Announcement

Collapse
No announcement yet.

4x100 -> 5x120?

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tonton
    replied
    Originally posted by afafaf View Post
    bmwfans.in mukaan oli just sama laakeri 42x75x37..tuo +19mm on kyl paljon..
    roclalta, jouni.325 ja mazalta voinee kysyä noista 1er navoista ne tais olla -5mm
    niissä taisi vaan tulla joku muu ongelma esille tuon navan pituuden takia
    veikaan että vetarissa ei riitä kierteet joka on kyllä prikalla soviteltavissa mutta sitten käsijarru kamat ei taida mahtua kilven ja navan väliin
    Last edited by Tonton; 13-07-2012, 11:35.

    Leave a comment:


  • afafaf
    replied
    Originally posted by Tonton View Post
    takanavan et on +19mm
    vetarit sopii

    navat pitänee olla 323 compactista tai z3:sta

    ainakin laakerin ulkokooli on samalla halkaisijalla
    bmwfans.in mukaan oli just sama laakeri 42x75x37..tuo +19mm on kyl paljon..

    Leave a comment:


  • Tonton
    replied
    Originally posted by M-T2 View Post
    Jokainen omastaan niin ei tarviisi miettiä mm eroja
    miksei tarvitsisi miettiä?

    haluatko mieleisesi vanteet 1 vai 3 tuuman lipalla?
    haluatko mieleisesi vanteet 10 et:llä vai 40

    haluatko että joudut mieleistesi vanteiden kanssa käyttämään yli 3ast camberia että saat ne mahtumaan kaareen

    mielummin minä ainakin pienentäisin raideleveyttä kuin pienentäisin vannetta tai lisäisin camberia

    Leave a comment:


  • M-T2
    replied
    Itsellä olisi suunnitteilla absittomaan e30 318is 5x120 muutos, ja olen tämän threadin lukenut kahteen kertaan ja ei oikein selkeää listaa ole toteuttamisiin kun kerkeää sekaisin mennä jokaisen sivun jälkeen.

    Tänne kun saisi selkeitä listoja eteen/taakse onnistuneista jaon muutoksista eri variaatiolla. Jokainen omastaan niin ei tarviisi miettiä mm eroja ja mikä halvin ja mikä kallein, helpoin ja vaikein.

    Varmaan olisi monelle apua joka ei ihan tekniikan ihmelapsi ole.. esim itse, mutta intoa tehdä muutos, että saisi mieleiset vanteet alle.

    Leave a comment:


  • Tonton
    replied
    Originally posted by afafaf View Post
    eli saako tuolla m3 3.2 alatukivarrella ja epäkeskolla e36 tolpan keskelle pyöränkoteloa..riittääkö siinä vara?

    mites tuo e36 takanapa,käyttää samaa laakeria ku e30 levyperä,miten siinä et,ja vetareiden boorit?
    takanavan et on +19mm
    vetarit sopii

    navat pitänee olla 323 compactista tai z3:sta

    ainakin laakerin ulkokooli on samalla halkaisijalla

    Leave a comment:


  • afafaf
    replied
    eli saako tuolla m3 3.2 alatukivarrella ja epäkeskolla e36 tolpan keskelle pyöränkoteloa..riittääkö siinä vara?

    mites tuo e36 takanapa,käyttää samaa laakeria ku e30 levyperä,miten siinä et,ja vetareiden boorit?
    Last edited by afafaf; 12-07-2012, 20:22.

    Leave a comment:


  • Tonton
    replied
    Originally posted by afafaf View Post
    tuliko se sillä normaalilla alatukivarrella ja e36 tolpalla liikaa eteen se rengas..

    jos näin niin sen takapään korvallisenhan vois tehdä uuden ja vähän pidemmän..toisaalta se napa tulis samalla vähän enemmän ulos :( jos tämä onnistuu niin selviäis nuilla halvoilla e30/e36 alatukivarsilla..
    nii-i ketään ei ole vielä tehnyt
    mutta jos haluat siirtää niitä päitä lähemmäs auton keskipistettä niin silloin pakoputkella alkaa olla ahdasta

    kannattaa katsoa vaikka ballen projektia ja kuvia, sieltä selviää käytetyt osat ja sitten näkee minne rengas asettuu kaaressa

    Leave a comment:


  • afafaf
    replied
    Originally posted by Tonton View Post
    no paras olisi kun toisessa e30 korissa olisi kaikki e36 osat
    ja toisessa vain navat tai alkuperäiset osat sitten molemmat lasketaan samaan korkeuteen ja mitataan koko leveys
    ero varmaankin on kuitenkin vain millejä niin olisi parempi mitä vähemmän se eroaisi muilta osin
    tuliko se sillä normaalilla alatukivarrella ja e36 tolpalla liikaa eteen se rengas..

    jos näin niin sen takapään korvallisenhan vois tehdä uuden ja vähän pidemmän..toisaalta se napa tulis samalla vähän enemmän ulos :( jos tämä onnistuu niin selviäis nuilla halvoilla e30/e36 alatukivarsilla..

