Announcement

Collapse
No announcement yet.

Talvirengaskeskustelu

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Esko
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2002
    • 11700
    • Kouvola

    Tulipa tänään pyöräytettyä noi Kumho Izenwis pallot alle ja kyllä meinasi meinasi pää räjähtää, kun ajamaan pääsi! Rengasmeteli on jotain ihan käsittämätöntä! Muistaa taas olla suosittelematta nastarenkaita kenellekkään.. huoh!

    Comment

    • Petri
      BTCF Member
      • Jun 2004
      • 3156
      • Nummela

      Laitoin 225/40/18 Continentalin CVC5 -kitkat autoon, ovat uskomattoman hiljaiset eivätkä vetele yhtään mihinkään. Ainoa vika/ominaisuus on se, että kokoajan saa olla korjailemassa mihin suuntaan mennään. Ovatko kaikki kitkat tämmöisiä lerppuja jotka saavat auton seilaamaan laidalta toiselle? Kai se on kestettävä jos kitkoilla haluaa ajaa...
      E36 323Ti Compact Sport Limited Edition -00
      E36 320i Cabriolet "M-Sport" -96


      Ex: E90 320dA LCI M-Sport -10 | E46 330xdA M-Sport II -03 | E46 320Ci M-Sport II -01 | E46 316i "Sport 2000" -00 | E39 523i Sedan M-Sport -99 | E36 320i Coupe M-Sport -95

      Comment

      • Pred
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2007
        • 442
        • E-Pohjanmaa

        Originally posted by Petri View Post
        Laitoin 225/40/18 Continentalin CVC5 -kitkat autoon, ovat uskomattoman hiljaiset eivätkä vetele yhtään mihinkään. Ainoa vika/ominaisuus on se, että kokoajan saa olla korjailemassa mihin suuntaan mennään. Ovatko kaikki kitkat tämmöisiä lerppuja jotka saavat auton seilaamaan laidalta toiselle? Kai se on kestettävä jos kitkoilla haluaa ajaa...
        Mulla on Contin CVC3:t alla ja sama ilmiö on niissäkin. Ei oikein tiedä mihin auto on menossa, niin joutuu sitten korjaamaan takaisinpäin. Kuuluu kitkoilla ilmeisesti asiaan....
        Tesla Model 3 Performance
        EX: BMW F36 420d Gran Coupé x-drive M-Sport
        EX: VW Touran 2.0 TDI
        EX: VW R6 Polo GTI
        EX: Audi 4F A6 Avant 3.0Tdi Quattro
        EX: BMW E91 325dA M-sport
        EX: BMW E46 320d touring M-sport
        EX: VW Golf IV Variant 1.9 Tdi PD
        EX: Seat Leon 1.9 Tdi PD
        EX: Peugeot 605 3.0 v6 sr
        EX: Ford Sierra 4D 2.0i DOCH

        Comment

        • Heguli 31
          BTCF Member
          • Oct 2004
          • 10058
          • KVLA

          Originally posted by Petri View Post
          eivätkä vetele yhtään mihinkään. Ainoa vika/ominaisuus on se, että kokoajan saa olla korjailemassa mihin suuntaan mennään.
          Mielenkiintoisesti ilmaistu yhtälö.Minun mielestäni renkaat on vasta silloin vetelemättömät,kun ajellessa ei korjausliikkeitä tarvi tehdä.

          Comment

          • Bmw Master
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2004
            • 13155
            • Kokomo

            Originally posted by Petri View Post
            Laitoin 225/40/18 Continentalin CVC5 -kitkat autoon, ovat uskomattoman hiljaiset eivätkä vetele yhtään mihinkään. Ainoa vika/ominaisuus on se, että kokoajan saa olla korjailemassa mihin suuntaan mennään. Ovatko kaikki kitkat tämmöisiä lerppuja jotka saavat auton seilaamaan laidalta toiselle? Kai se on kestettävä jos kitkoilla haluaa ajaa...
            Saksankitkat on jäykemmät, ei vetele.

