Announcement

Collapse
No announcement yet.

4x100 -> 5x120?

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jannmann
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 5856
    • Joccis City

    #76
    Originally posted by Soiled View Post
    Onko muuten tietoa noita E30 M3 takanavoista, että pitäisikö niihin tulla laakeritkin mukaan? Kun joskus pojat puhui notta niitä saa 90€/kpl mutta mulla tuli ainakin kustantamaan 150€/kpl pelkkä napa (ilman alennusta) ja tuohon olis ollu 70€/kpl laakeri:think
    No otin navat,jarrukilvet ym. settiä niin hintaa taisi tulla yhteensä 350€. Laakerit löytyi sitten duunin kautta 25€/kpl asennussarjoineen.

    Tuli jonkin verran veivattua kaikkea mahdollista jaonmuuttavista spacereista E36 napoihin+tolppiin, mutta loppujen lopuksi "parhain" lopputulos tuli, kun pulttasin kiinni E30 M3 kamat ympäri autoa.
    Noi takanavat on irrallaan vielä jos joku tarvitsee niitä mulkailla ja jtn mittoja tms.
    Vielä vuosi sitten makso e30 M3 navat tosiaan sen n. 80e/kpl., mutta nyt on hinta noussut ja nykyään lähes 150e/kpl.
    Aprilia RSV4

    Comment

    • Tomp_pa
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2004
      • 749
      • Helsinki (e30 garage)

      #77
      ajatus harhailee.


      Kertokaas.

      Jos haluan e30 325i:hin 5*120 jaon. Mitä ostan? (orkkis jarruilla siis)
      xXx

      Comment

      • Rocla
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2002
        • 7692
        • Kajaani

        #78
        Originally posted by Tomp_pa View Post
        (orkkis jarruilla siis)
        Ostat 4*100 vanteet, Melkeimpä kaikilla kombinaatioilla jarrut muuttuvat paljon.
        Olli.

        Comment

        • Tomp_pa
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2004
          • 749
          • Helsinki (e30 garage)

          #79
          Originally posted by Rocla View Post
          Ostat 4*100 vanteet, Melkeimpä kaikilla kombinaatioilla jarrut muuttuvat paljon.
          no siinä tapauksessa jarrut muuttuu.

          Kiitoksia tästä tiedosta.

          Tullut vaan kaikki osat uusittuu (zimmermanit / greenstuffit) jne jokaikinen osa alustaan
          ja nyt tuli sit mieleen haluta 17" bbs 5*120 10"taakse (et15) 8 1/2" eteen (et15)

          ni en oo ostamassa 4*100 vanteita!
          Last edited by Tomp_pa; 20-07-2009, 19:08.
          xXx

          Comment

          • afafaf
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2004
            • 1144
            • Tornio

            #80
            ite suunnittelin näin..korjata saa ja pitää jos ei onnistu..voiko joku vahvistaa

            etupää:

            -e36 navat soviteholkilla
            -e30 325 levyt (uuden jaon rei"ät porattava)
            -e30 325 satulat 5mm lisäpalikka väliin..

            takapää:

            -e36 323 compactin navat
            -e36 323 compactin levyt(jos sama halk. ku e30 takana)??
            -e30 325 seisonjarrun osat
            -e30 325 satulat

            Comment

            • jouni.325
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2007
              • 2860

              #81
              Originally posted by afafaf View Post
              ite suunnittelin näin..korjata saa ja pitää jos ei onnistu..voiko joku vahvistaa

              etupää:

              -e36 navat soviteholkilla
              -e30 325 levyt (uuden jaon rei"ät porattava)
              -e30 325 satulat 5mm lisäpalikka väliin..

              takapää:

              -e36 323 compactin navat
              -e36 323 compactin levyt(jos sama halk. ku e30 takana)??
              -e30 325 seisonjarrun osat
              -e30 325 satulat

              -e36 etu navat huono ratkaisu jollei tee autoon kaari pullistuksia, kun tulee 20mm pihalle päin normaalis e30 navasta.

