 3027
                                • Sjundeå

                                Originally posted by TFV View Post
                                On ihanan hiljaiset nämä uudet itsemurhakamikazemicheliinit
                                Varmasti. Tulet kuitenkin joutumaan niiden kanssa onnettomuuteen, joka johtuu ainoastaan siitä, että menetit ajoneuvosi hallinnan peilijäisellä tiellä, koska sinulla ei ollut nastarenkaita alla.

                                Täsmennettäköön vielä se, että näin tulee käymään myös minulle. Ajan kuitenkin itsekin kitkarenkailla toisinaan. Viime talvenakin itseasiassa jo menetin ajoneuvon hallinnan kitkarenkailla jäällä. Tosin liian suuren tilannenopeuden tai liian ahneiden ajolinjojen seurauksena. Ja tämä tapahtui useampaan otteeseen kyseisellä jääradalla.

                                ...myönnetään, ehkä hieman ontuvaa läppää...
                                -22 Lexus ES300h
                                -23 Nissan Leaf

                                ...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