            Comment

            • Petri
              BTCF Member
              • Jun 2004
              • 3156
              • Nummela

              Originally posted by Heguli 31 View Post
              Mielenkiintoisesti ilmaistu yhtälö.Minun mielestäni renkaat on vasta silloin vetelemättömät,kun ajellessa ei korjausliikkeitä tarvi tehdä.
              Arvasin että joku tähän puuttuu

              Siis ne ei oikeasti vetele urissa eikä lähde yhtäkkiä poukkoilemaan minne sattuu niinkuin itse käsitän vetelevät renkaat. Liike on rauhallista seilaamista puolelta toiselle, oli uria tai ei...
              E36 323Ti Compact Sport Limited Edition -00
              E36 320i Cabriolet "M-Sport" -96


              Ex: E90 320dA LCI M-Sport -10 | E46 330xdA M-Sport II -03 | E46 320Ci M-Sport II -01 | E46 316i "Sport 2000" -00 | E39 523i Sedan M-Sport -99 | E36 320i Coupe M-Sport -95

              Comment

              • Rubu
                Bimmer Fanatic
                • May 2006
                • 809
                • Kuopio

                Originally posted by Pred View Post
                Kuuluu kitkoilla ilmeisesti asiaan....
                Omassa 205/55-16 Nokian R eikä tarvii korjailla.
                E39 oli Rsi ja tarvis korjailla.

                Riippuu varmaan autosta jonkin verran ja onhan noissa R:issä vähän jäykistetty ominaisuuksia verrattuna Rsi:n.

                Comment

                • Petri
                  BTCF Member
                  • Jun 2004
                  • 3156
                  • Nummela

                  Originally posted by Rubu View Post
                  Omassa 205/55-16 Nokian R eikä tarvii korjailla.
                  E39 oli Rsi ja tarvis korjailla.

                  Riippuu varmaan autosta jonkin verran ja onhan noissa R:issä vähän jäykistetty ominaisuuksia verrattuna Rsi:n.
                  Poikkesinpa äsken rengaskauppiaani kautta töihin ja kuulemma aivan normaalia, saattaa vaatia 1000km ennen kuin lamellit asettuvat tms, toivotaan näin...
                  E36 323Ti Compact Sport Limited Edition -00
                  E36 320i Cabriolet "M-Sport" -96


                  Ex: E90 320dA LCI M-Sport -10 | E46 330xdA M-Sport II -03 | E46 320Ci M-Sport II -01 | E46 316i "Sport 2000" -00 | E39 523i Sedan M-Sport -99 | E36 320i Coupe M-Sport -95

                  Comment

                  • Smistik
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2009
                    • 1130
                    • Kanta-Häme

                    Nyt on päässyt ajelemaan noilla Hakka4:lla "talvikelissä". Edelleen jollottavat yli 60 vauhdissa. Liekköhän runkovikaa? Ei kyllä tärrää eikä muuta ihmeellistä. Kitkafanaatikkona ostin ekat nastat, kun oli sen verran huokeammat, mutta ei nuo nyt pidoltaan kyllä paljoa paremmat ole kuin Nokian R kitkat. Puskee jäällä yms. ihan samalla tavalla. No, ehkä aivan siloisella jäällä jarrutusmatka on lyhyempi. Seuraavat talvirenkaat on kitkat vaikka maksas 1500€. On ne vaan sulilla pääteillä mukavammat.
                    ex E91 320d käsiaskilla
                    ex E46 330dat
                    japski
                    ranu

                    ex E30 316i 4d

                    Comment

                    • _nixu_
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2006
                      • 8972
                      • Kellokoski

