Announcement
Collapse
No announcement yet.
Talvirengaskeskustelu
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Tuli käytyä tänään kahdessa paikallisessa rengasliikkeessä kyselemässä hintoja, halvemmassa nokian hp5 205/55-16 vanteille asennettuna ja sisältäen vanhojen kierrätysmaksun tms. hinta muodostui 560e, ja renkaat kuulemma suoraan hyllystä. :think Ja toisessa sama sarja *valmiiksi tingittynä* reilusti yli 600...
Halvempiakin olisi löytynyt, mutta jos tuo hakka 5 toimisi kompromissina täyspaskan ja kalliin huippurenkaan välissä...
Kai se täytyy joku päivä käydä vaihdattamassa.G4 -00
Entiset ajokit:
e36 328i Coupé -95
e36 316i Sedan -98
Comment
-
-
Originally posted by Tojopa View PostTuli itsekin lukastua testi, ja ihmeen raju oli Hankookin pudotus viime vuodesta.
Olisihan esim hkpl2 tuossa testissä ollut varmasti myös häntäpäässä verrattuna uusiin huippurenkaisiin, mutta ei se silti tarkoita, että olisi huono rengas käytössä. Hkpl2 tehdään Nordman +:na ja se on edelleen varsin toimiva rengas. Taitaa tosin olla jo korvautunut Nordman 4:llaLast edited by Antsah; 23-09-2010, 20:29.
Comment
-
-
Originally posted by Antsah View PostNo siis sehän kertoo vain sen, että renkaat kehittyy nopeasti. Jos rengas ei ole kärkikahinoissa niin ei se sitä tee automaattisesti huonoksi.
Olisihan esim hkpl2 tuossa testissä ollut varmasti myös häntäpäässä verrattuna uusiin huippurenkaisiin, mutta ei se silti tarkoita, että olisi huono rengas käytössä. Hkpl2 tehdään Nordman +:na ja se on edelleen varsin toimiva rengas.Idea siis oli juurikin tämä, että edellisvuodesta on taas menty yleisellä tasolla eteen päin, joskin yllättävän paljon. Hankookiin tuli keskityttyä, kun uusi kierros W409 225/55-16 koossa odottaa vanteille kietaisua, ja aikaisempien kokemusten perusteella varmasti toimiva setti kyseessä.
Comment
-
-
Kyllähän tuossa TM:n testissä näkee että renkaat hiljalleen kehittyy. Viime vuonna misukka oli ihan kärjessä nyt samalla mallilla hitusen parhaita jäljessä.
Moni meistä ( kuten itsekin) ajetaan kuitenkin monta vuotta vanhoilla talvirenkailla. Jos tuota testiä katsoitte niin siinä oli mukana myös nuita kuluneita renkaita. Esim. tuo 6mm pinnalla oleva nastarengas oli jo jäällä jarrutuksessa varsin surkea esitys.
Sanoisin että jos ostaa keskihintaiset tai kalliit talvirenkaat niin varmasti ainakin uutena ajavat asiansa vallan mainiosti. Talvirenkaissa en lähtisi ns. halpisrenkaisiin koska testien ja hienoisen oman kokemuksen mukaan nillä ei tee juuri mitään. Esim. Colway merkkinen rengas vuosien takaa ei kestänyt yhtään sulalla tiellä ajoa. Kevään sulalla asfaltilla renkaat oikeasti suli alle muutamassa viikossa ja lopussa mentiin jo lähes slikseillä. Yleensä nuo halpikset kuitenkin on niin kovia, että 30 pakkasessa ovat kuin muovia. Kesällä noila halpiksilla ajaa siinä missä kalliimmillakin, mutta talveksi kannattaa laittaa kunnon renkaat alle.BMW E84 X1 18dXdrive -14
Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
Ex, E46 320 d Touring -01
Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special
Comment
-
-
Originally posted by Shifter View PostTuli käytyä tänään kahdessa paikallisessa rengasliikkeessä kyselemässä hintoja, halvemmassa nokian hp5 205/55-16 vanteille asennettuna ja sisältäen vanhojen kierrätysmaksun tms. hinta muodostui 560e, ja renkaat kuulemma suoraan hyllystä. :think Ja toisessa sama sarja *valmiiksi tingittynä* reilusti yli 600...
Halvempiakin olisi löytynyt, mutta jos tuo hakka 5 toimisi kompromissina täyspaskan ja kalliin huippurenkaan välissä...
Kai se täytyy joku päivä käydä vaihdattamassa.
Comment
-
-
TM:n testin perusteella taidan pysyä edelleen Contin käyttäjänä. Uusi malli kuulosti hyvin samantyyppiseltä ominaisuuksiltaan kuin vanha WV2, joita mulla jo 2 kpl löytyy. Ei varmaankaan ole suuri ongelma laittaa etuakselille noita uusia ContiIceContacteja vaikka tana pyöriikin puoli talvea sisäänajetut WV2:t.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostEikös michelin ja nokian olleet tasapisteissä ja tuulilasin testin voitti nokian.
Tärkeintä ei kuitenkaan ole voitto, vaan eri olosuhteiden tuloksia katsomalla löytää omaan käyttöön sopivin rengas. Itse en nokian7 ostaisi, äänekkäin rengas kaikissa testeissä.
Seiskan pito oli lumella ja jäällä ylivoimainen, eli talviominaisuuksiltaan selkeä voittaja.
Comment
-
-
Jotenkin surullista tuossa testissä oli se, miten "huonoksi" talvirengas menee jo siinä vaiheessa kun pintaa on "enää" 6mm jälellä, nastat tallella, verrattuna aivan uusiin.
TeroE60 520dA M-sport
---Ex
E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
E90 330iA, 325iA, 320dA
E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)
PPL(A)
Comment
-
-
6 vuotta ajannu kitkoilla ja nyt on alla ensimmäinen nelivetoauto, niin pitää luultavasti ostaa nastat, ettei tuu risteyksiin jarrutuksista ja pidonvaihteluista niin pahoja ongelmia. Hakka 7 olen harkinnut, mutta rengasmelu askarruttaa. 5-sarjassa nastat eivät ropise ongelmaksi asti, mutta miten käy tässä E91? Vois joku kertoa kokemuksia E9X + nastarenkaat tai sitten harkitaan niitä kitkoja vielä kerran. Samoten miten nastat nykyiset nastat kestävät revitellä, jos innustuu leikkimään.
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostHakka5 on huippurengas vai mitä tarkoitat?G4 -00
Entiset ajokit:
e36 328i Coupé -95
e36 316i Sedan -98
Comment
-
Comment