    Leave a comment:


  • Tonton
    replied
    Originally posted by afafaf View Post
    onkohan tuo e30 ja e36 iskaritolpan syvyys korissa suunnilleen sama,mietin vain et meneeköhän tuolla säädettävällä lähellekkään oikeita mittoja,no pitää yritää mittailla jotenki nuista koreista..

    tuo raideleveys tosiaan kiinnostais minuaki,mulla on tuossa pihalla 320 e36 mut miten mittaan ja kostuuko siitä mitenkään,sehän pitäs mitata navan ulkopinnasta alapallon varren keskelle,ja verrata sitten niitä...vai?e30 vs e36 napa ja laskea niistä raideleveys - tai +..onko siinä vielä muita tekijöitä mitkä vaikuttaa..
    no paras olisi kun toisessa e30 korissa olisi kaikki e36 osat
    ja toisessa vain navat tai alkuperäiset osat sitten molemmat lasketaan samaan korkeuteen ja mitataan koko leveys
    ero varmaankin on kuitenkin vain millejä niin olisi parempi mitä vähemmän se eroaisi muilta osin

    Leave a comment:


  • afafaf
    replied
    Originally posted by Tonton View Post
    mä oon yrittäny jo muutamasta topikista/projektista kysellä mikä on edessä raideleveys noilla osilla mutta ei ole tullut vastausta

    ainoat asiat mitkä on tullut selville niin e36:n etunapa on e30:n napaa 3mm paksumpi ja e30 m3 takanavat on muita e30 napoja 5mm paksummat
    onkohan tuo e30 ja e36 iskaritolpan syvyys korissa suunnilleen sama,mietin vain et meneeköhän tuolla säädettävällä lähellekkään oikeita mittoja,no pitää yritää mittailla jotenki nuista koreista..

    tuo raideleveys tosiaan kiinnostais minuaki,mulla on tuossa pihalla 320 e36 mut miten mittaan ja kostuuko siitä mitenkään,sehän pitäs mitata navan ulkopinnasta alapallon varren keskelle,ja verrata sitten niitä...vai?e30 vs e36 napa ja laskea niistä raideleveys - tai +..onko siinä vielä muita tekijöitä mitkä vaikuttaa..
    Last edited by afafaf; 12-07-2012, 09:29.

    Leave a comment:


  • Tonton
    replied
    Originally posted by afafaf View Post
    kertokaahan enemmän perehtyneet kommentit tälläselle kompinaatiolle,tuleeko ongelmia..?miten menee et navoissa?

    etutolpat (alaosat navat)e36 325.sta+jarru hilppeet

    m3 3.2 alatukivarret,meneekö normi kumeilla vai pitääkö olla nuo epäkeskeiset?

    takanavat e30 m3+jarrulevyt+satulat

    alustaan shiedmanin HD VALUE LINE 3.04- korkeussäädettävä alustasarja - edestä 80MM + takaa 80MM

    onko kellään kokemuksia tuosta alustasarjasta..
    mä oon yrittäny jo muutamasta topikista/projektista kysellä mikä on edessä raideleveys noilla osilla mutta ei ole tullut vastausta

    ainoat asiat mitkä on tullut selville niin e36:n etunapa on e30:n napaa 3mm paksumpi ja e30 m3 takanavat on muita e30 napoja 5mm paksummat

    Leave a comment:


  • afafaf
    replied
    kertokaahan enemmän perehtyneet kommentit tälläselle kompinaatiolle,tuleeko ongelmia..?miten menee et navoissa?

    etutolpat (alaosat navat)e36 325.sta+jarru hilppeet

    m3 3.2 alatukivarret,meneekö normi kumeilla vai pitääkö olla nuo epäkeskeiset?

    takanavat e30 m3+jarrulevyt+satulat

    alustaan shiedmanin HD VALUE LINE 3.04- korkeussäädettävä alustasarja - edestä 80MM + takaa 80MM

    onko kellään kokemuksia tuosta alustasarjasta..
    Attached Files

    Leave a comment:


  • afafaf
    replied
    englannista tukivarsia m3 3.2

    jos nuo on oikeita hinta 77puntaa+pk,halvempia ei tullu vastaan..

    Leave a comment:


  • Jasu
    replied
    Originally posted by segru View Post
    tekeekös joku tuollaisia holkkeja tonne etutolppaan ja mihin hintaan olisin kiinnostunut!?
    PPF foorumilla on ainakin yksi satsi kunnon holkkeja / mutuja myynnissä.

    Leave a comment:


  • segru
    replied
    tekeekös joku tuollaisia holkkeja tonne etutolppaan ja mihin hintaan olisin kiinnostunut!?

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