Niille taasen jotka kertovat alustan olevan "kivireki" edullisen hintansa vuoksi, vinkkaisin sen verran että jousijäykkyydethän saa alustoihin valita tilatessaan, kannattaa kertoa jos haluaa hieman pehmeämpää. Jousiahan saa myös jälkikäteen erittäin edulliseen hintaan kuten myös muita varaosia halutessaan, kannattaa ottaa yhteyttä tahoon josta on alustansa ostanut ja kysyä.
Nyt on pyöränkulmat kohdallaan ja ei voi kuin kehua tuota D2 alustaa! Etupäässä jäykkyyssäätö 13 naksua löysästä jäykempään ja takana noin puolessa välissä. Madallusta edessä noin 75mm ja takana 50mm, en muistanu vaan mitata lähtötilannetta nii ei voi ihan varmasti sanoa, navan keskeltä kaareen joka nurkassa 315mm. Eikä tosiaan oo kivireki vaikka jäykkä onkin.. Otinkin itelle pykälän verran löysemmät jouset mitä standardi tolle autolle ois ollu, ja myyjä sanoi että vaihdetaan veloituksetta sellaisiin jousiin jälkeenkin päin mitkä hyvälle tuntuu jos ei nuo miellytä, minusta siinä on jo palvelu kohillaan ja jos takuuta on se 2v nii ei huolta..
Rallyracen kaveri sanoi, että yksikään kadulle tehty coil-over alusta ei ole talvella turvallinen, koska yksinkertaisesti iskarit eivät kylmassä vaan kerkeä reagoimaan monttuihin-->järkikin sanoo, että auto ei ole kovin turvallinen ajaa jos rengas ei pysy tiessä ja pitemmän päälle sellanen rytinä rikkoo iskarit. Siksi monet valmistajat eivät suosittele ajelua pakkasella. Tämä pakkas suositus ei siis koske vain D2:sia.
Nykyiset -63 Pontiac Catalina convertible
-05 E53 X5 3.0d
Oletko katsastusmies itse vai miks hankaat niin kovasti tota ton sarjan katsastusta vastaan? Mulle kyllä on ihan sama jos se menee katsastuksesta läpi että kuka sen todistuksen on kirjottanu ja vaikka se ei just ois kaikkien suomen pykälien mukaan oikea... sillonhan se on laillinen kun se on hyväksyttävästi katsastettu! Ja suomen maassa liikkuu sellasia pommeja jotka ois pitäny haudata suohon jo ajat sitte mut silti ne vaan menee katsastuksista läpi...
Täh? Täällä esitettiin kysymys ja minä vastasin niin kuin asia oikeasti on. Ihan sama minulle katsastetaanko niitä vai ei. Minusta on kuitenkin hyvä että ihmiset tietävät mikä tilanne tämän tuotteen kohdalla on. Onhan se aikamoinen pettymys jos tuollaisen sarjan ostaa ja asentaa, mutta ei pysty sitä laillisesti käyttämään. Tai sitten "asiantuntevan" katsastustoimipaikan metsästäminen voi tulla kalliiksi, jos heti ei tärppää.
Rallyracen kaveri sanoi, että yksikään kadulle tehty coil-over alusta ei ole talvella turvallinen, koska yksinkertaisesti iskarit eivät kylmassä vaan kerkeä reagoimaan monttuihin-->järkikin sanoo, että auto ei ole kovin turvallinen ajaa jos rengas ei pysy tiessä ja pitemmän päälle sellanen rytinä rikkoo iskarit. Siksi monet valmistajat eivät suosittele ajelua pakkasella. Tämä pakkas suositus ei siis koske vain D2:sia.
Kun iskari toimii pienellä öljymäärällä, niin öljyn viskositeettimuutos vaikuttaa paljon tavallista iskaria rajummin. Näin akkiseltään ajateltuna...
Kaiken näiden postattujen tekstien jälkeen voisi päätellä että D2 standard coiloverit ovat ihan käypää tavaraa 990€ hintaan? KW 2 variante onkin sitten jo 1300€ pintaan...
Itsekkin olisi tarkoitus toi D2 alusta laittaa kuhan nyt tulee tourinki hommattua.. Luulisi olevan hinta-laatu suhteeltaan käypä alusta. Mitenkä paljon tossa D2 standard alusta on säätövaraa, kannattaa ilmeisesti valita standardia hiukan löysemmät jouset "jokapäiväistä" ajoa ajatellen?
Millainen ratkasu e36 takapäähän tulee jos d2 alustan hommaa? onkos siellä takanakin jousen esikireyden säätö niinkuin edessä? vaikka iskari ja jousi erikseen tuleekin?? eclipsessä katselin alle tonnin d2 ja näytti aika fiksulta. mistä kannattaa kyseistä alustaa alkaa katseleen hyvään hintaan (suomesta/ulkomailta)?? mitäköhän tulee kustantaan e36 -96 328?
Millainen ratkasu e36 takapäähän tulee jos d2 alustan hommaa? onkos siellä takanakin jousen esikireyden säätö niinkuin edessä? vaikka iskari ja jousi erikseen tuleekin?? eclipsessä katselin alle tonnin d2 ja näytti aika fiksulta. mistä kannattaa kyseistä alustaa alkaa katseleen hyvään hintaan (suomesta/ulkomailta)?? mitäköhän tulee kustantaan e36 -96 328?
Suomessa taitaa olla tällä hetkellä 990€ luokkaa jokapaikassa (ainakin mitä itse etsinyt). Tämä siis standard versio / drift n. 300 kalliimpi tj. Joskus tämä perusversio tais olla tarjouksessa 799€?
Millainen ratkasu e36 takapäähän tulee jos d2 alustan hommaa? onkos siellä takanakin jousen esikireyden säätö niinkuin edessä? vaikka iskari ja jousi erikseen tuleekin?? eclipsessä katselin alle tonnin d2 ja näytti aika fiksulta. mistä kannattaa kyseistä alustaa alkaa katseleen hyvään hintaan (suomesta/ulkomailta)?? mitäköhän tulee kustantaan e36 -96 328?
Ei taakse tule kynä tolppia vaan ihan vaan tavallisen jousen alle säätöpalikka
Itellä tuli d2:seen vaihdettaessa prosentteja...jopa 1%!!! katsastusmiehen mielestä jousilautasen poistaminen on sen verran iso juttu et oli pakko lyödä muutosprosenttia ja auto oli e30 325i vm89....mittas aksilavälin ja raidevälin "ihan varmuuden vuoks" tuli siinä 1,5 tuntia kinasteltua konttorilla vaikka paperit ja kaikki oli ihan OK
BMW E61 535d Msport -06 Carbon Schwarz
BMW E91 325i Msport -06 Sparkling-graphit metallic
Meillä E34:ssa E39:n D2 koska eipä saa E34:n moista, Takapää meni suht vaivatta, etupäähän perehdytään piankkoin ja siitä tulossa selitykset ja kuvat projekti puolelle.
Tallissa:
BMW E39 535iA
BMW E36 325i
Porsche Cayenne 4.8l V8 twinturbo
Meillä E34:ssa E39:n D2 koska eipä saa E34:n moista, Takapää meni suht vaivatta, etupäähän perehdytään piankkoin ja siitä tulossa selitykset ja kuvat projekti puolelle.
Comment