              -Takapää on kyl aika vittumainen homma.
              Kaikista helpointen pääsee m3 osilla.
              Täällä löytyy kiilloitus harrastukseni http://www.aijaa.com/folders.php?act=subfolder&i=28873


              Autokerhon Facebook sivu tykkää tökkää jaa
              https://www.facebook.com/xtremecustomcars/
              Myös projekti kertomus fasessa

              Comment

              • jmp2002
                BTCF Member
                • Oct 2003
                • 5727
                • Rovaniemi

                #82
                Originally posted by jouni.325 View Post
                -e36 etu navat huono ratkaisu jollei tee autoon kaari pullistuksia, kun tulee 20mm pihalle päin normaalis e30 navasta.
                oletkohan nyt kokeillut ihan e36 navalla, kun eipä niitten pitäis tulla kun 5mm ulospäin verrattuna vakio..
                E30 325i Touring -89
                E30 325i touring -88 m50tbo
                G20 330e M-Sport -20

                Comment

                • Make H.
                  BTCF Member
                  • Jul 2006
                  • 1278
                  • Kokkola

                  #83
                  Originally posted by afafaf View Post
                  ite suunnittelin näin..korjata saa ja pitää jos ei onnistu..voiko joku vahvistaa

                  etupää:

                  -e36 navat soviteholkilla
                  -e30 325 levyt (uuden jaon rei"ät porattava)
                  -e30 325 satulat 5mm lisäpalikka väliin..

                  takapää:

                  -e36 323 compactin navat
                  -e36 323 compactin levyt(jos sama halk. ku e30 takana)??
                  -e30 325 seisonjarrun osat
                  -e30 325 satulat
                  Miksei vaan e36 koko etunapa jarruineen ja levyineen. Siihen sitte e36 coiloverit, koska e36 vakiojousi tuskin mahtuu e30 "jousitolppaan" korissa? Taakse uus jako vanhoihin napoihin ja voi vaikka hitsata sen viisteen sieltä takaa reunoista täyteen ja sorvata suoraan jos epäilee kestävyyttä? Varmasti yksinkertaisin ja helpoin tapa, ei takanakaan raideleveys kasva. voi olla että joutuu vaihtaan e36 iskarin yläpään koriin, mutta e30 ja e36 tietääkseni sama jako tuossa iskaritornin yläpäässä.

                  Comment

                  • Mörökölli
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2005
                    • 1735
                    • Turku

                    #84
                    Originally posted by Make H. View Post
                    ...e30 ja e36 tietääkseni sama jako tuossa iskaritornin yläpäässä.

                    Ei ole...
                    www.nenifab.com

                    Comment

                    • jouni.325
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2007
                      • 2860

                      #85
                      Originally posted by jmp2002 View Post
                      oletkohan nyt kokeillut ihan e36 navalla, kun eipä niitten pitäis tulla kun 5mm ulospäin verrattuna vakio..
                      Jep kokeilin e36 325 napaa, mutta sovite holkki jäi kokonaan tekemättä oikean kokoiseksi koska holkin paksuutta oli vaikea arvioida prässillä painettaessa paikoilleen levisi liikaa jolloin napa ei mennyt ollenkaa paikoilleen.
                      Tekee e30 napaan sovite holkin joka hitsataan ja jyrsimellä plaatataan suoraksi näin menee vakio jarrut paikalleen
                      Täällä löytyy kiilloitus harrastukseni http://www.aijaa.com/folders.php?act=subfolder&i=28873


                      Autokerhon Facebook sivu tykkää tökkää jaa
                      https://www.facebook.com/xtremecustomcars/
                      Myös projekti kertomus fasessa

                      Comment

                      • afafaf
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2004
                        • 1144
                        • Tornio

                        #86
                        perhana ku tuli hommattua joku aika sitte kaikki uudet levyt 4-pulttisena..ei auta ku vakio navat muuttaa niin et saa nuista porattua 5-pulttiset levyt niihin..

