memebuy23buy

4x100 -> 5x120?

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Harri G
    replied
    Originally posted by Balle View Post
    takapää:
    E30 M3 napa+laakeri + jarrucarrier (~350/puoli uusilla osilla)
    Olisikos tuohon mahdollista laittaa E28 napa + laakeri + sopiva spacer navan ja levyn väliin, E36 325 levy (halkaisija sorvattu E30 levyjä vastaavaksi) :think

    Älkää sanoko, että jaon vaihto on persiistä ja pitää hommata 4x100 vanteet. Pitäähän harrastamisessa olla jotain haastetta

    Leave a comment:


  • Balle
    replied
    Tämä on ollut täällä miljoona kertaa aiemminkin mutta itse toteutin 4x100->5x120 muutoksen seuraavasti:

    Etupää:
    E36 M3 napa + jarrusatula (käytetyt ebaysta ~300eur)
    E36 M3 3.2 tukivarret (160eur/kpl Schmiedmanilta)
    Powerflex epäkeskopuslat
    E36 tolppa E30 yläpäällä (D2)

    takapää:
    E30 M3 napa+laakeri + jarrucarrier (~350/puoli uusilla osilla)

    Last edited by Balle; 09-08-2011, 13:04.

    Leave a comment:


  • Daa Daa
    replied
    Mutta onko M3/e28 etunavoissa muuta ongelmaa kuin se että ne on tarkoitettu paksumpaan akseliin?
    Eli siis jos sorvaa holkin joka istuu akseliin ja laakeriin, niin homma pelaa?

    Nyt siis jostain kuva jossa 4x100 napa ja m3 napa vierekkäin, mielellään mittojen kanssa.. Vai onko lähdettävä ihmettelemään KL:n tiskille..
    Last edited by Daa Daa; 09-08-2011, 13:43.

    Leave a comment:


  • Harri G
    replied
    Originally posted by jannmann View Post
    Ei taida napa sopia, kun ei sovi M3 napakaan. Ja jos sopisi, niin toi M3 jarrucarrier ei sovi kun sen jako tolppaan on eri.
    No juu. Utopistinen ajatus olikin.

    Leave a comment:


  • jannmann
    replied
    -------------------
    Last edited by jannmann; 27-02-2012, 01:41.

    Leave a comment:


  • Harri G
    replied
    Entäs nämä E28 navat 4x100 napojen tilalle? Pitää hommata m3 jarrucarrieria ja 735 satulat? Mulla ei tartte abseista välittää.

    Leave a comment:


  • Tonton
    replied
    Originally posted by ramo79 View Post
    Eli e28 navoilla suoraan 5x120 jako? Eli nämä käyvät myös e30 m3 etunapojen tilalle suoraan? absi kehällä ei ole mitään merkitystä tuossa autossa kun on ralliauto mutta etupyöränlaakerin todella suolainen hinta sylettää...
    kyllä

    äläkä nyt heitä niitä m3:n napoja roskiin kun joku muu voi tarvita niistä ne abs kehät pistät vaikka lahjoitetaan tai myydään osastolle

    Leave a comment:


  • ramo79
    replied
    Originally posted by Tojopa View Post
    Tämäkin tieto kannattanee tähän ketjuun tuoda mukaan..

    http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...8&postcount=82
    Eli e28 navoilla suoraan 5x120 jako? Eli nämä käyvät myös e30 m3 etunapojen tilalle suoraan? absi kehällä ei ole mitään merkitystä tuossa autossa kun on ralliauto mutta etupyöränlaakerin todella suolainen hinta sylettää...

    Leave a comment:


  • Tonton
    replied

    Leave a comment:


  • jouni.325
    replied
    Originally posted by jannmann View Post
    Onkos kenelläkään kuvaa kun toi e87 takanapa on takana kiinni tai edes hollilla.
    Kuinka ahdasta siellä on käsijarrujen kanssa?

    ix:n napa on n. 5mm ulompana ja niillä vielä käsijarrut mahtuu, niin onko ongelma e87 kanssa 1mm vai 4,9mm ?
    Auttaako kapeammat kengät ? e30=25mm ja e46=20mm ?

