Originally posted by QUASIMODO
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
D2 säädettävä alustasarja
Collapse
X
-
Originally posted by 328 e36 View PostOma mielipide on ettei kannata alkaa "korjaamaan väärää vanteen et-lukua väärällä tavalla,ennemmin koittaisi venuttaa pyöränkaaria lisää ulospäin..
näin on. mies on viikkoja vissiin yrittänyt kysellä ja pähkäillä minkä alustan ostaa ja kysellyt kaikki mahdolliset maan ja taivaan väliltä, ettei renkaat raavi kaariin kiinni... ei vaan millään tunnu menevän perille, että ei sitä alustalla voi korjata, jos vanteiden ET on väärä. kyllähän se auto pitäisi ensin laittaa siihen kuntoon että sinne voi normaalin alustan laittaa, jos pelottaa että renkaat ottaa kiinni. mulla oli cabriossa D2 alusta takaa jo ylä asennossakin niin matala, että kaari olisi levännyt tukevasti renkaan päällä ilman rajua mankelointia.
Comment
-
-
Originally posted by QUASIMODO View PostKuinkahan jäykät jouset kannattaisi 325 E36 Coupeen valita?
Nykyinen alusta on melko jäykkä ja se on ollut ihan mieleinen..kuitenkin takana saisi olla jäykempi ettei rengas rapsi kiinni.
Eli kannattaa valita ainakin jäykemmät kuin mitä ne tarjoo suoraan?DUCATI 1098 RACING EVO
Comment
-
-
Originally posted by bemu2000 View Postnäin on. mies on viikkoja vissiin yrittänyt kysellä ja pähkäillä minkä alustan ostaa ja kysellyt kaikki mahdolliset maan ja taivaan väliltä, ettei renkaat raavi kaariin kiinni... ei vaan millään tunnu menevän perille, että ei sitä alustalla voi korjata, jos vanteiden ET on väärä. kyllähän se auto pitäisi ensin laittaa siihen kuntoon että sinne voi normaalin alustan laittaa, jos pelottaa että renkaat ottaa kiinni. mulla oli cabriossa D2 alusta takaa jo ylä asennossakin niin matala, että kaari olisi levännyt tukevasti renkaan päällä ilman rajua mankelointia.
Päätarkoitushan tässä nyt on se että talveksi saisi auton hieman korkeammalle (1cm),että saa ylimääräiset nastarenkaat alle...
Tuo takapään jäykistys kesäisin olisi vain plussaa.
Eikä se nytkään raavi kuin ääritilanteissa hieman.
Eli tässä olen tiedustellut alustojen jäykkyyksiä ettei ainakaan tulisi ostettua löysempää kuin mitä siinä nyt on.sigpic
Comment
-
-
Originally posted by bemu2000 View Postottaisin tälle hetkellä samassa hintaluokassa Spaxin ennemmin...
Tossa kun kirjotin ettei edessä olevia D2.a saa säädettyä tarpeeks jäykälle (ulosjousto) niin hyvä esimerkki on että kun D2.t on säädetty jäykimmälle niin takana olevat Spax psx pumput on yhtä timmit kun on säädetty 10 naksua tai jopa alle / 28 naksusta..
quasimodolle sen verran että muistaakseni D2.lta ei edes saa taakse mitään hullun jäykkiä jousia.. kesällä niitä kyselin.. mutta kannattaa ihan ite kysyä vaikka tuolta race.fi.stä
Noi omat D2.t on kans tolla uudemmalla yläpäällä, ilmeisesti jonkinlainen sekoitus niistä kahdesta aikasemmin saatavilla olleesta.
Comment
-
-
Originally posted by Olio View PostSaako muka jostain Spaxit 699e hintaan ? epäilen.. jos saa niin totta helvetissä sellaset mieluummin
Tossa kun kirjotin ettei edessä olevia D2.a saa säädettyä tarpeeks jäykälle (ulosjousto) niin hyvä esimerkki on että kun D2.t on säädetty jäykimmälle niin takana olevat Spax psx pumput on yhtä timmit kun on säädetty 10 naksua tai jopa alle / 28 naksusta..
quasimodolle sen verran että muistaakseni D2.lta ei edes saa taakse mitään hullun jäykkiä jousia.. kesällä niitä kyselin.. mutta kannattaa ihan ite kysyä vaikka tuolta race.fi.stä
Noi omat D2.t on kans tolla uudemmalla yläpäällä, ilmeisesti jonkinlainen sekoitus niistä kahdesta aikasemmin saatavilla olleesta.
näin on. mulle tuli alkuun E36 cabrioon D2 vakio jouset ja takapää oli aivan liian löysä. lopulta kun sain ne jäykimmät jouset taakse, niin nekin oli liian löysät.sanoisin että minimi madallus takaa olis noin 40mm, eli sillä ei ainakaan talveksi saa perää nostettua, jos sitä haluaa. tuossa quasimodon kuvassa näyttäisi takapään madallus olevan ehkä luokkaa 20-30mm, niin luultavasti ainakin D2 setillä perä laskee vielä tuostakin, vaikka säädöt olisi yläasennossa.
edit: 800e hintaan olen tarjonnut tuota Spaxin settiä ja saahan niitä ulkomailta halvemmallakin.Last edited by bemu2000; 18-11-2009, 13:21.
Comment
-
-
Originally posted by QUASIMODO View PostEn kyllä löydä mistää kohtaa, missä olisin kirjoittanut, että saisin alustalla et:n isommaksi.
Päätarkoitushan tässä nyt on se että talveksi saisi auton hieman korkeammalle (1cm),että saa ylimääräiset nastarenkaat alle...
Tuo takapään jäykistys kesäisin olisi vain plussaa.
Eikä se nytkään raavi kuin ääritilanteissa hieman.
Eli tässä olen tiedustellut alustojen jäykkyyksiä ettei ainakaan tulisi ostettua löysempää kuin mitä siinä nyt on.
Comment
-
-
Originally posted by bemu2000 View Postnäin on.
edit: 800e hintaan olen tarjonnut tuota Spaxin settiä ja saahan niitä ulkomailta halvemmallakin.
Tosta voi kattoo vertailunvuoks suomi hintoja ja saatavuuksia Spaxin osalta
http://www.rallyracefin.fi/spax-pdf/...ustasarjat.pdf
sorry pieni ot kun ollaan D2 topicissa.
Comment
-
-
Kyllähän se D2 on kestäny talven pakkaset tuolla tallissa ollessaanBMW E61 535d Msport -06 Carbon Schwarz
BMW E91 325i Msport -06 Sparkling-graphit metallic
EX:BMW E30 325i m-tech2 -89 Lachssilber
EX:BMW E34 525i touring -92 Titansilber
EX:BMW E30 316i bavaria -90 Brilliant Rot
EX:BMW E30 320i motronic -87 Diamantschwarz metallic
EX:BMW E30 316 -85 mattamusta paholainen
Comment
-
-
Onkos kukaan mittaillut noita e30 D2 sarjan takajousia? Tuntuis olevan "hieman" eroa pituudessa
Joillakin on ylimmässä asennossa suht matalalla ja muilla taas ihan helvetin korkealla, itsellä on säädetty ihan alas mutta renkaan ja kaaren väliin jää silti yli 4cmTosta näkee jotenkin että aika korkealle jää
E24 ///M635CSI
E61 520d LCI
Ex: E30 1006hv/1161nm
ig: m1ckee_
Comment
-
Comment