                        Comment

                        • wille
                          Bimmer Fanatic
                          • Apr 2003
                          • 356
                          • Mäntsälä

                          #87
                          Voisikos joku joka on OIKEASTI asentanut onnistuneesti tuon e36 etunapa+laakeripaketin e30 etutolppaan kertoa?

                          Mihin väliin tarvii sorvata ja mitä? napa tulee ilmeisesti 5mm ulommas ku alkuperäinen? sopiiko alkuperäinen e30 325 jarru paikalleen vai pitääkö/joutuuko käyttämään e36 jarrusatulaa+levyä?

                          Jos löytyy joku parempi/helpompi napa+laakeri tohon etupäähän niin kertokaa...tarkotuksena käyttää alkuperäisiä jarruja eikä tehdä mitään isojarru päivitystä johtuen 16" vanteesta
                          Last edited by wille; 05-10-2009, 22:24.
                          E30 325i cabrio
                          E21 315
                          E70 x5 30xd

                          Comment

                          • Blacksatin
                            Bimmer Fanatic
                            • Dec 2007
                            • 954
                            • Mäntsälä

                            #88
                            No niin olisi itselläkin aika muuttaa jako 4x100 -> 5x120. Olen lukenut täältä foorumilta kyseisestä operaatiosta juttua ja mitä enemmän luen, sitä enemmän sekaisin vaan menen

                            Eikös etupää nyt ole helpoin/halvin toteuttaa tuolla e36:sen navalla ja soviteholkilla? Ja jarrusatulalle 5mm sovitepala niin pystyy käyttämään omia e30:sen jarruja? Onkos noissa e36:sen navoissa jotain eroja? Eli minkä mallin napaa pitää käyttää jos niillä eroja on? E36 325:sen?

                            Takapäästä olen lukenut juttua että 1-sarjan e87 navalla olisi helppo toteuttaa tuo takapää. Mutta...e87 napa on 5mm lyhyempi kuin e30:sen ja luin että kässärinkaa tulee tila ongelmia? Onko jollain ketä tuon takapään on toteuttanu tuolla e87 navalla pistää faktat pöytään että jarrulevy ei sovi vaan ottaa kiinni käsijärru hilppeisiin.

                            Jos laittaa 5mm spacerin kynkän ja navan väliin niin silloinhan tuo napa olisi samalla kohdalla kuin e30:sen omalla navalla, mutta vetarin spoorista jäisi 5mm ilman kosketusta, jonka jälkeen se ottaa noin 35mm matkalta napaan. Onkohan tuo kuinka vakava juttu jos kosketus jää uupumaan 5mm matkalta? Tietysti kokeilemallahan sekin selviää

                            Mutta neuvot ja niksit on tervetulleita.

                            Ps joo e30 M3 osilla olisi helpoin ja järkevin toteuttaa tuo takapää, mutta mistä osat

                            Comment

                            • Kytölä
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2006
                              • 672
                              • Lohja

                              #89
                              Originally posted by Blacksatin View Post
                              Ps joo e30 M3 osilla olisi helpoin ja järkevin toteuttaa tuo takapää, mutta mistä osat
                              Tuosta etupäähän M3 osat:

                              Tolpat

                              Kääntövarret

                              Siitä vielä etusatulat samaan konkurssiin

                              Satulat
                              '88 325i cabrio
                              '90 318is

                              Comment

                              • Blacksatin
                                Bimmer Fanatic
                                • Dec 2007
                                • 954
                                • Mäntsälä

                                #90
                                Originally posted by Kytölä View Post
                                Tuosta etupäähän M3 osat:

                                Tolpat

                                Kääntövarret

                                Siitä vielä etusatulat samaan konkurssiin

                                Satulat
                                No hyi H**vetti!!!!

                                Kyllä sinne eteen saa kelpaa ne e36:sen navat. Mutta toi takapää nyt askarruttaa...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