    Pitäis saada kolkin takapäätä n. 10mm kapeemmaksi niin menis kivat vanteet tilaukseen. Levyiksi pitäis käydä e46 328i:n levyt. :think Jollen ihan mettään mittoja muista.
    Ei oo kuvaa mutta ahdasta siellä on=/ Tuo kengien vaihto vois auttaa asiaan vähän. Itse vaihdan taakse e30 m3 takanavat..

    Leave a comment:


  • Tojopa
    replied
    Tämäkin tieto kannattanee tähän ketjuun tuoda mukaan..



    Originally posted by Kytölä
    E30M3 etunavat maksaa ~500e pari. 400euron säästön saa helposti kun hakee varaosaputkasta E28 tarvikenavat ja vaihtaa näihin M3 ABS-kehät.
    E28 kehissä on tiheämpi hammastus, joten ne täytyy vaihtaa harvempi hampaisiin M3 kehiin.
    Muuten navat on mitoiltaan lähes identtiset.








    Irroitetut kehät takaisin laitettuna E28 navoissa.


    Last edited by Tojopa; 01-05-2011, 20:34.

    Leave a comment:


  • jannmann
    replied
    Onkos kenelläkään kuvaa kun toi e87 takanapa on takana kiinni tai edes hollilla.
    Kuinka ahdasta siellä on käsijarrujen kanssa?

    ix:n napa on n. 5mm ulompana ja niillä vielä käsijarrut mahtuu, niin onko ongelma e87 kanssa 1mm vai 4,9mm ?
    Auttaako kapeammat kengät ? e30=25mm ja e46=20mm ?

    Pitäis saada kolkin takapäätä n. 10mm kapeemmaksi niin menis kivat vanteet tilaukseen. Levyiksi pitäis käydä e46 328i:n levyt. :think Jollen ihan mettään mittoja muista.
    Last edited by jannmann; 30-04-2011, 08:28.

    Leave a comment:


  • Make H.
    replied
    Originally posted by Mörökölli View Post
    Noniinno... joskus tuli tehtyä.





    En lähtisi kyllä E30:iin tai bemariin yleensäkään tekemään tätä kautta jakomuutosta kun ei nämäkään ilmaiset ole teettää, ja kun oikeasti järkeviä jaomuutosvariaatioita on ihan BMW-merkin sisälläkin useita.

    Helpoin keino on ostaa 4x100 vanteet
    Kaveri ratkas ton silleen et sorvautti ton yhen reiän 4x100 jaosta "sivuun" sopivasti ettei mee 5x120 jaon kans päällekkäin ja sit vaan napaan uus reikä ja jengat. 4 pultilla pultattavat 5x120 speicerit, joihin saa vanteet kaikilla pulteilla kiinni ja pystyy vielä käyttään 4x100 jakooki jos tarvii . Kätevää, mutta kyllä saa useemman satasen varata noiden teettämiseen jos ei satu kaveria oleen sorvarina.

    Leave a comment:


  • Mörökölli
    replied
    Originally posted by Tuiske View Post
    Sitten kuvia ja kokemuksia tänne kans jos tuommoset joku tekee.

    Noniinno... joskus tuli tehtyä.





    En lähtisi kyllä E30:iin tai bemariin yleensäkään tekemään tätä kautta jakomuutosta kun ei nämäkään ilmaiset ole teettää, ja kun oikeasti järkeviä jaomuutosvariaatioita on ihan BMW-merkin sisälläkin useita.

    Helpoin keino on ostaa 4x100 vanteet

    Leave a comment:


  • Moosmann
    replied
    Tuli tässä tutkittua että esim e81 130i takanavan numero on 33416760058
    ja e82 135i 33416771082

    Mietin että olisiko navoissa eroa et:ssä koska ymmärtääkseni ainakin cabriossa on leveämpi raideleveys kuin muissa..

    Leave a comment:

Working...
X