Talvirengaskeskustelu

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Peltsii
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Hkpl4:sta en tiedä, mutta yleensä on.


    Mittailin tossa uusista Michelin XIN2, XIN, Nokian HKPL 7 ja Kleber Kapnor 5:stä, pintaa samanverran keskellä kuin reunoissa. En sitten tiedä mikä on "yleensä" ? :think

    Leave a comment:


  • Powerhousu
    replied
    Originally posted by Antsah View Post
    Minulle sanottiin Vianorilla, että nuo nykyiset nastarenkaat tuppaavat kulumaan enemmän keskeltä kuin laidoista, että paineet on ihan ok. Johtuuko sitten siitä, että nastojen luota se kumiseos on kovempaa?

    Totta vai tarua?
    Juu, en tiedä mistä johtuu, mutta tosiaan tuntuu olevan monella nastarenkaalla ihan ominaisuus. Ne vaan kuluu keskeltä.

    Leave a comment:


  • Antsah
    replied
    Minulle sanottiin Vianorilla, että nuo nykyiset nastarenkaat tuppaavat kulumaan enemmän keskeltä kuin laidoista, että paineet on ihan ok. Johtuuko sitten siitä, että nastojen luota se kumiseos on kovempaa?

    Totta vai tarua?

    Olen nimittäin kokeillut 2 talvena eri paineilla, mutta mitään vaikutusta ei ole asiaan ollut.

    Gislavedit NF3 ja HKPL 4 ollut autossa alla ja molemmilla sama homma.

    Tällä hetkellä edessä 2,5 ja takana 2,7, rengaskoko on tuo 205/55/16
    Last edited by Antsah; 16-10-2010, 19:50.

    Leave a comment:


  • teropa
    replied
    Originally posted by nut View Post
    Tuli sitten otettua 235/45 Hakkapeliitta 5:et kun sattu paikallisesta saamaan sopivasti, eikä kaduta. Loskassa tuli heti testattua eikä mitään ongelmia ensituntumalta liirtoon nousemisen kanssa leveydestä huolimatta ja äänikin ihan maltillinen kuivalla asfaltilla.
    OEM koko ja huippurengas =

    Tero

    Leave a comment:


  • nut
    replied
    Tuli sitten otettua 235/45 Hakkapeliitta 5:et kun sattu paikallisesta saamaan sopivasti, eikä kaduta. Loskassa tuli heti testattua eikä mitään ongelmia ensituntumalta liirtoon nousemisen kanssa leveydestä huolimatta ja äänikin ihan maltillinen kuivalla asfaltilla.

    Leave a comment:


  • Rubu
    replied
    Originally posted by Hemi View Post
    Urbaanilegendaa. Tuossa 235 leveysluokassa äänieroa ei ole. Hinta ratkaisee.
    Pitäisin kaikissa rengasleveyksissä 5:sta hiljaisempana kuin HKPL4 aka "Sirkkeliä".

    E39/E60 voi olla ihan ok mutta sanoisin että ei mikään kehuttava tuote jos painopiste on rengasmelu.
    Hinta/laatu suhde on varmaan ihan ok, koska alkaa olla aika vanhaa valmistuserää jos jostain sattuu vielä löytymään..

    Leave a comment:


  • Rubu
    replied
    Originally posted by -kiki- View Post
    Liian suuret paineet sen takia kuluvat keskeltä...
    Liian pienet kuluttaa keskeltä vetävällä renkaalla...

    Leave a comment:


  • Vesper
    replied
    Ei ainakaan Nokian renkaissa ole eroa.
    Kävin juuri mittaamassa, tallissa uudet Hakkapeliitta 5:t
    ja Nokian R:t, molemmissa pintaa saman verran keskellä
    ja reunoissa.

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by Peltsii View Post
    Ei ole
    Hkpl4:sta en tiedä, mutta yleensä on.


    Parin vuoden takaa TM testistä jarrutus jäällä:
    Paras nasta 51m
    Paras kitka 61m
    Saksankitka73m
    Kesärengas m+s merkinnällä 190m

    Nastan ja kitkan ero on pienempi kuin kitkan ja kitkan ero, kesärenkaasta puhumattakaan.

    Leave a comment:


  • Smokehammer
    replied
    Nyt on GY:n kitkat alla. E46 on hiljaisempi kuin koskaan ennen. Ei ollenkaan tyypillinen ominaisuus tuolle korimallille. Kesärenkaat metelöi "tuplasti."

    En kuitenkaan suosittele. Voi pahimmillaan tykästyä ja hankkia itselleen vastaavat. Itse jäänyt koukkuun näihin. No.. parempi todennäköisyys selvitä hengissä kuin vaikka heroiinilla.

    Leave a comment:


  • Kouris
    replied
    Miulla ei itellä niitä ole ikinä ollut niin en osaa mistään paineista sanoa mitään. Järkevältä kyllä kuulostaa että käyttäjässä ollut vika.

    Leave a comment:


  • Peltsii
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Pintaa on uutena enemmän reunoissa.
    Ei ole

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Pintaa on uutena enemmän reunoissa.

    Leave a comment:


  • Powerhousu
    replied
    Originally posted by -kiki- View Post
    Liian suuret paineet sen takia kuluvat keskeltä...
    Tai liian pienet. Kumpikin on mahdollinen. Liian pienet on kyllä se todennäköisempi. Nykyrengas ei ole kovin tarkka liian suuresta paineesta, mutta liian pieni paine varsinkin raskaassa ajossa saa renkaan kulumaan keskeltä. Renkaan keskiosa elää ja saa aikaan pientä luistoa tien pintaan nähden. Jos painetta on liikaa, sitä saa olla todella paljon liikaa, jotta se vaikuttaa renkaan kulumiseen.

    Toinen juttu on se, että vähänkään vanhemmissa nastoissa nastoja on vain sivulla ja tällöin keskikohdalla ei ole oikein "suojaa", vaan se pääsee kulumaan hieman nopeammin kuin reunat. Tämä tuntuu olevan ihan yleinen vaiva ainakin joillakin nastarenkailla. Melkeinpä tuntuu ominaisuudelta, kun niin paljon keskeltä kuluneita nastoja näkee päivittäin.

    Leave a comment:


  • -kiki-
    replied
    Originally posted by Kouris View Post
    Onko noissa nelosissa jotain ongelmaa että kuluvat keskeltä enemmän? meinaan kyllä jotain kokoluokkaa 175/65/14 tms. Aika monet nähny noita missä keskellä ihan selkeesti vähähemmän pintaa kun vertaa reunaan..
    Liian suuret paineet sen takia kuluvat keskeltä...

    Leave a comment:

Working...
X