                      Originally posted by Smistik View Post
                      Nyt on päässyt ajelemaan noilla Hakka4:lla "talvikelissä". Edelleen jollottavat yli 60 vauhdissa. Liekköhän runkovikaa? Ei kyllä tärrää eikä muuta ihmeellistä. Kitkafanaatikkona ostin ekat nastat, kun oli sen verran huokeammat, mutta ei nuo nyt pidoltaan kyllä paljoa paremmat ole kuin Nokian R kitkat. Puskee jäällä yms. ihan samalla tavalla. No, ehkä aivan siloisella jäällä jarrutusmatka on lyhyempi. Seuraavat talvirenkaat on kitkat vaikka maksas 1500€. On ne vaan sulilla pääteillä mukavammat.
                      Taitaa kuulua ominaisuuksiin. Itsellä oli alla tuossa ex-e39:ssä nuo samaiset hakka4:set. 50-70 vauhdissa kuului jonkin verran tuota jollotusta sisälle mutta moottoritienopeudessa olivat jo ihan siedettävät. Toki e39 on paremmin äänieristetty joten ei niin pahasti tule nuo äänet läpi :think
                      E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                      Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                      Comment

                      • Rubu
                        Bimmer Fanatic
                        • May 2006
                        • 809
                        • Kuopio

                        Originally posted by Petri View Post
                        Poikkesinpa äsken rengaskauppiaani kautta töihin ja kuulemma aivan normaalia, saattaa vaatia 1000km ennen kuin lamellit asettuvat tms, toivotaan näin...
                        Tai perse tottuu souteluun...

                        Comment

                        • alspe
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2004
                          • 3402
                          • Tre

                          Oliko Nokian R sitten se oikea kitkarengas? Vai mikä on tämä Nokian WR G2 ?

                          Muut kunnon kitkat ovat? Bridgestone Blizzak ja Continental Winter contact 5 tms?
                          G30 520d xDrive
                          EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

                          Comment

                          • Radon
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2003
                            • 463
                            • Suomi-Finland

                            Originally posted by Smistik View Post
                            Nyt on päässyt ajelemaan noilla Hakka4:lla "talvikelissä". Edelleen jollottavat yli 60 vauhdissa. Liekköhän runkovikaa? Ei kyllä tärrää eikä muuta ihmeellistä. Kitkafanaatikkona ostin ekat nastat, kun oli sen verran huokeammat, mutta ei nuo nyt pidoltaan kyllä paljoa paremmat ole kuin Nokian R kitkat. Puskee jäällä yms. ihan samalla tavalla. No, ehkä aivan siloisella jäällä jarrutusmatka on lyhyempi. Seuraavat talvirenkaat on kitkat vaikka maksas 1500€. On ne vaan sulilla pääteillä mukavammat.
                            Olisit nyt edes ne 5 tai 7 ostanut, vähän sama jos olisi ostanut 10 vuotta vanhaa tekniikkaa olevat kitkat ja haukkunut ne löysiksi ja arvaamattomiksi. Tekniikka on kehitynyt myös niissä nastoissa kuten yhtälailla niissä kitkoissa.

                            Comment

                            • Esko
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2002
                              • 11700
                              • Kouvola

                              Originally posted by alspe View Post
                              Oliko Nokian R sitten se oikea kitkarengas? Vai mikä on tämä Nokian WR G2 ?

                              Muut kunnon kitkat ovat? Bridgestone Blizzak ja Continental Winter contact 5 tms?
                              Toi Nokian WR G2 on ns. saksakitka. Eli R-malli on se mitä pohjolaan myydään. Tosin jos hyvät kitkat haluat, niin itse kääntyisin huomattavasti meilummin noiden Contin 5:iin. Toi Nokian R nyt vaan on ihan turhan lerju BMW:n alla.

                              Comment

                              • alspe
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2004
                                • 3402
                                • Tre

                                Originally posted by Esko View Post
                                Toi Nokian WR G2 on ns. saksakitka. Eli R-malli on se mitä pohjolaan myydään. Tosin jos hyvät kitkat haluat, niin itse kääntyisin huomattavasti meilummin noiden Contin 5:iin. Toi Nokian R nyt vaan on ihan turhan lerju BMW:n alla.
                                Oliskohan se hyvä klonkswagenin alla joka mulla nykyisin on? Varmaan sama mitä romuun panee? No ei vaan. Contit on just sen hintaiset mitä ei huvittais maksaa (140 € /kpl netistä). Jos pohjolan kitkat löytäis 450€ alle 16" koossa Suomikaupasta...:think
                                G30 520d xDrive
                                EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