Announcement
Collapse
No announcement yet.
Talvirengaskeskustelu
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by zener View PostPöh, kuskista tuokin on kiinni...
Eli talvella ollaan kyllä ihan kevyesti valmiita tinkimään renkaan maksimisuorituskyvystä oman mukavuuden vuoksi, mutta kesällä kun pito-olosuhteen lähes samoilla ajonopeuksilla ovat muutenkin todella paljon paremmat, saivarrellaan kyllä muutaman metrin jarrutusmatkan eroista?Last edited by Hemi; 02-09-2008, 13:53.
Comment
-
-
Mitä kitkoja saa koossa noin suurinpiirtein 235/40,245/40 ja 265/35,275/35 ja 18" . Ja nyt puhutaan OIKEISTA kitkoista eikä mistään saksan paskoista.E39 M5 -00
Ex E60 530Da M-Sport -04
Ex E39 M5 -00
Ex E39 M5 -00 Individual
Ex E36 3.0 M3 Cabrio -94
Ex E36 3.0 M3 -93
Ex E36 2.5 Cabrio -94
Ex E36 3.2 M3 -97
Ex E36 2.5 Coupe -93
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View Post...mutta ei tietenkään tuolla kesärengaskeskustelun puolella, jossa metrin pidempi jarrutusmatka, pari sekuntia ratakierroksessa onkin jo valovuosi....
Eli talvella ollaan kyllä ihan kevyesti valmiita tinkimään renkaan maksimisuorituskyvystä oman mukavuuden vuoksi, mutta kesällä kun pito-olosuhteen lähes samoilla ajonopeuksilla ovat muutenkin todella paljon paremmat, saivarrellaan kyllä muutaman metrin jarrutusmatkan eroista?
Comment
-
-
Originally posted by 10+ View PostMitä kitkoja saa koossa noin suurinpiirtein 235/40,245/40 ja 265/35,275/35 ja 18" . Ja nyt puhutaan OIKEISTA kitkoista eikä mistään saksan paskoista.
245/40-18, esim Michelin X-ice
Molemmissa kokoluokissa löytyy myös Nokian uusi Hakkapeliitta R, joka on tarkoitettu pohjoismaihin.
Leveämmät ovat ongelma.Last edited by jopeh; 02-09-2008, 15:59."Everything works out in the end. If it hasn't worked out, it's not the end."
Comment
-
-
Originally posted by jopeh View Post235/40-18, esim Contiwintercontact (ei taida ollakaan oikea kitkarengas)
245/40-18, esim Michelin X-ice
Molemmissa kokoluokissa löytyy myös Nokian uusi Hakkapeliitta R, joka on tarkoitettu pohjoismaihin.
Leveämmät ovat ongelma.E39 M5 -00
Ex E60 530Da M-Sport -04
Ex E39 M5 -00
Ex E39 M5 -00 Individual
Ex E36 3.0 M3 Cabrio -94
Ex E36 3.0 M3 -93
Ex E36 2.5 Cabrio -94
Ex E36 3.2 M3 -97
Ex E36 2.5 Coupe -93
Comment
-
-
Jokaisella on aina löytynyt pitoa joka tilanteessa niin kauan kunnes ekan kerran löytää ittensä "kyydistä". Joskus se eka kerta voi olla sitten viimeinen. Siinä vaiheessa kun auto todella lähtee räpylästä on aivan sama kuka siellä ratin takana on. Nastoilla voi huomattavasti laskea tuota räpylästä lähtemisen riskiä, joten en pysty käsittämään semmosta löysää asennetta renkaisiin talvella.
Se on vähän sama kuin moottoripyörällä kaatuminen. Löytyy niitä pyöräilijöitä jotka on kaatunut, ja sitten niitä jotka eivät vielä ole kaatuneet.
TeroE60 520dA M-sport
---Ex
E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
E90 330iA, 325iA, 320dA
E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)
PPL(A)
Comment
-
-
Originally posted by 10+ View PostJoo tiedän että 245/40/18 koossa on paljonkin tarjontaa mutta ei taida ollakkaan enää sitten tuossa leveämmässä koossa :think Vinkkejä saa antaa jos joku tietää.
Itselläni oli viimetalvena 245/40-18 TS810:t alla ja pitää todeta että parhaat kitkat pidoltaan millä olen ajanut.Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
Tiedustelut priva tai 0452210069
Current
E61 530d
E39 530d
E39 520iA
E46 330xd
E28 528i
Comment
-
-
Originally posted by teropa View PostJokaisella on aina löytynyt pitoa joka tilanteessa niin kauan kunnes ekan kerran löytää ittensä "kyydistä". Joskus se eka kerta voi olla sitten viimeinen. Siinä vaiheessa kun auto todella lähtee räpylästä on aivan sama kuka siellä ratin takana on. Nastoilla voi huomattavasti laskea tuota räpylästä lähtemisen riskiä, joten en pysty käsittämään semmosta löysää asennetta renkaisiin talvella.
Se on vähän sama kuin moottoripyörällä kaatuminen. Löytyy niitä pyöräilijöitä jotka on kaatunut, ja sitten niitä jotka eivät vielä ole kaatuneet.
Tero
Comment
-
-
Originally posted by Robi View PostContinentalilta löytyy ainakin ContiWinterContact TS810 koossa 265/35-18
Itselläni oli viimetalvena 245/40-18 TS810:t alla ja pitää todeta että parhaat kitkat pidoltaan millä olen ajanut.
Edellisenä talvena alla oli RSi:t eikä mitään vastaavia ongelmia, päin vastoin. Renkaiden koot olivat kylläkin "maltillisemmat" 235/45 17" vanteella, tuo koko voi toki olla merkittävässä roolissa, mutta kun renkaita kaverin kanssa vertailtiin niin RSi:n lamellit ovat huomattavasti tiheämmässä ja pehmeämmät mitä Contissa jopa kulutuspintaa vaikutti olevan enemmän. Eipä siinä mitään kun apinakehällä asun, eihän täällä viime talvena satanut lunta kuin muutamana päivänä, mutta jos joutuisi ajelemaan olosuhteissa joissa lunta on koko ajan niin valinta olisi varmasti eri merkkinen rengas ensi talveksi. Conti on erittäin hyvä kumi loskakelissä, kylmällä märällä asfaltilla ja miksei myös kuivalla asfaltilla, siksi sen laittaa mielellään alle myös tulevaksi talveksi. Contin ehkä paras ominaisuus oli maantienopeuksissa hyvä ohjaustuntuma kun taas RSi on vastaavasti melkoinen makarooni, oli mielenkiintoinen kokemus siirtyä RSi:n jälkeen kesätassuihin, Conteissa eroa kesärenkaisiin ei normiajossa juurikaan ole. Mikä rengas on sitten hyvä joka tilanteessa eli esim. näiden em. merkkien yhditelmä, tuskin sellaista edes löytyy..
Comment
-
-
Tulipa tilattua falkenin kitkat koossa 225/40/18. Kattellaan miten toimivat. Yks talvi mentiin goodyearin saksankitkoilla ja ihan hyvät nekin oli. Pääasia ettei tartte kuunnella nastojen rapinaa. Kesärenkaat oli aivan loppu ja kun nyt pääsee nakkaamaan kitkat alle, ei tartte miettiä talvirenkaiden vaihtoa sen jälkeen. Samalla tuli myös hyvä tekosyy ostaa uudet 18" vanteet ensi keväänä
On ne saksankitkatkin mainettaan paremmat. Taitaa vaan monella olla kokemuksia tuontiauton mukana tulleista ikääntyneemmistä semmosista. Aika turhat ne nastatkin nykypäivänä ovat. Ekan talven niistä saa merkittävää hyötyä, mutta kun oot sitten kelannu pelkkää märkää asvalttia koko talven niillä, ei ne nastat kovin suuria ihmeitä sen jälkeen tee. Osa lähteny menemään, osa kulunut loppuun ja voi siellä jokunen ihan kunnossakin oleva nasta vielä olla. Kyllä kitkoilla ihan hyvin pärjää, kun vaan muistaa millaiset renkaat alla on.
Kitkojen pito heikkenee melko nopeasti vuosien myötäLast edited by Juppe; 03-09-2008, 19:15.
Comment
-
Comment